Pagina 1 van 1

100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 24 okt 2012 17:56
door dongledie
Bijna alle internetproviders claimen dat ze 100mb internet leveren met tv.
Wij hebben nu een 100mb modem en 100mb internet abonnement met interactive tv.
Stom verbaast blijkt dat het modem/switch maximaal 100mb is. En blijkt dat elke tv topbox 12mb opslokt. Deze tv's snoepen dan dus de snelheid van de maximale 100mb af.
Maar alle providers verkopen u wel 100mb internet + tv. Dit wordt dus niet waargemaakt omdat Reggefiber het modem van maximaal 100mb plaatst.

Dus wel betalen voor 100mb maar daar gaat per tv 12mb af. Bij 1 tv hou ik nog 82mb download over en 95mb upload. Dit zou met 2 tv's uitkomen op 70mb download en 95mb upload.
Volgens mij is dit wat voor de reclame code commissie want we worden dus bedrogen.

Mijn provider is nu wel bezig met het uitzoeken voor een oplossing, ook de glasvezelwinkel begreep volledig het probleem.

Al met al zijn wij dik te vreden maar we krijgen niet de beloofde en op contract vastgestelde snelheid.
Dit is technisch gezien nl niet mogelijk omdat elke tv box 12mb opslokt van die 100mb.

We worden dus door alle partijen "Provider, Reggefiber, etc" bedonderd.

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 24 okt 2012 18:28
door Nicky_The
dongledie schreef:Bijna alle internetproviders claimen dat ze 100mb internet leveren met tv.
Wij hebben nu een 100mb modem en 100mb internet abonnement met interactive tv.
Stom verbaast blijkt dat het modem/switch maximaal 100mb is. En blijkt dat elke tv topbox 12mb opslokt. Deze tv's snoepen dan dus de snelheid van de maximale 100mb af.
Maar alle providers verkopen u wel 100mb internet + tv. Dit wordt dus niet waargemaakt omdat Reggefiber het modem van maximaal 100mb plaatst.

Dus wel betalen voor 100mb maar daar gaat per tv 12mb af. Bij 1 tv hou ik nog 82mb download over en 95mb upload. Dit zou met 2 tv's uitkomen op 70mb download en 95mb upload.
Volgens mij is dit wat voor de reclame code commissie want we worden dus bedrogen.

Mijn provider is nu wel bezig met het uitzoeken voor een oplossing, ook de glasvezelwinkel begreep volledig het probleem.

Al met al zijn wij dik te vreden maar we krijgen niet de beloofde en op contract vastgestelde snelheid.
Dit is technisch gezien nl niet mogelijk omdat elke tv box 12mb opslokt van die 100mb.

We worden dus door alle partijen "Provider, Reggefiber, etc" bedonderd.
Kan uw provider geen 1gb (1000mb) modem leveren? Ik weet namelijk dat er wel routers zijn die dat ondersteunen.

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 24 okt 2012 18:48
door dongledie
Nee helaas in ons gebied niet..... (nog niet). Gemeente Raalte (ov)

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 24 okt 2012 20:06
door bprosman
Stom verbaast blijkt dat het modem/switch maximaal 100mb is. En blijkt dat elke tv topbox 12mb opslokt. Deze tv's snoepen dan dus de snelheid van de maximale 100mb af.
Dat is alleen bij glas aanbieders, niet bij kabelaars (Ziggo / UPC).

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 24 okt 2012 22:29
door lila-2
bprosman schreef:
Stom verbaast blijkt dat het modem/switch maximaal 100mb is. En blijkt dat elke tv topbox 12mb opslokt. Deze tv's snoepen dan dus de snelheid van de maximale 100mb af.
Dat is alleen bij glas aanbieders, niet bij kabelaars (Ziggo / UPC).
Bij Ziggo betaal je voor 120/10 de hoofdprijs bekabeld haal je in het spitsuur 100/8 en de prijs iets van
€ 68,00 dat heb ik gehad draadloos is bedroevend voor zo'n abbo. Digitale TV hier vaak storingen. De bekabeling thuis was 100%.

Glasvezel 100/100 haal ik met gemak 90/90 zowel bekabeld als draadloos prijs € 56,00 sja en al hebben al je buren glasvezel de snelheid blijft constant. Dat kun je van kabel niet zeggen TV ontvangst altijd 100%.

Ziggo eens maar nooit meer !!!

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 24 okt 2012 22:34
door bprosman
Tja, waarom dan deze klacht ? Dat de set-top boxen bandbreedte innemen is inherent aan het systeem waar je voor gekozen hebt.
Overigens heb ik weinig klachten over Ziggo en als ik klachten heb staat er de Maandag na het weekend een monteur op de stoep.
Buren hier, aan alle kanten zitten op Ziggo en ik haal de 120/10 altijd (bekabeld dan, draadloos zul je dat nooit halen).

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 25 okt 2012 00:31
door lila-2
bprosman schreef:Tja, waarom dan deze klacht ? Dat de set-top boxen bandbreedte innemen is inherent aan het systeem waar je voor gekozen hebt.
Overigens heb ik weinig klachten over Ziggo en als ik klachten heb staat er de Maandag na het weekend een monteur op de stoep.
Buren hier, aan alle kanten zitten op Ziggo en ik haal de 120/10 altijd (bekabeld dan, draadloos zul je dat nooit halen).
Draadloos kun je het ook halen hoor Bram...DWA-556 Xtreme adapter 3 antennes :D

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 25 okt 2012 01:04
door sadfly
Ik wou dat ik 95Mbit upload had !, dat de download wat lager is maakt niet veel uit.
Maarja, ze zijn trager dan een slak met uitrollen van glas.
En dan maar hopen dat de juiste ISP het aanbied.

Als ziggo nu eens gewoon die upload omhoog zet.

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 25 okt 2012 06:52
door bprosman
Als ziggo nu eens gewoon die upload omhoog zet.
Dat kan wel maar kost bandbreedte (kanalen) en dan krijgen we hier weer klachten als de (analoge) regionale zender van scheurkuttenveen met 3 kijkers uit het pakket gehaald wordt :?
Overigens, 95Mbit upload is alleen nuttig voor diegenen die zelf een server (willen) hosten.

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 25 okt 2012 10:16
door ciske
bprosman schreef:Overigens heb ik weinig klachten over Ziggo en als ik klachten heb staat er de Maandag na het weekend een monteur op de stoep.

Dat klopt niet helemaal, ook bij jou heeft het langer geduurd, je verheerlijkt onderhand ziggo :mrgreen:

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 25 okt 2012 10:47
door bprosman
ook bij jou heeft het langer geduurd
Nee hoor, lees maar terug, Zaterdag gebeld, Maandagochtend monteur op de stoep. Dat het vervolgens lijkt dat de bekabeling in de straat niet in orde is en er gegraven moet worden kan die monteur weinig aan doen. Op Wo had ik weer Internet, overigens zonder te graven.
je verheerlijkt onderhand ziggo
Misschien wel, mag ook wel denk ik met 2 storingen in zo'n beetje 5...6 jaar.

Ik krijg het idee dat mensen in plaats van energie te stoppen in het structureel oplossen van hun probleem het probleem vaak (onterecht) bij de provider neerleggen en veel te snel van de regen in de drup overstappen.
Je ziet het hier ook, overstappen op glas, en hup... zich weer "opgelicht" voelen omdat de bandbreedte niet zou zij wat er geadverteerd is.

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 25 okt 2012 11:19
door ciske
Ik krijg het idee dat mensen in plaats van energie te stoppen in het structureel oplossen van hun probleem het probleem vaak (onterecht) bij de provider neerleggen en veel te snel van de regen in de drup overstappen
Ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant oneens.
Providers maken er vaak zelf een zootje van, en om een provider te verheerlijken? dat gaat mij een stapje te ver, tevreden... prima.

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 25 okt 2012 11:36
door sjohie
Het interactieve stukje van het TV abonnement kost ook dataverkeer, dus dat kan wel kloppen lijkt me? U koopt dus 100Mbit internet, en gebruikt er X mbit van voor het interactieve TV dataverkeer, maar u krijgt wat u betaalt aan theoretische snelheid, dat u daar vervolgens een deel van gebruikt voor interactieve TV is uw keuze. Zonder tegelijk TV kijken zou u dus op 100mbit kunnen internetten.

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 25 okt 2012 11:51
door bprosman
Providers maken er vaak zelf een zootje van
En toch is 80(+) % van de tickets die bij een provider binnenkomen niet het probleem van de provider maar ligt het probleem bij de gebruiker/klant.
Wie maakt er dan een zootje van :wink: .

Re: 100MB glasvezel internet en tv

Geplaatst: 25 okt 2012 12:18
door ciske
bprosman schreef:
Providers maken er vaak zelf een zootje van
En toch is 80(+) % van de tickets die bij een provider binnenkomen niet het probleem van de provider maar ligt het probleem bij de gebruiker/klant.
Wie maakt er dan een zootje van :wink: .

Bewijs graag als jij hier zegt van 80% , gelijk kan je krijgen, maar dat heb je niet.