LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
m1mi.dan0s
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:39
Contacteer:

[oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door m1mi.dan0s »

Enige weken geleden kwam er een mevrouw aan mijn deur onder het mom van een enquete over uitvaartverzekeringen.

Aan het einde van de enquete vroeg ze naar mijn telefoonnummer, omdat haar werkgever sommige mensen wilde controleren of zij daadwerkelijk aan de deur was geweest.

Gisteren werd ik gebeld door een andere mevrouw (de financiele adviseur) die belde n.a.v. deze enquete, om mij een uitvaartverzekering aan te bieden. Omdat ik net op het punt stond om te gaan eten en haar verhaal ontzettend langdradig werd vroeg ik haar om het verhaal naar mij toe te mailen, zij ging akkoord en vroeg om mijn e-mail adres.

Vanaf een persoonlijk @live.nl-e-mail adres werd mij een paar regels tekst toegestuurd, met daarin het genoemde bedrag (10 euro p/m),een amateuristische scan, zonder bedrijfslogo o.i.d., waarin de voorwaarden van de uitvaartverzekering werd vermeld en de vermelding dat ze mij nog hierover zou terugbellen. Ook als afsluiting stond er alleen haar naam en functie (financieel adviseur) vermeld. Nergens een bedrijfsnaam of logo te bekennen. Uiterst onprofessioneel voor de standaard anno 2012.

Ik reageerde achterdochtig met de volgende e-mail:
"Je hoeft me niet terug te bellen. Ten eerste heb ik de vrouw die destijds aan de deur kwam nooit toestemming gegeven om mij te bellen, TENZIJ het om een controle van haar werkgever ging - zoals ze zelf aangaf, ten tweede heb ik geen idee van welk bedrijf je bent en ten derde stuur je deze e-mail vanaf een live.nl-adres met een nietszeggende scan zonder prijs of bedrijfslogo, die je uit iedere willekeurige folder over uitvaartverzekeringen gehaald kan hebben."

Als reactie ontving ik het volgende terreur rijk aan beledigingen en zelfs discrimerende opmerkingen:
"Voor de goeie orde een uitvaartverzekering kun je niet op eigen houtje afsluiten die moet altijd naar de maatschappij gestuurd worden.Verder kun je dit werk niet zomaar doen daar zijn eisen aan verbonden.Er kan dus niks mis gaan.Bovendien stuur ik met goeie wil een offerte.Dit is niet gebruikelijk.Normaal sluiten mensen gelijk af.Lijkt me dan ook logisch dat je dan een orginele polis moet krijgen en er word geincasseerd via het bedrijf zelf.Dat wij dit doen is om tegemoet te komen.Vanaf 2013 moet je voor iedere verzekering of je nou nieuw afsluit of dat je een verzekering omzet je betaalt dan voor bemiddeling 300 euro.Dit heeft de overheid zelf bepaalt.Maar dan is de premie wel lager.Wanneer je rechtstreeks afsluit dan betaal je veel meer premie.Waardoor je uiteindelijk veel duurder uit bent.Helaas is dit vanaf 2013 de nieuwe regeling.Dit zal dan ook een dure grap worden voor klanten.Dit is waarom wij dit doen.Kan dus nog geld besparen.Het is dan ook in eigen voordeel.Uiteraard is dat een keus die je kan maken.Wij doen ons werk serieus.En werken volgens de regels.Ik hoef dan ook geen email te versturen normaal gesproken.Dat is ook niet mijn werk.Word overigens nooit naar gevraagt.Verder is de ervaring dat de mensen in noord nederland weinig geld hebben en altijd wanbetaler zijn.Vanaf 2013 werkt iedereen dan ook met een incassoburo.Vandaar dat wij in deze regio dan ook goedkope aanbiedingen doen.Smoesjes zijn wij dan ook wel gewend.Raadzaam is dat u de volgende keer gewoon zegt ik heb geen geld voor een verzekering.Dat bespaart ons moeite.Tenslotte hebben er genoeg mensen intresse.Wij hebben meer te doen.Dus voor u informatie...een verzekering afsluiten kan alleen via de grote maatschappijen en wij werken er met veel.En die incasseren ook het geld.En de polis die binnenkomt staan alle kontakt gegevens netjes op.Ik werk al 12 jaar.En de dame aan u deur doet netjes haar werk.Wij hebben al veel mensen geld laten besparen.Dat u achterdochtig bent is uiteraard u probleem niet die van mij.Ik kan alleen maar zeggen dat u aan de feiten voorbij loopt.Want volgend jaar word het duur en moeilijk om iets af te sluiten.Tja,je hebt altijd mensen die niet willen toegeven dat ze geen geld hebben.Zeg de volgende keer gewoon ik kan het niet betalen en laat andere mensen voor mijn uitvaart kosten opdraaien.Dan weten we met wie we te maken hebben.Dan steken we geen energie in u.Is voor beide partijen wel zo handig.Je mail slaat dan ook nergens op.Wanneer je echt slim zou zijn zou je weten dat het bedrijf van mij er niks toe doet.Ik ga je immers niet begraven en na de afsluit hebben wij niks met elkaar nodig.De maatschappij waar ik je onderbreng die is belangrijk.Hieruit blijkt wel dat u niet zoveel verstand van zaken heeft.Afijn en dan nog dit....mensen zoals u willen wij ook niet verzekeren.Uit ervaring is gebleken hoe meer er word gezeurd hoe slechter van betalen.En kunnen we steeds achter de premie achterstanden aan rennen.Maar gezien de straat waar u woont snap ik dat zelfs.Er was denk ik tijd over.Dan lopen ze nog even in de arme wijken.Wij hebben die liever niet.
Hopend u voldoende geinformeerd te hebben.
Mvg.[naam]."

Ik reageerde hierop met:
"Deze e-mail ontkracht niet bepaald het gevoel wat ik al had.

Ik begrijp niet hoe u mij ontwijkend kunt vinden na mijn uiterst eerlijke respons. Als ik geen geld had, had ik dat wel gezegd.

En bedankt voor alle beledigingen, erg professioneel.

Zelfs als u mijn argumenten ontkracht had (wat u helemaal niet gedaan heeft, u bent alleen maar van u eigen aannames uitgegaan) zou ik niet eens klant willen zijn bij zo'n kenau.

Als je niks beters te doen had, had je niet 25 regels besteed om mij te beledigen."

Waarop zij reageerde met:
"De waarheid mag gezegd worden!"

Als het nog niet duidelijk was, een erg professionele dame dus.

De reden dat ik dit bericht plaats op dit forum is, omdat ik ten eerste benieuwd ben of andere mensen met haar in aanraking zijn gekomen en ten tweede omdat mijn gevoel zegt dat zij een oplichter is. Daarnaast vraag ik me eigenlijk ook af of een willekeurig mensen zo maar dit soort discriminerende en beledigende uitingen kan maken zonder hiervoor gestraft te worden.

Ik zie uit naar jullie reacties!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik begrijp even niet wat u wil bereiken.

Er was geen klik en de respons stond u niet aan. Terecht lijkt me, maar dan laat je het toch lekker gaan ?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door ruud_a »

dat krijg je als je mensen aan de deur te woord staat
niet meer doen dus

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door tenormin »

ruud_a schreef:dat krijg je als je mensen aan de deur te woord staat
niet meer doen dus
Haha, en zeker niet je email adres ook nog eens geven. Sorry, beste TS, dat vind ik een beetje dom. Dommer nog is het feit dat u er nog aan terugschrijft ook. Laat ze ****(hun vak ) vallen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door bprosman »

****(hun vak ) vallen
Krijgen ze nog korting ook :-)

m1mi.dan0s
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:39
Contacteer:

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door m1mi.dan0s »

crazyme schreef:Ik begrijp even niet wat u wil bereiken.

Er was geen klik en de respons stond u niet aan. Terecht lijkt me, maar dan laat je het toch lekker gaan ?
De reden dat ik dit bericht plaats op dit forum is, omdat ik ten eerste benieuwd ben of andere mensen met haar in aanraking zijn gekomen en ten tweede omdat mijn gevoel zegt dat zij een oplichter is. Wellicht vissen naar bankrekeningnummers of vissen naar de 'slapende' mens die achteloos dingen ondertekend?

Daarnaast vraag ik me eigenlijk ook af of een willekeurig mensen zo maar dit soort discriminerende en beledigende uitingen kan maken zonder hiervoor gestraft te worden.
tenormin schreef:Haha, en zeker niet je email adres ook nog eens geven. Sorry, beste TS, dat vind ik een beetje dom. Dommer nog is het feit dat u er nog aan terugschrijft ook. Laat ze ****(hun vak ) vallen.
Nogmaals, deze vrouw kwam destijds aan de deur onder het mom van een enquete over óf wij een uitvaartverzekering hadden. Wij zijn een jong gezin en hebben daar nog nooit over na gedacht. De dame aan de deur vroeg mij om mijn telefoonnummer, en legde daarbij uit dat haar werkgever steekproefsgewijs klanten controleerde of zij daar daadwerkelijk aan de deur was geweest. Ik heb een nummer van een prepaid-kaart gegeven die ik voor dit soort bijzaken gebruik.
Vervolgens belde een andere vrouw mij op met het verhaal dat ze ons toch een uitvaartverzekering wilde aanbieden en blah blah blah... Het verhaal was erg lang en omdat wij op het punt stonden te gaan eten, vroeg ik haar het verhaal naar mij toe te mailen. Waarom niet.
Toen werd ik achterdochtig, om de redenen die ik in mijn eerdere bericht genoemd heb. Toen begon het scheldwerk, etc. Komt mensen dit verhaal bekend voor? Kan zo'n persoon daar zomaar bij weg komen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Colportage is een onuitroeibaar probleem. Het is niet toegestaan om onder het mom van een enquete te colporteren. Dat is vastgelegd in de wet op de colportage.

Alleen;

De Overheid treedt niet op. In de praktijk is het dus toegestaan om argeloze consumenten aan de deur te belazeren. Je kan een klacht indienen bij de Overheid via www.consuwijzer.nl, maar daar gebeurt verder niets mee.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door sjoegel »

Bedankt voor het posten ! Ik heb onder de tafel gelegen van het lachen :lol: Wat een dame zeg.. In antwoord op je vraag, ik denk dat het een oplicht(st)er was.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door tenormin »

wij zijn een jong gezin en hebben daar nooit over nagedacht. Los van deze "enquete" zou ik je adviseren daar toch wel eens samen over te praten. Verzekeren; een speciale rekening openen en daar per maand iets opzetten, gewoon eens berekenen wat op den duur het beste is. Nu jullie nog jong zijn is de premie navenant voordeliger dan wanneer jullie ouder zijn. Toch iets om over na te denken.

m1mi.dan0s
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:39
Contacteer:

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door m1mi.dan0s »

tenormin schreef:wij zijn een jong gezin en hebben daar nooit over nagedacht. Los van deze "enquete" zou ik je adviseren daar toch wel eens samen over te praten. Verzekeren; een speciale rekening openen en daar per maand iets opzetten, gewoon eens berekenen wat op den duur het beste is. Nu jullie nog jong zijn is de premie navenant voordeliger dan wanneer jullie ouder zijn. Toch iets om over na te denken.
Ja, daar heb je ook wel gelijk in.

m1mi.dan0s
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:39
Contacteer:

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door m1mi.dan0s »

sjoegel schreef:Bedankt voor het posten ! Ik heb onder de tafel gelegen van het lachen :lol: Wat een dame zeg.. In antwoord op je vraag, ik denk dat het een oplicht(st)er was.
Hahaha, het was zeker een bijzondere dame.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Maar wat tenormin zegt is wel waar..ga daar als speer achter aan....moet gewoon geregeld zijn..dat soort dingen,zijn geen fijne dingen maar helaas realiteit.

Ja,eerste ingeving is bij mij oplichting,die kijkt of je zo gek bent...niet dus,gelukkig,maar zijn er genoeg bij die er wel intrappen..

Ja moest ook wel lachen,prof,mail hoor.. :lol: ...klant vriendelijk ten top :lol:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zelf leg ik elke maand wat in op een spaarrekening zodat ik het straks gewoon zelf kan betalen. Is veel goedkoper.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door crazyme »

sjoegel schreef:Zelf leg ik elke maand wat in op een spaarrekening zodat ik het straks gewoon zelf kan betalen. Is veel goedkoper.
Hoe doe je dat, wanneer je dood bent, om rekeningen te betalen....

m1mi.dan0s
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:39
Contacteer:

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door m1mi.dan0s »

crazyme schreef:
sjoegel schreef:Zelf leg ik elke maand wat in op een spaarrekening zodat ik het straks gewoon zelf kan betalen. Is veel goedkoper.
Hoe doe je dat, wanneer je dood bent, om rekeningen te betalen....
Dat zul je vast wel via een notaris kunnen regelen, dat die rekening open gaat op het moment van overlijden voor directe familie o.i.d.

m1mi.dan0s
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:39
Contacteer:

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door m1mi.dan0s »

rozemarijntje schreef:Maar wat tenormin zegt is wel waar..ga daar als speer achter aan....moet gewoon geregeld zijn..dat soort dingen,zijn geen fijne dingen maar helaas realiteit.

Ja,eerste ingeving is bij mij oplichting,die kijkt of je zo gek bent...niet dus,gelukkig,maar zijn er genoeg bij die er wel intrappen..

Ja moest ook wel lachen,prof,mail hoor.. :lol: ...klant vriendelijk ten top :lol:
Het gesprek (eigenlijk meer een terreur-monoloog van haar kant) is daarna nog verder gegaan, waarin ze me nog even een paar keer de huid vol schold, ik heb op een gegeven moment het gesprek afgesloten met de volgende mail:

Nou, weet je wat. Ik voel me nu zo dom en schuldig en omdat je me continu arm noemt, voel ik me bijna verplicht om het tegendeel te bewijzen: dus doe me d'r maar 30!

Laten we dit afspreken: omdat jij blijkbaar ontzettende moeite heb met het ontvangen van feedback (want dat was die eerste e-mail, niet meer dan feedback) en afgewezen worden, gun ik jou onzekere persoontje het laatste woord. Oké?

Ik stel voor dat jij nog even reageert op deze e-mail, zodat je in ieder geval het gevoel kan hebben dat je hebt gewonnen en dan laten we het daarbij. Goed?

Ik wens je verder veel succes met je onderneming, maar ik betwijfel dat je ver gaat komen zonder website, zakelijk e-mail adres en een handtekening onder je e-mails die aangeeft bij welk bedrijf of instantie je werkzaam bent. Daarnaast zou ik even een workshop 'omgaan met feedback' volgen. De KVK organiseert wel eens van die bijeenkomsten, moet je even kijken.

Met vriendelijke groeten,

Daan van den Bergh


En je raad nooit hoe ze hier op reageerde, ze mailde terug:

Hihi, ik mag je wel!

D'r zit duidelijk een steekje los bij dat mens... Haha

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door tenormin »

m1mi.dan0s schreef:
rozemarijntje schreef:Maar wat tenormin zegt is wel waar..ga daar als speer achter aan....moet gewoon geregeld zijn..dat soort dingen,zijn geen fijne dingen maar helaas realiteit.

Ja,eerste ingeving is bij mij oplichting,die kijkt of je zo gek bent...niet dus,gelukkig,maar zijn er genoeg bij die er wel intrappen..

Ja moest ook wel lachen,prof,mail hoor.. :lol: ...klant vriendelijk ten top :lol:
Het gesprek (eigenlijk meer een terreur-monoloog van haar kant) is daarna nog verder gegaan, waarin ze me nog even een paar keer de huid vol schold, ik heb op een gegeven moment het gesprek afgesloten met de volgende mail:

Nou, weet je wat. Ik voel me nu zo dom en schuldig en omdat je me continu arm noemt, voel ik me bijna verplicht om het tegendeel te bewijzen: dus doe me d'r maar 30!

Laten we dit afspreken: omdat jij blijkbaar ontzettende moeite heb met het ontvangen van feedback (want dat was die eerste e-mail, niet meer dan feedback) en afgewezen worden, gun ik jou onzekere persoontje het laatste woord. Oké?

Ik stel voor dat jij nog even reageert op deze e-mail, zodat je in ieder geval het gevoel kan hebben dat je hebt gewonnen en dan laten we het daarbij. Goed?

Ik wens je verder veel succes met je onderneming, maar ik betwijfel dat je ver gaat komen zonder website, zakelijk e-mail adres en een handtekening onder je e-mails die aangeeft bij welk bedrijf of instantie je werkzaam bent. Daarnaast zou ik even een workshop 'omgaan met feedback' volgen. De KVK organiseert wel eens van die bijeenkomsten, moet je even kijken.

Met vriendelijke groeten,

Daan van den Bergh


En je raad nooit hoe ze hier op reageerde, ze mailde terug:

Hihi, ik mag je wel!

D'r zit duidelijk een steekje los bij dat mens... Haha
Nou, in het ergste geval geeft ze blijk wel humor te hebben :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: die is gek!

ja ik zou er ook zo op ingaan...zoals jij!
eerst kap ik het af...ben er niet van gediend,maar als ze dan doorgaan whoppa...

joh die heeft het gewoon geprobeerd..

@sjoegel \
dat kan natuurlijk ook,het is wat ieder maar prettig vind,zelf heb ik ook gewoon polissen lopen...
kan maar gedaan zijn...en je weet nooit met spaar geld wat er weer tussendoor gebeurd..(oh pak het wel we hebben het nu even nodig en storten het later wel weer terug,tja en dan gebeurd er misschien wat)
speel liever op safe,dan maar mere betalen...
maar dat is natuurlijk ieder voor zich! begrijp me goed hoor....

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door Lisare »

@sjoegel

Je bewering is onjuist. Verzekeren is veel goedkoper dan zelf sparen en bovendien wel zo veilig als je op korte termijn overlijdt. Als je 10 euro per maand spaart en na 5 jaar overlijdt heb je toch een probleem.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: [oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

denk dat je minimaal 100 euro per mnd moet sparen dan heb je na tien jaar..12000 euro...
nou als je alles erop en eraan wilt hebben dan is een begrafenis net aan denk ik...

situatie ,begraven en de hele rambam op zijn duurst denk ik...
kan goedkoper natuurlijk...

maar ....ik niet gooi mij maar op het paasvuur..

Gesloten