apple uptodate mountain lion
Geplaatst: 04 nov 2012 15:12
op 23 juni 2012 een nieuwe macbook pro aangeschaft, Je kon dan intekenen op een upgrade naar MountainLion zodra deze uit werd gebracht. "Heb je tussen 11 juni en 25 juli een Mac aangeschaft? Dan moet je voor 24 augustus een aanvraag doen voor een gratis upgrade.", aldus Apple. Nergens een knop intekenen te vinden. De leverancier (bekende Apple reseller) benaderd maar kon niet helpen, is echt een apple aanbieding. Na het uitkomen van MountainLion, heb ik op 20 augustus geprobeerd de update te krijgen. Dat lukte niet want halverwege de vragen kreeg ik de melding dat mijn macbook serial al was geclaimed.
20 augustus direct contact gezocht met apple support, die konden niet helpen maar verwezen door naar uptodate support. Die wilden een referentienummer (Claimnummer), maar zover was ik dus nooit gekomen, dit geantwoord, waarna uptodatesupport met exact dezelfde vraag om 'claimnummer' kwam (alsof er niet eens gelezen was) Weer geantwoord dat ik deze niet had omdat ik zover niet in de aanvraag kon komen en gevraagd wat ik moest doen. Toen bleef het stil. Inmiddels weer geprobeerd en nu kon ik wel verder. Het is buiten de officiele termijn, maar support had mij op 20 augustus al verteld dat dit geen probleem moest zijn omdat ik de claim wel binnen de termijn heb geprobeerd te doen en het contact met hen ook binnen de termijn was.
Ik heb nu een referentienummer van mijn aanvraag en denk nu dus wachten op de download code. Nog even een mailtje er achter aan naar uptodatesupport dat ik weet dat het later is, maar dat daar een goede reden voor is, inclusief het referentienummer, de mailwisseling, mijn aankoopbewijs, callnummers van applesupport etc. Krijg ik een mailtje terug dat de update gewijgerd is omdat "De aankoopdatum valt buiten de aanbieding"; Ik weet niet welke kalender deze mensen gebruiken maar in mijn beleving valt 23 juni tussen 11 juni en 25 juli
Toegegeven, heb nu weer een mailtje, een boos mailtje, naar hen gestuurd of ze willen lezen en handelen. Excuus zou mooi zijn, maar doe mij nu maar gewoon waar ik recht op heb; MountainLion.
Ik voel mij erg van het kastje naar de muur gestuurd en heb niet het gevoel dat 'uptodatesupport' echt behulpzaam wil zijn of mij respecteerd als klant. Ik koop een duur apparaat, maar klaarblijkelijk is voor Apple de buit binnen en hoeven ze niets meer te doen.
Ben benieuwd naar andere ervaringen hierin, zowel de upgrade als support waardering
20 augustus direct contact gezocht met apple support, die konden niet helpen maar verwezen door naar uptodate support. Die wilden een referentienummer (Claimnummer), maar zover was ik dus nooit gekomen, dit geantwoord, waarna uptodatesupport met exact dezelfde vraag om 'claimnummer' kwam (alsof er niet eens gelezen was) Weer geantwoord dat ik deze niet had omdat ik zover niet in de aanvraag kon komen en gevraagd wat ik moest doen. Toen bleef het stil. Inmiddels weer geprobeerd en nu kon ik wel verder. Het is buiten de officiele termijn, maar support had mij op 20 augustus al verteld dat dit geen probleem moest zijn omdat ik de claim wel binnen de termijn heb geprobeerd te doen en het contact met hen ook binnen de termijn was.
Ik heb nu een referentienummer van mijn aanvraag en denk nu dus wachten op de download code. Nog even een mailtje er achter aan naar uptodatesupport dat ik weet dat het later is, maar dat daar een goede reden voor is, inclusief het referentienummer, de mailwisseling, mijn aankoopbewijs, callnummers van applesupport etc. Krijg ik een mailtje terug dat de update gewijgerd is omdat "De aankoopdatum valt buiten de aanbieding"; Ik weet niet welke kalender deze mensen gebruiken maar in mijn beleving valt 23 juni tussen 11 juni en 25 juli
Toegegeven, heb nu weer een mailtje, een boos mailtje, naar hen gestuurd of ze willen lezen en handelen. Excuus zou mooi zijn, maar doe mij nu maar gewoon waar ik recht op heb; MountainLion.
Ik voel mij erg van het kastje naar de muur gestuurd en heb niet het gevoel dat 'uptodatesupport' echt behulpzaam wil zijn of mij respecteerd als klant. Ik koop een duur apparaat, maar klaarblijkelijk is voor Apple de buit binnen en hoeven ze niets meer te doen.
Ben benieuwd naar andere ervaringen hierin, zowel de upgrade als support waardering