LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Harde schijf van geen 3 jaar stuk, winkel failliet, garantie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Andrevvl

Harde schijf van geen 3 jaar stuk, winkel failliet, garantie

Ongelezen bericht door Andrevvl »

Beste lezer,

27 december 2009 heb ik een Acer laptop bij de It's gekocht.
Begin dit jaar kreeg ik bij het opstarten van de laptop een melding van SMART van de harde schijf dat hij spoedig niet meer gebruikt zou kunnen worden en de mededeling belangrijke data te backupen.
De data backuppen heb ik gedaan.

Maar nu, Acer geeft 2 jaar garantie op z'n laptops.
Die garantie is natuurlijk verstreken.
Er zit in de laptop een Western digital harde schijf. Overal op internet lees ik dat Western digital 3 jaar garantie op z'n schijven geeft.
Zelf kan ik de harde schijf niet aanmelden als RMA omdat ik dan op de website de melding krijg dat de schijf aan derden is verkocht (Dat moet in dit geval dan Acer zijn).

Terug naar de winkel hoef ik niet want die zijn failliet gegaan.
In mijn beleving gaat een harde schijf langer mee dan de 2,5 jaar dat de schijf het deed in mijn laptop.
Dan zou het mogelijk moeten zijn om je te beroepen op het consumentenrecht.
Daarvoor moet je naar de winkel waar je de laptop gekocht hebt.
En die is failliet.

Is er (nog) iets mogelijk met de garantie op de Western digital harde schijf of iets met consumentenrecht?

Ik vraag niet of mijn laptop gratis gerepareerd kan worden.
Ook hoef ik geen gratis vervangende schijf maar een schijf met een flinke korting zou toch tot de mogelijkheden moeten behoren.

Groetjes,
Andre

ruud_a

Re: Harde schijf van geen 3 jaar stuk, winkel failliet, garantie

Ongelezen bericht door ruud_a »

om eerlijk te zijn, denk ik dat het makkelijker zou zijn om voor een schijf zonder flinke korting te gaan
als u een uurloon voor uzelf zou rekenen en de tijd bijhoudt om die korting te krijgen, wordt het waarschijnlijk een erg dure schijf

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Expert heeft de garantieafhandeling van it's overgenomen. Simpel Google had je al van dat antwoord kunnen voorzien.
Laatst gewijzigd door berndv op 30 okt 2012 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Op de site van Western digital staat dan zij 2 jaar garantie geven op laptop HD's.
En geen garantie is helaas geen garantie meer, helemaal als de winkel failliet is en Acer ook max 2 jaar garantie geeft.

Gesloten