LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann-Reizen rekt bewust klachtafhandeling. ANVR deugt

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bertus

Neckermann-Reizen rekt bewust klachtafhandeling. ANVR deugt

Ongelezen bericht door bertus »

Behandeling van een ingediende klacht bij Neckermann wordt m.i. bewust gerekt zodat er geen of nauwelijks meer tijd overblijft om betreffende klacht bij de Geschillencommissie in te dienen. Hierover contact opgenomen met de zo veel geprezen ANVR (de belangenorganisatie voor de reiswereld, absoluut niet voor reizigers). Als je denkt dat de ANVR voor klachten open staat, dan heb je het aan het verkeerde eind. Via het normale tel. nr. wordt men niet te woord gestaan. Wel mag je een speciaal nummer bellen voor 70 eurocent per minuut.

De reiswereld, met name de touroperators ? Een bussines die zo rot is als een mispel. Met list en bedrog verdient men geld, de paar goede niet te na gesproken.

In de gids koeien met gouden hoorns beloven, via info op internet aangeven dat Neckermann er niet voor in staat dat de faciliteiten ter plekke aanwezig zijn of werken. Gebakken lucht verkopen, dat kunnen ze !

Hans en Ans

Re: Neckermann-Reizen rekt bewust klachtafhandeling. ANVR deugt

Ongelezen bericht door Hans en Ans »

Dat wat jij zegt, van die ANVR club, ken je wel zeggen ja! Wij hadden ook ooit een heel groot probleem met èèn van de busreizen. Hebben toen ook die club een brief geschreven en hebben er nooit iets van gehoord. Uiteindelijk hebben wij alsnog met de touroperator tot een compromis kunnen komen, maar ANVR? Schei daar maar over uit! Stelt echt niks voor als je ze nodig hebt. Allemaal eigen belang!
:x H en A

Janny en Jan

Ongelezen bericht door Janny en Jan »

Wij hadden samen met mijn zwager en schoonzuster voor de herfstvakantie 2003 bij Neckermann een vier kamer zomerhuis gehuurd aan de Costa Blanca in de buurt van Benidorm. Komen we terecht in een vuil, vies huis dat op ons een verwaarloosde indruk maakte. In de woonkamer en in de meeste slaapkamers lag nota bene stoffen vloerbedekking die ook nog eens heel vuil en vies was. In de wollen (!) dekens bleken vlooien te zitten waardoor mijn zwager en schoonzuster onder de vlooienbeten kwamen te zitten. Naar de dokter geweest in Benidorm die zwart op wit verklaarde dat het insectebeten waren. Officiele klacht ingediend bij Neckermann in Benidorm. Stuurt de hostess van Neckermann een schoonmaakster naar ons toe om vast te stellen of het toch wel echt vlooienbeten zijn. De schoonmaakster zag het direct: mijn zwager en schoonzuster hadden last van pijnboomallergie. Vervolgens konden we alleen tegen bijbetaling een veel kleiner appartement krijgen en dat hebben we geweigerd.
In Nederland officiele klacht ingediend. Krijg je bericht dat het 8 weken kan duren voor ze reageren. Dan heb je dus nog 2 weken om je bij bij de officiele Geschillencommissie Reizen te melden.
Na bijna 7 weken komt er een reactie van de afdeling Clientenservice & Klachtenafhandeling waarin staat dat we niet kunnen bewijzen dat de vlooienbeten van mijn zwager en schoonzuster afkomstig zijn van het vuile onhygienische huis.....We kregen dus nul op rekest en boeken nooit meer bij Neckermann. Nu kijken wat de Geschillen Commissie ervan zegt. We kunnen maar beter voortaan onze eigen caravan pakken, dan weten we tenminste welke bedden we hebben.

GAST00144

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Ik even reageren op die anvr-club, ja dat is zo ook al zijn ze lid van anvr sgr of de hele rotzooi. Dat zegt ook echt niet veel hoor. Ik heb pas geboekt bij Queen Travel, die geel lid is van anvr en sgr en kreeg zelfs mijn 4e ticket gratis. Om als reisbureau lid te worden van anvr en sgr moet een reisbureau ook betalen. En zoveel procent van iedere boeking afdragen aan hun. kijk maar even op www.queen-travel.nl dat is pas een bureau waar j e geen aanbetaling hoeft te doen

galaxynl

Ongelezen bericht door galaxynl »

Precies
Te belachelijk voor woorden en vooral Neckerman tegenwoordig thomas cook en TUI en Broer het zijn alle oplichters in 1 !! :twisted:
Moet na 3 brieven en natuurlijk het standaard rekken nog wachten op fatsoenlijk antwoord van ze .
Hoop papier van ze gehad maar niks over men klachten en hun incompetente personeel zoals die Malikka de Meijer van ze in Sri Lanka
Bah misselijk uit de hoogte dom ding zeg yuk!

bertus1

Ongelezen bericht door bertus1 »

Beste mensen,

Ook nu weer een negatieve ervaring met een touroperator. Dit keer SUDTOURS van meneer Mosselman. De touroperator die zegt nog aandacht voor zijn klanten te hebben.

Terwijl we met een door de hostes ondertekende klacht vanuit KOS terug kwamen, werd behandeling van de klacht doelbewust gerekt totdat de termijn waarbinnen de klacht moet worden ingediend bij de Geschillen Commissie Reizen was verstreken. Dat kan geen toeval zijn, dat is BELEID!!

Na indienen van de klacht een ontvangst bevestiging en voorts de mededeling dat men contact heeft opgenomen met de vertegenwoordiging ter plaatse om de klacht te onderzoeken. Dat kan alleen maar tijdrekkerij geweest zijn, omdat de klacht al op papier stond met de bevestiging van de hostes erbij!

De reiswereld wordt steeds sluwer in het afwikkelen van klachten.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

bertus1, had je dat bij een reisburo geboekt of zelf bij sudtours. Anders vind ik t gewoon waardeloos van het reisburo dat zij niet voor je aan te bellen zijn geslagen. Schande aan t reisburo dit hadden zij voor u op moeten lossen!

bertus1

Tijdens de klachtafhandeling, welke in eerste instantie werd opgepakt door het reisbureau, ontstond een discussie. Om snelheid in de afhandeling te krijgen heb ik zelf het antwoord geformuleerd en via e-mail naar zowel touroperator als reisbureau gestuurd. Daarna liet de touroperator op zich wachten.

De eerlijkheid gebied te zeggen, dat ik nu de mogelijkheid heb om zowel de ANVR als de Consumenten Bond te attenderen op het feit dat touroperators in zijn algemeenheid traag zijn bij de verwerking van klachten. Dit, om bewust de termijn te laten verlopen waarbinnen de klacht aan de Geschillen Commissie Reizen kan worden voorgelegd.

De ANVR zal waarschijnlijk niet reageren, ik hoop dat de CB dat wel doet (alhoewel mijn verwachtingen inzake de CB bij mij ook niet hoog gespannen zijn).

Robur

Ongelezen bericht door Robur »

Ook wij hadden in oktober 2003 bij Neckermann een huis gehuurd aan de Costa Blanca in de buurt van Benidorm. Wat een huis, verschrikkelijk !!! Vuil, vies, goor, erg afgelegen en een afbraak aan meubels. Bedden waarin niet te slapen was en er was geen alternatief. Ja, bij onze familie geslapen. Wij hebben overal foto's van gemaakt zodat ze nergens omheen konden. Wat een stelletje dieven dat Neckermann/Thomas Cooke en wat ze allemaal verzonnen om er onderuit te komen. Gelukkig stond de reisafdeling van de Rabo-Bank ons bij want wij waren woest omdat ze allerlei dingen verzonnen om er onderuit te komen. Het huis vertoonde inbraaksporen en er werd doodleuk gezegd dat wij toch een hond bij ons hadden. Dat was een Cocker Spaniel van 14 jaar oud !!! De wollen dekens zaten onder de hondenharen, de gasleidingen waren ver over tijd, de gasflessen stonden (in de open keuken) in de woonkamer, de bedrading van de elektra lagen onbeschermd in de badkamer en ga zo maar door. Ook een officiele klacht ingediend bij Neckermann in Benidorm. maar wij hadden ter plekke geen klachtenformulier ingevuld werd in Nederland gezegd. De hostess van Neckermann gaf ons gelijk dat het er niet uit zag toen wij vroegen of zij er misschien zelf in zou gaan zitten. Uiteindelijk zijn wij maar met een restitutie accoord gegaan van 20% omdat wij het zat waren. Mooie reclame voor Neckermann !?!?!?!?

bertus1

Beste Robur,

Vakantie is voor een ieder een hoogtepunt. Als je de vakantie uitzoekt in de reisgids, dan belooft men koeien met gouden horens. Mocht het een keertje mis zijn, dan dient de touroperator dit ter plekke zonder trucen, smoezen, intimidatie etc. etc. op te lossen. Natuurlijk, een tegemoetkoming als schadevergoeding lijkt leuk (achteraf gezien). Maar, tijdens je vakantie heb je je lopen ergeren. Vakantie verziekt!!!
Dat ze in Benidorm geen actie nemen, dat is beleid bij Neckermann (hebben ook wij ervaren). Ze nemen zelfs geen actie als je vanuit je hotel een e-mail met daarin je klacht opstuurt naar het hoofdkantoor!

Het zou de taak van de Consumentenbond moeten zijn om touroperators die geregeld de zaak beduvelen, slordig met de belangen van de reiziger omspringen, en bij ingediende klachten de afhandeling daarvan frustreren openlijk en overduidelijk aan de paal te nagelen.

Neckermann is daar een goed voorbeeld van. Bij herhaling klachten over een accommodatie in Turkije. TROS gaat er naar toe om een reportage te maken en dan komt er een vertegenwoordigster van Neckermann naar de studio die alle klachten ook nog eens in twijfel trekt. Je snapt niet dat íemand dat durft! Je moet dan echt karakterloos zijn!

In een winkel zou je zo'n iemand over de toonbank heen trekken!

Gast

neckermann is duits, dat weet iedereen, dat wat wij hier nog doen met neckermann is i.v.m. duitsland zo klein deel is dat we ( als nederlanders)niet mee tellen.
Klachten worden al jaren in de prullebak gegooid, echt t gaat ongelezen in de bak.()en iemand die daar heeft gewerkt nl.) veel reisburo's kennen de belabberde service van neckermann en verkopen t dan ook niet meer. Gelijk hebben ze. Het is goedkoop (niet altijd trouwens) dus dit is t risico, verschil moet 'm ergens inzitten.

galaxynl

Neckerman is gewoon heel simpel ook thomas cook net zoals Broere reizen etc, etc

bitchielove

Ongelezen bericht door bitchielove »

wat ben jij een opruier op deze site zeg getverderrie ik word een beetje spuugzat van jou heb jij geen hobbys of werk of zo ouwe zeurzak.
zo dit moest ik ff kwijt hoor.
als ik jou was zou ik zelf een reisburo beginnen en koop dan ook je eigen vliegtuig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja ik heb t over jou galax......niet uit te spreken.
oja en ik werk niet voor een reisburo of vliegmaatschappij

Vurig

Ongelezen bericht door Vurig »

Waarom mag hij/zij dat niet zeggen? Het is toch zo! Zijn èèn en dezelfde en daar is tich niks mis mee?

galaxynl

Blijkbaar mag de waarheid niet gesproken worden.
Ben me daar gek zeg zal een reisburo gaan beginnen en naar andermans pijpen dansen, moet er niet aan denken.
Ik zeg alleen dat alles gewoon onder een paar vlaggen valt en zo beheren ze de boel.

bertus1

Ho. ho mensen,

Elkaar niet in de haren vliegen. Het gegeven dat steeds meer touroperators/reisbureau's fuseren, samenwerken, in elkaar opgaan etc. brengt met zich mee dat de controle op het product (jouw vakantiereis) nauwelijks nog naar behoren kan worden uitgevoerd. Dat was in het recente verleden bij ARKE, Neckermann en Holland International al een hele tour maar nu een aantal van deze jongens zijn opgegaan in TUI (Travel Uni Int.) en Thomas Cook wordt dat nog moeilijker. Het management kijkt nu alleen nog maar of de winst van de onderneming de aandeelhouders tot tevredenheid kan stellen. Of de reiziger tevreden is, dat zal ze een zorg zijn, zolang er maar voldoende winst wordt gemaakt.

Sun

Ongelezen bericht door Sun »

Met andere woorden dus, lekker en veilig bij OAD boeken. Nog helemaal van zich zelf en nog Nederlands.

bitchie

Ongelezen bericht door bitchie »

jawel tuurlijk mag je de waarheid wel zeggen heb ik toch ook over jou gedaan........
nee sorry mischien schoot ik wat uit mijn slof maar je hebt ook overal
wat op je moet ook soms iets van een andere kant bekijken.
niets is perfeckt zelfs ik niet..... :roll:

maar er zijn heel veel mensen die wel een reis hebben geboekt bij zon reisburo en jij schetste t in mijn ogen zo zwart of iedereen daardoor zijn geld nu kwijt is maar ik heb toch niet voor niets een verzekering?

Gast

Heren en Dames,

Ik boekte een reis via www.boekeenreis.nl en daar ging op de bestemming iets niet goed dat de schuld was van de hostess van de touroperator ter plaatse . Omdat het lang duurde voordat wij antwoord kregen van de touroperator hebben wij boekeenreis gevraagd wat het beste was om te doen en zij hebben ons geattendeerd op iets wat iedereen zou moeten weten. Je kunt namelijk ALTIJD je klacht pro forma aanmelden bij de geschillencommissie. Ook al is de officiele termijn verlopen van je klacht dan wordt deze altijd nog in behandeling genomen. Er kan altijd iets misgaan op een reis en wij waren dan ook gelukkig met dit stukje aftersales.

RTM

Ongelezen bericht door RTM »

Mensen, mensen,

Indien een organisatie de klacht niet "op tijd" kan afhandelen en je dus eigenlijk te laat zou zijn voor de Geschillencommissie. Zijn ze allemaal bereid een te laat verklaring te tekenen, zodat je alsnog je geschil kan voorleggen.

Echt waar!

Gesloten