LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Horizon nog te nieuw

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
mercedes88
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2012 16:05

UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door mercedes88 »

hallo allemaal,
ik had al een volledig pakket bij upc (bellen-internet-tv) maar had nog geen draadloze verbinding.
Afgelopen weekend naar de upc winkel gegaan om te vragen wat ik kan doen om dat te verkrijgen. Als ik geen router wilde kopen dan moest ik overstappen naar upc horizon. Zo gezegd zo gedaan wij besteld en nieuwe mediabox en modem meegenomen. Smiddags viel inderdaad onze oude mediabox uit en werkte de horizon mediabox binnen 20 minuten. Wij waren blij dat dit zo makkelijk ging.

1 uurtje later... Geen telefoon meer en internet. Nieuwe modem geinstalleerd en alles hierop aangesloten, niks werkte. Na een paar uur lazen we dat er ook een nieuwe verbindingsvariant was, alles namelijk aansluiten op de mediabox. Dit hadden ze niet verteld in de ypc winkel, alle kabels opnieuw door het huis trekken.

Ik snap ten 1e niet wat ik met een modem moet als alles is aangesloten via de mediabox, vreet alleen stroom???

Nou blijkt dat ze de extra mediabox ook hebben afgesloten dus boven geen tv. hiervoor gebeld word binnen 7 werkdagen geregeld :( De nieuwe mediabox werkt ook niet erg fijn. Iedere ochtend resetten omdat hij niet aangaat. gister tijdens het bellen viel de telefoon uit, stond mediabox offline, dus geen internet of bellen. En dit is nu bijna dagelijks gebeurd.

probeer ze te bellen, maar 1 uur wachtten aan de lijn in verband met dit nieuwe pakket!! Ik geloof dat ze horizon beter langer hadden kunnen testen, nu zit iedereen boos thuis met die rotzooi. oude mediabox was fijner.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door Har06 »

Horizon wordt nog steeds gepromoot door UPC, let de aanbiedingsprijs is uitsluitend voor het 1* halfjaar

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door ciske »

Horizon is niet genoeg getest blijkt wel, ik vind dat UPC hier behoorlijk de mist mee ingaat.
Een pakket aanbieden wat niet goed is, en daarna de mensen met de problemen laten zitten.

Ronduit slecht van UPC.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="ciske"]Horizon is niet genoeg getest blijkt wel, ik vind dat UPC hier behoorlijk de mist mee ingaat.
Een pakket aanbieden wat niet goed is, en daarna de mensen met de problemen laten zitten.

Ronduit slecht van UPC.[/quote]


Webcare geeft in een andere topic ook toe dat er mankementen aan Horizon kleven, daarnaast wordt bij aanschaf na het 2* halfjaar de prijs behoorlijk verhoogd. Inderdaad niet zo best van UPC :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door ciske »

Webcare geeft in een andere topic


Webcare kan het wel toegeven, maar daar heeft de consument weinig aan, op het moment dat de problemen er zijn, hebben helaas de mensen die het hebben geen bal aan de webcare.

Wel is het na het half jaar einde verhaal met de korting.

Ik ben toch blij dat ik alsnog een ander heb gekozen, zoals UPC met de klanten van horizon om gaat, vind ik super slecht.

Haal dan het produkt uit de markt en test het eerst goed.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

oh mijn buuv liep zo te pronken ze had haar horizon box gekregen...in 3,5 wk is de monteur al 3 x geweest en het werkt nog niet..

geweldig toch....super hoor!!

je kan beter dit soort dingen eerst afwachten,kijken tot de kinderziektes eruit zijn en dan...

dhaven
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2012 21:13

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door dhaven »

Jammer maar helaas UPC Horizon werkt niet op alle TV toestellen zo ook op de mijne niet?
Ben in het bezit van een Philips 5 jaar oude TV ( 37PFL9632/D10 ) met diverse HDMI aansluitingen, maar kreeg toch het advies om de Horizonbox via de scartkabeL aan te sluiten, want met een HDMI kabel had ik geen beeld?
Nergens op de UPC site is er te lezen dat Horizon op een aantal TV toestellen van diverse fabrikanten niet te gebruiken is met een HDMI kabel. Het ligt zeker niet aan de kabel want ik heb er een aantal geprobeerd.
Wij sturen de Horizonbox maar retour zolang wij nog geen nieuwe TV toestel hebben.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door ciske »

Wij sturen de Horizonbox maar retour zolang wij nog geen nieuwe TV toestel hebben.


Opletten met wat je doet, denk dat je toch aan het abo vast zit.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Wij sturen de Horizonbox maar retour zolang wij nog geen nieuwe TV toestel hebben.


Opletten met wat je doet, denk dat je toch aan het abo vast zit.
Waarom reageert de webcare van UPC niet meer ?, ik hoop toch dat UPC van te voren info geeft over het noodzakelijke type TV ?

emrmulder
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2012 11:08

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door emrmulder »

UPC zal het nooit leren. Met een nieuw systeem komen terwijl het 'oude' niet goed werkt is denk ik niet zo'n hele goede weg. Een 3-tal jaar geleden had ik UPC met HD-recorder. in een half jaar tijd hebben wij toen 5 vervangende mediaboxen gehad. Dan had ik te weinig signaal, een versterker a € 50,00 er tussen, komt de volgende monteur (in totaal 5 gehad) leuk zeggen dat we teveel signaal hadden. We zijn toen maar op glasvezel overgegaan (waar Lijbrandt zo'n 3 maanden voor nodig had alvorens het was aangesloten en goed werkte). Nu ben ik op een ander adres gaan wonen en heb toen weer UPC met HD-recoder mediabox besteld. Ik moet zeggen zeer snelle levering! binnen 1 week alles apparatuur binnen en aangesloten. Helaas het HD gedeelte gaf met grote regelmaat blokken en het scherm signaalverlies. Om kort te zijn, ook hier 5 monteurs in huis gehad en na de 5e monteur en box wisseling had ik geen TV meer. Gebeld met de klantenservice, die mij doodleuk vertelde dat het wel 3 dagen zou duren (het was vrijdagavond) voor ik weer tv zou hebben. Toen maar gelijk een email met ontbinding van het contract gestuurd. Binnen 3 maanden 5 monteurs en het probleem nog niet opgelost! Nee dan is het niet zo slim van UPC om maar een nieuw systeem in te voeren. Zeker als ze na 3 jaar het 'oude' systeem nog niet goed hebben kunnen krijgen.
Voor mij in ieder geval nooit meer UPC.

Ed Mulder
Nijkerk

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door Har06 »

emrmulder schreef:UPC zal het nooit leren. Met een nieuw systeem komen terwijl het 'oude' niet goed werkt is denk ik niet zo'n hele goede weg. Een 3-tal jaar geleden had ik UPC met HD-recorder. in een half jaar tijd hebben wij toen 5 vervangende mediaboxen gehad. Dan had ik te weinig signaal, een versterker a € 50,00 er tussen, komt de volgende monteur (in totaal 5 gehad) leuk zeggen dat we teveel signaal hadden. We zijn toen maar op glasvezel overgegaan (waar Lijbrandt zo'n 3 maanden voor nodig had alvorens het was aangesloten en goed werkte). Nu ben ik op een ander adres gaan wonen en heb toen weer UPC met HD-recoder mediabox besteld. Ik moet zeggen zeer snelle levering! binnen 1 week alles apparatuur binnen en aangesloten. Helaas het HD gedeelte gaf met grote regelmaat blokken en het scherm signaalverlies. Om kort te zijn, ook hier 5 monteurs in huis gehad en na de 5e monteur en box wisseling had ik geen TV meer. Gebeld met de klantenservice, die mij doodleuk vertelde dat het wel 3 dagen zou duren (het was vrijdagavond) voor ik weer tv zou hebben. Toen maar gelijk een email met ontbinding van het contract gestuurd. Binnen 3 maanden 5 monteurs en het probleem nog niet opgelost! Nee dan is het niet zo slim van UPC om maar een nieuw systeem in te voeren. Zeker als ze na 3 jaar het 'oude' systeem nog niet goed hebben kunnen krijgen.
Voor mij in ieder geval nooit meer UPC.
Ed Mulder
Nijkerk
hoe luidt het bekende spreekwoord ook weer ? dus er zijn in totaal 10 monteurs over de vloer geweest, de laatste monteur liet ts met panne zitten op een vrijdagavond?, box er tussen uit halen en analoog tv kijken was een mogelijkheid:)

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@ mercedes88,

Vervelend dat er een aantal zaken niet goed gaan en er onduidelijkheid is. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met daarin je postcode en huisnummer onder vermelding van "Reactie Tros Radar"? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op en kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.

@ Dhaven,

Informatie over dit onderwerp kun je hier vinden: http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1045/

@ emrmulder,

Vervelend dat je probleem niet is opgelost. Als ik nog wat voor je kan betekenen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door Har06 »

UPC Webcare schreef:@ mercedes88,

Vervelend dat er een aantal zaken niet goed gaan en er onduidelijkheid is. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met daarin je postcode en huisnummer onder vermelding van "Reactie Tros Radar"? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op en kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.

@ Dhaven,

Informatie over dit onderwerp kun je hier vinden: http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1045/

@ emrmulder,

Vervelend dat je probleem niet is opgelost. Als ik nog wat voor je kan betekenen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Merkwaardig dat UPC de problemen onderkent en het apparaat blijft promoten , in de
detail vragen staat oa:
HDMI kabel vervangen door een betere
Laatste software in de TV, hoe zou dat moeten?.
Een lijst van niet bruikbare tv,s is nu weergeven, je zult maar met horizon zitten en een nieuwe niet accorderende tv, vergoed UPC de inruilkosten van de TV ?

benhetbeu
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2012 10:43

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door benhetbeu »

UPC Webcare schreef:@ mercedes88,

Vervelend dat er een aantal zaken niet goed gaan en er onduidelijkheid is. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met daarin je postcode en huisnummer onder vermelding van "Reactie Tros Radar"? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op en kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.

@ Dhaven,

Informatie over dit onderwerp kun je hier vinden: http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1045/

@ emrmulder,

Vervelend dat je probleem niet is opgelost. Als ik nog wat voor je kan betekenen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Marcel

BIZARRRR!!! dat de upc webcare op dit vrij grote klachten forum binnen 24 uur kan reageren, maar voor mails verzonden naar upc persoonlijk bijna een maand nodig heeft!!!!!!!

Ik wilde weer terug naar mijn oude abonnement en box.
Het leuke verkoopverhaaltje en alles wat er beloofd was van het waanzinnig nieuwe horizon is er gewoon niet.
Zwaar valse verkooppraatjes en voorwendselen.
Ben daarvoor naar winkel gegaan.
Zwaar onvriendelijke bitch die mij daar hielp en snauwde dat het onmogelijk was om naar mijn oude abo terug te gaan. en dat ik voor de rest wat mij wel / niet beloofd was de desbetreffende verkoper moest hebben en niet haar.
Factory reset instructies gekregen en toen begon er nog meer ellende.
Maand geen tv.

Na 40 mails - mijn mobiele abo staat niet toe het 0900 nummer te bellen en geen vast toestel in bezit - en 40 twitter berichten ben ik:
geblokt door upc op twitter (SCHANDE!)
kreeg ik eindelijk na een maand geen tv een monteur aan de lijn, heb ik zelf een uur moeten prutsen.
En na een maand (!) geen tv krijg ik tadada... een korting van jawel jawel €25.- euro op mijn volgende factuur.

Te idioot voor woorden.

Nog steeds allerlei kleine foutjes en dagelijks een reset van de box nodig.
Als laptop in slaapstand heeft gestaan moet box gereset worden.
Harde schijf van de box kan niet gelezen worden etc etc.
Heb ik een radiozender opstaan, dan krijg ik met geen mogelijkheid meer een tv zender te pakken.
twonky doet het amper, instructies bij box bevatten verouderden instructies en niet werkende linken.
afstandsbediening werkt niet 100%
etc etc

Dus weer gemailed en voor de zekerheid (ik ben immers GEBLOKT door de klantenservice op twitter) een papieren brief gestuurd. Ik ben zowaar sneller als een maand (zolang duurde het vorige keer) teruggebeld.
Ongeveer een week deze keer.

Vandaag zou monteur langs komen.
(Upc medewerker aan de telefoon: "nou u heeft geluk, u heeft nog net recht op uw gratis monteur.." Pardon? na maand geen tv en uren zelf mijn eigen tijd erin te hebben gestoken heb IK geluk dat ik alsnog gebruik kan maken van de beloofde gratis installatie?)

Heb nu net de monteur gemist, na alle reacties hier geloof ik dat me nog meer ellende bespaard is gebleven.

UPC is zwaar klantonvriendelijk - niet te bereiken - en als klant stuit je op zo'n muur van monopolie positie dat je bar weinig kan ondernemen als je toch gewoon internet en tv enzo wilt hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door bprosman »

Laatste software in de TV, hoe zou dat moeten?.
Meestal door op de website van je TV fabrikant deze te downloaden en via een USB stick te upgraden.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
Laatste software in de TV, hoe zou dat moeten?.
Meestal door op de website van je TV fabrikant deze te downloaden en via een USB stick te upgraden.


Bprosman dat werkt echt niet, slechte tip, UPC moet hun rommel van de markt halen en klanten niet hun TV laten verprutsen :oops:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef: Bprosman dat werkt echt niet, slechte tip, UPC moet hun rommel van de markt halen en klanten niet hun TV laten verprutsen :oops:

Met Har eens, dat horizon heeft te veel gebreken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door bprosman »

Ben het met jullie eens dat Horizon (te veel) problemen heeft, maar ook met een eerdere reactie dat oudere Philips toestellen ook wel een HDMI handshake probleem (kunnen) hebben en dat dat vaak met een software update opgelost kan worden.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door angel1978 »

bprosman schreef:Ben het met jullie eens dat Horizon (te veel) problemen heeft, maar ook met een eerdere reactie dat oudere Philips toestellen ook wel een HDMI handshake probleem (kunnen) hebben en dat dat vaak met een software update opgelost kan worden.
Dat antwoord past echter helaas niet in de belevingswereld van velen waarin het de bedoeling is een leverancier van zo veel mogelijk dingen de schuld te geven en alle verantwoordelijkheid ( ook die bij hen zelf ligt ) zoveel mogelijk af te schuiven.

Het lijkt me duidelijk dat Horizon nog lang niet af is en wat mij betreft zo nooit afgeleverd had moeten worden.. Echter, dat betekent nog steeds niet dat de firmware van een tv bij een gebruiker thuis die geupdate moet worden, daarmee ook opeens de verantwoordelijkheid van de leverancier van Horizon ( in dit geval ).. Dat hoort echt bij de gebruiker zelf.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UPC Horizon nog te nieuw

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:Ben het met jullie eens dat Horizon (te veel) problemen heeft, maar ook met een eerdere reactie dat oudere Philips toestellen ook wel een HDMI handshake probleem (kunnen) hebben en dat dat vaak met een software update opgelost kan worden.
Daarnaast zijn dat soort firmware updates er niet voor niks, en fixen ze meer problemen. Los van zo'n horizon ding, is het up to date houden van de firmware van een moderne TV dus sowieso wel een goed idee. :wink:

En gelukkig is het in dit geval "slechts" een firmware update, mijn oude samsung HD-recorder van ziggo, bleek na ettelijke firmware updates gewoon fysieke (ontwerp) fouten te hebben, denk aan slecht gesoldeerde hdmi connecties etc, dat is een stuk lastiger te fixen.

Gesloten