LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cattery Purr-ceptible

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door Mybx »

Aantal weken geleden hebben we een Brits Korthaar kitten gereserveerd bij cattery Purr-ceptible in Waddinxveen. Heel erg schattig kitten op de foto. Als hij 6 weken oud was konden we komen kijken.

Helaas werd mijn zoontje van 6 toen ziek (herfst seizoen begonnen op school), en in drie weken tijd was ons hele gezin af en aan ziek. Dit netjes doorgegeven aan de cattery dus ze wisten waarom we nog even niet konden komen. Maar goed, kitten mocht eind november pas weg dus we hadden nog tijd genoeg, dachten we.

Gevraagd of vorige week zaterdag konden komen kijken, maar nee, dat kon niet want ze moest werken en haar man wist nergens wat van. Vond dat al vrij al vreemd overkomen. Dus eigenlijk konden we alleen op zondag gaan kijken of 's avonds, maarja, op zondag werk ik zelf en 's avonds ligt mijn zoon op bed omdat hij op school zit de hele week. Gevraagd wanneer we dan konden komen maar geen reactie meer gekregen.

Vandaag ontvingen we opeens een emailtje dat ze het kitten niet meer aan ons wilde verkopen omdat ze er geen goed gevoel bij had. Zomaar uit het niets. Wij erg boos en teleurgesteld natuurlijk, want opeens moest ik aan mijn zoon uitleggen dat er toch geen katje kwam.

Een best best nijdig emailtje gestuurd en toen kregen we een reactie: we hadden geen contact opgenomen en hoe graag wil je dan een kitten, kregen we als vraag? Noe moe. We hadden zelfs aangegeven dat we met allemaal zieken thuis zaten.

Zit nu dus met een in- en inverdrietige zoon van 6, allemaal artikelen die we al besteld hadden voor het kitten en geen kitten. Zo ga je toch niet met mensen en een kind om? Ik vind dit zo fout dat ik er geen woorden voor heb. Zo onbetrouwbaar. Wat een intens nare cattery. Ik ben gewoon echt heel erg boos hierover.

Is er wellicht een overkoepelende organisatie waar ik deze cattery bij kan melden? Een plek waar ik een klacht in kan dienen? Dan kan ik op die manier wellicht voorkomen dat er meerdere mensen in zo'n situatie komen te zitten.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door kokka »

Hoe vervelend het voor jullie ook mag zijn, deze fokkers hebben blijkbaar geen goed gevoel bij jullie.
dit kan in jullie ogen dan wel onterecht lijken, op zich denk ik niet dat je er iets tegen kan doen.
het feit dat ze op hun gevoel af gaan en niet op hun portemonnee is wel een goed teken.
Er is vast nog wel een kitten ergens in nederland die op jullie wacht.

Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door Mybx »

kokka schreef:Hoe vervelend het voor jullie ook mag zijn, deze fokkers hebben blijkbaar geen goed gevoel bij jullie.
dit kan in jullie ogen dan wel onterecht lijken, op zich denk ik niet dat je er iets tegen kan doen.
het feit dat ze op hun gevoel af gaan en niet op hun portemonnee is wel een goed teken.
Er is vast nog wel een kitten ergens in nederland die op jullie wacht.
Het is echt vrij bizar hoe ze dit aangepakt hebben. Hij lijkt inmiddels alweer verkocht te zijn (urenwerk), dus is het een heel simpel optelsommetje dat er iets niet klopt aan het verhaal.

Het gevoel wat wij nu dus ook hebben, is dat ze hem voor meer geld konden verkopen aan iemand anders, en het daarom op zo'n korte en vreemde manier gedaan hebben. Ik vind dit zo onbetrouwbaar.

Hoe rechtsgeldig is een mondelinge koopovereenkomst dan, vraag ik me af.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door kokka »

Een mondelinge overeenkomst is net zo rechtsgeldig als elke andere overeenkomst, het probleem is vaak het bewijzen.

Wees blij dat je nu geen zaken hoeft te doen met deze handelaar, wie weet hoeveel ellende je nog had gehad

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Mybx schreef:Aantal weken geleden hebben we een Brits Korthaar kitten gereserveerd bij cattery Purr-ceptible in Waddinxveen. Heel erg schattig kitten op de foto. Als hij 6 weken oud was konden we komen kijken.

Helaas werd mijn zoontje van 6 toen ziek (herfst seizoen begonnen op school), en in drie weken tijd was ons hele gezin af en aan ziek. Dit netjes doorgegeven aan de cattery dus ze wisten waarom we nog even niet konden komen. Maar goed, kitten mocht eind november pas weg dus we hadden nog tijd genoeg, dachten we.
Dus de eerste (paar?) afspraken konden niet doorgaan omdat uw gezin ziek was.
Mybx schreef:Gevraagd of vorige week zaterdag konden komen kijken, maar nee, dat kon niet want ze moest werken en haar man wist nergens wat van. Vond dat al vrij al vreemd overkomen.
Wacht even, dus als u niet kunt is dat normaal, maar als zij niet kunnen is dat vraamd?
Beetje snel conclusie getrokken.
Misschien heeft meneer niet zoveel met de katten op en bemoit hij zich er niet mee/heeft er geen verstand van?
Mybx schreef:Dus eigenlijk konden we alleen op zondag gaan kijken of 's avonds, maarja, op zondag werk ik zelf en 's avonds ligt mijn zoon op bed omdat hij op school zit de hele week. Gevraagd wanneer we dan konden komen maar geen reactie meer gekregen.
En dit is dan weer heel normaal.
Als u moet werken, niks aan de hand, ik zeg af, maar als mevrouw werkt is het vreemd.
Misschien was dit nu net een bijzondere gelegenheid geweest om uw zoontje een keer ietsje later naar bed te laten gaan?
Mybx schreef:Vandaag ontvingen we opeens een emailtje dat ze het kitten niet meer aan ons wilde verkopen omdat ze er geen goed gevoel bij had. Zomaar uit het niets. Wij erg boos en teleurgesteld natuurlijk, want opeens moest ik aan mijn zoon uitleggen dat er toch geen katje kwam.

Een best best nijdig emailtje gestuurd en toen kregen we een reactie: we hadden geen contact opgenomen en hoe graag wil je dan een kitten, kregen we als vraag? Noe moe. We hadden zelfs aangegeven dat we met allemaal zieken thuis zaten.
Maar na het aangeven dat u op zonder moest werken en de vraag wanneer u kon komen, heeft u week afgewacht.
Dan kan ik me haar reactie wel een klein beetje voorstellen.
Neemt niet weg dat zij gewoon een afspraak had kunnen maken, maar u had inmiddels al een aantal maal afgezegd.
Mybx schreef:Zit nu dus met een in- en inverdrietige zoon van 6, allemaal artikelen die we al besteld hadden voor het kitten en geen kitten. Zo ga je toch niet met mensen en een kind om?
Tenzij die mevrouw uw kind heeft opgebeld met de mededeling dat er kat in huis kwam, ligt het verdriet van uw zoon aan uzelf.
U heeft het hem verteld!
En om nu allerhande spul aan te gaan schaffen voor u de kat überhaupt heeft gezien, vind ik ietwat voorbarig.
Ook bij een kitten moet je een klik hebben.
Stel dat het niks was geworden, had u mooi met die spullen gezeten!
Mybx schreef:Ik vind dit zo fout dat ik er geen woorden voor heb. Zo onbetrouwbaar. Wat een intens nare cattery. Ik ben gewoon echt heel erg boos hierover.

Is er wellicht een overkoepelende organisatie waar ik deze cattery bij kan melden? Een plek waar ik een klacht in kan dienen? Dan kan ik op die manier wellicht voorkomen dat er meerdere mensen in zo'n situatie komen te zitten.
Ik denk dat hier een aantal zaken toch zeker aan u liggen en niet aan de fokster.
Ik denk dat als zij mensen dusdanig selecteerd (op gevoel) dat het een goed bedrijf is.
U verwijt hier een ander dingen, terwijl diegene daar weinig tot niks aan kan doen.
Beetje jammer.
Heeft u al eens aan een leuke kitten uit een asiel gedacht?
Helpt u nog een heel goed doel ook, hij/zij is al geënt en gechipt.
Geen raskat, maar tenzij u zelf wilt fokken of showen geen probleem toch?

Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door Mybx »

kokka schreef:Een mondelinge overeenkomst is net zo rechtsgeldig als elke andere overeenkomst, het probleem is vaak het bewijzen.

Wees blij dat je nu geen zaken hoeft te doen met deze handelaar, wie weet hoeveel ellende je nog had gehad
Dat het kitten alweer verkocht is doet me inderdaad denken dat je gelijk hebt en ons waarschijnlijk een hoop ellende bespaard is gebleven op deze manier. We zoeken gewoon naar een betrouwbare cattery dit keer.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als ik een kitten te koop zou hebben en ik zou geen goed gevoel bij de kopers hebben dan zou ik hem ook niet verkopen.
Overal kun je een kitten vandaan halen dus zoek even verder zou ik zeggen (asiel bijvoorbeeld).

Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door Mybx »

[quote="VioletPrue"]
"Dus de eerste (paar?) afspraken konden niet doorgaan omdat uw gezin ziek was."

Nee. De eerste afspraak. Er is 1 afspraak afgezegd omdat mijn zoon ziek werd. Hierna is geen afspraak meer gemaakt doordat de een na de ander ziek werd in ons gezin, hiervan hebben wij de fokster op de hoogte gehouden door middel van emails. Ze was dus hiervan op de hoogte.

"Wacht even, dus als u niet kunt is dat normaal, maar als zij niet kunnen is dat vraamd?"

Nee hoor, is helemaal niet vreemd. Wat wel vreemd is is dat we geen enkele reactie meer ontvingen op onze vraag wanneer we dan wel langs konden komen en hierna te horen krijgen dat we geen contact opnemen. Dat is wel vrij vreemd.


En dit is dan weer heel normaal.
Als u moet werken, niks aan de hand, ik zeg af, maar als mevrouw werkt is het vreemd.
Misschien was dit nu net een bijzondere gelegenheid geweest om uw zoontje een keer ietsje later naar bed te laten gaan?


Mijn zoontje is 6 en zit net pas in groep 3. Dat is op zich al vermoeiend genoeg zonder ook nog eens veel te laat naar bed te gaan op een schooldag. Al helemaal als hij een aantal weken achter elkaar ziek is. Sleept u uw zieke kind overal mee naar toe? Ik niet.

"Maar na het aangeven dat u op zonder moest werken en de vraag wanneer u kon komen, heeft u week afgewacht.
Dan kan ik me haar reactie wel een klein beetje voorstellen.
Neemt niet weg dat zij gewoon een afspraak had kunnen maken, maar u had inmiddels al een aantal maal afgezegd."


We hebben niet afgewacht, we hebben een email gestuurd en gevraagd wanneer het haar zou uitkomen, maar niets meer vernomen. Wat hadden wij moeten ondernemen dan? Zomaar onaangekondigd verschijnen? En er waren dus niet een aantal afspraken afgezegd.


"Tenzij die mevrouw uw kind heeft opgebeld met de mededeling dat er kat in huis kwam, ligt het verdriet van uw zoon aan uzelf.
U heeft het hem verteld!"


Ik snap deze opmerking niet zo goed. Ik had het hem niet moeten vertellen en moeten hopen dat hij het zou vergeten dat er een kitten zou komen of zo?

"En om nu allerhande spul aan te gaan schaffen voor u de kat überhaupt heeft gezien, vind ik ietwat voorbarig.
Ook bij een kitten moet je een klik hebben.
Stel dat het niks was geworden, had u mooi met die spullen gezeten!"


Er zijn meerdere fokkers, dus een kitten zal er sowieso wel komen. Je kunt beter maar voorbereid zijn, lijkt me. Zeker als je een mondelinge overeenkomst hebt dat je een kitten koopt.

"Ik denk dat hier een aantal zaken toch zeker aan u liggen en niet aan de fokster.
Ik denk dat als zij mensen dusdanig selecteerd (op gevoel) dat het een goed bedrijf is.
U verwijt hier een ander dingen, terwijl diegene daar weinig tot niks aan kan doen.
Beetje jammer."


Dat de fokster het kitten meteen verkocht heeft is toch wel een indicatie dat er al iemand voor handen was en het vast iets in de trant van een financiële kwestie was. Komt zeer onbetrouwbaar over.

"Heeft u al eens aan een leuke kitten uit een asiel gedacht?
Helpt u nog een heel goed doel ook, hij/zij is al geënt en gechipt.
Geen raskat, maar tenzij u zelf wilt fokken of showen geen probleem toch?"


Nee, wij gaan nog steeds voor een Brits Korthaar. Alleen dit maal gaan we op zoek naar een betrouwbare cattery, waar tevens ook met contracten gewerkt wordt. Lijkt me voor alle partijen beter.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ook al zou je hier http://www.f-n-k.nl/je beklag kunnen doen, het zal waarschijnlijk niet veel uithalen, omdat het jouw ervaringen/feiten tegen het gevoel van Cattery Purr-ceptible zal zijn. Ook zullen er meer klachten moeten zijn ( en dan ook van andere aard) voor FNK hier iets tegen kan doen.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door newmikey »

Mybx schreef:Alleen dit maal gaan we op zoek naar een betrouwbare cattery, waar tevens ook met contracten gewerkt wordt. Lijkt me voor alle partijen beter.[/i]
Een dier is géén produkt waarvoor u een contract zou moeten afsluiten. Hoe zielig het ook is voor uw zoon, hier lijkt me uw boosheid ietwat misplaatst.

Een goede fokker van rashonden of katten zal inderdaad een klik willen hebben met gezinnen waar de pups of kittens terecht komen. Als die klik er om wat voor reden niet is, of dat nu door een reeks misverstanden komt of door een andere reden, is het inderdaad beter dat de koop niet doorgaat.

Dat dit hier gebeurd is moet géén reden zijn deze fokker als "onbetrouwbaar" te bestempelen. Het gedrag wat u als wenselijk acht, associeer ik eerder met broodfokkers. Als u daar een beter gevoel bij krijgt, kan ik me het ontbreken van die klik eigenlijk levendig voorstellen.

Het "alvast aanschaffen" van allerlei spulletjes geeft mij een zelfde onbehaaglijk gevoel. Een pup of kitten van een goede fokkerij komt met spulletjes waar deze de eerste paar maanden ruim mee toe kan. Daarna kunt u altijd nog kijken wat het diertje nodig heeft en wat bij hem/haar past. Een dier is géén speelgoed voor een kind (noch voor een volwassene) maar een levend wezen en daar kan een contract niets aan veranderen.

Zo'n diertje koop je ook niet in een opwelling, daar gaat een periode van communicatie met de fokker aan vooraf waarin beide partijen het gevoel moeten krijgen dat het goed zit. Dat was bij u niet het geval, bij géén van beiden klaarblijkelijk.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ongeacht of je van een fokker van alles mee krijgt, kun je toch zelf spullen kopen/bestellen? Het is toch leuk om eigen spul voor zo'n beestje te hebben, zeker voor zoontje van 6.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door tenormin »

Mybx, Er valt weinig te ondernemen tegen de Cattery. Er was kennelijk een slechte communicatie tussen U en de cattery. De cattery zelf staat bekend als zeer zorgvuldig en goed aangeschreven. (Niet van het net weet ik dat maar van iemand die daar haar kitten gekocht heeft en shows doet). U kan kitten niet bezoeken door werk, kan het wel is het weer niet mogelijk omdat zoon van 6 naar bed moet. U heeft kennelijk een venijnige mail geschrijven; de eigenaresse heeft besloten om kitten niet aan u te verkopen. U stelt (ook bij Vara Kassa) dat ze dit alleen voor de poen gedaan heeft. Denk eerder dat mevrouw mensenkennis heeft en de kitten aan iemand heeft verkocht waar ze wel "het goede gevoel" bij kreeg. Omdat u alles aangeschaft heeft voor een poes of kater, de asiels zitten overvol en als u, na goed nadenken, zo'n diertje een goed huis wilt geven: de kans van uw leven en een plezier voor uw zoon. Of staat u erop een raskat te hebben? Wat uiteraard niet mijn zaak is. De antwoorden op het andere forum kwamen ook niet in uw straatje te pas?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door Jolijn »

tenormin schreef: U heeft kennelijk een venijnige mail geschrijven; de eigenaresse heeft besloten om kitten niet aan u te verkopen.
Nee, deel twee van de zin komt eerst (dit heb ik ook bij Kassa gesteld).

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door Jolijn »

Asielkat ja/nee ?
Ja, ze zitten vol, ja er zijn meer dan genoeg katten zonder thuis. Dat is echter niet de schuld van mensen die een kat willen.

Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door Mybx »

tenormin schreef:Mybx, Er valt weinig te ondernemen tegen de Cattery. Er was kennelijk een slechte communicatie tussen U en de cattery. De cattery zelf staat bekend als zeer zorgvuldig en goed aangeschreven. (Niet van het net weet ik dat maar van iemand die daar haar kitten gekocht heeft en shows doet). U kan kitten niet bezoeken door werk, kan het wel is het weer niet mogelijk omdat zoon van 6 naar bed moet. U heeft kennelijk een venijnige mail geschrijven; de eigenaresse heeft besloten om kitten niet aan u te verkopen. U stelt (ook bij Vara Kassa) dat ze dit alleen voor de poen gedaan heeft. Denk eerder dat mevrouw mensenkennis heeft en de kitten aan iemand heeft verkocht waar ze wel "het goede gevoel" bij kreeg. Omdat u alles aangeschaft heeft voor een poes of kater, de asiels zitten overvol en als u, na goed nadenken, zo'n diertje een goed huis wilt geven: de kans van uw leven en een plezier voor uw zoon. Of staat u erop een raskat te hebben? Wat uiteraard niet mijn zaak is. De antwoorden op het andere forum kwamen ook niet in uw straatje te pas?
Om 7 uur 's avonds gaat mijn zoon naar bed op schooldagen, ja. Uw kinderen niet op hun 6e? De avonden zijn geen optie voor mij dus.

Nee, de communicatie was inderdaad niet je van het blijkt nu maar weer. Of deze cattery goed aangeschreven staat weet ik niet, heb het jammer genoeg niet uitgezocht en dat was wellicht een beetje dom of naïef van me.

Ja, als je een kitten aanschaft zul je op zijn minst een kattenbak (zeker bij een kat die niet naar buiten gaat) en een reismandje moeten hebben. Lijkt me geen overbodige luxe maar meer een must als je overeen bent gekomen met een fokker een van de kittens te kopen.

Als er binnen een uur na een email dat de koop niet doorgaat het kitten alweer verkocht is, vermoed ik inderdaad dat er een hele andere reden achter zat die weinig te maken had met een gevoel, maar meer met het feit dat dit een wel hele makkelijke manier was om het kitten aan iemand anders te verkopen. Financieel gewin kan dan een reden zijn.

Mijn boze email was overigens pas na de email waarin gezegd werd (overigens verder zonder opgaaf van redenen, wat ik vrij bot vond) dat het niet zou doorgaan, en niet ervoor, maar ik denk dat veel andere mensen in mijn positie ook boos geworden zouden zijn.

Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door Mybx »

Jolijn schreef:Ook al zou je hier http://www.f-n-k.nl/je beklag kunnen doen, het zal waarschijnlijk niet veel uithalen, omdat het jouw ervaringen/feiten tegen het gevoel van Cattery Purr-ceptible zal zijn. Ook zullen er meer klachten moeten zijn ( en dan ook van andere aard) voor FNK hier iets tegen kan doen.
Denk dat ik het maar laat gaan en gewoon ga zoeken naar een cattery die voor ons betrouwbaarder overkomt dan deze. Heb ook al enigzins het gevoel dat de fokster hier zelf aan het reageren is onder een andere naam.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door Brainless »

Als er binnen een uur na een email dat de koop niet doorgaat het kitten alweer verkocht is, vermoed ik inderdaad dat er een hele andere reden achter zat die weinig te maken had met een gevoel, maar meer met het feit dat dit een wel hele makkelijke manier was om het kitten aan iemand anders te verkopen. Financieel gewin kan dan een reden zijn.
Bij een goede cattery staan er genoeg mensen op de wachtlijst voor een kitten.
Dus het is niet raar dat de kitten "direct" verkocht is.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Mybx schreef:
VioletPrue schreef:Wacht even, dus als u niet kunt is dat normaal, maar als zij niet kunnen is dat vreemd?
Nee hoor, is helemaal niet vreemd. Wat wel vreemd is is dat we geen enkele reactie meer ontvingen op onze vraag wanneer we dan wel langs konden komen en hierna te horen krijgen dat we geen contact opnemen. Dat is wel vrij vreemd.
Goed, u zegt 1 afspraak af, zij kan 1 keer niet.
U stelde echter in uw eerste post dat u het vreemd vond dat zij niet kon en haar man er niets vanaf wist.
U kunt dus niet op de door haar voorgestelde dag en vraagt wanneer u wel kunt.
Nogmaals, zij had antwoord kunnen geven, maar u schreef zelf:
Mybx schreef:We hebben niet afgewacht, we hebben een email gestuurd en gevraagd wanneer het haar zou uitkomen, maar niets meer vernomen. Wat hadden wij moeten ondernemen dan? Zomaar onaangekondigd verschijnen?
U heeft dus een mail gestuurd, een week niets vernomen, maar ook niet zelf nog even gemaild of gebeld.
Dan kan ik me voorstellen dat mevrouw daar een naar gevoel bij krijgt.
Mybx schreef:
VioletPrue schreef:Tenzij die mevrouw uw kind heeft opgebeld met de mededeling dat er kat in huis kwam, ligt het verdriet van uw zoon aan uzelf.
U heeft het hem verteld!
Ik snap deze opmerking niet zo goed. Ik had het hem niet moeten vertellen en moeten hopen dat hij het zou vergeten dat er een kitten zou komen of zo?
Wie heeft uw zoontje in eerste instantie, zonder schriftelijke koopovereenkomst en vastgelegde ophaaldatum, verteld dat er een kitten kwam?
U/uw partner of mevrouw?
Mybx schreef:
VioletPrue schreef:Ik denk dat hier een aantal zaken toch zeker aan u liggen en niet aan de fokster.
Ik denk dat als zij mensen dusdanig selecteerd (op gevoel) dat het een goed bedrijf is.
U verwijt hier een ander dingen, terwijl diegene daar weinig tot niks aan kan doen.
Beetje jammer.
Dat de fokster het kitten meteen verkocht heeft is toch wel een indicatie dat er al iemand voor handen was en het vast iets in de trant van een financiële kwestie was. Komt zeer onbetrouwbaar over.
Nee, dat is geen indicatie.
Wel eens gedacht aan het feit dat als het een fokker betreft, zij misschien een wachtlijst heeft?
Als uw kitten de laatst overgebleven kitten was en zij wil hem niet aan u verkopen, gaat de kitten naar de volgende persoon op de lijst.
Mybx schreef:Nee, wij gaan nog steeds voor een Brits Korthaar. Alleen dit maal gaan we op zoek naar een betrouwbare cattery, waar tevens ook met contracten gewerkt wordt. Lijkt me voor alle partijen beter.
Ik heb tot nu toe weinig gelzen waardoor deze cattery onbetrouwbaar zou zijn.
En het lijkt me logisch dat een contract pas na bezichtiging getekend wordt.

Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door Mybx »

Brainless schreef: Bij een goede cattery staan er genoeg mensen op de wachtlijst voor een kitten.
Dus het is niet raar dat de kitten "direct" verkocht is.
Dat kan uiteraard, al was dat niet het geval toen ik het kitten reserveerde. Ik kreeg de naam van deze cattery en toen bleken de kittens al eventjes op de website te staan (ze waren ruim 4 weken), en twee waren er nog vrij en de 3e zou door de fokster zelf gehouden worden. Als ze met een wachtlijst had gewerkt neem ik aan dat deze kittens ook snel weg waren geweest.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cattery Purr-ceptible

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Mybx schreef:Heb ook al enigzins het gevoel dat de fokster hier zelf aan het reageren is onder een andere naam.
Spannend!
Wie is het?
Tenormin?
Ik?
Kijk nou even naar de aanmelddata van de personen hier en de hoeveelheid posts die personen hebben.
Wil het de fokster zijn, moet die zich na u op het forum hebben aangemeld an kan dus nooit meer dan (laten we het even belachelijk hoog nemen) 100 berichten op haar/zijn naam hebben.
Even redelijk blijven, u begint nu spoken te zien.

Gesloten