LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverhoging

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mikeyall
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2012 13:39

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door mikeyall »

..
Laatst gewijzigd door mikeyall op 08 nov 2012 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

mikeyall
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2012 13:39

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door mikeyall »

alfatrion schreef:Als je er tussen de goedkoopste en enige goedkoopste een enorm verschil zit dan moet je dat onderzoeken omdat de rechter dat vind. Hij komt tot dit oordeel gebaseerd op het onderstaande artikel.
Artikel 3:35 BW schreef:Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.

Als je niet bij prijzen kijkt boven de 300 dan heb je daar toch ook niets te zoeken

Ik zocht en ijskast onder €100,- op http://www.consumentenbond.nl en vond een ijskast bij 2 winkels in de aanbieding voor een prijs onder de €100,-

omdat ik niets te zoeken heb bij hogere geprijsde ijskasten hoefde ik niet verder te zoeken als je een ijskast tegenkomt die naar je smaak is en meerdere keren wordt aangeboden voor diezelfde leuke aanbiedings prijs dan kun je ervan uitgaan dat de prijs wel klopt

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door Emmy75 »

mikeyall schreef:
Als je niet bij prijzen kijkt boven de 300 dan heb je daar toch ook niets te zoeken

Ik zocht en ijskast onder €100,- op http://www.consumentenbond.nl en vond een ijskast bij 2 winkels in de aanbieding voor een prijs onder de €100,-

omdat ik niets te zoeken heb bij hogere geprijsde ijskasten hoefde ik niet verder te zoeken als je een ijskast tegenkomt die naar je smaak is en meerdere keren wordt aangeboden voor diezelfde leuke aanbiedings prijs dan kun je ervan uitgaan dat de prijs wel klopt
Zo kunt u eigenlijk niet redeneren. Als u bijvoorbeeld een koelkast zoekt onder de 100 euro en u vindt zo'n grote amerikaanse dubbeldeurs koel/vries combi in RVS uitvoering kunt u op 5 vingers natellen dat dit niet kan kloppen. Zonder op zoek te zijn naar een koelkast weet ik ook dat dit niet bestaat.

Van een gemiddelde internetkoper wordt verwacht dat deze weet wat een gangbare prijs is voor het product dat deze wil aanschaffen. Dus wordt wel degelijk verwacht dat u dat kunt weten, dat wist ik niet is niet het beste verweer.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat is in deze kwestie nou precies het verschil/bedrag als ik vragen mag? Gaat het om zeg 3x zoveel, dan had u kunnen en behoren te weten dat dit een niet reële prijs was, en mag de verkoper de overeenkomst annuleren. Zie het al eerder genoemde neckermann tv-verhaal.

Als het gaat om een paar procent/euro's lijkt het me dat de verkoper geen poot heeft om op te staan, en u hem kan wijzen op de leveringsplicht.

Voor wat het waard is, als het echt om een paar euro gaat, zou ik de boel fijn annuleren, en mijn zaken ergens anders doen, met een wat betrouwbaardere club, maar dit terzijde..

mikeyall
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2012 13:39

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door mikeyall »

sjohie schreef:Wat is in deze kwestie nou precies het verschil/bedrag als ik vragen mag? Gaat het om zeg 3x zoveel, dan had u kunnen en behoren te weten dat dit een niet reële prijs was, en mag de verkoper de overeenkomst annuleren. Zie het al eerder genoemde neckermann tv-verhaal.

Als het gaat om een paar procent/euro's lijkt het me dat de verkoper geen poot heeft om op te staan, en u hem kan wijzen op de leveringsplicht.

Voor wat het waard is, als het echt om een paar euro gaat, zou ik de boel fijn annuleren, en mijn zaken ergens anders doen, met een wat betrouwbaardere club, maar dit terzijde..

het gaat erom dat ik kan aantonen dat ik dezelfde koelkast bij een andere winkel ook voor hetzelfde geld heb zien staan, waar ik ook fotos van heb.

hier staat ik dan toch sterk

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door sjohie »

mikeyall schreef:
sjohie schreef:Wat is in deze kwestie nou precies het verschil/bedrag als ik vragen mag? Gaat het om zeg 3x zoveel, dan had u kunnen en behoren te weten dat dit een niet reële prijs was, en mag de verkoper de overeenkomst annuleren. Zie het al eerder genoemde neckermann tv-verhaal.

Als het gaat om een paar procent/euro's lijkt het me dat de verkoper geen poot heeft om op te staan, en u hem kan wijzen op de leveringsplicht.

Voor wat het waard is, als het echt om een paar euro gaat, zou ik de boel fijn annuleren, en mijn zaken ergens anders doen, met een wat betrouwbaardere club, maar dit terzijde..

het gaat erom dat ik kan aantonen dat ik dezelfde koelkast bij een andere winkel ook voor hetzelfde geld heb zien staan, waar ik ook fotos van heb.

hier staat ik dan toch sterk
Zoals ik het snel even zag, zijn er in die prijsvergelijker van de consumentenbond een aantal bedrijven die enkel op bedrijfsnaam verschillen, maar verder identieke prijzen, verzendkosten en site layouts gebruiken, en daar zal vermoedelijk hetzelfde moederbedrijf achter zitten. Het zou mij niet verbazen als je bij die andere winkel hetzelfde had meegemaakt. :wink:

Pas als je zeker weet dat die andere webwinkel compleet los staat van de webwinkel waar je je koop hebt gedaan, zou de prijzen vergelijken enige waarde kunnen hebben. Voor de zekerheid kan je ook even kijken op een compleet andere vergelijkingssite. Ik zou niet kieskeurig nemen, want het komt op mij over alsof de consumentenbond de achterliggende data en techniek van kieskeurig gebruikt, met een eigen layout er over heen.

Maar gaat het je om het "principe", of moet je er een paar honderd euro bij leggen oid?

mikeyall
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2012 13:39

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door mikeyall »

Maar gaat het je om het "principe", of moet je er een paar honderd euro bij leggen oid?
Nou als je spulletjes heb besteld wasmachine, gastel, oven, koelkast en je heb een liemiet waar je het mee moet doen en een koelkast is toch wel belangrijk in het huishouden en je gaat ervanuit dat de koop goed is er vervolgens hoor je dat je extra geld moet bijleggen terwijl je dat niet kan uitgeven en wel een ijskast nodig heb dan is het idd een principele kwestie toch.... Hopen dat de verkoper misschien een andere oplossing heeft misschien een vervangende andere ijskast lijkt me een menselijke oplossing.
Zo kan hij zijn eigen fout composeren en een klant tevreden maken, lijkt mij

veiligeroos
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2012 11:37

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door veiligeroos »

mikeyall schreef:
Maar gaat het je om het "principe", of moet je er een paar honderd euro bij leggen oid?
Hopen dat de verkoper misschien een andere oplossing heeft misschien een vervangende andere ijskast lijkt me een menselijke oplossing.
Zo kan hij zijn eigen fout composeren en een klant tevreden maken, lijkt mij
Op die manier heb ik van de leverancier destijds ook een vervangende ijskast gekregen.

veiligeroos
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2012 11:37

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door veiligeroos »

Ik kan jou trouwens wel begrijpen.

je ziet een koelkast voor een aanbiedingsprijs
je ziet dezelfde koelkast bij een andere leverancier voor diezelfde aanbiedingsprijs
Als het een simpele koelkast is op het plaatje en niet zo een groot amerikaans ding of spectaculair met led verlichting en toeters en bellen.
dan ga je er inderdaad van uit dat de prijs wel wel klopt.

Nu maar hopen dat je net als mij destijd een andere vervangende koelkast krijgt aangeboden.

mikeyall
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2012 13:39

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door mikeyall »

sjohie schreef:
mikeyall schreef:
sjohie schreef:
Zoals ik het snel even zag, zijn er in die prijsvergelijker van de consumentenbond een aantal bedrijven die enkel op bedrijfsnaam verschillen, maar verder identieke prijzen, verzendkosten en site layouts gebruiken, en daar zal vermoedelijk hetzelfde moederbedrijf achter zitten. Het zou mij niet verbazen als je bij die andere winkel hetzelfde had meegemaakt. :wink:

Pas als je zeker weet dat die andere webwinkel compleet los staat van de webwinkel waar je je koop hebt gedaan, zou de prijzen vergelijken enige waarde kunnen hebben. Voor de zekerheid kan je ook even kijken op een compleet andere vergelijkingssite. Ik zou niet kieskeurig nemen, want het komt op mij over alsof de consumentenbond de achterliggende data en techniek van kieskeurig gebruikt, met een eigen layout er over heen.

Als het zo is dat er meerdere bedrijven eigenlijk hetzelfde bedrijf is en die zetten een prijs neer die niet klopt dan zijn ze wel erg fout bezig volgens mij, dit is dan pure klanten trekkerij...

hierdoor kan ook de koper niet meer weten wat dan wel een aannemelijke prijs is voor het product aangezien deze eerst moet vergelijken met andere winkels maar dezelde winkel is een andere winkel.


dus je moet ook eerst nog gaan kijken of de winkel wel niet dezelfde winkel is ookal heeft de winkel een andere naam dan de andere winkel.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door boef530 »

Welke webwinkels gaat het om en wat voor een merk koelkast, de "koelkasten" die ik kan vinden zijn wel mini koelers die de naam koelkast eigenlijk niet waard zijn. Verder kan ik op de site van de consumenten bond geen koelkast onder de 100 euro vinden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door sjohie »

sjohie schreef:
mikeyall schreef:
sjohie schreef:
Zoals ik het snel even zag, zijn er in die prijsvergelijker van de consumentenbond een aantal bedrijven die enkel op bedrijfsnaam verschillen, maar verder identieke prijzen, verzendkosten en site layouts gebruiken, en daar zal vermoedelijk hetzelfde moederbedrijf achter zitten. Het zou mij niet verbazen als je bij die andere winkel hetzelfde had meegemaakt. :wink:

Pas als je zeker weet dat die andere webwinkel compleet los staat van de webwinkel waar je je koop hebt gedaan, zou de prijzen vergelijken enige waarde kunnen hebben. Voor de zekerheid kan je ook even kijken op een compleet andere vergelijkingssite. Ik zou niet kieskeurig nemen, want het komt op mij over alsof de consumentenbond de achterliggende data en techniek van kieskeurig gebruikt, met een eigen layout er over heen.
[/quote}

Als het zo is dat er meerdere bedrijven eigenlijk hetzelfde bedrijf is en die zetten een prijs neer die niet klopt dan zijn ze wel erg fout bezig volgens mij, dit is dan pure klanten trekkerij...

hierdoor kan ook de koper niet meer weten wat dan wel een aannemelijke prijs is voor het product aangezien deze eerst moet vergelijken met andere winkels maar dezelde winkel is een andere winkel.


dus je moet ook eerst nog gaan kijken of de winkel wel niet dezelfde winkel is ookal heeft de winkel een andere naam dan de andere winkel.
Tsja, een gewaarschuwd consument telt voor 2, toch? En als 2 webwinkels er op het oog identiek uit zien, en identieke prijzen hanteren, dan kijk ik even verder dan mijn neus lang is. Maar goed, dat is makkelijk gezegd natuurlijk.

mikeyall
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2012 13:39

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door mikeyall »

boef530 schreef:Welke webwinkels gaat het om en wat voor een merk koelkast, de "koelkasten" die ik kan vinden zijn wel mini koelers die de naam koelkast eigenlijk niet waard zijn. Verder kan ik op de site van de consumenten bond geen koelkast onder de 100 euro vinden.
de namen van de desbetreffende webwinkels zijn nog niet nodig.

mikeyall
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2012 13:39

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door mikeyall »

[quote="sjohie"


Tsja, een gewaarschuwd consument telt voor 2, toch? En als 2 webwinkels er op het oog identiek uit zien, en identieke prijzen hanteren, dan kijk ik even verder dan mijn neus lang is. Maar goed, dat is makkelijk gezegd natuurlijk.

Ze lijken totaal niet op elkaar.

veiligeroos
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2012 11:37

Re: Prijsverhoging

Ongelezen bericht door veiligeroos »

boef530 schreef:Verder kan ik op de site van de consumenten bond geen koelkast onder de 100 euro vinden.

Ik heb net ook even gekeken op de site van de comsumentenbond en dan valt me gelijk iets op.

Als u wel kunt zoeken naar een koelkasten onder de 100euro waarom zou dan een prijs onder de 100euro niet aannemelijk kunnen zijn voor een koelkast zoals de verkoper aangeeft.

Want als die daar dan wel hebben gestaan, meerdere zelfs zoals ik hier lees dan is het toch een raar verhaal allemaal dat er niet geleverd wordt

Gesloten