Klacht Profinca incasso
Geplaatst: 23 okt 2012 09:47
Goedemorgen,
Het is een lang verhaal maar ga toch een poging doen de frustratie van me af te schrijven en hopen iets wat wijzer te worden
In november 2011 heeft een malloot de bumper van mijn geparkeerde auto afgereden. Dit heb ik moeten laten repareren. In juli 2012 kreeg ik van het schadebedrijf bericht dat de verzekering het bericht dat de rekening voor de verzekering nog niet voldaan was. Ik heb toen gevraagd of per mail de benodigde informatie gestuurd kon worden omdat ik zelf nooit een rekening o.i.d. had ontvangen.
(Na het e.e.a. uitgezocht te hebben zou de verzekering aan mij uitbetaald hebben. Dit bleek niet het geval dus werd er gekeken wat er mis is gegaan. Betaling bleek achteraf niet doorgevoerd te zijn waardoor ik deze pas op 19.10 heb mogen ontvangen.)
Op 09.10.2012 had ik een voicemail bericht van het schadebedrijf of ik even terug wilde bellen. Zo gezegd, zo gedaan! Dus ik contact opgenomen. Het bedrag was bij hun nog niet ontvangen dus ik afgesproken dat ik het bedrag zelf zou overmaken en mochten hun het dubbel ontvangen dat het dan weer terug overgemaakt zou worden. Op 09.10 direct betaald, rente en boekdatum zijn op het overzicht 09.10.2012 maar het bedrag stond op 09.10 gelijk op 10.10. Op de een of andere manier gebeurd dat bij zakelijke rekeningen. Zie bijlage met wat ik bedoel. Heb niks te verbergen en er valt ook verder niet veel te zien dus waarom niet..
Op 10.10.2012 ligt er een brief van Profinca op de deurmat. Dat ik nog bijna 180 euro extra moet betalen. Ik schrok me rot! Daar had ik op 09.10.2012 niks van gehoord aan de telefoon + dit is verder nooit te sprake gekomen!
Nou had ik al op internet gekeken en volgens consuwijzer zou ik toch wel van alles op de hoogte gesteld moeten worden. Naar mijn idee zijn de incassokosten onterecht omdat ik hier van ook niet op de hoogte gesteld ben en het bedrag al overgemaakt was toen de brief nog gepost moest worden! klopt dit?
Het is een lang verhaal maar ga toch een poging doen de frustratie van me af te schrijven en hopen iets wat wijzer te worden
In november 2011 heeft een malloot de bumper van mijn geparkeerde auto afgereden. Dit heb ik moeten laten repareren. In juli 2012 kreeg ik van het schadebedrijf bericht dat de verzekering het bericht dat de rekening voor de verzekering nog niet voldaan was. Ik heb toen gevraagd of per mail de benodigde informatie gestuurd kon worden omdat ik zelf nooit een rekening o.i.d. had ontvangen.
(Na het e.e.a. uitgezocht te hebben zou de verzekering aan mij uitbetaald hebben. Dit bleek niet het geval dus werd er gekeken wat er mis is gegaan. Betaling bleek achteraf niet doorgevoerd te zijn waardoor ik deze pas op 19.10 heb mogen ontvangen.)
Op 09.10.2012 had ik een voicemail bericht van het schadebedrijf of ik even terug wilde bellen. Zo gezegd, zo gedaan! Dus ik contact opgenomen. Het bedrag was bij hun nog niet ontvangen dus ik afgesproken dat ik het bedrag zelf zou overmaken en mochten hun het dubbel ontvangen dat het dan weer terug overgemaakt zou worden. Op 09.10 direct betaald, rente en boekdatum zijn op het overzicht 09.10.2012 maar het bedrag stond op 09.10 gelijk op 10.10. Op de een of andere manier gebeurd dat bij zakelijke rekeningen. Zie bijlage met wat ik bedoel. Heb niks te verbergen en er valt ook verder niet veel te zien dus waarom niet..
Op 10.10.2012 ligt er een brief van Profinca op de deurmat. Dat ik nog bijna 180 euro extra moet betalen. Ik schrok me rot! Daar had ik op 09.10.2012 niks van gehoord aan de telefoon + dit is verder nooit te sprake gekomen!
Nou had ik al op internet gekeken en volgens consuwijzer zou ik toch wel van alles op de hoogte gesteld moeten worden. Naar mijn idee zijn de incassokosten onterecht omdat ik hier van ook niet op de hoogte gesteld ben en het bedrag al overgemaakt was toen de brief nog gepost moest worden! klopt dit?