LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de Kirby werkelijk zo goed?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Frantic2 schreef:ik vraag me altijd af met die dingen... hoe makkelijk sleep je ze mee naar boven? Of zouden de eigenaren van een Kirby boven een andere stofzuiger hebben?
Niet! :lol: Mijn moeder moest, toen ze die tank nog gebruikte, altijd aan mijn vader vragen of 'ie het gevaarte naar boven wilde sjouwen, zelf kon ze dat niet....

hanneke89
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2012 22:15

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door hanneke89 »

Vanavond ook een demonstratie gehad. Had eerder al de reacties hier gelezen.
Wat mij vooral verbaasde was de hoge prijzen die ik hier las van rond de 3000 euro.
De prijs die ons aangeboden werd was rond de 2345.
Hier kon zeker als we vandaag besliste nog wel wat van af.
Aangezien wij nooit over 1 nacht ijs gaan met zon hoog bedrag hebben we nog niets besloten.
Die jongen stuurt mij nu een mailtje met een prijs (lager dan 2345) en ik kan er een week over nadenken.
Uiterst vriendelijk en helemaal niet opdringerig.
Ook kregen wij nog aangeboden een tweedehandse met dezelfde garanties vanaf 750 euro tot ongeveer 1100 te kopen. Ik ben van mening dat het een gigantische investering is en dat het minstens 1000 euro goedkoper kan. Maar wij zijn ook zeker overtuigd dat hij veel beter zuigt en reinigt dan onze goedkope stofzuiger van rond de 100 euro voor mensen met astma en allergieën voor huisstofmijt.
Geloof elke dag je huis van top tot teen stoffen en zemen om het leven voor je man dragelijker te maken is ook geen pretje.
De telefoniste die ik aan de lijn had was ook een erg vriendelijke dame die ook gewoon vertelde dat het voor kirby was toen ik vroeg waar het vanuit ging.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door trail46 »

hanneke89 schreef: Maar wij zijn ook zeker overtuigd dat hij veel beter zuigt en reinigt dan onze goedkope stofzuiger van rond de 100 euro voor mensen met astma en allergieën voor huisstofmijt.
Geloof elke dag je huis van top tot teen stoffen en zemen om het leven voor je man dragelijker te maken is ook geen pretje.
.
De prijs gaat echt nergens over, een veel te duur apparaat dat nog een stinkherrie(mijn jongste zoon had zo een onding) maakt ook.Ook blijft deze kirby geld kosten want er is ieder jaar een servicebeurt nodig om de stofzuiger goed te laten werken. Als het je werkelijk zo om u man te doen is kijk dan eens wat bv in grote ziekenhuizen word gebruikt. Dat zijn vaak de chromen Nillfisks met bovenop een kostbaar filter (rond de €400.- ) dat alle allergieën makkelijk verslaat.Kosten stofzuiger inclusief dat filter is rond de €900.- en dan heb je ''je van het''. De kirby is in een normale winkel totaal onverkoopbaar en moet het hebben van de mooie praatjes van de verkopers die speciaal voor jou aan huis komen. Een stofzuiger van die prijs is een hebbeding om anderen te imponeren net als een bed van paardenhaar dat €25000.- kost. :mrgreen:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Meest overgeprijsde en waardeloze stofzuiger die er is,koop een goede stofzuiger van bekend merk en last van huismijt etc..koop er een met de hoogste hepanorm H-14 dus geen Dyson.

Heb hier al jaren een uit het noorden werkt prima 2x per jaar een nieuwe stofzak erin en zuigen maar.

JeanLoyens
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2011 20:55

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door JeanLoyens »

In 1997 hebben wij zulk een toestel gekocht, de Kirby G5. We hebben daar destijds ongeveer 1860 Euro voor betaald. Dat was toen ook best veel geld. Ja, hij maakt lawaai en ja, hij is niet licht, maar ...
- Het gewicht valt best mee als je 'm op de juiste manier draagt, namelijk in de uitsparing tussen de steel en het aanhechtingspunt van de motor. Klinkt misschien gek maar dan is het gewicht wat verdeeld. Mijn vrouw is geen robuuste van lichaam en ze draagt het toestel vlot op en af.
- Het toestel werkt na bijna 16 jaar nog zoals voordien. Onderhoud is geen must, maar best laat het je het om de twee jaar doen. Hier in België vragen ze daar 65 Euro voor en daarvoor merk je echt wel dat ie binnen geweest is. Nieuwe koolstofstaafjes, zuiver gemaakt ed.
3000 Euro voor zulk een ding, ja, het is echt wel te veel, vind ik zelf ook. Wij hadden, toen we deze kochten, al vooraf besloten dat we er een gingen nemen, omdat we van vrienden wisten dat ie goed was. We hebben ons dus niet laten "omlullen", al lieten we de verkoper wel zijn best doen toen :D eer we kochten...
Gebruik je het toestel enkel maar om wekelijks te stofzuigen, ja, dan is ie duur. Mijn vrouw echter doet er veel meer mee en niet in het minst de matrassen, tapijten met dieptereiniger ed. Je mag ervan zeggen wat je wil, maar we hebben zijn gelijke nog niet gezien (niets tegen Dyson, maar sorry, voor wekelijks gebruik is die prima, maar niet waarvoor wij deze allemaal gebruiken). De meeste mensen zullen de Kirby alleen maar gebruiken om simpelweg te stofzuigen en ja, dan moet je de kosten maar eens goed bekijken. Weet echter dat je vandaag nog steeds een G5 kan kopen, gereviseerd, soms haast nieuw, voor iets boven 500 Euro, met twee jaar garantie (via een Kirbyverdeler in Nederland). Mijn advies dus: koop zulk een toestel aan die prijs en gebruik het zoals het wordt aangegeven en dan is het best zijn investering waard.
Tegenhanger: ik weet niet of ie nog bestaat, maar de Vortech Force (waar ook een artikel over staat op Tros Radar en waar ook negatieve reacties op zijn) kon ik iets later kopen voor 1435 Euro. Toen ik de demo gezien had vond ik het zelfs wat jammer van de Kirby, omdat dit toestel me nog beter leek, een stuk lichter was en ook minder luid. Al bij al echter... we blijven bij onze Kirby...

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

JeanLoyens schreef:In 1997 hebben wij zulk een toestel gekocht, de Kirby G5. We hebben daar destijds ongeveer 1860 Euro voor betaald. Dat was toen ook best veel geld. Ja, hij maakt lawaai en ja, hij is niet licht, maar ...
- Het gewicht valt best mee als je 'm op de juiste manier draagt, namelijk in de uitsparing tussen de steel en het aanhechtingspunt van de motor. Klinkt misschien gek maar dan is het gewicht wat verdeeld. Mijn vrouw is geen robuuste van lichaam en ze draagt het toestel vlot op en af.
- Het toestel werkt na bijna 16 jaar nog zoals voordien. Onderhoud is geen must, maar best laat het je het om de twee jaar doen. Hier in België vragen ze daar 65 Euro voor en daarvoor merk je echt wel dat ie binnen geweest is. Nieuwe koolstofstaafjes, zuiver gemaakt ed.
3000 Euro voor zulk een ding, ja, het is echt wel te veel, vind ik zelf ook. Wij hadden, toen we deze kochten, al vooraf besloten dat we er een gingen nemen, omdat we van vrienden wisten dat ie goed was. We hebben ons dus niet laten "omlullen", al lieten we de verkoper wel zijn best doen toen :D eer we kochten...
Gebruik je het toestel enkel maar om wekelijks te stofzuigen, ja, dan is ie duur. Mijn vrouw echter doet er veel meer mee en niet in het minst de matrassen, tapijten met dieptereiniger ed. Je mag ervan zeggen wat je wil, maar we hebben zijn gelijke nog niet gezien (niets tegen Dyson, maar sorry, voor wekelijks gebruik is die prima, maar niet waarvoor wij deze allemaal gebruiken). De meeste mensen zullen de Kirby alleen maar gebruiken om simpelweg te stofzuigen en ja, dan moet je de kosten maar eens goed bekijken. Weet echter dat je vandaag nog steeds een G5 kan kopen, gereviseerd, soms haast nieuw, voor iets boven 500 Euro, met twee jaar garantie (via een Kirbyverdeler in Nederland). Mijn advies dus: koop zulk een toestel aan die prijs en gebruik het zoals het wordt aangegeven en dan is het best zijn investering waard.
Tegenhanger: ik weet niet of ie nog bestaat, maar de Vortech Force (waar ook een artikel over staat op Tros Radar en waar ook negatieve reacties op zijn) kon ik iets later kopen voor 1435 Euro. Toen ik de demo gezien had vond ik het zelfs wat jammer van de Kirby, omdat dit toestel me nog beter leek, een stuk lichter was en ook minder luid. Al bij al echter... we blijven bij onze Kirby...

En Jean Loyens gelooft nog steeds in sprookjes :lol:

1860 euro :shock:

Daar koop ik niet enkel een stofzuiger voor maar ook wasmachine en een vaatwasser en dan gaat alles ook 30 jaar mee en dan hou ik nog geld over :D

tjitsmar
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2013 20:29

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door tjitsmar »

wij hebben in 1993 een kirby gekocht voor ongeveer 1700 gulden hebben heel veel gebruikt nooit klachten gehad geen onderhoud gehad als alleen nieuwe rubbertjes voor aandrijving van borstel en stofzakken hij was duur maar is ons niet aangepraat en wij hebben er nooit spijt van gehad nu is hij kapot gegaan door het opzuigen van een schroef waardoor het schoepenrad kapot ging met demontage anker beschadigd alle onderdelen nog te koop maar hebben vanmiddag een gebruikte gekocht bij de kringloop want wij wilde weer een werkende kirby geen klachten over de kirby ook niet over de verkoper marcel

clemenslinders
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2008 17:31

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door clemenslinders »

Wij hebben ook ergen tussen 1993 en 1997 een Kirby model 5 gekocht. Het was inderdaad idioot veel geld voor een stofzuiger (ik denk een 3000 a 3500 gulden). We verkeerde destijds in een positie dat de kosten het probleem niet waren.

In al die jaren hebben we alleen het eerste jaar onderhoud laten plegen en tot op de dag van vandaag zuigt hij als de eerste dag. Wel moet ik zeggen dat de plastic buizen (zeker voor die prijs) inferieur zijn, er zitten scheuren in, maar met ducktape er over merk je er niks van. En dat je op zich na ongeveer 20 jaar de stofzuigerstang moet vernieuwen is ze niet kwalijk te nemen.

De stofzuiger is motorisch gezien van topkwaliteit. We hebben een aantal jaren geleden voor beneden een Dyson gekocht (puur uit gemakzucht dat we de trap niet op en af moeten) en beneden hebben we een soort showroom met zeil, geen tapijt. Binnen een jaar vond ik dat de Dyson het minder goed deed en ik pak voor beneden nu toch geregeld de Kirby omdat die het gewoon goed doet. Met de Dyson heb ik af en toe dat hij zelfs een plukje haar niet wil opzuigen en dan maak je het filter weer schoon en dan gaat het iets beter, maar niet fantastisch.

Dus ja hij is erg duur en met onze huidige financiële situatie zou ik het zeker niet gedaan hebben, maar het is toch fijn dat we hem hebben.

Ieder jaar wordt ik gebeld of we service willen laten plegen en ieder jaar zeg ik nee, maar dit jaar kwamen ze met een aanbieding voor € 20,00 daar kon ik geen nee tegen zeggen.

Verder moet ik zeggen dat alle toeters en bellen die er bij zitten leuk zijn, maar we hebben ze nauwelijks gebruikt.

Als geld geen probleem is (en je dus niet hoeft te lenen), dan kan ik het zeker adviseren.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Quote:

Ieder jaar wordt ik gebeld of we service willen laten plegen en ieder jaar zeg ik nee, maar dit jaar kwamen ze met een aanbieding voor € 20,00 daar kon ik geen nee tegen zeggen.


Koopje 400 euro in 20 jaar daar stofzuig ik al wel voor met stofzuiger inbegrepen die periode :lol:

Koop een Miele of moet het bedrijfsmatig een Sebo of een Lindhaus of degelijke en je stofzuigt net zo lang tegen een fractie van de kosten en resultaat is vaak ook veel beter.

Helvetia20
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2015 21:11

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Helvetia20 »

Hoi,

Kirby misleid je !
1 maand geleden kregen wij een enqute aan de deur over schoonmaken in je huis.
Er werd verteld als wij mee zouden doen, we kans maakten op een gratis schoonmaakbeurt in een deel van het huis zoals keuken, huiskamer, voeren of badkamer enz. Kortom de enquete hebben wij gedaan. 2 Weken geleden werden wij gebeld door het zogenaamde onderzoeks bureau dat wij uit gekozen waren voor een gratis schoonbeurt in een deel van ons huis en vroegen aan ons welk deel wij gratis schoon gemaakt zou worden. Wij gaven op de Badkamer kalk vrij gemaakt zou worden. Er werd een afspraak gemaakt dat de badkamer gratis gereinigd werd en klak vrij gemaakt zou worden door het schoonmaak bedrijf.
De afspraak was vandaag om 11:00 uur. Om 11:00 uur stond een keurige jonge man, net in pak met een koffer voor de deur, wat wij al vreemd vonden dat hij de badkamer kalk vrij zou maken. Hij wou even een kleine demostatie geven wat de Kirby stofzuiger allemaal kon voordat hij de badkamer kalk vrij ging maken.
De kleine demostratie duurde veel langer dan dat wij dachten, een prachtig apparaat met een verbluffend resultaat moet ik wel zeggen, maar toen hij de prijs van het apparaat vertelde schrokken wij wel, maar liefst €. 3250,=, het kon ook in delen betaald worden of op afbetaling van €. 150,= per maand ! Zelfs bood hij aan om evt. bestaande leningen over te nemen tegen een lage rente als wij maar het Kirby apparaat zouden aanschaffen. Hij bleef maar praten en steeds meer resutaten laten zien.
Na 2 1/2 uur waren wij het zat en heb hem verteld dat de zogenaamde enquete van schoonmaken er mislijdend zijn en een overkapte manier was om het Kirby apparaat aan de man te brengen. Ook had deze vertegenwoordiger steeds contact met zijn baas en kwam steeds met aanbiedingen om de prijs te laten zakken, waarwij niet intrapte. Na bijna 3 uur heb ik hem verzocht ons huis te verlaten, genoeg is genoeg, maar hij bleef tot het laatst proberen om het apparaat te slijten. Eindelijk hij was met zijn prachtige Kirby apparaat het huis uit. Dus mensen pas op !!! trap hier niet in en doe niet mee met zo'n mislijdende enquete. En de vraag of dit apparaat die €3250,= het waard is, ik denk het niet ! Het is mij inziens een veredelde stofzuiger met een goed resultaat.
Als ik een grote geldprijs zou winnen zou ik heb misschien aanschaffen, want het blijft een hele hoge prijs !

tarac

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door tarac »

Ik heb ook eens zo'n man aan de deur gehad voor een demonstratie.
Hij besloot het voeteneind van ons bed even te reinigen. In eerste instantie schaam je je verschrikkelijk voor wat daar af kwam.
Nou stofzuig ik niet elke dag mijn bed en voordat hij aan het andere bed begon bewerkte ik dat met mijn Dyson stofzuiger. Daarna mocht hij het met de Kirby doen.
Resultaat nihil.
De man begreep dat zijn bezoek niet meer nodig was en vertrok uit eigen beweging.

Iedereen heeft eeltschilfertjes aan het voeteneind, dus daar wou hij even een goed voorbeeld mee stellen.

gdeman
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2016 20:12

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door gdeman »

Ik word er zo moe van al die zogenaamde berichten over de Kirby. Allereerst, informeer jezelf over wie je binnen laat. Daarmee bedoel ik, ga goed na of degene een officiële Kirby distributeur is. Daarnaast Kirby doet in Nederland niet aan deur-tot-deur verkoop. Ook daarover dien je je goed te laten informeren v.w.b. de verschillende verkoopvormen die er bestaan. Blaat niet de rest na. De officiële Kirby distributeurs doen aan Directe Verkoop en dat is totaal iets anders dan deur-tot-deur verkoop. Daartoe zijn zij ook aangesloten bij de Vereniging Directe Verkoop Nederland en is Kirby USA in de VS o.a. aangesloten bij de DSA (Direct Selling Association). Dit dwingt alle Kirby distributeurs zich te conformeren aan gedragsregels die door deze organisaties zijn opgesteld. Doen ze dat niet, dan raken ze hun lidmaatschap kwijt. Dus einde business! Let vooral goed op dat de Kirby organisatie van wie je een geheel vrijblijvende "schoonmaak" krijgt aangeboden, een officiële Kirby Distributeur is. Er is een aantal fuikelichters die 2e handse Kirby's verkopen voor een belachelijke prijs. En ter informatie, die gereviseerde Kirby's die ze verkopen zijn niet voorzien van officiële Kirby onderdelen. Ze halen deze onderdelen uit China, via AliExpress. Ook de stofzuigerzakken die ze verkopen zijn non-Kirby producten. Voor wat betreft de garantie, die is geen 40 jaar! De levensduur van een Kirby is 40 jaar indien de onderhoudsbeurten frequent worden uitgevoerd, onder verantwoordelijkheid van een officiële Kirby distributeur. Je krijgt 3 jaar garantie op de Kirby v.w.b. de motor en behuizing. Nadat een onderhoudsbeurt is uitgevoerd, wordt opnieuw een garantie van 3 jaar uitgegeven. En dit proces herhaalt zich elke 3 jaar. Poeh, Internet omvat meer dan Twitter, WhatsApp en Facebook. Google is een fantastische zoekmachine. Als je twijfelt bel dan een geautoriseerde officiële Kirby distributeur. Ik kan je voorzien van informatie over de distributeur waar ik onze Kirby heb aangeschaft. Prima bedrijf, prima service en zeer klantvriendelijk. Ik verdien niets aan hen. Ik vind het alleen belachelijk dat men zomaar o.b.v. vervelende ervaringen een merk en hardwerkende Kirby dealers zo de grond inboort. En dan bijvoorbeeld iemand die ampertjes 4 weken voor een Kirby distributeur heeft "gewerkt", meteen al een negatief oordeel heeft zonder te weten waar het daadwerkelijk over gaat. En het is al helemaal belachelijk dat AVRO TROS Radar, geen enkel onderzoek doet naar wat er werkelijk aan de hand is. Tot slot, over de prijs. De prijs is zo hoog vanwege de hoge invoerrechten. Tja, als jij genoegen neemt met een stofzuiger die 30%-40% van de stof die je opzuigt er weer uit blaast.... Niet iedereen kan zich een Bentley, Rolls Royce, Aston Martin of welk ander luxe merk veroorloven. Such is Life!

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Quote:

Tot slot, over de prijs. De prijs is zo hoog vanwege de hoge invoerrechten. Tja, als jij genoegen neemt met een stofzuiger die 30%-40% van de stof die je opzuigt er weer uit blaast.... Niet iedereen kan zich een Bentley, Rolls Royce, Aston Martin of welk ander luxe merk veroorloven. Such is Life!

Ik heb Kirby gehad meerdere en zo nog tig verschillende merken, en het is echt veel te duur heeft niks met stofzuigen te maken en ook vergelijk met filtratie is ook opmerkelijk want juist een Kirby met zijn papieren zakken is echt niet bijzonders net als stofopname ,zuigkracht en handelbaarheid.

De betere Miele,Sebo,Lindhaus is echt vele malen beter als een Kirby voor een veel vriendelijker prijs, toch wel vreemd dat dit makkelijk te ontdekken is op het internet maar u blijft vasthouden aan u veel te dure investering,

gdeman
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2016 20:12

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door gdeman »

Slobberbone schreef:Quote:

Tot slot, over de prijs. De prijs is zo hoog vanwege de hoge invoerrechten. Tja, als jij genoegen neemt met een stofzuiger die 30%-40% van de stof die je opzuigt er weer uit blaast.... Niet iedereen kan zich een Bentley, Rolls Royce, Aston Martin of welk ander luxe merk veroorloven. Such is Life!

Ik heb Kirby gehad meerdere en zo nog tig verschillende merken, en het is echt veel te duur heeft niks met stofzuigen te maken en ook vergelijk met filtratie is ook opmerkelijk want juist een Kirby met zijn papieren zakken is echt niet bijzonders net als stofopname ,zuigkracht en handelbaarheid.

De betere Miele,Sebo,Lindhaus is echt vele malen beter als een Kirby voor een veel vriendelijker prijs, toch wel vreemd dat dit makkelijk te ontdekken is op het internet maar u blijft vasthouden aan u veel te dure investering,
Beste Slobberbone,
Ik houd nergens aan vast. Het enige wat ik wil aankaarten is dat men graag voor een dubbeltje op de eerste rij zit. Als inderdaad de andere merken u beter bevallen, prijstechnisch, dan is dat toch prima. Wat mij opvalt is dat de meeste reacties gaan over de prijs. Altijd maar weer die prijs! Is dat typerend? Of wilt men inderdaad om de zoveel jaar geld uitgeven aan iets wat niet doet wat het zou moeten doen? Ik vergelijk het met die vakantiegangers die een laag bedrag betalen voor hun vakantie, op hun bestemming worden geconfronteerd met allerlei zaken die men liever niet heeft, en dan vervolgens huilend en woedend op TV komen om hun beklag te doen. Tot slot over Internet. Internet is niet zaligmakend. Volgens een bepaalde site zou ik voor een bepaalde huidaandoening een bepaald product moeten gebruiken. Door zelf advies in te winnen bij een huidarts (geen Internet) blijkt dit product de huidaandoening te verergeren. Maar, op het Internet zijn er 1000-en mensen enthousiast over dit product! Wat te doen?

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Prijs is alles bepalend als je voor een 10% van de prijs een minstens zo goede, vaak betere stofzuiger kunt aanschaffen is de keuze wel gemaakt. En uw verder vergelijk is appels met peren.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door stfwlk »

Ik ging je uitlachen met je deur-aan-deur leurderspraatjes en stellen dat die tegenwoordig toch niet meer werken.
Maar een zoekopdracht op enkele tweedehandssites vertelt dat er elke week tientallen mensen hun duurbetaalde luxepaardje voor enkele tientjes proberen te slijten. Trappen er blijkbaar toch nog heel wat mensen in.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door newmikey »

gdeman schreef:Tot slot, over de prijs. De prijs is zo hoog vanwege de hoge invoerrechten.
Fijn dat u even in mijn vakgebied komt neuzen want daarmee kan ik in ieder geval één pertinente leugen de wereld uit helpen. De invoerrechten voor stofzuigers zijn slechts 1.7% indien boven de 1500 watt vermogen, 2.2% daaronder. Dat kan je niet echt hoog noemen, eerder het tegenovergestelde.

Onzin en prietpraat dus.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dd ... ngDescr=nl

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door gemist »

In Nederland mogen toch geen stofzuigers met een vermogen van meer dan 2000Watt verkocht worden? Of was dat al 1000Watt?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door newmikey »

gemist schreef:In Nederland mogen toch geen stofzuigers met een vermogen van meer dan 2000Watt verkocht worden? Of was dat al 1000Watt?
1600 Watt en het sleutelwoord hier is die huis aan huis verkoop waardoor dit bedrijf zich onttrekt aan deze regelgeving. Er is trouwens geen importverbod en stofzuigers met hoger wattage mogen nog steeds geimporteerd worden voor bijv. zakelijk gebruik..

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

gemist schreef:In Nederland mogen toch geen stofzuigers met een vermogen van meer dan 2000Watt verkocht worden? Of was dat al 1000Watt?
Vanaf volgend jaar slechts 900 watt. Maar laat je niet misleiden minder wattage betekent niet automatisch mindere prestaties, de vloermondstukken worden ook steeds beter voor betere stofopname.En voor lastige tapijten bv kun je ook goed uit de voeten met slechts 900 Watt zeker met een motorborstel.

Gesloten