LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kreidler-scooters
Kreidler-scooters
Welke nare ervaring is de uwe betreffende de nieuwe generatie Kreidler-scooters.
De mijne en laatste was/is een gebroken frame, het stukgaan van de CDI, het doorbranden van overhitten koplampfittingen, het lekken van banzine uit de vlotterbak, het loslaten van in de uitlaat zittende demper schotjes (3e uitlaat in een jaar), Het doorzakken van de middenstandaard, benzinemeter die schommelt alsof je op zee zit. Remklauw vast gaat zitten van de roest. garantie wel goed.
De mijne en laatste was/is een gebroken frame, het stukgaan van de CDI, het doorbranden van overhitten koplampfittingen, het lekken van banzine uit de vlotterbak, het loslaten van in de uitlaat zittende demper schotjes (3e uitlaat in een jaar), Het doorzakken van de middenstandaard, benzinemeter die schommelt alsof je op zee zit. Remklauw vast gaat zitten van de roest. garantie wel goed.
-
Re: Kreidler-scooters
Vastzittende remklauwen kom ik ook vaak genoeg tegen bij Piaggio, Sym en Kymco enz, heeft ook te maken dat mensen te weinig de voorrem gebruiken, gaat het op een gegeven moment vanzelf aankoeken op de remzuiger, en dan wil de zuiger niet meer terug. Kreidler is zoals we weten gewoon de Chinese scooter, dus het heeft meer aandacht nodig, en er zullen de nodige kinderziektes zijn...1JanV schreef:Welke nare ervaring is de uwe betreffende de nieuwe generatie Kreidler-scooters.
1298 km in drie maanden stond wel buiten zelfs de rode verf liet los. het chroom van de zuiger afgeblakkert.blokken voor 60% versleten. garantie geen probleem maar toch.
Chinese remklauwen zijn van wisselende kwaliteit. Je hebt ze erbij die je na 6000km kan weggooien, centreringbus compleet uitgelubberd en enorme speling op de klauw ophanging. (Dat zijn die imitaties van de kymco agility / vitality remklauw).
Kleine pleister op de wonde, de klauw kost compleet maar iets duurder dan een losse set remblokken haha
Kleine pleister op de wonde, de klauw kost compleet maar iets duurder dan een losse set remblokken haha
-
Wat vindt jij iets meer?oo4load schreef: Kleine pleister op de wonde, de klauw kost compleet maar iets duurder dan een losse set remblokken haha
Adviesprijs remklauw voor een chinees: 40 euro
Adviesprijs remblokken ( goedkoopste ): 8 euro
5 x zo duur als blokken. Ik denk dat je inkoop prijzen in gedachten hebt... we zitten hier op een particulier forum.
3 euro blokken bouwman verkoopbartsscooterservice schreef:Wat vindt jij iets meer?oo4load schreef: Kleine pleister op de wonde, de klauw kost compleet maar iets duurder dan een losse set remblokken haha
Adviesprijs remklauw voor een chinees: 40 euro
Adviesprijs remblokken ( goedkoopste ): 8 euro
5 x zo duur als blokken. Ik denk dat je inkoop prijzen in gedachten hebt... we zitten hier op een particulier forum.
Wat jullie inkoop betalen ex btw is vaak al 2,5 a 3 keer chinese consument verkoop. Die importeurs lachen zich de ballen uit hun broek.
je kunt beter deze vak lui dan een PB sturen waar hun dan wel moeten zijnoo4load schreef:Wat jullie inkoop betalen ex btw is vaak al 2,5 a 3 keer chinese consument verkoop. Die importeurs lachen zich de ballen uit hun broek.
-
Die lachen zich zeker de ballen uit hun broek, daarom haal ik bepaalde onderdelen ook rechtstreeks uit China. Maar dan nog, consumentenprijs is een remklauw ff wat duurder dan een paar blokjes ( die je overigens in verschillende kwaliteiten hebt )oo4load schreef:Wat jullie inkoop betalen ex btw is vaak al 2,5 a 3 keer chinese consument verkoop. Die importeurs lachen zich de ballen uit hun broek.
remblokkjes tja hoe je het went of keert de klant wil altijd de goedkoopste. en dat is met alles dus je bent een dief van eigen als je niet aan die wens voldoet.
-
Keuze is aan de klant he...1JanV schreef:remblokkjes tja hoe je het went of keert de klant wil altijd de goedkoopste. en dat is met alles dus je bent een dief van eigen als je niet aan die wens voldoet.
-
Moet toch wel zeggen dat ik de Kreidlers kwa kwaliteit wel de laagste kwaliteit omtrent de chinese scooters vindt...
daar ben ik het met je eensbartsscooterservice schreef:Moet toch wel zeggen dat ik de Kreidlers kwa kwaliteit wel de laagste kwaliteit omtrent de chinese scooters vindt...
Inderdaad. Kreidler is echt c keus.
Koop dan liever een Znen. Die zijn tenminste bezig om een klein beetje richting Europese maatstaven te produceren.
Koop dan liever een Znen. Die zijn tenminste bezig om een klein beetje richting Europese maatstaven te produceren.
Heb vandaag bericht gehad, ik krijg mijn aankoop bedrag terug, welke ik allemaal ondervonden heb kon niet en mag dan ook niet volgens de importeur
Ik krijg geen geld .
De importeur heeft het geld overgemaakt aan die dealer
Nu blijkt dat er een geschil is tussen de dealer en importeur omtrent openstaande facturen .
Het geld dat ik terug krijg van de importeur is verrekend met de dealer zijn schulden aan de importeur.
De dealer zegt dat dit niet kan/mag en dat de importeur het rechtstreeks dan aan de klant moet voldoen of via hem, maar mag niet verrekend worden met openstaande posten.
Ik weet nu even niet meer wat nu waar is . Weet jij het?
De importeur heeft het geld overgemaakt aan die dealer
Nu blijkt dat er een geschil is tussen de dealer en importeur omtrent openstaande facturen .
Het geld dat ik terug krijg van de importeur is verrekend met de dealer zijn schulden aan de importeur.
De dealer zegt dat dit niet kan/mag en dat de importeur het rechtstreeks dan aan de klant moet voldoen of via hem, maar mag niet verrekend worden met openstaande posten.
Ik weet nu even niet meer wat nu waar is . Weet jij het?
-
mmm...beetje raar niet? Wat de dealer zijn financiele situatie is moet niet uitmaken hierin, behalve als het bedrijf failliet wordt verklaard.
ik krijg hier ook een beetje krommen tenen van. het bedrijf draait gewoon door en er is ook niets mis mee. volgens de dealer moeten hun zelfs geld krijgen en niet andersom. wacht een week af denk ik en dan maar aangetekend om de oplossing te vragen, maar mag een importeur zo wel handelen.bartsscooterservice schreef:mmm...beetje raar niet? Wat de dealer zijn financiele situatie is moet niet uitmaken hierin, behalve als het bedrijf failliet wordt verklaard.
-
Hoe het precies zit durf ik niet te vertellen, maar de dealer is de verkopende partij aan jou, dus de onderlingen problemen met de dealer en de importeur zou niet van belang voor jou mogen zijn.
Zo denk ik er nu ook over, maar de dealer heeft geen geld ontvangen van de importeur. de importeur heeft de openstaande schuld aan de importeur daarmee ingelost. volgens mij mag de importeur dit niet doen en behoord het tegoed aan mij betaald te worden en staat het conflict daar buiten. ook de dealer weet niet eens welk bedrag aan mij zou moeten worden betaald.bartsscooterservice schreef:Hoe het precies zit durf ik niet te vertellen, maar de dealer is de verkopende partij aan jou, dus de onderlingen problemen met de dealer en de importeur zou niet van belang voor jou mogen zijn.