LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgtoeslag

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ateles

zorgtoeslag

Ongelezen bericht door ateles »

De overheid wil de zorgtoeslag afschaffen ,en inkomens ontvankelijk maken ,maar is dat compenserend
met dat wat nu als toeslag nu € 69 gegeven wordt , ik maak mij hier zorgen over ,het zal er weer op neerkomen dat de laagste inkomens er op achteruit gaan .
Vooral ouderen en die met een uitkering ,zullen er sterk op achteruit gaan .

witte angora

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door witte angora »

De enige informatie die er is, is wat je hier zelf neerzet. We zullen gewoon even moeten afwachten tot er meer informatie komt. De regeling zou volgens het akkoord in 2014 in moeten gaan. Dus het komend jaar is er gewoon nog de bestaande regeling.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ateles schreef:De overheid wil de zorgtoeslag afschaffen ,en inkomens ontvankelijk maken ,maar is dat compenserend
met dat wat nu als toeslag nu € 69 gegeven wordt , ik maak mij hier zorgen over ,het zal er weer op neerkomen dat de laagste inkomens er op achteruit gaan .
Ik zou me als ik u was nog geen zorgen gaan maken tot er echt iets bekend is.
Wat nu is uitgelekt is zo ontzettend globaal, daar kunt u nog niet op baseren wie dit gaat beïnvloeden, wie erop voor- of achteruit gaat en of het u persoonlijk treft.
Nog even diep ademhalen en afwachten!

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

Doemdenken is ons volkje eigen geworden, er zijn plannen maar 9 van de 10 keer gaan die overstuur als zijnde niet uitvoerbaar/haalbaar. Als er nu een kabinet komt, wat ik wel verwacht moeten al die plannen nog door de tweede kamer en vervolgens door de eerste kamer. Er gaat nog heel wat water bij de wijn gedaan worden.

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

En in de Eerste Kamer hebben VVD en PvdA niet de meerderheid.
Dit kabinet wordt er één van compromissen sluiten, gaat zowel leuk als spannend worden. Of we er beter van worden? de tijd zal het leren.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Het is 'inkomensafhankelijk' en we gaan gewoon terug naar het oude ziekenfonds alleen dan duurder.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
ateles schreef:het zal er weer op neerkomen dat de laagste inkomens er op achteruit gaan .
Knap dat je dit al weet voordat er ook maar iets bekend is.

Was te lezen op internet, altijd aan de kat vogels????

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Om 16uur op Ned1 :)

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Idd eerst maar eens kijken wat er van terecht komt,er wordt zoveel geroepen.
En dan nog als ze het om vier uur bekent maken moet het plan 2014 nog halen...meerderheid hebben ze nog niet,hele kamer moet met alles akkoord gaan

Overigens snap ik wel dat mensen ongerust zijn,bepaalde dingen worden al jaren geroepen en je kan donderop zeggen dat bepaaldingen eens er doorkomen.
Bv hypotheekaftrek enz daarmee zijn ze er ook nog niet,komt nog meer let maar op.

Belastingschijf gaat naar beneden,waar dus het ene gebracht wordt,wordt aan de andere kant dubbel geincasseerd...

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hier kan ik meerdere keren geen chocolade van maken :?
meerderheid hebben ze nog niet,hele kamer moet met alles akkoord gaan
Belastingschijf gaat naar beneden,waar dus het ene gebracht wordt,wordt aan de andere kant dubbel geincasseerd...

rozemarijntje

Belasting schijven gaan naar beneden van 42 naar 39 de hoogste ook

Dus wat je daar meer inkomsten aan over houd ,kan je inleveren aan je zorgkosten...

En nog niks is zeker nu..alles wordt voorgedragen aan eerste kamer en daar hebben ze nog geen meerderheid ,dus kan nog veranderen

angel1978

rozemarijntje schreef:Belasting schijven gaan naar beneden van 42 naar 39 de hoogste ook

Dus wat je daar meer inkomsten aan over houd ,kan je inleveren aan je zorgkosten...

En nog niks is zeker nu..alles wordt voorgedragen aan eerste kamer en daar hebben ze nog geen meerderheid ,dus kan nog veranderen
Je draait 'm dus om.. tja, zo kan je alles negatief omkeren..

volgens mij is het zo dat de partijen de zorgtoeslag inkomensafhankelijk willen maken en willen afschaffen en om dit te compenseren een belastingverlaging willen doorvoeren ( en pakken hier de 42% voor om te zorgen dat de grootverdieners hier minder van profiteren.. )..
Jij wilde dit graag zien als lastenverlichting ? da's wel naief..

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Nicky_The schreef:Om 16uur op Ned1 :)
:lol: Die had ik niet gehoord, het stond van de week op internet, gewoon afwachten duurt nog wel effe voordat het 2014 is.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

angel1978 schreef:
rozemarijntje schreef:Belasting schijven gaan naar beneden van 42 naar 39 de hoogste ook

Je draait 'm dus om.. tja, zo kan je alles negatief omkeren..

volgens mij is het zo dat de partijen de zorgtoeslag inkomensafhankelijk willen maken en willen afschaffen en om dit te compenseren een belastingverlaging willen doorvoeren ( en pakken hier de 42% voor om te zorgen dat de grootverdieners hier minder van profiteren.. )..
Jij wilde dit graag zien als lastenverlichting ? da's wel naief..
Uhm.. Volgens mij is de hele bedoeling van dit alles dat de overheid meer geld krijgt..
Volgens mij is het ook de bedoeling om de zorgtoeslag af te schaffen omdat je dit niet nodig hebt wanneer de zorgverzekeringen inkomensafhankelijk worden ;)

rozemarijntje

Ik ben niet naief zeg gewoon war er gebeurd nu...simpel :wink:

En nee sorry positief vind ik zeer zeker niet,hoe je het went of keert iedereen gaat betalen.....
Behalve de mannen met de hele grote glimlach op de giegel nu op tv,die hebben goed salaris!! E geen jr ww nee fikse wachtgeld,dus sorry als ik niet sta te juichen...

Maar naief nee sorry
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 29 okt 2012 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

[quote="Nicky_The"]Uhm.. Volgens mij is de hele bedoeling van dit alles dat de overheid meer geld krijgt..
[quote]
tja, dat heet bezuinigen

angel1978

rozemarijntje schreef:Ik ben niet naief zeg gewoon war er gebeurd nu...simpel :wink:

En nee sorry positief vind ik zeer zeker niet,hoe je het went of keert iedereen gaat betalen.....
Behalve de mannen met de hele grote glimlach op de giegel nu op tv,die hebben goed salaris!! E geen jr ww nee fikse wachtgeld,dus sorry als ik niet sta te juichen...

Maar naief nee sorry
En ook hier is weer weinig van je post te maken...

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

De TS heeft nu zorgtoeslag van €69,00, is alleen en maakt zich zorgen. Dan krijgt, als al die plannen doorgaan, als het goed is een lagere zorgverzekering, word ons zojuist verteld door de heren Samson en Rutte. Mevrouw kan nog onbezorgd 14 maanden door het leven gaan, ik ga me daar nog geen zorgen over maken, zonde van het leven. Ben in dezelfde omstandigheden als mevrouw qua alleen zijn en zorgtoeslag. En we kunnen allemaal hoog of laag springen, we zullen er nu eenmaal allemaal aan moeten geloven, de rijken wat meer dan de armen (zeggen ze :lol: ), maar voorlopig is hun plan klaar, hebben ze flessen water bij die heerlijke wijn gemengd en wachten wij op de uitkomst van hun optelsom.
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 okt 2012 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 okt 2012 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch vraag ik me af hoe ze 4.5 miljard op de zorgtoeslag kunnen bezuinigen, dat voordeel door kunnen geven aan degenen die in de derde belastingschijf vallen, terwijl tegelijkertijd de lagere inkomens er niet op achteruit gaan.

Iets klopt er niet.

*Zie net het laatste bericht van Vogels: dat zou dus ongeveer 1000 euro per jaar schelen, terwijl de zorgtoeslag iets van 840 euro is?

Gesloten