Dubbele autoverzekering betaald bij Hertz
Geplaatst: 12 nov 2012 13:46
Afgelopen zomer ben ik samen met mijn vriend naar de Azoren geweest. We huurden een auto via Hertz. Er leken geen problemen te zijn. Ik gaf mijn creditcardgegevens door en we sloten een autoverzekering af van 206,19 euro. Deze moesten we bij inlevering betalen.
We mochten kiezen; contant of creditcard. We kozen voor contant aangezien wij studenten zijn. We hadden het geld op dat moment en vonden het fijn daar meteen vanaf te zijn. We hadden het geld precies gepast bij ons, dus het was snel geregeld. Ik kreeg een klein bonnetje mee, die ik een paar weken later had weggegooid. Het was immers al betaald. Dat is de grootste fout die ik ooit gemaakt heb. Ik kreeg een afschrift van mijn creditcard, 206,19 euro. Het bedrag was nu ook nog afgeschreven. We hebben dus dubbel betaald.
Eerst dachten we dat het een foutje was dat snel weer verholpen kon worden. We namen contact op met het reisbureau en zij gingen met Hertz in overleg.
Nu bleek dat zonder dat bonnetje niks gedaan kon worden. Wij vonden dat onzin, aangezien het in ons dossier moet zijn aangegeven dat wij al betaald hadden. We hebben een bonnetje gekregen, maar bij hun is er geen bewijs meer te vinden. Dat verbaasde ons wel. We hebben Hertz nu zelf gebeld. Onze zaak is onderzocht en daar kwam uit dat wij ons geld niet terug konden krijgen.
Ik heb Hertz nog een keer gebeld, en de mevrouw aan de telefoon zei dat contant betalen niet mag bij Hertz. Ze gaf aan dat als we dat toch hadden gedaan, dat het geld dan niet verder dan het personeel is gekomen. We zijn dus beroofd!
Ze gaat er nog één keer achteraan nu en anders moeten we aangifte doen. Alleen denken we dat dat niet zoveel nut heeft, aangezien het in de Azoren gebeurd is.
Hertz heeft ons bestolen en niemand kan er nu iets aan doen. Wij huren nooit meer bij Hertz!
We mochten kiezen; contant of creditcard. We kozen voor contant aangezien wij studenten zijn. We hadden het geld op dat moment en vonden het fijn daar meteen vanaf te zijn. We hadden het geld precies gepast bij ons, dus het was snel geregeld. Ik kreeg een klein bonnetje mee, die ik een paar weken later had weggegooid. Het was immers al betaald. Dat is de grootste fout die ik ooit gemaakt heb. Ik kreeg een afschrift van mijn creditcard, 206,19 euro. Het bedrag was nu ook nog afgeschreven. We hebben dus dubbel betaald.
Eerst dachten we dat het een foutje was dat snel weer verholpen kon worden. We namen contact op met het reisbureau en zij gingen met Hertz in overleg.
Nu bleek dat zonder dat bonnetje niks gedaan kon worden. Wij vonden dat onzin, aangezien het in ons dossier moet zijn aangegeven dat wij al betaald hadden. We hebben een bonnetje gekregen, maar bij hun is er geen bewijs meer te vinden. Dat verbaasde ons wel. We hebben Hertz nu zelf gebeld. Onze zaak is onderzocht en daar kwam uit dat wij ons geld niet terug konden krijgen.
Ik heb Hertz nog een keer gebeld, en de mevrouw aan de telefoon zei dat contant betalen niet mag bij Hertz. Ze gaf aan dat als we dat toch hadden gedaan, dat het geld dan niet verder dan het personeel is gekomen. We zijn dus beroofd!
Ze gaat er nog één keer achteraan nu en anders moeten we aangifte doen. Alleen denken we dat dat niet zoveel nut heeft, aangezien het in de Azoren gebeurd is.
Hertz heeft ons bestolen en niemand kan er nu iets aan doen. Wij huren nooit meer bij Hertz!