Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Geplaatst: 13 nov 2012 00:43
Pechhulp van de ANWB, kap er NU mee!
Met een lidmaatschap van ruim €90,- per jaar vertrouw ik erop dat de ANWB mij komt helpen als ik pech heb met mijn auto. Blijkbaar is dat dus te veel gevraagd. Gelukkig kan ik en hopelijk na het lezen van dit stuk velen met mij, vóór 15 november 2012 mijn lidmaatschap opzeggen. (Dat klopt, je kunt bij de ANWB maar één keer per jaar opzeggen). In de onderstaande tekst staat het verhaal van wat ik zelf heb meegemaakt bij de ANWB. En de ANWB heeft geluidopnames van heel het verhaal, dus niets is gelogen. Ik zeg ook niet dat je moet overstappen naar een specifieke pechhulp zoals Routemobiel of de 24-service van uw autodealer. Kies gewoon een voordelige en betrouwbare pechhulp via google.nl. We leven in 2012 dus er is meer keuze dan ooit. Helemaal onderaan staat het telefoonnummer die je kunt bellen om op te zeggen. Maar bedenk dat je voor 15 november (aanstaande donderdag!) moet opzeggen, anders zit je er wéér een jaar aan vast en kan jou hetzelfde overkomen als wat mij is overkomen. En dat gun ik niemand!
Een paar weken terug had ik vlakbij mijn bestemming, 60km vanaf mijn huis, pech gekregen met een oudere auto. Ik had hem pas gekocht voor een prikkie, dus ik maakte mij geen zorgen over de kosten. De zon scheen terwijl ik aan het wachten was en het enige waar ik op hoopte was dat de ANWB er niet te lang over zou doen om hem te repareren. Omdat de auto het daarvoor altijd goed deed, was ik er van overtuigd dat het iets kleins moest zijn. De ANWB kreeg het niet voor elkaar en adviseerde mij om een onderdeel te (laten) vervangen. Op de vraag of hij de auto naar mijn garage wou slepen (60km verder), gaf de meneer het volgende antwoord: neehee, daar kunnen we niet aan beginnen. De sleepkosten zijn nog hoger dan de huidige waarde van de auto(!) Bovendien heeft u de auto nog geen acht dagen op uw naam staan, dus u heeft geen recht op sleephulp! Op dat moment besefte ik dat het eerste argument nergens op sloeg, het tweede argument wel. Ik ging er dus niet verder op in. Zaterdagochtend was het acht dagen dat ik de auto op mijn naam had staan, zaterdagavond besloot ik daarom een poging te wagen om de auto te repareren. Mocht ik er niet uit komen, dan had ik altijd nog de ANWB achter de hand die mijn auto vanaf vandaag dus wel zou wegslepen. Vol goede moed begon ik de auto te repareren. Ik had de draad doorgeknipt die voor de ellende zorgde en met gebruik van startkabels startte de auto weer. De verlichting deed het ook, ik kon dus op pad. Althans, dat dacht ik. Want nog geen twee straten verder was de accu leeg en kapte de auto ermee. De draad die ik zojuist had doorgeknipt, moest ik dus weer ergens vastmaken. In de auto lag naast een kniptang geen ander gereedschap en ik had ook niks vanuit huis meegenomen, omdat ik ervan overtuigd was dat die wel in de auto aanwezig was. Ik had op dit moment dus alleen iemand nodig die met een moersleutel overweg kon. Maar dat was voor ANWB te veel gevraagd.
Om 20.54 uur belde ik de ANWB voor de eerste keer. Er zou iemand naar mij toe worden gestuurd. Zo gaat dat vaker. Eerst komt er een monteur langs, als die hem niet kan maken, dan sturen ze een sleepwagen. Om 21.30 uur was er nog steeds geen ANWB monteur te bekennen. Overbodig om te zeggen dat ’s avonds de zon niet schijnt, maar daar bovenop lag de temperatuur dicht bij nul graden! Totaal andere situatie dus in vergelijking met de eerste pechmelding. Ik besloot dus om wéér de ANWB te bellen. De vriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat ze streven om binnen één uur aanwezig te zijn. Daarnaast zei ze dat ze kon zien dat de monteur onderweg was en dat hij dus elk ogenblik kon komen! Geduldig wachtte ik in de kou bij een auto waar ik niet verder mee kon rijden. Om 21.50 uur werd ik gebeld door een meneer van de ANWB. Die kwam met de doodleuke mededeling dat ik de auto nog geen acht dagen op mijn naam had staan en dat ze daardoor dus niet langskwamen. Kun je je voorstellen dat het mij niet meer uitmaakte hoe koud het buiten was? Zó erg kookte ik! Recht op sleutelhulp heb ik altijd, zelfs al heb ik de auto één dag op mijn naam staan. En meer dan sleutelhulp vroeg ik ook niet. Bovendien had ik de auto wel meer dan acht dagen op mijn naam staan, dus zijn verklaring was in beginsel al fout. Na een hevige woordenwisseling heb ik de telefoon erop gegooid en direct weer de ANWB gebeld. De kans dat ik dezelfde figuur aan de lijn zou krijgen was nihil en ik kreeg inderdaad een ander aan de lijn. Ik vroeg hem of het gesprek werd opgenomen waarop hij bevestigend antwoordde. Vervolgens vroeg ik hem waar ik aan moest voldoen om gebruik te kunnen maken van de pechhulp. Aantonen dat ik lid ben was al genoeg. …En als ik die auto pas heb?… vroeg ik aan die meneer. Dan heeft u alleen recht op sleutelhulp zei hij. Als de auto langer dan acht dagen op uw naam staat, dan heeft u ook recht op sleephulp. Ok, dan mag u NU uitleggen waarom uw collega mij net belde om te zeggen dat de monteur niet langs komt zei ik tegen die man!!!! Over de rooie was ik! Pissed dat ik gelijk had, maar mijn gelijk niet kreeg. Aan mijn zware stem en het harde volume van mij kon hij merken dat ik het er niet bij liet zitten. Ik was vastbesloten om hier werk van te maken. De man aan de lijn had geen poot om op te staan en probeerde het gesprek een andere wending te geven. Hij vertelde dat hij blij was dat het gesprek opgenomen werd, omdat iedereen dan kon horen hoe ik tegen die meneer te keer ging en dat dat een reden was om mijn lidmaatschap te beëindigen.
Ik hoop dat tot nu toe alles nog duidelijk is en dat het duidelijk is dat de ANWB in beginsel dus al fout was. Natuurlijk had ik ze ook niet moeten uitschelden voor weet-ik-wat allemaal, maar dat was een gevolg op een fout van de ANWB. Wanneer de ANWB in beginsel geen fouten maakte, dan had ik ze niet uitgescholden. Sterker nog, ik had in plaats van negatieve reclame, positieve reclame kunnen maken voor de ANWB!
Het helder kunnen blijven denken van mij in deze situatie, gaf me ideeën. Op een houtje-touwtje manier heb ik de auto de praat gekregen en ben daarmee veilig naar huis gereden. De reparatie die ik heb uitgevoerd had de monteur die bij de eerste pechmelding kwam meteen al kunnen doen. Ik heb dus op een zaterdagavond voor niets 60km gereden en ik heb voor niets een uur op de ANWB gewacht, die uiteindelijk niet kwam opdagen. Want als de monteur die auto meteen de eerste keer had gemaakt, dan was er helemaal geen sprake van een tweede pechmelding!
En om deze reden schrijf ik deze brief. Zodat iedereen in Nederland kan zien hoe slecht de ANWB is en wat voor ellende dat allemaal kan zorgen als je lid bent van de ANWB. Bovendien liegen ze nog door te zeggen dat de ANWB onderweg is. Het wordt daarom tijd dat deze organisatie op haar strepen word gezet, want liegen tegen de klant kan echt niet meer!
Bel 088-2692 222 en stop nu uw lidmaatschap! De lokale gesprekskosten betaal ik wel voor u.
Einde.
Over mijzelf:
Ik ben een Master student Marketing Management met een affiniteit voor auto’s. Verder kan ik slecht tegen onrechtvaardigheid en ben ik goed in het maken van reclame. Ook slechte reclame dus.
Met een lidmaatschap van ruim €90,- per jaar vertrouw ik erop dat de ANWB mij komt helpen als ik pech heb met mijn auto. Blijkbaar is dat dus te veel gevraagd. Gelukkig kan ik en hopelijk na het lezen van dit stuk velen met mij, vóór 15 november 2012 mijn lidmaatschap opzeggen. (Dat klopt, je kunt bij de ANWB maar één keer per jaar opzeggen). In de onderstaande tekst staat het verhaal van wat ik zelf heb meegemaakt bij de ANWB. En de ANWB heeft geluidopnames van heel het verhaal, dus niets is gelogen. Ik zeg ook niet dat je moet overstappen naar een specifieke pechhulp zoals Routemobiel of de 24-service van uw autodealer. Kies gewoon een voordelige en betrouwbare pechhulp via google.nl. We leven in 2012 dus er is meer keuze dan ooit. Helemaal onderaan staat het telefoonnummer die je kunt bellen om op te zeggen. Maar bedenk dat je voor 15 november (aanstaande donderdag!) moet opzeggen, anders zit je er wéér een jaar aan vast en kan jou hetzelfde overkomen als wat mij is overkomen. En dat gun ik niemand!
Een paar weken terug had ik vlakbij mijn bestemming, 60km vanaf mijn huis, pech gekregen met een oudere auto. Ik had hem pas gekocht voor een prikkie, dus ik maakte mij geen zorgen over de kosten. De zon scheen terwijl ik aan het wachten was en het enige waar ik op hoopte was dat de ANWB er niet te lang over zou doen om hem te repareren. Omdat de auto het daarvoor altijd goed deed, was ik er van overtuigd dat het iets kleins moest zijn. De ANWB kreeg het niet voor elkaar en adviseerde mij om een onderdeel te (laten) vervangen. Op de vraag of hij de auto naar mijn garage wou slepen (60km verder), gaf de meneer het volgende antwoord: neehee, daar kunnen we niet aan beginnen. De sleepkosten zijn nog hoger dan de huidige waarde van de auto(!) Bovendien heeft u de auto nog geen acht dagen op uw naam staan, dus u heeft geen recht op sleephulp! Op dat moment besefte ik dat het eerste argument nergens op sloeg, het tweede argument wel. Ik ging er dus niet verder op in. Zaterdagochtend was het acht dagen dat ik de auto op mijn naam had staan, zaterdagavond besloot ik daarom een poging te wagen om de auto te repareren. Mocht ik er niet uit komen, dan had ik altijd nog de ANWB achter de hand die mijn auto vanaf vandaag dus wel zou wegslepen. Vol goede moed begon ik de auto te repareren. Ik had de draad doorgeknipt die voor de ellende zorgde en met gebruik van startkabels startte de auto weer. De verlichting deed het ook, ik kon dus op pad. Althans, dat dacht ik. Want nog geen twee straten verder was de accu leeg en kapte de auto ermee. De draad die ik zojuist had doorgeknipt, moest ik dus weer ergens vastmaken. In de auto lag naast een kniptang geen ander gereedschap en ik had ook niks vanuit huis meegenomen, omdat ik ervan overtuigd was dat die wel in de auto aanwezig was. Ik had op dit moment dus alleen iemand nodig die met een moersleutel overweg kon. Maar dat was voor ANWB te veel gevraagd.
Om 20.54 uur belde ik de ANWB voor de eerste keer. Er zou iemand naar mij toe worden gestuurd. Zo gaat dat vaker. Eerst komt er een monteur langs, als die hem niet kan maken, dan sturen ze een sleepwagen. Om 21.30 uur was er nog steeds geen ANWB monteur te bekennen. Overbodig om te zeggen dat ’s avonds de zon niet schijnt, maar daar bovenop lag de temperatuur dicht bij nul graden! Totaal andere situatie dus in vergelijking met de eerste pechmelding. Ik besloot dus om wéér de ANWB te bellen. De vriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat ze streven om binnen één uur aanwezig te zijn. Daarnaast zei ze dat ze kon zien dat de monteur onderweg was en dat hij dus elk ogenblik kon komen! Geduldig wachtte ik in de kou bij een auto waar ik niet verder mee kon rijden. Om 21.50 uur werd ik gebeld door een meneer van de ANWB. Die kwam met de doodleuke mededeling dat ik de auto nog geen acht dagen op mijn naam had staan en dat ze daardoor dus niet langskwamen. Kun je je voorstellen dat het mij niet meer uitmaakte hoe koud het buiten was? Zó erg kookte ik! Recht op sleutelhulp heb ik altijd, zelfs al heb ik de auto één dag op mijn naam staan. En meer dan sleutelhulp vroeg ik ook niet. Bovendien had ik de auto wel meer dan acht dagen op mijn naam staan, dus zijn verklaring was in beginsel al fout. Na een hevige woordenwisseling heb ik de telefoon erop gegooid en direct weer de ANWB gebeld. De kans dat ik dezelfde figuur aan de lijn zou krijgen was nihil en ik kreeg inderdaad een ander aan de lijn. Ik vroeg hem of het gesprek werd opgenomen waarop hij bevestigend antwoordde. Vervolgens vroeg ik hem waar ik aan moest voldoen om gebruik te kunnen maken van de pechhulp. Aantonen dat ik lid ben was al genoeg. …En als ik die auto pas heb?… vroeg ik aan die meneer. Dan heeft u alleen recht op sleutelhulp zei hij. Als de auto langer dan acht dagen op uw naam staat, dan heeft u ook recht op sleephulp. Ok, dan mag u NU uitleggen waarom uw collega mij net belde om te zeggen dat de monteur niet langs komt zei ik tegen die man!!!! Over de rooie was ik! Pissed dat ik gelijk had, maar mijn gelijk niet kreeg. Aan mijn zware stem en het harde volume van mij kon hij merken dat ik het er niet bij liet zitten. Ik was vastbesloten om hier werk van te maken. De man aan de lijn had geen poot om op te staan en probeerde het gesprek een andere wending te geven. Hij vertelde dat hij blij was dat het gesprek opgenomen werd, omdat iedereen dan kon horen hoe ik tegen die meneer te keer ging en dat dat een reden was om mijn lidmaatschap te beëindigen.
Ik hoop dat tot nu toe alles nog duidelijk is en dat het duidelijk is dat de ANWB in beginsel dus al fout was. Natuurlijk had ik ze ook niet moeten uitschelden voor weet-ik-wat allemaal, maar dat was een gevolg op een fout van de ANWB. Wanneer de ANWB in beginsel geen fouten maakte, dan had ik ze niet uitgescholden. Sterker nog, ik had in plaats van negatieve reclame, positieve reclame kunnen maken voor de ANWB!
Het helder kunnen blijven denken van mij in deze situatie, gaf me ideeën. Op een houtje-touwtje manier heb ik de auto de praat gekregen en ben daarmee veilig naar huis gereden. De reparatie die ik heb uitgevoerd had de monteur die bij de eerste pechmelding kwam meteen al kunnen doen. Ik heb dus op een zaterdagavond voor niets 60km gereden en ik heb voor niets een uur op de ANWB gewacht, die uiteindelijk niet kwam opdagen. Want als de monteur die auto meteen de eerste keer had gemaakt, dan was er helemaal geen sprake van een tweede pechmelding!
En om deze reden schrijf ik deze brief. Zodat iedereen in Nederland kan zien hoe slecht de ANWB is en wat voor ellende dat allemaal kan zorgen als je lid bent van de ANWB. Bovendien liegen ze nog door te zeggen dat de ANWB onderweg is. Het wordt daarom tijd dat deze organisatie op haar strepen word gezet, want liegen tegen de klant kan echt niet meer!
Bel 088-2692 222 en stop nu uw lidmaatschap! De lokale gesprekskosten betaal ik wel voor u.
Einde.
Over mijzelf:
Ik ben een Master student Marketing Management met een affiniteit voor auto’s. Verder kan ik slecht tegen onrechtvaardigheid en ben ik goed in het maken van reclame. Ook slechte reclame dus.