Pagina 1 van 1

Hollands Nieuwe hanteert 13 maanden ipv 12 maanden

Geplaatst: 23 okt 2012 17:17
door mavical
Op 19 december 2011 een abonnement afgesloten bij HN voor 12 maanden. Gisteren heb ik mijn abonnement opgezegd via hun site. Het abonnement loopt af per 19 december 2012. Het opzeggen heb ik binnen de wettelijk termijn gedaan. Wordt er opeens een einddatum vermeld van 19 januari 2013. HN geeft aan ALTIJD een opzegtermijn te hanteren van een maand, ook wanneer je je abonnement op tijd opzegt. Opeens blijk je dus een abonnement te hebben van 13 maanden. In het contract heb ik altijd gelezen indien je over de twaalf maanden heen zou gaan met je abonnement er dan een opzegtermijn van een maand wordt gehanteerd. Heb hier een heel slecht gevoel bij. Voel me wat dat aangaat misleid door HN. Dit voelt als een soort koppelverkoop. Clienten op een ondoorzichtige manier nog is extra lang aan je binden met dit soort trucs. HN bedankt hiervoor !!!! Iedereen is opnieuw gewaarschuwd.

Re: Hollands Nieuwe hanteert 13 maanden ipv 12 maanden

Geplaatst: 24 okt 2012 13:28
door alfatrion
Ik neem dat het hier gaat om een telefoonabonnement. Als de vervaltermijn 19 december is dan moet er dertig dagen daarvoor opgezegd zijn. Waarschijnlijk wordt de overeenkomst daarna stilzwijgend verlengt en kunt op ieder moment opzeggen en de vervaltermijn dertig dagen later.

Re: Hollands Nieuwe hanteert 13 maanden ipv 12 maanden

Geplaatst: 24 okt 2012 14:13
door Lolebol
mavical schreef:Op 19 december 2011 een abonnement afgesloten bij HN voor 12 maanden. Gisteren heb ik mijn abonnement opgezegd via hun site. Het abonnement loopt af per 19 december 2012. Het opzeggen heb ik binnen de wettelijk termijn gedaan. Wordt er opeens een einddatum vermeld van 19 januari 2013. HN geeft aan ALTIJD een opzegtermijn te hanteren van een maand, ook wanneer je je abonnement op tijd opzegt. Opeens blijk je dus een abonnement te hebben van 13 maanden. In het contract heb ik altijd gelezen indien je over de twaalf maanden heen zou gaan met je abonnement er dan een opzegtermijn van een maand wordt gehanteerd. Heb hier een heel slecht gevoel bij. Voel me wat dat aangaat misleid door HN. Dit voelt als een soort koppelverkoop. Clienten op een ondoorzichtige manier nog is extra lang aan je binden met dit soort trucs. HN bedankt hiervoor !!!! Iedereen is opnieuw gewaarschuwd.
Heb je al contact opgenomen met Hollands Nieuwe? Dit moet vast een foutje zijn! :P

Re: Hollands Nieuwe hanteert 13 maanden ipv 12 maanden

Geplaatst: 24 okt 2012 21:10
door mavical
Ik heb contact gehad met HN. Ik heb inderdaad binnen de wettelijke termijn opgezegd. Mijn abonnement zou dus op 19 december 2012 moeten eindigen. Ik krijg van HN door einddatum 19 januari 2013. Dit hebben ze ook via de mail bevestigd. Ook staat dit in het geautomatiseerde systeem. Er wordt ALTIJD een opzegtermijn gehanteerd van een maand in wat voor situatie dan ook !!! Hoop dat HN meeleest zodat ze voor iedereen duidelijkheid kunnen verschaffen.

Re: Hollands Nieuwe hanteert 13 maanden ipv 12 maanden

Geplaatst: 24 okt 2012 21:12
door mavical
Onderstaande de mail van HN, hieromtrent . . . .


Beste xx,

Jouw abonnement zal inderdaad 20 januari 2013 aflopen. Er wordt altijd een maand opzegtermijn in acht genomen.
Met vriendelijke groet,

xx

copyright © 2012 | privacy | disclaimer | voorwaarden

Re: Hollands Nieuwe hanteert 13 maanden ipv 12 maanden

Geplaatst: 26 okt 2012 19:03
door pepe43
Dit lijkt op de truc die Speedlinq (thans Telfort) hanteerde bij opzegging. Speedlinq hield vol dat er pas NA dat jaar opgezegd kon worden en dan met een maand, dus het jaar-abonnement duurde altijd 13 maanden in totaal.