Vodafone Rekening €1700
Geplaatst: 30 okt 2012 20:28
Hallo,
Mijn vriendin heeft al jaren een mobiele telefoon abonnement bij Vodafone, dit is al zeker een half jaar het zelfde abonnement, en iedere maand krijgt zij dan ook een rekening in de zelfde orde van grootte.
Dit tot dat zij gisteren een rekening kreeg van bijna € 870, volgens de specificatie veroorzaakt door een teveel aan data verkeer. Jullie begrijpen wellicht dat dit vraagtekens bij ons oproept, zeker omdat wij thuis gewoon een wifi verbinding hebben, en omdat ze de 3g data eigenlijk alleen gebruikt om whatsapp te versturen en het weer te bekijken. het verhaal word nog vreemder als we bedenken dat ze precies hetzelfde 3g gebruik heeft vertoond als de maanden waar ze wel een normale rekening heeft gekregen.
Ook vinden wij het vreemd dat de specificatie zegt dat ze iedere nacht precies om het uur 3g gebruikt (hiermee bedoel ik 01:04, 02:04, 03:04 Etc. Etc.) wat toch echt onmogelijk is aangezien wij net als alle andere mensen gewoon slapen 's nachts.
***Het geheel werd nog mooier toen we er achter kwamen dat er op de 12e van de maand volgens Vodafone 294 MB is gebruikt (een internet sessie van 5 uur volgens de klantenservice) en dat zij op de 13e van de maand een smsje kreeg van Vodafone dat haar databundel (200MB) voor 90% is gebruikt***. Wat dus volgens de eigen beweringen van Vodafone niet klopt.
*** het argument van de klantenservice medewerker voor het feit dat dit dus een dag later gebeurde was: dat het voor Vodafone technisch niet mogelijk is om op het moment van bundel overschrijding zelf een smsje te versturen (wat ik zeer betwijfel aangezien mij dit ±seconden kost). maar buiten dat was het de 13e geen 90% maar 100% dus als dit wel waar is hebben ze nog steeds foutieve informatie doorgespeeld!***
Gisteren is de data verbinding van de telefoon overigens volledig geannuleerd.
Nu kijken we net op mijn Vodafone (ik weet zelf niet hoe dit heet bij Vodafone) en zien we hier dat er voor deze maand ook al ± 930 euro is gebruikt. Dit weer voor Datagebruik buiten de bundel. dit keer kreeg ze de 25e van de maand een smsje dat ze 75% van haar databundel had gebruikt. De 29e (gister) is het dataverkeer volkomen uitgezet. wat dus betekend dat ze voor ongeveer € 900 3g data verkeer heeft gebruikt in 4 dagen tijd(terwijl zij in haar tentamen week zit, en dus sowieso bijna geen internet gebruikt, wifi of 3g).
Nu heb ik net uiteraard gebeld naar de klantenservice, maar die vonden het maar vreemd dat ik belde over iets dat ik toch echt gebruikt heb. (ik zal voor de rest niet uitwijken over het gebrek aan kwaliteit van deze klantenservice, aangezien dit mij normaal gesproken eigenlijk niks zou kunnen schelen)
Ik snap ook dat het wellicht vreemd is dat ik dit hier plaats voor mijn vriendin ipv dat zij het zelf doet, maar het heeft haar toch wel geraakt. Wat u wellicht wel zult begrijpen.
Heeft iemand tips of heeft iemand in zo'n zelfde situatie gestaan? Dan hoor ik het graag!
(Wilt u wel reageren maar snapt u mijn verhaal niet helemaal, dan hoor ik het ook graag)
Edit, wat ik vergeten te vermelden was:
Ik wil u in ieder geval bedanken dat u de tijd heeft genomen mijn (enigszins lange) bericht te lezen!
Mvg,
H. van der Gronden
Mijn vriendin heeft al jaren een mobiele telefoon abonnement bij Vodafone, dit is al zeker een half jaar het zelfde abonnement, en iedere maand krijgt zij dan ook een rekening in de zelfde orde van grootte.
Dit tot dat zij gisteren een rekening kreeg van bijna € 870, volgens de specificatie veroorzaakt door een teveel aan data verkeer. Jullie begrijpen wellicht dat dit vraagtekens bij ons oproept, zeker omdat wij thuis gewoon een wifi verbinding hebben, en omdat ze de 3g data eigenlijk alleen gebruikt om whatsapp te versturen en het weer te bekijken. het verhaal word nog vreemder als we bedenken dat ze precies hetzelfde 3g gebruik heeft vertoond als de maanden waar ze wel een normale rekening heeft gekregen.
Ook vinden wij het vreemd dat de specificatie zegt dat ze iedere nacht precies om het uur 3g gebruikt (hiermee bedoel ik 01:04, 02:04, 03:04 Etc. Etc.) wat toch echt onmogelijk is aangezien wij net als alle andere mensen gewoon slapen 's nachts.
***Het geheel werd nog mooier toen we er achter kwamen dat er op de 12e van de maand volgens Vodafone 294 MB is gebruikt (een internet sessie van 5 uur volgens de klantenservice) en dat zij op de 13e van de maand een smsje kreeg van Vodafone dat haar databundel (200MB) voor 90% is gebruikt***. Wat dus volgens de eigen beweringen van Vodafone niet klopt.
*** het argument van de klantenservice medewerker voor het feit dat dit dus een dag later gebeurde was: dat het voor Vodafone technisch niet mogelijk is om op het moment van bundel overschrijding zelf een smsje te versturen (wat ik zeer betwijfel aangezien mij dit ±seconden kost). maar buiten dat was het de 13e geen 90% maar 100% dus als dit wel waar is hebben ze nog steeds foutieve informatie doorgespeeld!***
Gisteren is de data verbinding van de telefoon overigens volledig geannuleerd.
Nu kijken we net op mijn Vodafone (ik weet zelf niet hoe dit heet bij Vodafone) en zien we hier dat er voor deze maand ook al ± 930 euro is gebruikt. Dit weer voor Datagebruik buiten de bundel. dit keer kreeg ze de 25e van de maand een smsje dat ze 75% van haar databundel had gebruikt. De 29e (gister) is het dataverkeer volkomen uitgezet. wat dus betekend dat ze voor ongeveer € 900 3g data verkeer heeft gebruikt in 4 dagen tijd(terwijl zij in haar tentamen week zit, en dus sowieso bijna geen internet gebruikt, wifi of 3g).
Nu heb ik net uiteraard gebeld naar de klantenservice, maar die vonden het maar vreemd dat ik belde over iets dat ik toch echt gebruikt heb. (ik zal voor de rest niet uitwijken over het gebrek aan kwaliteit van deze klantenservice, aangezien dit mij normaal gesproken eigenlijk niks zou kunnen schelen)
Ik snap ook dat het wellicht vreemd is dat ik dit hier plaats voor mijn vriendin ipv dat zij het zelf doet, maar het heeft haar toch wel geraakt. Wat u wellicht wel zult begrijpen.
Heeft iemand tips of heeft iemand in zo'n zelfde situatie gestaan? Dan hoor ik het graag!
(Wilt u wel reageren maar snapt u mijn verhaal niet helemaal, dan hoor ik het ook graag)
Edit, wat ik vergeten te vermelden was:
Ik wil u in ieder geval bedanken dat u de tijd heeft genomen mijn (enigszins lange) bericht te lezen!
Mvg,
H. van der Gronden