LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door bprosman »

Deze week op de radio een uitspraak "Nivelleren is een boete op succes" .

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:
nevermind schreef:
vogels schreef:
Sinds wanneer levert de hele dag op fora zitten geld op?

O, ik verdien 200.000,- per jaar. :mrgreen:
Boven Balkenende norm? :lol:
Sssssst! :lol: (En even tussen jou en mij: auto met chauffeur, iPhone & iPad, onkostenvergoedingen enz. enz. allemaal van de zaak).

Weet ik toch, ik ben toch jouw chauffeur. :lol:

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door boef530 »

Off topic,
Nivelleren is een boete op succes
helemaal niet waar het is een boete op overbetaalde malloten die zorginstellingen en bedrijven door mismanagement naar de kloten helpen en daarna de vermoorde onschuld spelen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door bprosman »

helemaal niet waar het is een boete op overbetaalde malloten die zorginstellingen en bedrijven door mismanagement naar de kloten helpen en daarna de vermoorde onschuld spelen.
Middle-management functies in het bedrijfsleven kunnen ook 2* modaal zijn hoor.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Middle-management functies in het bedrijfsleven kunnen ook 2* modaal zijn hoor.

Jij gelooft nog in sprookjes? :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:
chirurg of putjesschepper verdienen hetzelfde.
Wat is daar mis mee? Beiden is werk.
Vraag dat maar eens aan de onderdrukte russen en chinezen.

Iemand die jarenlang gestudeerd heeft, heeft in principe een financiele achterstand. Degene die 5 jaar eerder is gaan werken heeft in die 5 jaar het nodige verdiend. Dat zal degene die is gaan studeren moeten gaan inhalen op een of andere manier. Wat is er mis mee dat mensen met meer verantwoordelijkheid meer verdienen ?

Het enige dat mensen vaak zien van de topbestuurders zijn die vieze dollartekens als ze de getalletjes zien van wat ze verdienen. En alleen de leuke dingen. Maar ze vergeten dat ze vaak verantwoordelijk zijn voor het inkomen en het eten op de tafel van honderden of duizenden gezinnen, ze vergeten dat die plezierdineertjes, uitjes en snoepreisjes vaak gewoon werk is en dat ze dan uren van huis en haard weg zijn. Ze vergeten dat die mensen dag en nacht bereikbaar en beschikbaar zijn voor de zaak. Dat prive dingen heel vaak in het water vallen ten kosten van de zaak. Dat ze savonds en in de weekenden vaak bezig zijn met werk en geen tijd hebben voor het gezin. Al die uren zijn ook werkuren en niet declarabel als overuren want dat hoort bij de baan en in het salaris inbegrepen te zijn. Heel logisch ja maar mogen ze dan ook wat meer verdienen dan de typmiep die om 9 uur binnenkomt en om 4 uur de deur van kantoor achter haar gat dichtgooit om lekker zorgeloos vrij te zijn. Vreselijk die bekrompen typisch Nederlandse bemoeizucht van wat iemand mag verdienen.

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door jermen2 »

Helemaal mee eens emmy

karateb
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mei 2011 22:04

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door karateb »

Emmy75 schreef:
ciske schreef:
chirurg of putjesschepper verdienen hetzelfde.
Wat is daar mis mee? Beiden is werk.
Vraag dat maar eens aan de onderdrukte russen en chinezen.

Iemand die jarenlang gestudeerd heeft, heeft in principe een financiele achterstand. Degene die 5 jaar eerder is gaan werken heeft in die 5 jaar het nodige verdiend. Dat zal degene die is gaan studeren moeten gaan inhalen op een of andere manier. Wat is er mis mee dat mensen met meer verantwoordelijkheid meer verdienen ?

Het enige dat mensen vaak zien van de topbestuurders zijn die vieze dollartekens als ze de getalletjes zien van wat ze verdienen. En alleen de leuke dingen. Maar ze vergeten dat ze vaak verantwoordelijk zijn voor het inkomen en het eten op de tafel van honderden of duizenden gezinnen, ze vergeten dat die plezierdineertjes, uitjes en snoepreisjes vaak gewoon werk is en dat ze dan uren van huis en haard weg zijn. Ze vergeten dat die mensen dag en nacht bereikbaar en beschikbaar zijn voor de zaak. Dat prive dingen heel vaak in het water vallen ten kosten van de zaak. Dat ze savonds en in de weekenden vaak bezig zijn met werk en geen tijd hebben voor het gezin. Al die uren zijn ook werkuren en niet declarabel als overuren want dat hoort bij de baan en in het salaris inbegrepen te zijn. Heel logisch ja maar mogen ze dan ook wat meer verdienen dan de typmiep die om 9 uur binnenkomt en om 4 uur de deur van kantoor achter haar gat dichtgooit om lekker zorgeloos vrij te zijn. Vreselijk die bekrompen typisch Nederlandse bemoeizucht van wat iemand mag verdienen.
Zou dat dan de oorzaak zijn dat Rutte nog vrijgezel is en al die onzinnige plannetjes bedenkt ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door bprosman »

Zou dat dan de oorzaak zijn dat Rutte nog vrijgezel is en al die onzinnige plannetjes bedenkt ?
Maar moet Emmy wel gelijk geven , ik kan me de vakanties en kinderfeestjes nog goed herinneren dat mijn zoon of dochter een verjaardag had en ik , in de hoek van de ballenbak met een telefoon aan mn oor probeerde op afstand iemand een server of netwerk component weer aan te praat te laten krijgen en mijn aandacht moest verdelen tussen 'leuke papa zijn' , een storing verhelpen, en de boze blik van mijn vrouw moest vermijden (alhoewel die er ook altijd veel begrip voor gehad heeft, maar niet altijd). Of na een paar weken van huis te zijn geweest 22 uur vast komen te zitten in Dubai terwijl mijn vakantie al begonnen was. En inderdaad... bij de bedrijven waar ik gewerkt heb waren 'overuren' onderdeel van de baan. Je wordt (goed) betaald om een functie uit te voeren niet om 38..40 uur vol te maken.
En laat ik duidelijk zijn... bovenstaand is geen klagen, maar gewoon wat voorbeeldjes uit de praktijk waar de "putjesschepper of tiepmiep" (niet mijn woorden) vaak geen weet van hebben.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een veelverdiener mag van mij zoveel verdienen dat hij(zij) met dat geld zijn afwezigheid kan compenseren, een tuinman/oppas huren, niet het internet hoeft af te struinen naar een goedkope vakantie, maar gewoon iets boeken en ongestoord genieten van de vrije tijd met het hele gezin, enz.
Maar het houdt wel een keer op, voor die veel uren maker, niet alleen wat geld maar ook wat werktijden betreft. Dan zal die baan anders ingedeeld moeten worden en dat kan best, het zou wel toevallig zijn als alleen banen voor vrouwen parttime banen kunnen zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door ciske »

, maar gewoon wat voorbeeldjes uit de praktijk waar de "putjesschepper of tiepmiep" (niet mijn woorden) vaak geen weet van hebben
Geen weet van heeft, maar wel het smerige werk doet, waar vaak de neus voor wordt opgetrokken.

Deze mensen zijn voor mij net zo belangrijk , als een kantoor mannetje met praatjes en kouwe kak.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door bprosman »

Geen weet van heeft, maar wel het smerige werk doet, waar vaak de neus voor wordt opgetrokken.
Deze mensen zijn voor mij net zo belangrijk , als een kantoor mannetje met praatjes en kouwe kak.
Oh maar ik zal de laatste zijn die tegen zou stemmen op zaken als "vuilwerktoeslag" integendeel, ben ik helemaal voor.
als een kantoor mannetje met praatjes en kouwe kak.
In die 30 jaar die ik nu werk zijn het overigens altijd de secretaresses geweest die de meeste kouwe kak hadden en niet de managers waar ze voor werkten :wink:

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Jolijn schreef:
het zou wel toevallig zijn als alleen banen voor vrouwen parttime banen kunnen zijn.
Wie zegt dat vrouwen niet 70-80 uur per week werken? En tegenwoordig zijn er ook heel wat mannen die bewust minder werken om ook papa te kunnen zijn.

Ik weet als vrouw ook dondersgoed hoe het is om 80 uur per week te werken en 's nachts wakker te liggen omdat er gesaneerd moet worden en je weet dat mensen die je zeer waardeert voor hun inzet toch hun baan gaan kwijtraken.

Ik denk, als je gaat berekenen wat een (top) manager per uur verdient en wat bijvoorbeeld een gemiddelde politieman of iemand die stipt 38 uur per week werkt en betaald krijgt per uur verdient, je er al heel anders tegenaan gaat kijken!

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door boef530 »

De managers van deze tijd sturen de putjesscheppers en de tiepmiepen aan maar hebben zelf amper ervaring. Het motto, jij draagt de stenen ik de verantwoording wordt hoog in het vaandel gehouden. De manager in mijn bedrijf verdient boven modaal maar draagt niet bij in het arbeidsproces, verantwoording afschuiven daarentegen gaat die manager wel weer goed af.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:
, maar gewoon wat voorbeeldjes uit de praktijk waar de "putjesschepper of tiepmiep" (niet mijn woorden) vaak geen weet van hebben
Geen weet van heeft, maar wel het smerige werk doet, waar vaak de neus voor wordt opgetrokken.

Deze mensen zijn voor mij net zo belangrijk , als een kantoor mannetje met praatjes en kouwe kak.
Natuurlijk zijn die mensen heel belangrijk en doen ze belangrijk werk. Maar meestal is het wel van x tot y en dat was het. Het werk van een topbestuurder loopt altijd door. Bovendien als een willekeurige "tiepmiep" een paar foutjes maakt is de schade meestal wel te overzien. Als een topbestuurder een paar foutjes maakt, kan dit leiden tot het faillissement van het hele bedrijf en staan alle "tiepmiepen" op straat.
Jolijn schreef:Een veelverdiener mag van mij zoveel verdienen dat hij(zij) met dat geld zijn afwezigheid kan compenseren, een tuinman/oppas huren, niet het internet hoeft af te struinen naar een goedkope vakantie, maar gewoon iets boeken en ongestoord genieten van de vrije tijd met het hele gezin, enz.
Maar het houdt wel een keer op, voor die veel uren maker, niet alleen wat geld maar ook wat werktijden betreft. Dan zal die baan anders ingedeeld moeten worden en dat kan best, het zou wel toevallig zijn als alleen banen voor vrouwen parttime banen kunnen zijn.
Niet alle banen zijn simpel deelbaar als een bestuurder 70 uur werkt in de week, zijn dat geen 2 banen van 35 maar 2 van 45, omdat er continu overlegd moet worden en gecommuniceerd over wat gedaan is en moet worden. Dat maakt het weer veel kostbaarder voor een organisatie.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door bprosman »

en wat bijvoorbeeld een gemiddelde politieman

Politieagenten verdienen m.i. zowiezo veel te weinig.

De managers van deze tijd sturen de putjesscheppers en de tiepmiepen aan maar hebben zelf amper ervaring. Het motto, jij draagt de stenen ik de verantwoording wordt hoog in het vaandel gehouden.
Ligt aan het bedrijf, ik ken managers genoeg die zelf ook 'met hun poten in de klei' hebben gestaan voor ze manager werden en misschien is dat extra uurtje of net dat beetje meer inzet dan diegene die de klok naar 5 uur staat te kijken nou net de reden dat ze promotie gemaakt hebben.
De manager in mijn bedrijf verdient boven modaal maar draagt niet bij in het arbeidsproces, verantwoording afschuiven daarentegen gaat die manager wel weer goed af.
Ik denk dat je zou schrikken als je zou ruilen wat hij/zij allemaal bijdraagt.
Zo niet, ander bedrijf zoeken ;-)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door Jolijn »

zwabbertje schreef:
Jolijn schreef:
het zou wel toevallig zijn als alleen banen voor vrouwen parttime banen kunnen zijn.
Wie zegt dat vrouwen niet 70-80 uur per week werken? En tegenwoordig zijn er ook heel wat mannen die bewust minder werken om ook papa te kunnen zijn.

Klopt, die zijn er, ik ben uitgegaan van wat ik denk dat de meest voorkomende situatie is.

Ik weet als vrouw ook dondersgoed hoe het is om 80 uur per week te werken en 's nachts wakker te liggen omdat er gesaneerd moet worden en je weet dat mensen die je zeer waardeert voor hun inzet toch hun baan gaan kwijtraken.
Wordt dat anders als je bijv. €75.000 ipv €60.000 zou verdienen? Als die 80 uur per week standaard is ipv zeer incidenteel, zit er iets niet goed. Tenzij iemand er gewoon van houdt om zoveel uur te maken. Ik vind dat iemand anders dan een baan onthouden wordt.

Ik denk, als je gaat berekenen wat een (top) manager per uur verdient en wat bijvoorbeeld een gemiddelde politieman of iemand die stipt 38 uur per week werkt en betaald krijgt per uur verdient, je er al heel anders tegenaan gaat kijken!

Een politieman die stipt 38 uur per week werkt, zal alleen bureauwerk doen. Als het gemiddelde op 38 uur komt, omdat meer uren omgezet moeten worden in vrije uren, kan die politieagent daar niks aan doen. De gemiddelde politieagent mag (net zoals de topmanager) wisselende diensten draaien, verhangenen van het touw halen, doodgereden peuters van de weg schrapen en dit aan de ouders vertellen.

Verder blijf ik bij mijn eerdere bewering, het topinkomen houdt een keer op, dat wat je niet kunt omdat je zoveel uren maakt, mag dmv salaris gecompenseerd worden, maar het houdt een keer op.
De topmanager zal z'n werk ook nog 's moeten willen doen, omdat hij er plezier aan beleeft, als een baan hem niet lijkt, zal er er niet aan moeten beginnen, ook niet als hij nog 's €25.000 extra krijgt, of nog meer bonus enz. Daarmee kun je dan al helemaal niet goed praten dat er bezuinigd moeten worden, mensen ontslagen moeten worden, omdat ze te duur zijn enz.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door ciske »

Ik denk dat je zou schrikken als je zou ruilen wat hij/zij allemaal bijdraagt
Ik denk dat dat wel meevalt.

Overigens, denk ik dat die zelf goed zou schrikken, als er ook eindelijk eens daarop gekort wordt.
Die lui krijgen echt idote salarissen. Laten die maar eens inleveren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door sjohie »

boef530 schreef:De managers van deze tijd sturen de putjesscheppers en de tiepmiepen aan maar hebben zelf amper ervaring. Het motto, jij draagt de stenen ik de verantwoording wordt hoog in het vaandel gehouden. De manager in mijn bedrijf verdient boven modaal maar draagt niet bij in het arbeidsproces, verantwoording afschuiven daarentegen gaat die manager wel weer goed af.
Net als in elke beroepsgroep heb je ook bij de "managers" er goede, gemiddelde en slechte bij zitten. Daarin zijn ze niet meer dan menselijk. Het toeval wil dat ik, zoon van een directeur/eigenaar, mijn hart heb verpand aan de dochter van een bouwvakker. (een veel te korte beschrijving waar ik beide geweldige vaders eigenlijk veel tekort mee doe, maar soit) 2 uitersten, qua zienswijze, stemgedrag, en zo verder. Door ons samenkomen, troffen die elkaar, en wat is nou het frappante, over zeer veel doelen denken ze exact gelijk, enkel de route er naar toe verschillen ze wel eens wat van mening over.

Overigens stond mijn vader, de directeur, gewoon met enige regelmaat in de fabriek bij te springen. En in een latere functie, was hij ook niet te beroerd om in zijn 3-delig pak een weekje vrachtwagen te rijden, omdat de enige chauffeur van het bedrijf ook wel eens een weekje vrij wilde hebben.

Het is een kwestie van mentaliteit, en dat overstijgt alle klassen in mijn ogen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@ Jolijn,

De politieagent - hoewel ik vind dat die onderbetaald worden - krijgt vaak wel overuren betaald, of als ze diensten op rare uren draaien meer betaald dan 100% of tijd voor tijd. Dat geldt voor een topbestuurder allemaal niet, die krijgt niet dubbel betaald voor crisis overleg op zondag, die krijgt geen cent meer voor meer uren. Tijd voor tijd heeft ie al helemaal geen biet aan eant ze krijgen de vrije dagen nauwelijks op en dan heb ik het nog niet eens over de tijd dat ze echt op vakantie zijn en toch met het werk bezig zijn. Zon baan hakt meestal behoorlijk in het prive leven.

Misschien is er best een keer een plafond aan het salaris maar er is ook een keer een bodem. Anders vinden de bedrijven gewoon geen geschikte mensen meer voor de functie.

Gesloten