Op de site www.chello.nl staat het volgende vermeld:
"Bekijk alle Idols audities en binnenkort alle afleveringen van Idols, *gratis* voor chello abonnees."
Als abonnee van chello heb ik dan ook een poging gewaagd om inderdaad de audities gratis te bekijken.
In mijn pogingen om de VideoLounge te benaderen, kom ik echter niet verder dan het scherm waar ik de kandidaten kan kiezen.
Zo gauw ik namelijk "play movie" selecteer, wordt de melding weergegeven "acquiring license", waarna een schermpje verschijnt met de mededeling dat ik op 2 manieren verder kan gaan, namelijk via betaling per 0909 of via een walliE-card. Kosten bedragen 1 euro per 2 uur.
Dit laatste komt mijns inziens niet overeen met de melding op de homepage (www.chello.nl).
Bij mijn weten houdt 'gratis' namelijk nog steeds in dat je er dan niet voor hoeft te betalen.
Zijn er meer mensen met een soortgelijke ervaring?
Lijkt me dan namelijk een uitermate onjuiste gegevensverstrekking en poging om klanten te werven.
Zal waarschijnlijk wel weer zo zijn dat Chello zich erachter verschuilt dat chello-abonnees de 'licentie gratis kunnen downloaden' of zo.
Ik blijf dan echter van mening dat de informatievertrekking dan niet juist is.
groeten,
j0p3Y