LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Ik wou vandaag mijn winterbanden wisselen. Daarbij werd ik door de filiaal manager er op geattendeerd dat mijn winterbanden weinig profiel handen. Dat is namelijk 4mm. Daarvan was ik op de hoogte. Hij zou een aantekening maken op de bon. Daarbij was mijn antwoord dat ik dit wist. Hij reageerde met "dus je zegt dat ik ze gewoon moet monteren omdat je hebt betaald". Op het moment dat ik hierop ja had gezegd heeft hij direct tegen de monteurs gezegd dat ze mijn auto van de brug moesten halen en veranderde zijn houding en werd hij uiterst onprofessioneel. Vervolgens heeft hij mij letterlijk uitgescholden voor "kl**tzak" en "denk je dat je er zo mee weg komt" en is vervolgens weg gelopen. Dat heb ik niet gepikt en ik heb een foto van hem gemaakt. Op dat moment is hij direct uit zijn auto gestapt en heeft hij mij geintimideerd door dreigend vlakbij tegenover mij te staan en letterlijk te zeggen "verwijder die foto anders doe ik jou wat". Ik stond letterlijk en figuurlijk te trillen van dit voorval. Uiteindelijk heb ik zijn foto alsnog verwijderd waar hij bij stond. Ik heb direct contact gehad met het hoofdkantoor die mij netjes tegemoet wou komen om mijn winterbanden bij een ander filiaal te laten omwisselen. Dat was op zich keurig. Echter heb ik ze daarna weer gebeld om te vragen wat ze nu gaan doen. Hun antwoord was "dat wordt intern afgehandeld". En verder werd ik niet meer op de hoogte gehouden. Omdat ik freelancer ben kost mij dit ook geld omdat ik nu voor tweede keer een afspraak moest maken. Maar kwikfit weigerde mij ook maar iets tegemoed te komen. Geld had voor mij niet gehoeven, maar een extra service bv banden balanceren wouden ze niet eens doen. Uiteindelijk maar mijn geld teruggevraagd.
Ik vind het vreselijk dat kwikfit dit soort praktijken niet daadkrachtiger aanpakt. Zulk gedrag zou toch geen enkel fatsoenlijk bedrijf accepteren. Sterker nog, ik hoorde bij terugbellen naar hoofdkantoor dat de filiaal manager mij intimiderend vondt. Terwijl ik noch had gescholden, noch had gedreigd. Mensen wees op uw hoede bij Kwikfit Amsterdam-Zuid (amstelveense weg) en er zijn veel professionelere zaken waar je echt als klant behandeld wordt en niet wordt uitgescholden en geintimideerd.
Ik vind het vreselijk dat kwikfit dit soort praktijken niet daadkrachtiger aanpakt. Zulk gedrag zou toch geen enkel fatsoenlijk bedrijf accepteren. Sterker nog, ik hoorde bij terugbellen naar hoofdkantoor dat de filiaal manager mij intimiderend vondt. Terwijl ik noch had gescholden, noch had gedreigd. Mensen wees op uw hoede bij Kwikfit Amsterdam-Zuid (amstelveense weg) en er zijn veel professionelere zaken waar je echt als klant behandeld wordt en niet wordt uitgescholden en geintimideerd.
Laatst gewijzigd door Alex400 op 31 okt 2012 16:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Update: direct doorgereden naar mijn garage en bevestigde dat banden gewoon wettelijk aantal MM had en ze gewoon gemonteerd hadden kunnen worden.
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Sorry, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een manager "out of the blue" zo uit zijn slof schiet..
Hier is meer gebeurd, enne...u mag natuurlijk niet zomaar een foto nemen van iemand....
En voor wat het waard is: heb geen winterbanden en/of connectie met Kwikfit.
Hier is meer gebeurd, enne...u mag natuurlijk niet zomaar een foto nemen van iemand....
En voor wat het waard is: heb geen winterbanden en/of connectie met Kwikfit.
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Sorry, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een manager "out of the blue" zo uit zijn slof schiet..
Hier is meer gebeurd,
>> Dat zou ik ook denken, en ik was daarom zo verbaast. Maar ik verzeker u, zelfs ik snapte de reactie niet.
Nog vergeten te melden, nadat ik had gemeld dat ik mijn afspraak via internet had gemaakt en betaald en verder niet wou balanceren (mijn banden kwamen uit de opslag van een andere kwikfit vestiging en waren al gebalanceerd, want de banden zaten op velg) werd er door de filiaal manager ook nog lekker professioneel geschreeuwd tegen de monteurs "jongens, de banden alleen wisselen en ik wil dat jullie verder niets doen want hij wil verder niets".
En er is waarschijnlijk inderdaad meer gebeurd, maar niet wat met mij te maken had. En dat mensen out of the blue uit hun slof kunnen raken om niets, dan moet u maar eens bepaalde delen van Amsterdam rijden, dan zult u meemaken dat bepaalde personen echt wel om niets (of juist iets wat ze zelf fout doen) wel degelijk uit hun slof kunnen schieten en u intimideren of zelfs erger ...
enne...u mag natuurlijk niet zomaar een foto nemen van iemand....
>> Correct, daar heeft u gelijk in en dat was ik mij daar ook van bewust. Ik heb de foto ook in het bijzijn van deze filiaal manager verwijderd. Ik ben toch bezwegen onder de druk "U verwijdert de foto anders doe ik u wat".
Nog als laatste toevoeging dat zelfs de monteurs echt verbaast waren. En zelfs bij het wegrijden waren ze aardig tegen mij. De monteurs treft dan absoluut geen blaam.
Hier is meer gebeurd,
>> Dat zou ik ook denken, en ik was daarom zo verbaast. Maar ik verzeker u, zelfs ik snapte de reactie niet.
Nog vergeten te melden, nadat ik had gemeld dat ik mijn afspraak via internet had gemaakt en betaald en verder niet wou balanceren (mijn banden kwamen uit de opslag van een andere kwikfit vestiging en waren al gebalanceerd, want de banden zaten op velg) werd er door de filiaal manager ook nog lekker professioneel geschreeuwd tegen de monteurs "jongens, de banden alleen wisselen en ik wil dat jullie verder niets doen want hij wil verder niets".
En er is waarschijnlijk inderdaad meer gebeurd, maar niet wat met mij te maken had. En dat mensen out of the blue uit hun slof kunnen raken om niets, dan moet u maar eens bepaalde delen van Amsterdam rijden, dan zult u meemaken dat bepaalde personen echt wel om niets (of juist iets wat ze zelf fout doen) wel degelijk uit hun slof kunnen schieten en u intimideren of zelfs erger ...
enne...u mag natuurlijk niet zomaar een foto nemen van iemand....
>> Correct, daar heeft u gelijk in en dat was ik mij daar ook van bewust. Ik heb de foto ook in het bijzijn van deze filiaal manager verwijderd. Ik ben toch bezwegen onder de druk "U verwijdert de foto anders doe ik u wat".
Nog als laatste toevoeging dat zelfs de monteurs echt verbaast waren. En zelfs bij het wegrijden waren ze aardig tegen mij. De monteurs treft dan absoluut geen blaam.
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Ik kan mij het verhaal wel goed voorstellen.
Ook ik heb nare ervaringen met Kwik Fit.
Ik zelf zet er ook geen stap meer binnen, al geven ze me geld toe.
Ook ik heb nare ervaringen met Kwik Fit.
Ik zelf zet er ook geen stap meer binnen, al geven ze me geld toe.
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Vreemd gedrag. Heeft hij al zijn excuses gemaakt ?
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
het hoofdkantoor heeft alleen maar uw verhaal en het verhaal van de managerAlex400 schreef:Ik wou vandaag mijn winterbanden wisselen. Daarbij werd ik door de filiaal manager er op geattendeerd dat mijn winterbanden weinig profiel handen. Dat is namelijk 4mm. Daarvan was ik op de hoogte. Hij zou een aantekening maken op de bon. Daarbij was mijn antwoord dat ik dit wist. Hij reageerde met "dus je zegt dat ik ze gewoon moet monteren omdat je hebt betaald". Op het moment dat ik hierop ja had gezegd heeft hij direct tegen de monteurs gezegd dat ze mijn auto van de brug moesten halen en veranderde zijn houding en werd hij uiterst onprofessioneel.
ik heb de indruk dat hier nog wel iets ontbreekt in de conversatie
maar zelfs zoals het staat geschreven klinkt het erg betweterig
ik zou me zelf ook storen aan dit soort antwoorden
Vervolgens heeft hij mij letterlijk uitgescholden voor "kl**tzak" en "denk je dat je er zo mee weg komt" en is vervolgens weg gelopen. Dat heb ik niet gepikt en ik heb een foto van hem gemaakt. Op dat moment is hij direct uit zijn auto gestapt en heeft hij mij geintimideerd door dreigend vlakbij tegenover mij te staan en letterlijk te zeggen "verwijder die foto anders doe ik jou wat".
dat nemen van die foto kan ik alleen maar als een provocatie uitleggen
Ik stond letterlijk en figuurlijk te trillen van dit voorval. Uiteindelijk heb ik zijn foto alsnog verwijderd waar hij bij stond. Ik heb direct contact gehad met het hoofdkantoor die mij netjes tegemoet wou komen om mijn winterbanden bij een ander filiaal te laten omwisselen. Dat was op zich keurig. Echter heb ik ze daarna weer gebeld om te vragen wat ze nu gaan doen. Hun antwoord was "dat wordt intern afgehandeld". En verder werd ik niet meer op de hoogte gehouden. Omdat ik freelancer ben kost mij dit ook geld omdat ik nu voor tweede keer een afspraak moest maken. Maar kwikfit weigerde mij ook maar iets tegemoed te komen. Geld had voor mij niet gehoeven, maar een extra service bv banden balanceren wouden ze niet eens doen. Uiteindelijk maar mijn geld teruggevraagd.
ik denk niet dat kwikfit u verantwoording schuldig over hun interne procedures
ze hebben u toegezegd dat het afgehandeld zou worden
Ik vind het vreselijk dat kwikfit dit soort praktijken niet daadkrachtiger aanpakt.
u weet niet wat kwikfit aan actie heeft ondernomen
u kunt dus ook niet stellen dat dit daadkrachter moet gebeuren
Zulk gedrag zou toch geen enkel fatsoenlijk bedrijf accepteren. Sterker nog, ik hoorde bij terugbellen naar hoofdkantoor dat de filiaal manager mij intimiderend vondt. Terwijl ik noch had gescholden, noch had gedreigd. Mensen wees op uw hoede bij Kwikfit Amsterdam-Zuid (amstelveense weg) en er zijn veel professionelere zaken waar je echt als klant behandeld wordt en niet wordt uitgescholden en geintimideerd.
ik neem niet aan dat het hoofdkantoor daar iets mee kan
iedere malloot kan voor de lol wel een klacht indienen met een gefantaseerd verhaal
waarschijnlijk wordt de klacht gewoon in een dossier opgenomen en als er regelmatig klachten zijn, zal er waarschijnlijk actie worden ondernomen
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Zover ik weet is klant altijd koning,
Als de manager zichzelf normaal had gedragen dan zou het niet nodig zijn geweest om een "foto te nemen". Vind ik.
Als de manager zichzelf normaal had gedragen dan zou het niet nodig zijn geweest om een "foto te nemen". Vind ik.
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
u weet niet hoe de manager zich gedragen heeft en niet hoe de koning zich gedragen heeftB38 schreef:Zover ik weet is klant altijd koning,
Als de manager zichzelf normaal had gedragen dan zou het niet nodig zijn geweest om een "foto te nemen". Vind ik.
er is alleen een eenzijdig verhaal van de koning
maar als ik de tekst van de koning lees ontbreekt er wel een en ander aan het verhaal en ook het soort reactie zoals de koning zegt gegeven te hebben kan iemand enorm irriteren
trouwens zelfs als de manager zich niet netjes heeft gedragen, wat voor functie heeft het nemen van die foto dan?
wil die koning hem boven zijn bed hangen?
die foto diende uitsluitend als provocatie/ dreigement
dat kan dan wel eens mis gaan
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Betweterig? Kunt u mij dat uitleggen? En storen aan antwoorden? Ik gaf keurig netjes antwoorden op zijn vragen. En je storen aan antwoorden kan, maar dan kan je toch ook normaal reageren?
Provocatie? Zo kan je dat interpeteren, van mijn kant was dat niet. En mij voor andere klanten een kl**tzak noemen en "denk jij dat je er zo mee weg komt" is normaal gedrag? En "verwijder die foto anders doe ik je wat?" is ook normaal?
Zelf heb ik het idee dat voor mij een lastige klant was, of dat hij prive niet helemaal lekker zat.
En dat ik daarvan slachtoffer ben geworden. Want zelfs de monteurs stonden met open mond te kijken. Als ik echt diegene was die helemaal fout was, denk je niet dat een monteur dan er ook wat gezegd zou hebben? De monteurs bleven tot het einde aardig tegen mij, dus ik verwijt hun niets.
Provocatie? Zo kan je dat interpeteren, van mijn kant was dat niet. En mij voor andere klanten een kl**tzak noemen en "denk jij dat je er zo mee weg komt" is normaal gedrag? En "verwijder die foto anders doe ik je wat?" is ook normaal?
Zelf heb ik het idee dat voor mij een lastige klant was, of dat hij prive niet helemaal lekker zat.
En dat ik daarvan slachtoffer ben geworden. Want zelfs de monteurs stonden met open mond te kijken. Als ik echt diegene was die helemaal fout was, denk je niet dat een monteur dan er ook wat gezegd zou hebben? De monteurs bleven tot het einde aardig tegen mij, dus ik verwijt hun niets.
Laatst gewijzigd door Alex400 op 31 okt 2012 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Uitleg voor de foto: die was bedoeld voor mijzelf en evt voor communicatie met hoofdkantoor.
Omdat ik ervaring heb gehad dat de persoon in kwestie valse naam gaat opgeven en als dan vervolgens navraag werd gedaan niemand van iets wist en ze elkaar het hand boven het hoofd hielden.
Maar okay, ik weet dat ik fout was en heb ook mijn fout gecorrigeerd en de foto verwijderd zonder moeilijk te doen.
- ik heb deze meneer NIET uitgescholden voor kl**tzak (of iets anders)
- ik heb deze meneer NIET belachelijk gemaakt voor zijn personeel en de aanwezige klanten
- ik heb deze meneer NIET geintimideerd en gezegd "anders doe ik je wat"
Tuurlijk heeft elk verhaal 2 kanten maar bovenstaande lijkt mij toch niet kunnen.
Ohw had ik al vermeld dat ik daarna naar mijn garage was geweest en de banden heb laten zien en na laten meten? En dat ze gewoon voldeden aan de wettelijke hoeveelheid profiel? En dat ze gewoon gemonteerd hadden kunnen worden? Uiteindelijk heeft mijn eigen monteur mij normaal en rustig uitgelegd dat 2 banden beter wel vervangen kunnen worden. Maar het was zeker niet onverantwoord of onveilig was om te rijden met deze banden.
Omdat ik ervaring heb gehad dat de persoon in kwestie valse naam gaat opgeven en als dan vervolgens navraag werd gedaan niemand van iets wist en ze elkaar het hand boven het hoofd hielden.
Maar okay, ik weet dat ik fout was en heb ook mijn fout gecorrigeerd en de foto verwijderd zonder moeilijk te doen.
- ik heb deze meneer NIET uitgescholden voor kl**tzak (of iets anders)
- ik heb deze meneer NIET belachelijk gemaakt voor zijn personeel en de aanwezige klanten
- ik heb deze meneer NIET geintimideerd en gezegd "anders doe ik je wat"
Tuurlijk heeft elk verhaal 2 kanten maar bovenstaande lijkt mij toch niet kunnen.
Ohw had ik al vermeld dat ik daarna naar mijn garage was geweest en de banden heb laten zien en na laten meten? En dat ze gewoon voldeden aan de wettelijke hoeveelheid profiel? En dat ze gewoon gemonteerd hadden kunnen worden? Uiteindelijk heeft mijn eigen monteur mij normaal en rustig uitgelegd dat 2 banden beter wel vervangen kunnen worden. Maar het was zeker niet onverantwoord of onveilig was om te rijden met deze banden.
Laatst gewijzigd door Alex400 op 31 okt 2012 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Hij zou een aantekening maken op de bon. Daarbij was mijn antwoord dat ik dit wist.Alex400 schreef:Betweterig? Kunt u mij dat uitleggen? En storen aan antwoorden? Ik gaf keurig netjes antwoorden op zijn vragen. En je storen aan antwoorden kan, maar dan kan je toch ook normaal reageren?
Provocatie? Zo kan je dat interpeteren, van mijn kant was dat niet. En mij voor andere klanten een kl**tzak noemen en "denk jij dat je er zo mee weg komt" is normaal gedrag?
Zelf heb ik het idee dat voor mij een lastige klant was, of dat hij prive niet helemaal lekker zat.
En dat ik daarvan slachtoffer ben geworden. Want zelfs de monteurs stonden met open mond te kijken. Als ik echt diegene was die helemaal fout was, denk je niet dat een monteur dan er ook wat gezegd zou hebben?
waarom zou een monteur zich daar mee moeten bemoeien?
u hebt een probleem met de manager
als dingen uit de hand lopen, kunnen ze altijd nog ingrijpen
De monteurs bleven tot het einde aardig tegen mij, dus ik verwijt hun niets.
dat WEET IK is betweterig
hier had moeten staan dat dat in orde was
het is me ook niet duidelijk hoe u WIST dat hij iets op de bon zou schrijven
hier ontbreekt iets volgens mij
de overgang is niet logisch
Hij reageerde met "dus je zegt dat ik ze gewoon moet monteren omdat je hebt betaald". Op het moment dat ik hierop ja had gezegd heeft hij direct tegen de monteurs gezegd dat ze mijn auto van de brug moesten halen en veranderde zijn houding en werd hij uiterst onprofessioneel.
op dit moment is er al een hoogopgelopen conflict, en met een antwoord "ja" is geen enkele poging gedaan het conflict te bezweren
laat ik er van uit gaan dat geen van beide partijen geprobeerd heeft dit ontstane conflict te bezweren
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
ohw shoot te snel getyped. Hij heeft 2x gevraagd:
U weet dat de banden weinig profiel hebben? Mijn antwoord was: dat weet ik
Ik ga wel een aantekening maken op de bon. Mijn antwoord was: dat is prima
Toen begon hij door te drammen over het profiel. En dat het onveilig was. Dat BMW achterwiel aandrijving had etc. Volgens mij was dit om mij banden te verkopen oid.
Ik heb nogmaals gereageerd dat ik dat wist en dat ik dat alleen een banden wissel wou.
En heb ik uitgelegd dat ik daarom een online afspraak had gemaakt en al had betaald.
Toen kwam de opmerking, dus je wilt alleen dat we je banden wisselen omdat je al betaald hebt, want ik kan de auto zo van de brug afhalen! Dit was het moment waarop de conversatie ineens omsloeg en de filiaal manager zijn gedrag ineens veranderde (bepaalde manier van praten en gedrag die ik in bepaalde delen van Amsterdam tegen kom) en direct (al scheldend en mompelend) naar de monteurs liep om de auto van de brug te halen. (de monteurs waren al keurig bezig)
Maar dat gezegd hebbende vond ik al het schreeuwen naar de monteurs (wat hiervoor al was gebeurd) al raar en onrespectvol gedrag.
Nogmaals ik kan best begrijpen dat je niet lekker in je vel kan zitten, maar ga dat aub niet op mij afreageren. En excuses heb ik niet gekregen.
U weet dat de banden weinig profiel hebben? Mijn antwoord was: dat weet ik
Ik ga wel een aantekening maken op de bon. Mijn antwoord was: dat is prima
Toen begon hij door te drammen over het profiel. En dat het onveilig was. Dat BMW achterwiel aandrijving had etc. Volgens mij was dit om mij banden te verkopen oid.
Ik heb nogmaals gereageerd dat ik dat wist en dat ik dat alleen een banden wissel wou.
En heb ik uitgelegd dat ik daarom een online afspraak had gemaakt en al had betaald.
Toen kwam de opmerking, dus je wilt alleen dat we je banden wisselen omdat je al betaald hebt, want ik kan de auto zo van de brug afhalen! Dit was het moment waarop de conversatie ineens omsloeg en de filiaal manager zijn gedrag ineens veranderde (bepaalde manier van praten en gedrag die ik in bepaalde delen van Amsterdam tegen kom) en direct (al scheldend en mompelend) naar de monteurs liep om de auto van de brug te halen. (de monteurs waren al keurig bezig)
Maar dat gezegd hebbende vond ik al het schreeuwen naar de monteurs (wat hiervoor al was gebeurd) al raar en onrespectvol gedrag.
Nogmaals ik kan best begrijpen dat je niet lekker in je vel kan zitten, maar ga dat aub niet op mij afreageren. En excuses heb ik niet gekregen.
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
het beoordelen van de kwaliteit van die banden wordt door mensen gedaanAlex400 schreef:Uitleg voor de foto: die was bedoeld voor mijzelf en evt voor communicatie met hoofdkantoor.
Omdat ik ervaring heb gehad dat de persoon in kwestie valse naam gaat opgeven en als dan vervolgens navraag werd gedaan niemand van iets wist en ze elkaar het hand boven het hoofd hielden.
Maar okay, ik weet dat ik fout was en heb ook mijn fout gecorrigeerd en de foto verwijderd zonder moeilijk te doen.
aangezien u weet dat het de manager is, had u die foto niet nodig
u schrijft: Uiteindelijk heb ik zijn foto alsnog verwijderd waar hij bij stond.
dus u hebt wel moeilijk gedaan
bovendien had u die foto niet moeten maken
- ik heb deze meneer NIET uitgescholden voor kl**tzak (of iets anders)
- ik heb deze meneer NIET belachelijk gemaakt voor zijn personeel en de aanwezige klanten
- ik heb deze meneer NIET geintimideerd en gezegd "anders doe ik je wat"
Tuurlijk heeft elk verhaal 2 kanten maar bovenstaande lijkt mij toch niet kunnen.
het probleem is inderdaad dat ieder verhaal twee kanten heeft en we lezen helaas maar van 1 kant
en de indruk bestaat dat die ene kant niet het hele verhaal vertelt
bovendien waarschuwt hij mensen voor een bedrijf waar een paar vriendelijke monteurs werken, die als iedereen in het vervolg besluit weg te blijven hun baan verliezen
Ohw had ik al vermeld dat ik daarna naar mijn garage was geweest en de banden heb laten zien en na laten meten? En dat ze gewoon voldeden aan de wettelijke hoeveelheid profiel? En dat ze gewoon gemonteerd hadden kunnen worden? Uiteindelijk heeft mijn eigen monteur mij normaal en rustig uitgelegd dat 2 banden beter wel vervangen kunnen worden. Maar het was zeker niet onverantwoord of onveilig was om te rijden met deze banden.
dat kan verschillende uitkomsten geven
maar zelfs uw eigen monteur heeft gezegd dat 2 banden beter vervangen kunnen worden
de manager had dus - afgezien van een eventuele reserveband - in ieder geval voor de helft gelijk
ik vermoed, dat de kwaliteit van de banden de grond van het conflict zijn, waarbij de manager nieuwe banden wilde plaatsen en u niet
of die nieuwe banden dan een kwestie van winst of veiligheid was weet ik niet
het feit dat de manager op de bon wilde hebben dat u de oude banden wilde, suggereert wel een zekere mate van bezorgdheid dat hij verantwoordelijk gehouden zou kunnen worden als u een ongeluk krijgt
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Nogmaals mijn monteur zei:het beoordelen van de kwaliteit van die banden wordt door mensen gedaan dat kan verschillende uitkomsten geven maar zelfs uw eigen monteur heeft gezegd dat 2 banden beter vervangen kunnen worden de manager had dus - afgezien van een eventuele reserveband - in ieder geval voor de helft gelijk ik vermoed, dat de kwaliteit van de banden de grond van het conflict zijn, waarbij de manager nieuwe banden wilde plaatsen en u niet of die nieuwe banden dan een kwestie van winst of veiligheid was weet ik niet het feit dat de manager op de bon wilde hebben dat u de oude banden wilde, suggereert wel een zekere mate van bezorgdheid dat hij verantwoordelijk gehouden zou kunnen worden als u een ongeluk krijgt.
- Banden hadden voldoende en wettelijk vereiste aantal mm profiel
- Banden waren niet gevaarlijk en het was niet onverantwoord
Als de filiaal manager mij dit op dezelfde rustige en deskundige manier had uitgelegd was het al een heel ander verhaal. Maar zoals aangegeven was dit niet de grond van het conflict. Het was
- Hoe ik direct al werd behandeld bij binnenkomst.
- Hoe daarna de filiaal manager op een gegeven moment reageerde.
Correct, de foto heb ik verwijderd omdat ik gezwicht was onder de intimidatie. "Verwijder die foto anders doe ik je wat!" (heel slim deze opmerking, want juridisch gezien is dit geen bedreiging maar enkel intimidatie). Hij stond duidelijk dreigend vlak voor mij. (op een niet normale afstand zeg maar) Ik heb namelijk nooit gezegd dat ik dit NIET zou doen. Moeilijk doen is als je zegt dat je dit niet wil doen of geen poging doet om de foto te verwijderen. Dat is dus niet aan de orde. Dat ik de foto niet had moeten maken ben ik het (achteraf) eens. De wijze waarop dit mij is afgedwongen absoluut niet!aangezien u weet dat het de manager is, had u die foto niet nodig
u schrijft: Uiteindelijk heb ik zijn foto alsnog verwijderd waar hij bij stond.
dus u hebt wel moeilijk gedaan
bovendien had u die foto niet moeten maken
Misschien moet ik mij lomp uitdrukken: ik kreeg het idee dat ik op een gegeven moment ergens op zijn p*k had getrapt en dat zijn haantjes gedrag naar boven kwam.
Aangezien ik niet serieus wordt genomen door Kwitfit wil ik gewoon mijn verhaal doen. En deze filiaal manager mag hier ook zijn verhaal doen.
Ook al zou ik een vreselijk vervelende klant zijn, dan nog bestaan er dingen zoals:
- fatsoen
- professionaliteit
De monteurs hadden dit wel.
De filiaal manager naar mijn mening niet.
En wat wilt u zeggen? Dat door mijn verhaal deze monteurs werkloos worden? Daar geloof ik niets van. Ik deel mijn ervaring en ik geef mijn mening. (zo gaat dat op dit soort fora en dat mag gelukkig in Nederland). Ik heb niet gezegd dat je helemaal NIET naar Kwikfit moet gaan. Ik geef alleen een advies dat op mijn mening is gebasseerd. Mensen hebben in Nederland gelukkig zelf de keuze en mogen zelf nadenken en beslissen of ze hier wat mee doen.
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
ik zeg niet dat ze werkeloos wordenAlex400 schreef:Nogmaals mijn monteur zei:het beoordelen van de kwaliteit van die banden wordt door mensen gedaan dat kan verschillende uitkomsten geven maar zelfs uw eigen monteur heeft gezegd dat 2 banden beter vervangen kunnen worden de manager had dus - afgezien van een eventuele reserveband - in ieder geval voor de helft gelijk ik vermoed, dat de kwaliteit van de banden de grond van het conflict zijn, waarbij de manager nieuwe banden wilde plaatsen en u niet of die nieuwe banden dan een kwestie van winst of veiligheid was weet ik niet het feit dat de manager op de bon wilde hebben dat u de oude banden wilde, suggereert wel een zekere mate van bezorgdheid dat hij verantwoordelijk gehouden zou kunnen worden als u een ongeluk krijgt.
- Banden hadden voldoende en wettelijk vereiste aantal mm profiel
- Banden waren niet gevaarlijk en het was niet onverantwoord
dit begrijp ik niet, want u krijgt wel het advies 2 banden te vervangen van uw monteur
Als de filiaal manager mij dit op dezelfde rustige en deskundige manier had uitgelegd was het al een heel ander verhaal. Maar zoals aangegeven was dit niet de grond van het conflict. Het was
- Hoe ik direct al werd behandeld bij binnenkomst.
er staat in uw openingspost nergens iets over uw binnenkomst
uw verhaal begint met uw auto op de brug
- Hoe daarna de filiaal manager op een gegeven moment reageerde.
maar wat is er gebeurd tussen uw binnenkomst en dat gegeven moment?
Misschien moet ik mij lomp uitdrukken: ik kreeg het idee dat ik op een gegeven moment ergens op zijn p*k had getrapt en dat zijn haantjes gedrag naar boven kwam.
Aangezien ik niet serieus wordt genomen door Kwitfit wil ik gewoon mijn verhaal doen. En deze filiaal manager mag hier ook zijn verhaal doen. Nog beter vind ik als Kwikfit met mij het verhaal aan gaat.
dan moet u die manager wel eerst informeren, want ik vind het onwaarschijnlijk dat hij dit forum leest
niet heel nederland heeft niets beters te doen dan hier rond te hangen
maar ja van straat worden we tegenwoordig weggejaagd als je daar rondhangt
Ook al zou ik een vreselijk vervelende klant zijn, dan nog bestaan er dingen zoals:
- fatsoen
- professionaliteit
u vergeet het mens zijn
niet iedereen kan onbeperkt alles accepteren wat er gebeurt
zelfs een manager van kwikfit niet
De monteurs hadden dit wel.
die monteurs waren niet met u in discussie
De filiaal manager naar mijn mening niet.
En wat wilt u zeggen? Dat door mijn verhaal deze monteurs werkloos worden? Daar geloof ik niets van. Ik deel mijn ervaring en ik geef mijn mening. (zo gaat dat op dit soort fora en dat mag gelukkig in Nederland). Ik heb niet gezegd dat je NIET naar Kwikfit moet gaan. Ik geef alleen een advies dat op mijn mening is gebasseerd. Mensen hebben in Nederland gelukkig zelf de keuze en mogen zelf nadenken en beslissen of ze hier wat mee doen.
mogelijk dat ze winstdeling hebben [weet ik niet] dan zou uw verhaal ze wel geld kunnen kosten als maar genoeg klanten wegblijven
en ik zeg niet dat u uw mening niet op dit forum mag plaatsen, maar ik attendeer u wel op mogelijke gevolgen voor zover u daar mogelijk niet aan hebt gedacht
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Banden hadden 4 mm profiel. Euromaster zegt bijvoorbeeld:dit begrijp ik niet, want u krijgt wel het advies 2 banden te vervangen van uw monteur
Wanneer mag ik niet meer rijden op een band? Als de profieldiepte van uw band minder dan 1,6 millimeter is. Dat is de wettelijke minimale profieldiepte voor alle personenwagenbanden in Europa. Wij adviseren u echter uw banden bij uiterlijk 2 mm te vervangen.
Mijn monteur zei dat deze banden wel meer dan 2mm hadden, maar dat ik wel rekening moest houden dat als het echt flink zou sneeuwen (of naar een plek ga waar het flink sneeuwt) dat ik minder grip heb dan als ik meer profiel zou hebben. De slijtage was ook bij 2 banden niet gelijkmatig, maar voornamelijk in het midden. Dat kwam omdat deze banden met verkeerde spanning was gereden (zo was de uitleg). Op zich nog steeds niet erg, maar toen ik dat beter zag en een goede normale rustige uitleg had gehad wou ik toch preventief gaan vervangen.
Nadat ik bij binnenkomst had gemeld dat ik mijn afspraak via internet had gemaakt en betaald en verder niet wou balanceren (mijn banden kwamen uit de opslag van een andere kwikfit vestiging en waren al gebalanceerd, want de banden zaten op velg) werd er door de filiaal manager professioneel geschreeuwd tegen de monteurs "jongens, de banden alleen wisselen en ik wil dat jullie verder niets doen want hij wil verder niets". (dit was voordat hij bij mij kwam om te vermelden dat mijn banden te weinig profiel hadden en hij dit wou vermelden op de bon). Heel raar, want ik had niet alleen bandenwissel online aangevraagd, maar ook gratis remmen check en stikstof in mijn banden (onderdeel van de ANWB leden voordeel)maar wat is er gebeurd tussen uw binnenkomst en dat gegeven moment?
Ik heb mijn verhaal ook neergelegd bij Kwikfit hoofdkantoor en ik heb hem ook gezegd dat ik ook een klacht zou neerleggen bij hoofdkantoor. Dus hij is wel op de hoogte, daarvoor heeft hij dit forum niet nodig.dan moet u die manager wel eerst informeren, want ik vind het onwaarschijnlijk dat hij dit forum leest niet heel nederland heeft niets beters te doen dan hier rond te hangen
Mee eens! echter Intimidatie, uitschelden en mij belachelijk maken vind ik echt niet kunnen. En zeker niet als een manager van Kwikfitu vergeet het mens zijn
niet iedereen kan onbeperkt alles accepteren wat er gebeurt
zelfs een manager van kwikfit niet
die monteurs waren niet met u in discussie
Ik heb korte gesprekken gehad met monteurs voordat ik aan de beurt was. En ze bemoeiden zich niet er mee dat vind ik ook gewoon professioneel.
Naar mijn mening ben ik hier keurig mijn mening aan het geven en ervaring aan het delen. Hiermee attendeer ik ook mensen op deze manier. Ik loop niet te schelden op deze persoon of dit bedrijf of deze persoon of dit bedrijf zwart te maken zonder maar enige vorm van beargumentatie.maar ik attendeer u wel op mogelijke gevolgen voor zover u daar mogelijk niet aan hebt gedacht
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Opnieuw een topicstarter die zich moet gaan verdedigen tegen allerlei insinuaties en opmerkingen dat het min of meer zijn of haar eigen schuld zou zijn. Ik weet het het niet maar zolang het tegendeel niet bewezen is lijkt het toch veel eerlijker om uit te gaan van de oprechtheid van een dergelijke melding en niet om in ieder nieuw geopend topic maar weer de TS onderuit te halen. Kwikfit heeft op dit gebied een behoorlijk slechte naam en ik vind de antwoorden van de Manager op zijn minst onbeschoft!
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Kwikfit staat in het hele land als slecht bekend. Waarom zou TS liegen??
Als je bij kwikfit komt , kan je er op rekenen dat er altijd dingen vervangen moeten worden( volgens kwikfit dan) , die bij lange na nog niet aan vervanging toe zijn.
Laat TS in zijn/haar waarde.
Als je bij kwikfit komt , kan je er op rekenen dat er altijd dingen vervangen moeten worden( volgens kwikfit dan) , die bij lange na nog niet aan vervanging toe zijn.
Laat TS in zijn/haar waarde.
Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID
Kwik Fit pfffff! Het is toch algemeen bekend dat dit de meest waardeloze firma is waar je je auto maar kunt brengen. Je komt voor A en ze proberen je B en C aan te smeren onder het mom dat het vervangen moet worden. Heb je er zelf dan enigzins verstand van dan ben je al gauw een vervelende klant omdat ze niet aan je kunnen verdienen.
Volgens mij is Ruud medewerker gezien hij zo'n beetje alles probeert te weerleggen cq relativeren. Een fatsoenlijk bedrijf bedreigd, intimideert en scheld geen klanten uit wat er ook gebeurd. Je hoeft al medewerker waar dan ook zeker niet alles te pikken maar je staat wel boven bepaalde dingen en laat je nooit verleiden tot verbaal of fysiek fout gedrag en dat heeft de manager van Kwik **** wel gedaan. Foto maken is idd niet slim maar dan nog is zijn gedrag niet gerechtvaardigd.
Volgens mij is Ruud medewerker gezien hij zo'n beetje alles probeert te weerleggen cq relativeren. Een fatsoenlijk bedrijf bedreigd, intimideert en scheld geen klanten uit wat er ook gebeurd. Je hoeft al medewerker waar dan ook zeker niet alles te pikken maar je staat wel boven bepaalde dingen en laat je nooit verleiden tot verbaal of fysiek fout gedrag en dat heeft de manager van Kwik **** wel gedaan. Foto maken is idd niet slim maar dan nog is zijn gedrag niet gerechtvaardigd.