Onlangs kocht ik een Peugeot 307 bij een handelaar.
Binnen de garantie van 3mnd ontstond er een probleem met gasgeven, bij 2.000rpm gaf hij plotseling gas.
Ik heb de auto terug gebracht bij de handelaar welke vooraf eerlijk aangaf dat het iets langer kon gaan duren als bij een garagebedrijf met werkplaats.
Na 4 weken was de auto klaar en kwam ik deze ophalen.
Echter, hij reed nu alleen maar stationair.
De handelaar heeft de auto vervolgens naar de Peugeot garage gebracht welke in eerste instantie aan gaf dat het de gaspedaal positiesensor zou zijn.
Na vervanging bleek van niet helaas.
Vervolgens is hij doorgemeten en was het de computer.
Deze is verzonden en er was een eindtrap doorgebrand, kosten € 350,-
Echter, toen deze er in gezet was bleek de storing niet te zijn verholpen.
Kosten Peugeot dealer 4,8 uur x € 88,-
Als ik nu de auto terug in wil leveren vang ik er € 1.650,- minder voor bij de handelaar (hij kostte € 2.650,-)
Peugeot geeft aan wel verder te willen zoeken maar dit komt op € 88,- per uur.
Vraagstuk is dan ook, wat moet ik hier mee en hoe sterk sta ik?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto reed wel, nu niet meer. Wat nu?
Re: Auto reed wel, nu niet meer. Wat nu?
aangezien de storing is begonnen binnen de garantie periode, en deze storing ook als zodanig is aanvaard door de handelaar, sta je heel sterk. hij zal ofwel de kosten van de reparatie moeten dragen, of de koopovereenkomst ontbinden en je het gehele aankoop bedrag terug betalen.
als hij lid is van de bogav, zou ik daar eens een belletje naar toe plegen.
Maar wat ik een beetje mis in het verhaal, hoe staat de handelaar hier tegenover?
Maar wat ik een beetje mis in het verhaal, hoe staat de handelaar hier tegenover?
waarom hebt u eigenlijk de reparatie in de peugeot garage betaald?
de handelaar heeft u een auto met garantie verkocht
het is aan hem om te zorgen dat de auto wordt gerepareerd
als hij besluit om dat bij een peugeot garage te laten doen is dat zijn zaak
de handelaar heeft u een auto met garantie verkocht
het is aan hem om te zorgen dat de auto wordt gerepareerd
als hij besluit om dat bij een peugeot garage te laten doen is dat zijn zaak
De handelaar geeft aan (net als vooraf) dat zijn garantie 50% arbeidsuurloon en inkoop onderdelen is.kokka schreef:aangezien de storing is begonnen binnen de garantie periode, en deze storing ook als zodanig is aanvaard door de handelaar, sta je heel sterk. hij zal ofwel de kosten van de reparatie moeten dragen, of de koopovereenkomst ontbinden en je het gehele aankoop bedrag terug betalen.
Hij wil wel inruilen maar wil dan om mij tegemoet te komen 2000 voor de auto geven welke 2650 heeft gekost.
als dat de garantie is zoals overeengekomen, valt daar niet over te klagen.
ik zou als ik jou was de handelaar bellen dat je hem tegemoet wil komen door 2650 terug te vangen en niet zijn portemonnee blijven drainen tot de auto gemaakt is.
gr
ik zou als ik jou was de handelaar bellen dat je hem tegemoet wil komen door 2650 terug te vangen en niet zijn portemonnee blijven drainen tot de auto gemaakt is.
gr
als je 2000 accepteerd heb je alsnog de gehele peugeot rekening zelf betaald.