Pagina 1 van 1

Slechte service Intreza

Geplaatst: 05 nov 2012 20:15
door abeltman
Op 6 oktober heb ik een paar schoenen besteld bij Intreza. Vanwege de BTW verhoging gold er op die datum een aktie die 21% korting gaf. Daarbij had ik een kortingsbon van € 20,-. Al met al een aantrekkelijke aanbieding en dus besloten om een paar Van Lier schoenen te bestellen. Tot nu toe spijt van de bestelling. De service is ronduit slecht!

6 oktober => bestelling geplaatst voor een paar Van Lier schoenen
9 oktober => is de bestelling geleverd
11 oktober => terug gestuurd met verzoek tot ruiling voor andere maat
13 oktober => afgeleverd bij Intreza
19 oktober => door Intreza retour geboekt

bijna 2 weken niets vernomen

31 oktober => maar eens gebeld naar Intreza. Klantenservice medewerker legt uit dat er geen ruilingen meer gedaan worden en dat ik mijn geld terug krijg. Dit zou 23 oktober overgemaakt zijn.
5 november => nog steeds geen geld terug ontvangen

Naast bovenstaande data heb ik nog diverse keren naar Intreza gebeld met een status update. Steeds werd verteld dat vanwege grote drukte er vertragingen waren. Naar later blijkt is Intreza overgenomen en blijkbaar heeft dit zijn effect op de service. Verder heeft Intreza ook zijn telefoonnummer gewijzigd... waar je voorheen een nummer tegen lokale kosten kon bellen is dat nu een 0900 nummer geworden á € 0,20 p/m.

Van de klantenservice medewerker heb ik wel een nieuwe code voor de kortingsbon gekregen. Maar naar de aktie van 21% korting die destijds gold kan ik nu wel fluiten. Het gekozen paar schoenen is inmiddels niet meer verkrijgbaar in de door mij gevraagde maat en last but not least.... Intreza zit nu al 1 maand van mijn geld rente te trekken.

Al met al.... geen aanrader!!

Re: Slechte service Intreza

Geplaatst: 05 nov 2012 20:59
door berndv
19 oktober retour geboekt, betekent dat ze tot 18 november rente kunnen trekken van uw geld, wettelijk gezien moeten ze dit namelijk binnen 30 dagen.

Re: Slechte service Intreza

Geplaatst: 06 nov 2012 09:29
door Intreza
Beste Abeltman,

Wij betreuren het dat u deze vervelende ervaring hebt met Intreza. Uiteraard is dit niet de wijze waarop wij (nieuwe) klanten kennis willen laten maken met onze service. Wij willen deze vervelende ervaring dan ook graag bij u wegnemen en u een gepaste oplossing bieden.

Uit uw schrijven blijkt dat u helaas bent getroffen door meer dan één fout in de procedure. Het klopt dat Intreza geen maatruilingen verwerkt, dat wil zeggen dat Intreza na ontvangst en verwerken van uw retour het geld automatisch terugstort. Dit traject zou 14 werkdagen in beslag mogen nemen. Het zou dus niet mogen dat u nu uw geld nog niet teruggestort hebt gekregen.

Kortingscodes zijn helaas niet geldig in combinatie met acties. Intreza geeft hier op de site uitleg over (zie het kopje ‘klantenservice’ – ‘hoe kan ik betalen’- ‘kortingscodes gebruiken’) en verwijst naar deze voorwaarden bij het verstrekken van kortingscodes. Uiteraard hebt u nog steeds recht op een kortingscode die recht geeft op 21% korting en een die uw kortingsbon ter waarde van 20 euro vergoedt. Omdat een combinatie van beide niet mogelijk is, kunt u deze kortingen niet op 1 bestelling toepassen.

Intreza werkt sinds 1 oktober met een nieuwe, eigen klantenservice. De ‘verhuizing’ van zowel de klantenservice als de voorraad (en het logistieke traject) van extern naar intern, heeft in sommige gevallen helaas tot onduidelijkheden en vertraging geleid. We werken er hard aan om de kinderziektes die voort zijn gekomen uit de verhuizing te verhelpen. Om misverstanden te voorkomen: Intreza is niet overgenomen.

Om u een gepaste oplossing te kunnen bieden, zou ik u willen vragen om een mail met aanvullende informatie (en gegevens) te sturen naar [email protected] t.a.v. Kristel Berkhof.

Met vriendelijke groet,

Kristel Berkhof
Content Manager Intreza

Re: Slechte service Intreza

Geplaatst: 07 nov 2012 13:48
door alfatrion
TS heeft geen verzoek tot ontbinding ingediend, maar heeft daar kennelijk stilzwijgend mee ingestemd. De ontbinding datum is gelijk aan hetzij de dagtekening (11 oktober) hetzij het moment van ontvangst (13 oktober).

De verkoper heeft geen recht om het geld 30 dagen lang te houden, maar moet het bedrag direct betalen. Het uitblijven van betaling heeft pas gevolgen nadat verzuim is ingetreden. Het verzuimt treed in doorat de redelijke termijn uit de ingebrekestelling is verstreken of van rechtswege na 30 dagen. Degelijke termijn beginnen doorgaans een dag later te lopen. Het verzuim treed uiterlijk in op 13 november in. Vanaf dit moment heb je recht op de wettelijke incassokosten en rente. De wettelijke incassokosten zijn 15% over de hoofdsom doch minimaal 40 euro. Als je een incassobureau inschakelt komt worden de vergoeding voor de incassokosten zelfs nog verhoogt met de BWT. Ik zou 13 november een brief sturen waarin staat dat je hen aanmaant tot het betalen van de hoofdsom + de wettelijke rente + 40 euro aan incassokosten. Als men dit niet betaald dan moet/kun je naar de rechter.

Re: Slechte service Intreza

Geplaatst: 08 nov 2012 18:55
door abeltman
De afgelopen dagen regelmatig contact gehad met een mevrouw Berkhof. Het geld is inmiddels terug gestort en Intreza heeft de zaak naar tevredenheid afgehandeld.

Nu maar hopen dat de schoenen weer in mijn maat beschikbaar komen.