LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staaroperatie

Weleens een cosmetische ingreep laten doen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Staaroperatie

Ongelezen bericht door Isabel1 »

TS: ik zou sowieso (gezien je inderdaad een beetje nerveus lijkt te zijn voor de ingreep) kiezen voor een ziekenhuis waar ze dit vaak doen en waar ook een eigen afdeling oogheelkunde is (en dus niet een oogarts die als vliegende keep fungeert).
Dat kalmeert vaak ook al

isabel

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Staaroperatie

Ongelezen bericht door ciske »

want mijn wil is wet
Dat klopt niet zo wat jij hier zegt, ieder mens heeft zich ook in de zorg aan de regels te houden.

Ik zou het advies van Isabel1 opvolgen zoek daar eens op.

Als een arts zegt dat er risico's zijn , dan is dat heel normaal dat ze je er op wijzen. Zou niet best zijn als ze dat achteraf doen.

Aan elke ingreep hoe klein ook zitten risico's , dat is nou eenmaal zo.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Staaroperatie

Ongelezen bericht door puma73 »

Goed dit was mijn mededeling, nu het volgende: Ik las ook dat ik niet moet zeuren dat een Arts mij geen Narcose wilt geven als ik voor vergoeding ga, dit standpunt deel ik niet, die Zorg rotzooi is duur genoeg, je betaald als Nederlands ingezetene de hoofdprijs aan de Zorg, een Narcose kost geen 500 euro of meer, dus die Narcose kan er dan ook wel bij, maar goed als het erop aankomt, zal ik er ook wel voor kiezen om hetzelf te betalen, want mijn wil is wet.
De zorgverzekeraar zal in uitzonderingsgevallen narcose vergoeden, voor een standaard staaroperatie is een narcose niet nodig en brengt extra personeelsinzet = extra kosten met zich mee. En ik denk niet dat de arts dit gaat doen, ook niet als u die extra kosten zelf zou betalen.

Een staaroperatie is een ingreep die vrijwel overal standaard wordt uitgevoerd. Het ene ziekenhuis wat vaker dan het andere.

Verder gedraagt u zich zeer arrogant in de zin van ik wil en mijn wil is wet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staaroperatie

Ongelezen bericht door tenormin »

@benikeennederlander. Met de beste wil van de wereld kan ik me niet voorstellen dat een arts u op voorhand heeft gezegd, wat u dus in uw openingspost schrijft:
dat er complicaties ontstaan. Misschien was u nerveus, maar hij/zij zal gezegd hebben: kunnen ontstaan. Wat bij iedere ingreep, hoe klein ook, een standaard gegeven is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staaroperatie

Ongelezen bericht door tenormin »

@vogels, u moet de staar operatie nu ook weer niet zo bagatelliseren dat nog net de portier het niet kan doen; maar het stelt wel iets voor. Zal het doemscenario maar niet schrijven anders laat de TS zich helemaal niet behandelen, maar als er iets fout gaat, is dit geen pretje. Over taallessen zullen we het maar niet hebben, dunkt me. TS wil graag een algehele narcose: dat kan maar ook dan krijgt de TS te horen dat ook dit een risico inhoud. Elk ziekenhuis heeft wel zijn medische missers, of dat nu kleine of grote ingrepen zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staaroperatie

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
u moet de staar operatie nu ook weer niet zo bagatelliseren dat nog net de portier het niet kan doen; maar het stelt wel iets voor. Zal het doemscenario maar niet schrijven
Een doemscenario telt ook voor je grote teen. En als ik een dergelijke operatie NIKS bijzonders vindt, dan schrijf ik dat!
Tuurlijk!

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Staaroperatie

Ongelezen bericht door Isabel1 »

opzich is het ook echt een routine klus, bijna lopende band werk (bij ons dan) maar dan nog, als je daar zelf ligt maak je je toch zorgen.

Isabel

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Staaroperatie

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Narcose kost geen 500 euro of meer
een narcose kost ruim over de 1200 euro voor zo'n korte ingreep. (narcose middelen, consult anesthesist, extra anesthesie verpleegkundige, apparatuur, nazorg)

isabel

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Staaroperatie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol:

ik moet gewoon heel hard lachen om deze post! echt sorry

een narcose kan nooit meer als 500 kosten :lol: :lol: joh de arts een hand geven kost dat al..
zegt dus al genoeg dat je dus totaal niet weet waar je het over hebt...
weet je wel wat er bij narcose komt kijken :lol: :lol: geweldig natuurlijk! wat een grapjas...

enne almere ,rdam..
ach ik ben van rdam elke week bijna naar antwerpen gegaan omdat daar de best orthopeed zat op mijn gebied! heb je er wat voor over...nou nee dus!operatie en 5 dagen later weer op controle en dat 3 jr lang! en nee niet alleen want ik kan niet rijden...dus ook nog afhankelijk net als jij,neem dat je na je staat operatie niet gaat rijden,zo slim ben je toch wel...mmm nou ja... :oops: laten we in het midden

dus idd je zeurt en blert teveel! kom ik onaardig over...dan zou ik eerst mijn eigen post maar eens 4x lezen....

niet bang,nee ik denk dat een doosje valium op dit moment volstaat om je tot bedaren te krijgen zit bij u geen normale gedachte gang in,nou sterker realiteit is weg..dat is het... :lol: :lol: zoek het uit,met je operatie...sterkte... :lol: :lol: :lol:

nou heb wel een goede avond,moet gewoon lachen om zo'n domme redenering

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Staaroperatie

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Om even on-topic te reageren, daar ik denk dat ik wel iets toe zou kunnen voegen:
bij elke operatie, aan welk lichaamsdeel dan ook, kunnen complicaties ontstaan. In mijn werk bij een opticien, zie ik dagelijks klanten die een staaroperatie hebben ondergaan (meestal bij het Radboud in Nijmegen). Tot nu toe *afkloppen* heb ik nog geen 'enge' verhalen gehoord, en bij veel mensen heeft een staaroperatie tot gevolg dat ze geen vertebril meer nodig hebben, door plaatsing van een intra-oculaire (klauw)lens.
Ik wens TS in ieder geval succes met de operatie, en ook al klinkt dit 'stom': kijk er niet té veel tegenop, uiteindelijk zullen u en uw zicht baat hebben bij een operatie.

cathand
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 aug 2012 17:55

Re: Staaroperatie

Ongelezen bericht door cathand »

benikeennederlander schreef:Hallo,


Ik zou graag van jullie willen weten in welk Ziekenhuis ik het beste terecht kan voor een Staaroperatie.?
Ik zoek een Ziekenhuis waar men een luisterend oor en begrip voor de patiënt heeft.
Ik woon in Almere, waar kan ik het beste terecht.?
Ik wil niet geholpen worden door het Flevoziekenhuis, ik ben daar al geweest en het was het niet helemaal.
Mag ik vernemen, dank u?!
Geachte,
Ik zelf zou het Oogziekenhuis "Zonnestraal"/Hilversum nemen.
wens U veel succes,

cathand
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 aug 2012 17:55

Re: Staaroperatie

Ongelezen bericht door cathand »

benikeennederlander schreef:Hallo,


Ik zou graag van jullie willen weten in welk Ziekenhuis ik het beste terecht kan voor een Staaroperatie.?
Ik zoek een Ziekenhuis waar men een luisterend oor en begrip voor de patiënt heeft.
Ik woon in Almere, waar kan ik het beste terecht.?
Ik wil niet geholpen worden door het Flevoziekenhuis, ik ben daar al geweest en het was het niet helemaal.
Mag ik vernemen, dank u?!
Geachte,
Ik zelf zou het Oogziekenhuis "Zonnestraal"/Hilversum nemen.
wens U veel succes,

Gesloten