LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Walibi Fright Nights

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Maaike_K

Walibi Fright Nights

Ongelezen bericht door Maaike_K »

Wat een schandalige vertoning! Gister eind van de middag ben ik met twee vriendinnen met veel plezier onze reis naar Biddinghuizen begonnen om daar mijn verjaardag te kunnen vieren tijdens Walibi Fright Nights. Geheel voorbereid met entree bewijzen voor 27/10/2012 en een parkeerkaart, worden wij bij aankomst na 1,5 uur rijden om +/- 17:45 verrast met de boodschap dat het park vol is (hierover hebben wij overigens geen persoonlijk bericht ontvangen per email wat wel zo netjes geweest zou zijn). Door de parkeerwachten wordt ons medegedeeld dat we het bij het vakantiepark nog maar even moeten proberen. Bij het vakantiepark aangekomen kunnen ze ons, zoals verwacht, niet verder helpen en we worden teruggestuurd naar de bezoekersparkeerplaats (over van het kastje naar de muur gestuurd worden gesproken). Hier krijgen wij een brief in onze handen geduwd dat het park vol zit en wegens veiligheidsoverwegingen geen nieuwe bezoekers toelaat, we kunnen morgen (28/10/2012) of anders volgend jaar nog wel eens terug komen. Wat een belachelijke compensatie! Wij kopen kaartjes MET een datum, als organisatie weten zij dus van onze komst, en toch weigeren zij ons de toegang omdat zij door mismanagement in feite overboekt zijn. Daarnaast weten zij ons ter plekke geen passende compensatie aan te bieden!

Uiteraard zijn wij niet direct naar huis teruggekeerd en kregen na een lange discussie met de parkeerwachter toegang tot het parkeerterrein (die overigens ook niet erg klantvriendelijk was). Bij de kassa van het park aangekomen zagen we een horde aan eveneens boze gedupeerde walibibezoekers en slechts twee verkopers bij de ticketbalie die de massa duidelijk ook niet aankonden. Nadat wij eindelijk aan de beurt waren om ons verhaal te doen en ons geld terug te eisen (wat in onze ogen niet meer dan logisch is, Walibi voldoet niet aan zijn verplichtingen, wij staan in ons recht) krijgen we te horen dat we maar een email moeten sturen en dat ze geen geld teruggeven. Ik wil erop wijzen dat wij hiervoor twee uur lang in de kou hebben staan wachten. Nadat wij gevraagd hebben naar de manager wordt er aangegeven door de verkopers dat hij/zij thuis zit en niet te bereiken is (is het een professionele organisatie of wat?). Als het vervolgens bijna uit de hand loopt bij de kassa door een aantal agressieve gedupeerden zijn wij uiteindelijk degene die er beveiliging bij moeten roepen om hun eigen personeel te beschermen. Daarnaast was Walibi telefonisch ook niet bereikbaar. Ze laten hun bezoekers dus machteloos in de kou staan, zonder enige vorm van compensatie of blijk van medeleven en iedereen wordt maar toegeschreeuwd een email te sturen want er is geen management aanwezig!

Het meest schrijnende van dit alles vind ik nog wel dat het personeel het op een punt schijnbaar zo zat was dat zij toch weer nieuwe mensen toe gingen laten in het park, en dat ondanks de veiligheidsrisico's? Uiteraard was voor ons de pret er toen na twee uur lang ellende al lang af en zijn wij naar huis teruggekeerd.

Ik ben van mening dat wij het recht hebben op een teruggave van ons geld (entree tickets + parkeer ticket) zowel als de gemaakte reiskosten!

berndv

Re: Walibi Fright Nights

Ongelezen bericht door berndv »

Maaike_K schreef: Ik ben van mening dat wij het recht hebben op een teruggave van ons geld (entree tickets + parkeer ticket) zowel als de gemaakte reiskosten!
Helemaal mee eens. Ik ben ook van mening dat u hierin schadeloos gesteld zou moeten worden.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Maaike_K schreef:Wat een schandalige vertoning! Gister eind van de middag ben ik met twee vriendinnen met veel plezier onze reis naar Biddinghuizen begonnen om daar mijn verjaardag te kunnen vieren tijdens Walibi Fright Nights. Geheel voorbereid met entree bewijzen voor 27/10/2012 en een parkeerkaart, worden wij bij aankomst na 1,5 uur rijden om +/- 17:45 verrast met de boodschap dat het park vol is (hierover hebben wij overigens geen persoonlijk bericht ontvangen per email wat wel zo netjes geweest zou zijn). Door de parkeerwachten wordt ons medegedeeld dat we het bij het vakantiepark nog maar even moeten proberen. Bij het vakantiepark aangekomen kunnen ze ons, zoals verwacht, niet verder helpen en we worden teruggestuurd naar de bezoekersparkeerplaats (over van het kastje naar de muur gestuurd worden gesproken). Hier krijgen wij een brief in onze handen geduwd dat het park vol zit en wegens veiligheidsoverwegingen geen nieuwe bezoekers toelaat, we kunnen morgen (28/10/2012) of anders volgend jaar nog wel eens terug komen. Wat een belachelijke compensatie! Wij kopen kaartjes MET een datum, als organisatie weten zij dus van onze komst, en toch weigeren zij ons de toegang omdat zij door mismanagement in feite overboekt zijn. Daarnaast weten zij ons ter plekke geen passende compensatie aan te bieden!

Uiteraard zijn wij niet direct naar huis teruggekeerd en kregen na een lange discussie met de parkeerwachter toegang tot het parkeerterrein (die overigens ook niet erg klantvriendelijk was). Bij de kassa van het park aangekomen zagen we een horde aan eveneens boze gedupeerde walibibezoekers en slechts twee verkopers bij de ticketbalie die de massa duidelijk ook niet aankonden. Nadat wij eindelijk aan de beurt waren om ons verhaal te doen en ons geld terug te eisen (wat in onze ogen niet meer dan logisch is, Walibi voldoet niet aan zijn verplichtingen, wij staan in ons recht) krijgen we te horen dat we maar een email moeten sturen en dat ze geen geld teruggeven. Ik wil erop wijzen dat wij hiervoor twee uur lang in de kou hebben staan wachten. Nadat wij gevraagd hebben naar de manager wordt er aangegeven door de verkopers dat hij/zij thuis zit en niet te bereiken is (is het een professionele organisatie of wat?). Als het vervolgens bijna uit de hand loopt bij de kassa door een aantal agressieve gedupeerden zijn wij uiteindelijk degene die er beveiliging bij moeten roepen om hun eigen personeel te beschermen. Daarnaast was Walibi telefonisch ook niet bereikbaar. Ze laten hun bezoekers dus machteloos in de kou staan, zonder enige vorm van compensatie of blijk van medeleven en iedereen wordt maar toegeschreeuwd een email te sturen want er is geen management aanwezig!

Het meest schrijnende van dit alles vind ik nog wel dat het personeel het op een punt schijnbaar zo zat was dat zij toch weer nieuwe mensen toe gingen laten in het park, en dat ondanks de veiligheidsrisico's? Uiteraard was voor ons de pret er toen na twee uur lang ellende al lang af en zijn wij naar huis teruggekeerd.

Ik ben van mening dat wij het recht hebben op een teruggave van ons geld (entree tickets + parkeer ticket) zowel als de gemaakte reiskosten!
Bij mijn weten zijn die kaartjes voor de Halloweenavonden niet alleen te bestellen, die zijn ook aan de kassa te koop.
Walibi kan dus nooit van te voren weten wie er komen, hoeveel mensen er komen en kan ze dus ook niet allemaal gaan mailen.
En dan nog, als u al in de auto zit, hoe checkt u uw mail dan?
Ik denk dat Walibi heeft geprobeerd u te compenseren (andere keer terugkomen).
Was u het hier niet mee eens, gaat u toch niet met jan en alleman een discussie voeren, uw auto betaald parkeren pom vervolgens twee uur in een rij te gaan staan vol agressieve mensen die óók bot vangen?
En toch blijven staan?
En naar een manager vragen (die volgens u geen recht heeft op een vrije dag geloof ik?) en toch de discussie blijven aangaan.
En dan nog boos worden ook als Walibi bezwijkt voor de druk van de agressieve bezoekers in de rij en toch mensen toelaat?
'De lol was er al af'?
U beseft dat als u wel als een van de laatsten nog naar binnen was gelaten, dat u dan óók uren in de rij had moeten wachten bij verschillende attracties, dat het daar binnen ook koud is en dat de lol er dan ook al snel af kan zijn?
Ik zou wel een mail sturen om uw geld terug te vragen, dit vind ik redelijk.
Maar de reiskosten vergoeden vind ik niet redelijk.
Walibi heeft geen kristallen bol zodat zij het aantal bezoekers van te voren weten.
En uiteindelijk kon u er in, maar wilde u niet meer.
Daarmee heeft u naar mijn mening uw 'recht' op compensatie van de reiskosten opgegeven.

Muskusrat

Ongelezen bericht door Muskusrat »

VioletPrue schreef: Bij mijn weten zijn die kaartjes voor de Halloweenavonden niet alleen te bestellen, die zijn ook aan de kassa te koop.
Walibi kan dus nooit van te voren weten wie er komen, hoeveel mensen er komen en kan ze dus ook niet allemaal gaan mailen.
En dan nog, als u al in de auto zit, hoe checkt u uw mail dan?
Ik denk dat Walibi heeft geprobeerd u te compenseren (andere keer terugkomen).
Was u het hier niet mee eens, gaat u toch niet met jan en alleman een discussie voeren, uw auto betaald parkeren pom vervolgens twee uur in een rij te gaan staan vol agressieve mensen die óók bot vangen?
En toch blijven staan?
En naar een manager vragen (die volgens u geen recht heeft op een vrije dag geloof ik?) en toch de discussie blijven aangaan.
En dan nog boos worden ook als Walibi bezwijkt voor de druk van de agressieve bezoekers in de rij en toch mensen toelaat?
'De lol was er al af'?
U beseft dat als u wel als een van de laatsten nog naar binnen was gelaten, dat u dan óók uren in de rij had moeten wachten bij verschillende attracties, dat het daar binnen ook koud is en dat de lol er dan ook al snel af kan zijn?
Ik zou wel een mail sturen om uw geld terug te vragen, dit vind ik redelijk.
Maar de reiskosten vergoeden vind ik niet redelijk.
Walibi heeft geen kristallen bol zodat zij het aantal bezoekers van te voren weten.
En uiteindelijk kon u er in, maar wilde u niet meer.
Daarmee heeft u naar mijn mening uw 'recht' op compensatie van de reiskosten opgegeven.
* Reserveringen moet je altijd in gedachte houden, Dus ze hadden de kassa's eerder moeten sluiten dan.
* Mail kan je tegenwoordig makkelijk checken met je smartphone.
* Manager mag best een vrije dag hebben, maar dan is er altijd een plaatsvervangend manager aanwezig.

Op het moment dat je een speciale dag hebt(verjaardag), dan heeft de "compensatie" een andere keer terug komen totaal geen meerwaarde en kan ik me de reacties zeer goed voorstellen. Dus gewoon geld terug vragen voor de kaarten en gemaakte kosten.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Walibi kan/moet er van uit gaan dat degenen die een kaartje op datum hebben gekocht, die bewuste datum zullen komen.
Als er dan mensen niet toegelaten kunnen worden, zullen dat degenen moeten zijn die op de bonnefooi komen.

Mee eens! Leuk zo'n actie, maar het werkte blijkbaar niet (ofwel te goed).

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

VioletPrue schreef: Bij mijn weten zijn die kaartjes voor de Halloweenavonden niet alleen te bestellen, die zijn ook aan de kassa te koop.
Nee, maar Walibi weet wel hoeveel kaarten ze voor die datum hebben verkocht in de voorverkoop, dus weten ze ook hoeveel mensen ze nog kunnen toelaten na de kassaverkoop.

Het hele gedeelte van het zoeken van de discussie met de medewerkers vind ik van TS wel iets te ver gaan. Geld terug vragen is prima, maa als dat daar ter plekke niet geregeld kan worden, moet je niet helemaal uit je plaat gaan als er geen manager is, ik wil niet zeggen dat TS zo ver is gegaan, maar anderen schijnbaar wel, aangezien TS de beveiliging er bij heeft moeten roepen.

Dit was waarschijnlijk ook de aanleiding van het open gooien van de poorten, kijken wat het grootste veiligheidsrisico geeft, teveel mensen binnen, of rellende mensen bij de kassa.

efontijn

Ongelezen bericht door efontijn »

Ook ik en mijn vrienden waren een van de slachtoffers van een overvolle Walibi. Walibi heeft teveel bezoekers binnengelaten waardoor er geen pret meer in het pretpark beleefd kon worden. Ik heb Walibi onderstaande mail gestuurd. Verder ook Tros Radar en Kassa dezelfde mail gestuurd. Ik hoop dat Walibi een lager maximum aantal bezoekers gaat hanteren, zodat toekomstige bezoekers wel een leuke dag krijgen.

--verstuurde mail naar Walibi:--

Gisteren, zaterdag 27-10-2012, ging ik met drie vrienden van me richting Walibi. Ik had van te voren online kaartjes gekocht en we hadden er allemaal heel veel zin in om naar Walibi te gaan. We hadden gepland om tot het einde (23:00) te blijven. Helaas waren de kaartjes van de Haunted house The Villa uitverkocht.

Toen we het terrein van Walibi opreden waren alle normale parkeerplaatsen vol en moesten we helemaal achterin op een weiland onze auto parkeren. Dit voor een tarief van 7,5 euro. Voor je gevoel veel geld, zeker als je nagaat dat de kaartjes ook al veel geld kosten en het voor mij al 2,5 uur rijden was (met vrienden ophalen). Maar goed, we hadden er zin in en je weet dat een pretpark nu eenmaal niet gratis is. Een pretpark bestaat uit veel personeel en apparatuur e.d.

Toen wij het park rond kwart voor vier in de middag opliepen merken we al snel dat het heel erg druk was op de wandelpaden. We hadden een plattegrond gepakt om een beetje te kunnen plannen waar we allemaal in zouden gaan. We rekenden maximaal drie kwartier tot een uur wachttijd per attractie uit. We gingen als eerste attractie naar de achtbaan “ Speed of Sound” . Er stond een lange rij voor de ingang, maar we dachten dat vlakbij de achtbaan de rij zou ophouden en we dan in konden stappen. Na een uur wachten in de rij hadden we met z’n vieren zoiets dat we maar fast lane tickets moesten bestellen want we hadden het vervelende gevoel dat we anders niet in veel attracties konden instappen.
Wij probeerden via onze telefoons fast lane tickets bestellen, maar tot onze teleurstelling waren alle fast lane tickets (van 15 en 25 euro) uitverkocht. We besloten om dan toch maar te wachten in de rij. De zon scheen nog wel volop dus de kou viel nog redelijk mee. Zo af en toe gingen mensen voordringen in de rij en mensen die erin stonden te wachten reageerden geïrriteerd, maar deden verder niets omdat je natuurlijk niet “ ruzie” op een pretpark wilt hebben. Ik werd wel geïrriteerd en zei er wat van dat zij gewoon op hun beurt moesten wachten, maar ik kreeg een grote bek terug dus heb het er maar bij laten zitten. Na 1,5 uur wachten zagen we ineens een rood bordje (achter het riet) staan dat vanaf dat punt het nog een uur wachten is. Op dat moment voelden wij ons heel erg teleurgesteld en we zaten te twijfelen of we nog wel in de rij moesten blijven staan. Ook de mensen om ons heen hoorde ik praten van “ wat?? Nog een uur? We staan al 1,5 uur te wachten!!” . We kregen het op dat moment erg koud en we werden moe van het staan. Ik voelde mijn zin het dagje uit verdwijnen. Voorbij het bordje begonnen pas de normale hekken om het publiek in goede banen te leiden. Toen wij tussen de hekken liepen heb ik verschillende vechtpartijen gezien. Mensen gingen aan elkaars haren trekken en gingen schoppen en slaan. Dit omdat bepaalde mensen probeerden voor te dringen. Mensen liepen onder of over de hekken heen. De sfeer werd vijandig en we konden geen kant op. Het personeel van Walibi (een meisje en een blonde jongen met een bril keken ernaar maar deden helemaal niks. Het publiek in de rij werd met de minuut geïrriteerder. Van iedereen hun gezicht zag je de teleurstelling en vermoeidheid. Wij moesten er nog om lachen dat alle mensen in een pretpark geen pret hadden. Ik hoorde van een meisje voor ons dat haar vriend met een gekocht kaartje op datum niet meer in het park mocht komen omdat het vol was. Haar vriend moest weer naar huis terwijl ze afgesproken hadden. Ze ging huilen en was kwaad. Ze kon het niet begrijpen dat ondanks een gekocht kaartje op datum haar vriend niet meer in het park mocht komen. Een groepje mensen achter ons hadden het ook helemaal gehad. Ze wilden naar huis toe en hadden nog vier kaartjes voor de haunted house “ the villa” . Wij besloten deze over te nemen voor 4 euro per stuk. We waren blij dat we toch nog een spookhuis in konden gaan. We hadden het er al over dat het spookhuis rustiger zou zijn omdat er speciaal kaartjes voor dit spookhuis gekocht moesten worden.

Op een gegeven moment moest een jongetje van zo’n 12 jaar oud plassen. Hij stond achter ons in de rij, ook al 2 uur te wachten. Hij liep de rij uit en na het plassen ging hij weer in de rij staan. Keurig op de plek waar hij stond. Een personeelslid van Walibi (blonde jongen met bril op) riep naar hem dat hij uit de rij moest gaan en niet mocht voordringen. Meerdere mensen, waaronder ik, zeiden tegen deze blonde gozer van Walibi dat hij er al stond en dat hij even uit de rij gestapt was om te plassen. Logisch dat sommige mensen moeten plassen met 2 uur wachten en de kou. Ik moest zelf ook wel eigenlijk naar de wc. De blonde gozer bleef herhalen dat het jochie de rij moest verlaten. Het jongetje van pas 12 jaar oud kon bijna wel huilen van teleurstelling. Meerdere mensen in de rij reageerden kwaad naar het personeelslid. Ik werd heel erg geïrriteerd en had medelijden met hem. De sfeer werd steeds grimmiger. Overigens waren er meerdere mensen (een groep van +/- 15 donkere personen) wel voorgedrongen, waartegen de blonde gozer niks deed.

Na ongeveer 1 uur en 20 minuten, dus in totaal bijna 3 uur wachten waren wij aan de beurt om in de achtbaan te gaan. Wij waren verkleumd van de kou en we waren heel erg moe. Het ritje duurde 1 minuut en zo een 20 seconden. We hadden er helemaal geen lol van.

Nadat we uit de attractie waren moesten we allemaal nodig naar de wc en wat eten want we hadden het heel erg koud. Ook bij het restaurant was er weer een rij. In de rij hoorden we meerdere mensen zeggen dat ze het belachelijk vonden hoe lang de wachtrijen waren. Van alle gezichten was de irritatie en vermoeidheid af te lezen.
Nadat we gegeten hadden gingen we op zoek naar een andere attractie, maar bij alle achtbanen gigantisch lange rijen. De rijen waren nog buiten het terrein van de attractie zelf. Bij de Goliath hoorde ik dat de wachtrij meer dan 3 uur was. We liepen teleurgesteld en vermoeid en geïrriteerd over het park. Mensen waren soms aan het schelden op elkaar. Ik bleef bijvoorbeeld 5 seconden kijken naar een opgemaakte persoon en meteen ging een vrouw achter mij tegen mij schreeuwend tekeer dat ik moest doorlopen. Dit terwijl dat bijna niet lukte omdat het zo gigantisch druk was. We hadden allemaal het gevoel dat we liever thuis hadden kunnen blijven i.p.v. naar Walibi te gaan. Op een gegeven moment liepen we bij een show bij een reuzenrad met laserlichten. Daar werden door bezoekers strikers/vuurwerk tussen de mensen gegooid. Gigantische knallen en mijn oor en die van een vriend van mij was meteen doof. Nergens een bewaker te bekennen van Walibi. Wij besloten meteen hardlopend ergens anders heen te gaan omdat het gevaarlijk was.

Wij hadden nog de vier kaartjes over van The Villa. We liepen erheen en tot onze schrik zagen we een gigantische lange rij voor de ingang. De wachttijd was zeker weer meer dan een uur. Dit terwijl de kaartjes apart gekocht moesten worden. Een persoon in de rij hoorde dat we naar huis gingen en hij wilde een kaartje. Wij hebben een kaartje weg gegeven en we besloten zwaar teleurgesteld naar de auto terug te gaan. Het was behoorlijk koud en we hadden er helemaal geen zin meer in.
Nu ik deze brief schrijf voel ik me gewoon heel erg genaaid door Walibi. Ik en mijn vrienden hebben 0% genoten van het park en ik denk samen met mij duizenden andere personen. Ik had veel liever mijn geld aan iets anders besteed. Als ik op forums kijk op internet lees ik dat Walibi teveel mensen in het park laat.

Ik ben van mening dat Walbi heel veel geld wil verdienen door een te hoog maximum aantal bezoekers binnen te laten. Dit alles ten koste van het plezier wat bezoekers.
Ik ben zwaar teleurgesteld in Walibi en vind het onbegrijpelijk dat een pretpark zoveel mensen/bezoekers binnenlaat met bovenstaande situaties als gevolg. Het was voor mij gisteren een pretpark met geen pret.
In totaal hebben wij slechts 1 attractie kunnen bezoeken, waar wij ook niet van genoten hebben.

Ik en mijn vrienden zouden heel graag onze toegangskaartjes vergoed willen zien. De kaartjes voor de the hanted villa en de online kaartjes kunnen getoond worden.
Ik en mijn vrienden en nog een aantal personen die ik daar gesproken heb zullen verder o.a. Tros Radar en Kassa aanschrijven in de hoop dat in de toekomst de bezoekers wel plezier kunnen hebben in een pretpark. Ik zal verder iedereen die ik ken afraden om naar Walbi te gaan. De Efteling waar ik vaker kom is vele malen beter geregeld. Ik hoop dat mijn klacht door u serieus genomen wordt.

Met vriendelijke groet,

Een zwaar teleurgestelde bezoeker van Walibi,
E Fontijn
Laatst gewijzigd door efontijn op 28 okt 2012 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue

Zie je en dan krijg je dit!
Laten ze geen extra mensen toe?
Klagen!
Laten ze wèl extra mensen toe?
Klagen!
M.a.w. het is nooit goed!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Sja twee verschillende ervaringen die eigenlijk wel een beetje tegenstrijdig zijn. Met tegenstrijdig bedoel ik TS is helemaal over de rooie omdat zij niet binnen mochten en efontijn dat het veeeeel te druk was. Dus TS mag eigenlijk blij zijn dat zij niet binnenkwamen, mensen zoals efontijn zijn waarschijnlijk allemaal hun geld kwijt en hebben een vervelende dag gehad. Mensen als TS zouden in mijn optiek wel nog het geld moeten terugkrijgen.

Ik ben het met de anderen eens dat ze veel eerder hadden moeten stoppen met de kaartverkoop aan de kassa. Walibi had moeten incalculeren hoeveel mensen al kaarten op datum waren uitgegeven. Dan is het een simpel rekensommetje om na te gaan hoeveel kaarten er nog verkocht kunnen worden. Max. capaciteit minus de voorverkoop.

Ik begrijp overigens niet dat TS klaagt over de kou tijdens het wachten bij de kassa, want eenmaal binnen zou die kou hetzelfde zijn geweest bij het wachten op attracties ed. Ook de confrontatie gaan opzoeken met medewerkers die niets kunnen en mogen heeft geen enkele zin.

De boze bezoekers die overigens wisten dat de capaciteit overschreden werd hadden bijvoorbeeld ook eens met de brandweer kunnen bellen en hier melding van maken. Ik dacht dat die normaliter ook nog wel iets te vertellen over maximale bezoekersaantallen en veiligheid bij evenementen ed.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

VioletPrue schreef:Zie je en dan krijg je dit!
Laten ze geen extra mensen toe?
Klagen!
Laten ze wèl extra mensen toe?
Klagen!
M.a.w. het is nooit goed!
Klopt ... en terecht!

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

berndv schreef:
Nee, maar Walibi weet wel hoeveel kaarten ze voor die datum hebben verkocht in de voorverkoop, dus weten ze ook hoeveel mensen ze nog kunnen toelaten na de kassaverkoop.

Het hele gedeelte van het zoeken van de discussie met de medewerkers vind ik van TS wel iets te ver gaan. Geld terug vragen is prima, maa als dat daar ter plekke niet geregeld kan worden, moet je niet helemaal uit je plaat gaan als er geen manager is, ik wil niet zeggen dat TS zo ver is gegaan, maar anderen schijnbaar wel, aangezien TS de beveiliging er bij heeft moeten roepen.

Dit was waarschijnlijk ook de aanleiding van het open gooien van de poorten, kijken wat het grootste veiligheidsrisico geeft, teveel mensen binnen, of rellende mensen bij de kassa.
Dus mensen die een kaartje op datum hebben gekocht krijgen voorrang op mensen die een kaartje in de voorverkoop hebben gekocht zonder datum? Of voorrang op mensen met een jaarabonnement?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Brainless schreef:
berndv schreef:
.
Dus mensen die een kaartje op datum hebben gekocht krijgen voorrang op mensen die een kaartje in de voorverkoop hebben gekocht zonder datum? Of voorrang op mensen met een jaarabonnement?
Da's niet wat Bernd bedoeld, althans zoals ik het lees. Hier wordt bedoeld ( zoals ik het lees ) dat Walibi - wetende hoeveel kaarten er in de voorverkoop zijn verkocht - niet zoveel kaarten aan de kassa had moeten verkopen aan mensen die zonder voorverkoopkaartje op de bonnefooi naar het park gingen.

VioletPrue

Emmy75 schreef:
Brainless schreef: Dus mensen die een kaartje op datum hebben gekocht krijgen voorrang op mensen die een kaartje in de voorverkoop hebben gekocht zonder datum? Of voorrang op mensen met een jaarabonnement?
Da's niet wat Bernd bedoeld, althans zoals ik het lees. Hier wordt bedoeld ( zoals ik het lees ) dat Walibi - wetende hoeveel kaarten er in de voorverkoop zijn verkocht - niet zoveel kaarten aan de kassa had moeten verkopen aan mensen die zonder voorverkoopkaartje op de bonnefooi naar het park gingen.
Dan heeft Brainless dus een punt, want mensen met een kaartje in de voorverkoop zonder datum of mensen met een jaarabo kunnen zelf bepalen wanneer ze heen willen en hoeven geen kaartje aan de kassa te kopen.
Als Walibi dan het aantal mensen met kaartjes op datum - totaal toegestane aantal mensen = het aantal kaartjes dat we aan de kassa kunnen verkopen doet, sta je voor Piet Snot aan de ingang met je kaartje zonder datum of je abo.
Die mensen komen immers ook op de bonnefooi, want die zijn van te voren niet geregistreerd als 'ik kom vandaag naar Walibi'.

Maaike_K

Ongelezen bericht door Maaike_K »

Emmy75 schreef:Sja twee verschillende ervaringen die eigenlijk wel een beetje tegenstrijdig zijn. Met tegenstrijdig bedoel ik TS is helemaal over de rooie omdat zij niet binnen mochten en efontijn dat het veeeeel te druk was. Dus TS mag eigenlijk blij zijn dat zij niet binnenkwamen, mensen zoals efontijn zijn waarschijnlijk allemaal hun geld kwijt en hebben een vervelende dag gehad. Mensen als TS zouden in mijn optiek wel nog het geld moeten terugkrijgen.

Ik ben het met de anderen eens dat ze veel eerder hadden moeten stoppen met de kaartverkoop aan de kassa. Walibi had moeten incalculeren hoeveel mensen al kaarten op datum waren uitgegeven. Dan is het een simpel rekensommetje om na te gaan hoeveel kaarten er nog verkocht kunnen worden. Max. capaciteit minus de voorverkoop.

Ik begrijp overigens niet dat TS klaagt over de kou tijdens het wachten bij de kassa, want eenmaal binnen zou die kou hetzelfde zijn geweest bij het wachten op attracties ed. Ook de confrontatie gaan opzoeken met medewerkers die niets kunnen en mogen heeft geen enkele zin.

De boze bezoekers die overigens wisten dat de capaciteit overschreden werd hadden bijvoorbeeld ook eens met de brandweer kunnen bellen en hier melding van maken. Ik dacht dat die normaliter ook nog wel iets te vertellen over maximale bezoekersaantallen en veiligheid bij evenementen ed.
Ter verduidelijking, wij zijn niet naar de kassa gegaan om een confrontatie op te zoeken met het personeel maar wel om zwart op wit te krijgen dat wij geen toegang tot het park hebben gekregen (en dus niet gebruikt hebben gemaakt van onze tickets) en daarom recht hebben op een teruggave van ons geld (lijkt mij niet zo vreemd na een rit van ruim 1,5 uur en ruim 100,- euro betaald te hebben). Dat er geen manager aanwezig is op schijnbaar een van de drukste dagen van het jaar vind ik schandelijk, als gedupeerde moet je op zo'n moment je verhaal kunnen doen! Er is lijkt mij binnen een massa organisatie als Walibi ALTIJD een manager on duty!

Wat betreft de kou, vind ik het nogal een verschil om aan de ene kant in het park rond te lopen en van de attracties al dan niet halloween figuren tenminste nog een andrenaline stoot te krijgen of aan de andere kant stil en teleurgesteld te staan wachten voor een dichte ingang.

Tegenstrijdig zijn dhr./mevr. Fontijns' en mijn ervaringen niet, het blijkt des te meer van mismanagement van de kant van Walibi. Je werkt wel of niet met reserveringen, maar als je dat doet moet je er wel aan houden. Wat is anders het nut van reserveren? Ze hadden de reguliere kassaverkoop veel eerder stil moeten leggen! Tuurlijk hadden wij verwacht naar binnen te kunnen op het moment van aankomst en keken wij uit naar deze dag, tuurlijk hadden wij niet meer naar binnen gewild als wij hadden geweten wat de situatie in het park zelf was (maargoed dat is moeilijk in te schatten vanaf de buitenkant). Bottom line is dat wij kaartjes voor deze dag hadden gereserveerd en betaald en dat het niet ons probleem is dat het te druk was! Als Walibi alles beter had gestroomlijnd en meer controle had gehad op de kaartverkoop was het nooit zo'n zooitje geweest!
Laatst gewijzigd door Maaike_K op 28 okt 2012 18:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Starr

Ongelezen bericht door Starr »

Walibi is een behoorlijke organisatie en zou naar mijn mening dit soort evenementen toch moeten kunnen plannen. Je weet hoe veel kaartjes er van tevoren zijn verkocht. Dan kunnen er nog een X aantal kaartjes aan de deur worden verkocht - of kaartjes zonder datum toegelaten - voor het park vol is.

Ik heb geen event management gestudeerd, maar dit kan ieder enigszins logisch nadenkend mens natuurlijk bedenken. Wat zeg ik, zelfs een basisschool-leerling kan dat.

Mij lijkt het redelijk om de mensen die een kaartje op datum hebben gekocht hun geld en parkeerkosten terug te geven en ze de keuze te geven een kaartje voor een andere datum te kiezen. Inclusief gratis snack ter compensatie van de reiskosten. De mensen die al in het park waren, krijgen gratis een kaartje voor een andere dag - of ten minste 50% korting. Kom op zeg, Walibi heeft hier gewoon een gigantische fout gemaakt en dat moet netjes worden opgelost.

VioletPrue

Starr schreef:Walibi is een behoorlijke organisatie en zou naar mijn mening dit soort evenementen toch moeten kunnen plannen. Je weet hoe veel kaartjes er van tevoren zijn verkocht. Dan kunnen er nog een X aantal kaartjes aan de deur worden verkocht - of kaartjes zonder datum toegelaten - voor het park vol is.

Ik heb geen event management gestudeerd, maar dit kan ieder enigszins logisch nadenkend mens natuurlijk bedenken. Wat zeg ik, zelfs een basisschool-leerling kan dat.
Kan diezelfde basisschool leerling ook begrijpen dat de kans dat het park een groot deel van de dag meer dan half leeg is (de mensen met dagkaartjes lopen binnen en de anderen zijn er nog niet, maar er mag niemand meer bij) en dat dit 1. gezeur oplevert omdat dit niet gezellig is en 2. geld kost?
Er wordt immers veel minder geconsumeerd dat als het park vol is.
Maar dat is geloof ik ondergeschikt?
Het blijft een bedrijf hoor!

De mensen die voor een (in eerste instantie) dichte deur stonden moeten inderdaad het geld voor hun kaartje en het parkeren terugkrijgen.
Verder is het jammer, maar niet genoeg om in mijn ogen reiskosten te gaan vergoeden.

Starr

Ongelezen bericht door Starr »

VioletPrue schreef: Het blijft een bedrijf hoor!
Precies, het is een bedrijf, en geen door scholieren georganiseerd benefiet-evenement. Dat betekent dat alles gewoon goed geregeld moet zijn. Kom op zeg, als je een pretpark runt dat jaarlijks miljoenen draait, kun je dit soort dingen plannen. Jij kunt bedenken dat er overdag mensen komen en 's avonds meer, dat kunnen zij ook. Dit soort evenementen kun je niet even schatten met de natte vinger.

Verder is het de vraag wat het bedrijf wil. Eerlijk gezegd denk ik dat ze in een rechtszaak niet wegkomen met de niet te gebruiken kaartjes voor die dag niet uitkeren, mits alles kan worden bewezen. Wat de reiskosten en de mensen die wel binnen waren betreft, lijkt het me slim om voor de klantvriendelijke weg te kiezen.

ottobos

Ongelezen bericht door ottobos »

26 october zijn wij er geweest met 6 man, we hadden niet de huisregels gelezen en hadden voor ieder 4 biertjes meegenomen!
22 amstel halve liter blikken dus voor ong 15 euro.
bij binnenkomst werden onze tassen gecontroleerd en werd ons bier inbeslag genomen toen we zeiden van klaar ons eigen fout maar laat 1 van ons het bier terug brengen naar onze auto? werd het geweigerd! het bier zou weg gegooid worden!
het ergste vind ik nog dat hun zelf wel bier verkopen op het park voor 3,50 euro een 33cl blikje!
Als hun dat niet zouden verkopen en een totaal verbod zouden hebben op drugs enof alcohol zou ik daar nog enigzins wat begrip voor hebben.
Dat hun het bier afnemen onder druk van Security en politie agenten vind ik onderdrukking eerste klas ze moeten je een keus overlaten of vertrekken met je bier of je bier terug brengen naar je auto of vrijwillig afgeven!
Deze manier van optreden is asociaal gedrag vind ik!
Ook was het park giganties vol in de avond we konden niet echt goed uit de voeten en genieten van de acteurs! echt een voorbeeld van zo veel mogelijk geld verdienen geen rekening houden met minder rijke mensen en je behandelen als een hond.
puur een geld kwestie hoe kunnen we de laatste dagen dat het park open is nog even goed geld binnen halen!

Gesloten