LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Na aanmelding preselect bij Bel1601 is mijn ADSL weg!!!
Na aanmelding preselect bij Bel1601 is mijn ADSL weg!!!
Heb me bij Bel1601 preselect aangemeld. Ontvang daarna op 2 december van KPN een brief waarin men aangeeft dat mijn ADSL-verbinding opgezegd wordt. Afsluiting van het internet geschiedt volgens KPN dan op 28 december. Echter op 10 december is mijn ADSL al weg. Bij klantenservice KPN (0900 nummer dat 10 cpm kost) vertelt men mij doodleuk dat zij daar niets aan kunnen doen. Bij Bel1601 kan men alleen via de website een vraag stellen. Echter na 3 keer een vraag hierover mijnerzijds nog steeds geen antwoord. Uiteindelijk zal dit resulteren in een behoorlijke schadeclaim daar ik de internetverbinding zakelijk gebruik!!!
Re: Na aanmelding preselect bij Bel1601 is mijn ADSL weg!!!
ik heb deze aanbieding ook al eens gehad, maar daar heb ik de vraag gesteld of ik mijn adsl verbinding dan ook bleef bestaan.
Daar kreeg ik met vermelding dat zij zeker weten dat de verbinding zou blijven bestaan, maar na nader onderzoek bleek dir niet zo te zijn.
Het staat namelijk in het adsl contract dat men een kpn telefoon aansluiting nodig heeft voordat men adsl wil hebben.
Deze 2 staan aan elkaar gekoppeld, dus als men denk om naar bijvoorbeeld tele2 of in dit geval bel1601 te gaan zodat men goedkoper kan bellen, heeft men na deze overstap geen adsl meer, je belt namelijk via een andere aansluiting(u belt niet meer via KPN).
Dit is overigens al aangemeld bij de OPTA, en die heeft kpn al eens vermeld om deze coppeling verkoop tegensrijdig is en dat koppelverkopen niet toegestaan zijn.
Tot die tijd neem ik geen risico en blijf ik duurder bellen, maar behoud ik wel mijn adsl, die ik overigens vaker gebruik dan mijn telefoon.
Dit punt is volgens mij ook al eens ter sprake geweest in een uitzending van TROSRADAR, maar zeker ben daar niet van.
Zoniet dan is het mischien wel een tip van TROSRADAR om daar eens wat meer aandacht aan te besteden, zodat ik en een ander ook goedkoper kunnen bellen met behoud van hun huidige adsl connectie.
Totdan, voor een ieder wees gewaarschuwd.
Daar kreeg ik met vermelding dat zij zeker weten dat de verbinding zou blijven bestaan, maar na nader onderzoek bleek dir niet zo te zijn.
Het staat namelijk in het adsl contract dat men een kpn telefoon aansluiting nodig heeft voordat men adsl wil hebben.
Deze 2 staan aan elkaar gekoppeld, dus als men denk om naar bijvoorbeeld tele2 of in dit geval bel1601 te gaan zodat men goedkoper kan bellen, heeft men na deze overstap geen adsl meer, je belt namelijk via een andere aansluiting(u belt niet meer via KPN).
Dit is overigens al aangemeld bij de OPTA, en die heeft kpn al eens vermeld om deze coppeling verkoop tegensrijdig is en dat koppelverkopen niet toegestaan zijn.
Tot die tijd neem ik geen risico en blijf ik duurder bellen, maar behoud ik wel mijn adsl, die ik overigens vaker gebruik dan mijn telefoon.
Dit punt is volgens mij ook al eens ter sprake geweest in een uitzending van TROSRADAR, maar zeker ben daar niet van.
Zoniet dan is het mischien wel een tip van TROSRADAR om daar eens wat meer aandacht aan te besteden, zodat ik en een ander ook goedkoper kunnen bellen met behoud van hun huidige adsl connectie.
Totdan, voor een ieder wees gewaarschuwd.
Chris: onzin.
Om ADSL te kunnen krijgen heb je wel een KPN telefoonlijn nodig (dus een belbudget, een belbasis of een belplus abo), maar je kunt gewoon via een CPS aanbieder gaan bellen. Sterker nog: ik ken zat mensen die dat ook gewoon doen. Het kan, het mag en het is geen enkel probleem.Als je nl via een CPS aanbieder gaat bellen blijft je KPN aansluiting gewoon bestaan, dus voldoe je aan de contractvoorwaarden.
ADSL & CPS gaan prima samen.
Om ADSL te kunnen krijgen heb je wel een KPN telefoonlijn nodig (dus een belbudget, een belbasis of een belplus abo), maar je kunt gewoon via een CPS aanbieder gaan bellen. Sterker nog: ik ken zat mensen die dat ook gewoon doen. Het kan, het mag en het is geen enkel probleem.Als je nl via een CPS aanbieder gaat bellen blijft je KPN aansluiting gewoon bestaan, dus voldoe je aan de contractvoorwaarden.
ADSL & CPS gaan prima samen.
Beste Theo,
Bellen bij 1601 voor 0,5 cent per minuut en nog klagen ook??? BRR!!
Ik durf te wedden dat de fout bij KPN ligt.....
Groet,
Toni
Bellen bij 1601 voor 0,5 cent per minuut en nog klagen ook??? BRR!!
Ik durf te wedden dat de fout bij KPN ligt.....
Groet,
Toni
nou jij bent van de telefoon lijn afgezet, maar ik heb mijn internet bij Planet op moeten zeggen i.v.m. overlijden van mijn man, en na vele dure telefoontjes en een aangetekende brief heeft men mij uiteindelijk afgesloten, en nu moet ik nog tot januari 04 52,50 per maand blijven betalen voor internet wat al sinds beging november03 is afgsloten.
IK vind KPN zwaar onbeschofd dus als je een schade claim wilt indienen zorg dat je zwart op wit heb in brief, want dat heb ik ook maar mij dreigen ze met afsluiten als ik het abonnement niet blijft door betalen terwijl er geen kontrakt meer is. Zo gaat men om met mensen die een sterf geval net hebben gehad.
IK vind KPN zwaar onbeschofd dus als je een schade claim wilt indienen zorg dat je zwart op wit heb in brief, want dat heb ik ook maar mij dreigen ze met afsluiten als ik het abonnement niet blijft door betalen terwijl er geen kontrakt meer is. Zo gaat men om met mensen die een sterf geval net hebben gehad.
Theo: Wat een broodje aap verhaal zeg! Ik gebruik al maanden www.bel1601.nl in combinatie met KPN ADSL en dat gaat prima.
Wat je vertelt is feitelijk volstrekt onjuist. Ik hoop dan ook van harte dat andere forumlezers met ADSL die naar een andere telefooncarrier willen overstappen dat gewoon doen. Scheelt je op jaarbasis handenvol geld (zie ook www.bellen.com voor uitleg) en is zo gepiept.
Dat je bent afgesloten van ADSL zal wellicht een andere oorzaak hebben.
Wat je vertelt is feitelijk volstrekt onjuist. Ik hoop dan ook van harte dat andere forumlezers met ADSL die naar een andere telefooncarrier willen overstappen dat gewoon doen. Scheelt je op jaarbasis handenvol geld (zie ook www.bellen.com voor uitleg) en is zo gepiept.
Dat je bent afgesloten van ADSL zal wellicht een andere oorzaak hebben.
Even voor de duidelijkheid met een belbudget abo van KPN is CPS bellen en (volgens mij ADSL ook) niet mogelijk. Daarvoor moet je een belbasis of belplus hebben.
Voor de ongelovigen - KPN heeft woord gehouden - mijn ADSL is weg - uitleg KPN - het carrierpreselectsignaal van bel1601 gaat niet samen met onze ADSL!!!!. Mensen die hier als gast schrijven dat mijn verhaal uit de duim gezogen is verdenk ik sterk van betrokkenheid met bel1601 of KPN. O ja mijn internetprovider Euronet heeft nog getracht de afsluiting teniet te doen echter zonder resultaat. Bel1601 heeft nog helemaal niet gereageerd op diverse emails mijnerzijds.
Bezint eer ge begint luidt het spreekwoord - in dit geval heel toepasselijk.
Bezint eer ge begint luidt het spreekwoord - in dit geval heel toepasselijk.
Hoewel ik Euphony consultant ben, moet ik je hier toch meedelen dat KPN je weer een onzin verhaal op de mouw spelt. ADSL kan gewoon met CPS en als de KPN volhoudt dat dit niet zo is, dan zou ik als die wiedeweerga een klacht indienen bij de OPTA.
Ik heb net ook weer zoiets meegemaakt: klant moest service op zijn lijn hebben en KPN moeilijk doen, omdat ze via ons bellen. Ff mijn klant verteld te dreigen met de OPTA en hup....ze kwamen direkt!
Ik heb net ook weer zoiets meegemaakt: klant moest service op zijn lijn hebben en KPN moeilijk doen, omdat ze via ons bellen. Ff mijn klant verteld te dreigen met de OPTA en hup....ze kwamen direkt!
Gelukkig ben ik geen Euphony boer, en hoef ik dus niet "beroepsmatig" KPN af te zeuren, maar in dit geval wel.
Dit is belachelijk, je betaald 23 euro per maand voor je abonnement en ze weigeren je te helpen! dit is een schande!
Dit is belachelijk, je betaald 23 euro per maand voor je abonnement en ze weigeren je te helpen! dit is een schande!
Toch vind je het klaarblijkelijk wel noodzakelijk bijna beroepsmatig Euphony af te zeuren. Vreemde mentaliteit Tsag, of ben je zelf een beetje een boertje en is dat Euphony afzeiken (of eigenlijk alles wat jij niet snapt) een kwestie van 'wat de boer niet kent, dat snapt 'ie niet'?
Overigens niks kwaads over boeren hoor, heb zelf een agrarische achtergrond, dus terecht dat je me een (telecom)boer noemt, hahahaha.
Geniet van het weekend!
Overigens niks kwaads over boeren hoor, heb zelf een agrarische achtergrond, dus terecht dat je me een (telecom)boer noemt, hahahaha.
Geniet van het weekend!
Er zijn nu twee opties.
1> De heer Rouers heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt;
2> KPN heeft een onzinverhaal opgehangen.
CPS en ADSL gaan prima samen. Dus is er ergens iets fout gegaan - bij de provider of bij KPN (een CPS aanbieder kan niet aan ADSL aansluitingen komen met z'n fikken).
Gezien een eerdere opmerking (Mensen die hier als gast schrijven dat mijn verhaal uit de duim gezogen is verdenk ik sterk van betrokkenheid met bel1601 of KPN) van de heer Rouers neig ik naar de eerste optie; hij snapt het gewoon niet.
1> De heer Rouers heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt;
2> KPN heeft een onzinverhaal opgehangen.
CPS en ADSL gaan prima samen. Dus is er ergens iets fout gegaan - bij de provider of bij KPN (een CPS aanbieder kan niet aan ADSL aansluitingen komen met z'n fikken).
Gezien een eerdere opmerking (Mensen die hier als gast schrijven dat mijn verhaal uit de duim gezogen is verdenk ik sterk van betrokkenheid met bel1601 of KPN) van de heer Rouers neig ik naar de eerste optie; hij snapt het gewoon niet.
Wou niet schelden hoor, ik dacht aan het rijtje groenteboer, melkboer, platenboer, autoboer en, inderdaad, telecomboer. En ik heb ook niets tegen agrariërs.
Ik viel een beetje over dat 'consultant', die werken volgens mij bij KPMG en soortgelijke bedrijven. Maar goed iedereen is tegenwoordig 'manager' (toiletjuffrouw = manager sanitair ), therapeut en wat dies mee zij.
Volgens mij heb ik euphony niet afgezeken maar met harde feiten aangetoond dat jullie vrij duur zijn. Ik probeer mensen te helpen die echt goedkoper willen bellen, en dat doe ik voor de lol.
Inderdaad een prettig weekend iedereen!
Ik viel een beetje over dat 'consultant', die werken volgens mij bij KPMG en soortgelijke bedrijven. Maar goed iedereen is tegenwoordig 'manager' (toiletjuffrouw = manager sanitair ), therapeut en wat dies mee zij.
Volgens mij heb ik euphony niet afgezeken maar met harde feiten aangetoond dat jullie vrij duur zijn. Ik probeer mensen te helpen die echt goedkoper willen bellen, en dat doe ik voor de lol.
Inderdaad een prettig weekend iedereen!
Ik ben werkzaam voor een Nederlandse telecom operator die zowel CPS als ADSL aanbied. CPS & ADSL zijn totaal verschillende diensten, waarschijnlijk heeft de klant het verkeerd begrepen of verteld hij niet de waarheid om een nutteloze discussie op dit forum te beginnen waardoor potentiele gebruikers van CPS afzien, terwijl dit juistem zoveel voordeel heeft. Zie www.bellen.com!
En aan alle consultants van o.a. Euphony: Zoek een echte baan! Jullie verzieken de telecommarkt!