Pagina 1 van 1

probleem met Tele2 en terugdraaien verhoging

Geplaatst: 12 nov 2012 19:44
door timmiieehh
Ongeveer een half jaar geleden heb ik mijn abonnement bij Tele2 verhoogd. Ik heb tijdens het gesprek duidelijk nagevraagd of ik het abonnement in de toekomst weer kan verlagen. Dat kan, zolang het bedrag niet onder het oorspronkelijke abonnementbedrag zou komen. Dat was mij in ieder geval tijdens het gesprek medegedeeld.

Vandaag ben ik helaas in de clinche gegaan met Tele2. Achteraf lijkt het toch anders te zijn en kan de verhoging pas vanaf 30 mei 2013, het einde van mijn contract, teruggedraaid worden. Ik heb via de chat en via de mail navraag gedaan. Ik krijg helaas houterige antwoorden met in elkaar gelijmde zinnen. Het gesprek van de verhoging is opgenomen en tijdens het gesprek zijn alle voorwaarden besproken. Voor zover ik mij kan herinneren, is dat bij mij niet helemaal goed gegaan. Ik ben er zeker van dat ik de vraag heb gesteld en dat ik het antwoord heb gekregen dat een verlaging mogelijk was, zolang het niet onder de oorspronkelijke abonnementsvorm zou komen.

Ik heb daarom gevraagd om het audiobestand vanwege mijn zekerheid over de uitkomst. Ik kan dat schriftelijk aanvragen. Dat ga ik absoluut niet doen. Mijn woord wordt weerlegd en nu dien ik actie te ondernemen om het tegendeel naar Tele2 te bewijzen. Jammer.

Ik ben bang dat ik in dit geval niet per 30 mei 2013 mijn contract zal verlagen, maar volledig zal opzeggen.

Re: probleem met Tele2 en terugdraaien verhoging

Geplaatst: 07 dec 2012 12:42
door Valine
Waardeloos bedrijf! Sinds mijn overstap naar Tele 2 in juni 2012 wordt ik iedere keer afgesloten omdat ik mijn maximum limiet zou hebben overschreden (is mij niets over verteld toen ik telefonisch mijn abonnement afsloot) en heb ik iedere maand rekeningen van honderden euro`s omdat tele2 de fout maakte mij geen abonnement te verstrekken van 300 belminuten, maar van 100 belminuten en fors rekent over de belminuten buiten de bundel. Na heel lang soebatten en tientallen euro`s belkosten (want met een afgesloten telefoon kun je de gratis klantenservice niet bellen) wilde tele2 me wel een compensatie aanbieden van 30 euro (minder dan mijn belkosten om dit gedaan te krijgen). Ook is het wel erg vreemd dat ik sindsdien nog steeds zulke hoge rekeningen heb. Ik bel al jaren en jaren mobiel en betaalde nog nooit zoveel. En dan die klantenservice: je kunt ze zonder telefoon alleen bereiken via een chatkanaal waar je uren met een computer zit te chatten om de machine aan z`n verstand te brengen wat je vraag is. En mijn vaste nummer? Dat is 'kwijt'. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ben overgestapt en zodra mijn abonnement verloopt stap ik weer over en hoop nooit meer iets te maken te hebben met dit leugenachtige bedrijf. Tevens dien ik een klacht in bij de Ombudsman. Tele2 licht klanten vals voor, is daar niet eerlijk over en weigert om mijn abonnement te ontbinden op grond van valse voorlichting. Ik zal dit verhaal dan ook op ieder forum plaatsen waar gesproken wordt over telecombedrijven.