LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Pechhulp van de ANWB, kap er NU mee!
Met een lidmaatschap van ruim €90,- per jaar vertrouw ik erop dat de ANWB mij komt helpen als ik pech heb met mijn auto. Blijkbaar is dat dus te veel gevraagd. Gelukkig kan ik en hopelijk na het lezen van dit stuk velen met mij, vóór 15 november 2012 mijn lidmaatschap opzeggen. (Dat klopt, je kunt bij de ANWB maar één keer per jaar opzeggen). In de onderstaande tekst staat het verhaal van wat ik zelf heb meegemaakt bij de ANWB. En de ANWB heeft geluidopnames van heel het verhaal, dus niets is gelogen. Ik zeg ook niet dat je moet overstappen naar een specifieke pechhulp zoals Routemobiel of de 24-service van uw autodealer. Kies gewoon een voordelige en betrouwbare pechhulp via google.nl. We leven in 2012 dus er is meer keuze dan ooit. Helemaal onderaan staat het telefoonnummer die je kunt bellen om op te zeggen. Maar bedenk dat je voor 15 november (aanstaande donderdag!) moet opzeggen, anders zit je er wéér een jaar aan vast en kan jou hetzelfde overkomen als wat mij is overkomen. En dat gun ik niemand!
Een paar weken terug had ik vlakbij mijn bestemming, 60km vanaf mijn huis, pech gekregen met een oudere auto. Ik had hem pas gekocht voor een prikkie, dus ik maakte mij geen zorgen over de kosten. De zon scheen terwijl ik aan het wachten was en het enige waar ik op hoopte was dat de ANWB er niet te lang over zou doen om hem te repareren. Omdat de auto het daarvoor altijd goed deed, was ik er van overtuigd dat het iets kleins moest zijn. De ANWB kreeg het niet voor elkaar en adviseerde mij om een onderdeel te (laten) vervangen. Op de vraag of hij de auto naar mijn garage wou slepen (60km verder), gaf de meneer het volgende antwoord: neehee, daar kunnen we niet aan beginnen. De sleepkosten zijn nog hoger dan de huidige waarde van de auto(!) Bovendien heeft u de auto nog geen acht dagen op uw naam staan, dus u heeft geen recht op sleephulp! Op dat moment besefte ik dat het eerste argument nergens op sloeg, het tweede argument wel. Ik ging er dus niet verder op in. Zaterdagochtend was het acht dagen dat ik de auto op mijn naam had staan, zaterdagavond besloot ik daarom een poging te wagen om de auto te repareren. Mocht ik er niet uit komen, dan had ik altijd nog de ANWB achter de hand die mijn auto vanaf vandaag dus wel zou wegslepen. Vol goede moed begon ik de auto te repareren. Ik had de draad doorgeknipt die voor de ellende zorgde en met gebruik van startkabels startte de auto weer. De verlichting deed het ook, ik kon dus op pad. Althans, dat dacht ik. Want nog geen twee straten verder was de accu leeg en kapte de auto ermee. De draad die ik zojuist had doorgeknipt, moest ik dus weer ergens vastmaken. In de auto lag naast een kniptang geen ander gereedschap en ik had ook niks vanuit huis meegenomen, omdat ik ervan overtuigd was dat die wel in de auto aanwezig was. Ik had op dit moment dus alleen iemand nodig die met een moersleutel overweg kon. Maar dat was voor ANWB te veel gevraagd.
Om 20.54 uur belde ik de ANWB voor de eerste keer. Er zou iemand naar mij toe worden gestuurd. Zo gaat dat vaker. Eerst komt er een monteur langs, als die hem niet kan maken, dan sturen ze een sleepwagen. Om 21.30 uur was er nog steeds geen ANWB monteur te bekennen. Overbodig om te zeggen dat ’s avonds de zon niet schijnt, maar daar bovenop lag de temperatuur dicht bij nul graden! Totaal andere situatie dus in vergelijking met de eerste pechmelding. Ik besloot dus om wéér de ANWB te bellen. De vriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat ze streven om binnen één uur aanwezig te zijn. Daarnaast zei ze dat ze kon zien dat de monteur onderweg was en dat hij dus elk ogenblik kon komen! Geduldig wachtte ik in de kou bij een auto waar ik niet verder mee kon rijden. Om 21.50 uur werd ik gebeld door een meneer van de ANWB. Die kwam met de doodleuke mededeling dat ik de auto nog geen acht dagen op mijn naam had staan en dat ze daardoor dus niet langskwamen. Kun je je voorstellen dat het mij niet meer uitmaakte hoe koud het buiten was? Zó erg kookte ik! Recht op sleutelhulp heb ik altijd, zelfs al heb ik de auto één dag op mijn naam staan. En meer dan sleutelhulp vroeg ik ook niet. Bovendien had ik de auto wel meer dan acht dagen op mijn naam staan, dus zijn verklaring was in beginsel al fout. Na een hevige woordenwisseling heb ik de telefoon erop gegooid en direct weer de ANWB gebeld. De kans dat ik dezelfde figuur aan de lijn zou krijgen was nihil en ik kreeg inderdaad een ander aan de lijn. Ik vroeg hem of het gesprek werd opgenomen waarop hij bevestigend antwoordde. Vervolgens vroeg ik hem waar ik aan moest voldoen om gebruik te kunnen maken van de pechhulp. Aantonen dat ik lid ben was al genoeg. …En als ik die auto pas heb?… vroeg ik aan die meneer. Dan heeft u alleen recht op sleutelhulp zei hij. Als de auto langer dan acht dagen op uw naam staat, dan heeft u ook recht op sleephulp. Ok, dan mag u NU uitleggen waarom uw collega mij net belde om te zeggen dat de monteur niet langs komt zei ik tegen die man!!!! Over de rooie was ik! Pissed dat ik gelijk had, maar mijn gelijk niet kreeg. Aan mijn zware stem en het harde volume van mij kon hij merken dat ik het er niet bij liet zitten. Ik was vastbesloten om hier werk van te maken. De man aan de lijn had geen poot om op te staan en probeerde het gesprek een andere wending te geven. Hij vertelde dat hij blij was dat het gesprek opgenomen werd, omdat iedereen dan kon horen hoe ik tegen die meneer te keer ging en dat dat een reden was om mijn lidmaatschap te beëindigen.
Ik hoop dat tot nu toe alles nog duidelijk is en dat het duidelijk is dat de ANWB in beginsel dus al fout was. Natuurlijk had ik ze ook niet moeten uitschelden voor weet-ik-wat allemaal, maar dat was een gevolg op een fout van de ANWB. Wanneer de ANWB in beginsel geen fouten maakte, dan had ik ze niet uitgescholden. Sterker nog, ik had in plaats van negatieve reclame, positieve reclame kunnen maken voor de ANWB!
Het helder kunnen blijven denken van mij in deze situatie, gaf me ideeën. Op een houtje-touwtje manier heb ik de auto de praat gekregen en ben daarmee veilig naar huis gereden. De reparatie die ik heb uitgevoerd had de monteur die bij de eerste pechmelding kwam meteen al kunnen doen. Ik heb dus op een zaterdagavond voor niets 60km gereden en ik heb voor niets een uur op de ANWB gewacht, die uiteindelijk niet kwam opdagen. Want als de monteur die auto meteen de eerste keer had gemaakt, dan was er helemaal geen sprake van een tweede pechmelding!
En om deze reden schrijf ik deze brief. Zodat iedereen in Nederland kan zien hoe slecht de ANWB is en wat voor ellende dat allemaal kan zorgen als je lid bent van de ANWB. Bovendien liegen ze nog door te zeggen dat de ANWB onderweg is. Het wordt daarom tijd dat deze organisatie op haar strepen word gezet, want liegen tegen de klant kan echt niet meer!
Bel 088-2692 222 en stop nu uw lidmaatschap! De lokale gesprekskosten betaal ik wel voor u.
Einde.
Over mijzelf:
Ik ben een Master student Marketing Management met een affiniteit voor auto’s. Verder kan ik slecht tegen onrechtvaardigheid en ben ik goed in het maken van reclame. Ook slechte reclame dus.
Met een lidmaatschap van ruim €90,- per jaar vertrouw ik erop dat de ANWB mij komt helpen als ik pech heb met mijn auto. Blijkbaar is dat dus te veel gevraagd. Gelukkig kan ik en hopelijk na het lezen van dit stuk velen met mij, vóór 15 november 2012 mijn lidmaatschap opzeggen. (Dat klopt, je kunt bij de ANWB maar één keer per jaar opzeggen). In de onderstaande tekst staat het verhaal van wat ik zelf heb meegemaakt bij de ANWB. En de ANWB heeft geluidopnames van heel het verhaal, dus niets is gelogen. Ik zeg ook niet dat je moet overstappen naar een specifieke pechhulp zoals Routemobiel of de 24-service van uw autodealer. Kies gewoon een voordelige en betrouwbare pechhulp via google.nl. We leven in 2012 dus er is meer keuze dan ooit. Helemaal onderaan staat het telefoonnummer die je kunt bellen om op te zeggen. Maar bedenk dat je voor 15 november (aanstaande donderdag!) moet opzeggen, anders zit je er wéér een jaar aan vast en kan jou hetzelfde overkomen als wat mij is overkomen. En dat gun ik niemand!
Een paar weken terug had ik vlakbij mijn bestemming, 60km vanaf mijn huis, pech gekregen met een oudere auto. Ik had hem pas gekocht voor een prikkie, dus ik maakte mij geen zorgen over de kosten. De zon scheen terwijl ik aan het wachten was en het enige waar ik op hoopte was dat de ANWB er niet te lang over zou doen om hem te repareren. Omdat de auto het daarvoor altijd goed deed, was ik er van overtuigd dat het iets kleins moest zijn. De ANWB kreeg het niet voor elkaar en adviseerde mij om een onderdeel te (laten) vervangen. Op de vraag of hij de auto naar mijn garage wou slepen (60km verder), gaf de meneer het volgende antwoord: neehee, daar kunnen we niet aan beginnen. De sleepkosten zijn nog hoger dan de huidige waarde van de auto(!) Bovendien heeft u de auto nog geen acht dagen op uw naam staan, dus u heeft geen recht op sleephulp! Op dat moment besefte ik dat het eerste argument nergens op sloeg, het tweede argument wel. Ik ging er dus niet verder op in. Zaterdagochtend was het acht dagen dat ik de auto op mijn naam had staan, zaterdagavond besloot ik daarom een poging te wagen om de auto te repareren. Mocht ik er niet uit komen, dan had ik altijd nog de ANWB achter de hand die mijn auto vanaf vandaag dus wel zou wegslepen. Vol goede moed begon ik de auto te repareren. Ik had de draad doorgeknipt die voor de ellende zorgde en met gebruik van startkabels startte de auto weer. De verlichting deed het ook, ik kon dus op pad. Althans, dat dacht ik. Want nog geen twee straten verder was de accu leeg en kapte de auto ermee. De draad die ik zojuist had doorgeknipt, moest ik dus weer ergens vastmaken. In de auto lag naast een kniptang geen ander gereedschap en ik had ook niks vanuit huis meegenomen, omdat ik ervan overtuigd was dat die wel in de auto aanwezig was. Ik had op dit moment dus alleen iemand nodig die met een moersleutel overweg kon. Maar dat was voor ANWB te veel gevraagd.
Om 20.54 uur belde ik de ANWB voor de eerste keer. Er zou iemand naar mij toe worden gestuurd. Zo gaat dat vaker. Eerst komt er een monteur langs, als die hem niet kan maken, dan sturen ze een sleepwagen. Om 21.30 uur was er nog steeds geen ANWB monteur te bekennen. Overbodig om te zeggen dat ’s avonds de zon niet schijnt, maar daar bovenop lag de temperatuur dicht bij nul graden! Totaal andere situatie dus in vergelijking met de eerste pechmelding. Ik besloot dus om wéér de ANWB te bellen. De vriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat ze streven om binnen één uur aanwezig te zijn. Daarnaast zei ze dat ze kon zien dat de monteur onderweg was en dat hij dus elk ogenblik kon komen! Geduldig wachtte ik in de kou bij een auto waar ik niet verder mee kon rijden. Om 21.50 uur werd ik gebeld door een meneer van de ANWB. Die kwam met de doodleuke mededeling dat ik de auto nog geen acht dagen op mijn naam had staan en dat ze daardoor dus niet langskwamen. Kun je je voorstellen dat het mij niet meer uitmaakte hoe koud het buiten was? Zó erg kookte ik! Recht op sleutelhulp heb ik altijd, zelfs al heb ik de auto één dag op mijn naam staan. En meer dan sleutelhulp vroeg ik ook niet. Bovendien had ik de auto wel meer dan acht dagen op mijn naam staan, dus zijn verklaring was in beginsel al fout. Na een hevige woordenwisseling heb ik de telefoon erop gegooid en direct weer de ANWB gebeld. De kans dat ik dezelfde figuur aan de lijn zou krijgen was nihil en ik kreeg inderdaad een ander aan de lijn. Ik vroeg hem of het gesprek werd opgenomen waarop hij bevestigend antwoordde. Vervolgens vroeg ik hem waar ik aan moest voldoen om gebruik te kunnen maken van de pechhulp. Aantonen dat ik lid ben was al genoeg. …En als ik die auto pas heb?… vroeg ik aan die meneer. Dan heeft u alleen recht op sleutelhulp zei hij. Als de auto langer dan acht dagen op uw naam staat, dan heeft u ook recht op sleephulp. Ok, dan mag u NU uitleggen waarom uw collega mij net belde om te zeggen dat de monteur niet langs komt zei ik tegen die man!!!! Over de rooie was ik! Pissed dat ik gelijk had, maar mijn gelijk niet kreeg. Aan mijn zware stem en het harde volume van mij kon hij merken dat ik het er niet bij liet zitten. Ik was vastbesloten om hier werk van te maken. De man aan de lijn had geen poot om op te staan en probeerde het gesprek een andere wending te geven. Hij vertelde dat hij blij was dat het gesprek opgenomen werd, omdat iedereen dan kon horen hoe ik tegen die meneer te keer ging en dat dat een reden was om mijn lidmaatschap te beëindigen.
Ik hoop dat tot nu toe alles nog duidelijk is en dat het duidelijk is dat de ANWB in beginsel dus al fout was. Natuurlijk had ik ze ook niet moeten uitschelden voor weet-ik-wat allemaal, maar dat was een gevolg op een fout van de ANWB. Wanneer de ANWB in beginsel geen fouten maakte, dan had ik ze niet uitgescholden. Sterker nog, ik had in plaats van negatieve reclame, positieve reclame kunnen maken voor de ANWB!
Het helder kunnen blijven denken van mij in deze situatie, gaf me ideeën. Op een houtje-touwtje manier heb ik de auto de praat gekregen en ben daarmee veilig naar huis gereden. De reparatie die ik heb uitgevoerd had de monteur die bij de eerste pechmelding kwam meteen al kunnen doen. Ik heb dus op een zaterdagavond voor niets 60km gereden en ik heb voor niets een uur op de ANWB gewacht, die uiteindelijk niet kwam opdagen. Want als de monteur die auto meteen de eerste keer had gemaakt, dan was er helemaal geen sprake van een tweede pechmelding!
En om deze reden schrijf ik deze brief. Zodat iedereen in Nederland kan zien hoe slecht de ANWB is en wat voor ellende dat allemaal kan zorgen als je lid bent van de ANWB. Bovendien liegen ze nog door te zeggen dat de ANWB onderweg is. Het wordt daarom tijd dat deze organisatie op haar strepen word gezet, want liegen tegen de klant kan echt niet meer!
Bel 088-2692 222 en stop nu uw lidmaatschap! De lokale gesprekskosten betaal ik wel voor u.
Einde.
Over mijzelf:
Ik ben een Master student Marketing Management met een affiniteit voor auto’s. Verder kan ik slecht tegen onrechtvaardigheid en ben ik goed in het maken van reclame. Ook slechte reclame dus.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
jij vind dat je goed ben in het maken van (slechte) reclame?? nou in elk geval niet voor jezelf.
wat een slap verhaal zeg. ik vind het wel vreemd dat de anwb het probleem niet voor je kon oplossen de eerste keer als je het zo makkelijk zelf kon oplossen. de tweede keer moet ik zeggen dat ik het vreemd zou vinden als ze zouden komen.
jij besluit zelf een draadje door te knippen en dan te gaan proefrijden zonder gereedschap bij je..
als je auto twee straten van je huis stopt omdat de accu leeg was, hoe heb je hem dan uiteindelijk aan de praat gekregen, en waarom ben je in eerste instantie niet gewoon even die twee straten naar huis gelopen om de benodigde gereedschap op te halen?
heb je eigenlijk wel woonplaatsservice van de anwb? de ANWB is geen sleutelhulp.. het is pechhulp
de anwb zal ook best wel eens steken laten vallen, maar de miljoen mensen die ze wel op weg krijgen hebben waarschijnlijk een iets andere ervaring als jij.
kortom, je verhaal zal wel niet helemaal compleet zijn.
wat een slap verhaal zeg. ik vind het wel vreemd dat de anwb het probleem niet voor je kon oplossen de eerste keer als je het zo makkelijk zelf kon oplossen. de tweede keer moet ik zeggen dat ik het vreemd zou vinden als ze zouden komen.
jij besluit zelf een draadje door te knippen en dan te gaan proefrijden zonder gereedschap bij je..
als je auto twee straten van je huis stopt omdat de accu leeg was, hoe heb je hem dan uiteindelijk aan de praat gekregen, en waarom ben je in eerste instantie niet gewoon even die twee straten naar huis gelopen om de benodigde gereedschap op te halen?
heb je eigenlijk wel woonplaatsservice van de anwb? de ANWB is geen sleutelhulp.. het is pechhulp
de anwb zal ook best wel eens steken laten vallen, maar de miljoen mensen die ze wel op weg krijgen hebben waarschijnlijk een iets andere ervaring als jij.
kortom, je verhaal zal wel niet helemaal compleet zijn.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Owh, dus dan mag je iemand wel helemaal de huid vol schelden, nee, goed dat ik dat weet, als ik mijn zin niet krijg, mag ik ze voor van alles en nog wat uitmaken.Natuurlijk had ik ze ook niet moeten uitschelden voor weet-ik-wat allemaal, maar dat was een gevolg op een fout van de ANWB.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Dat zij een fout maken geeft jou niet het recht om onbeschoft te doen tegen de medewerkers. Fouten maken we allemaal.
Beetje overdreven om dan gelijk hier een topic te openen ipv het eerst recht te maken met de ANWB.
Beetje overdreven om dan gelijk hier een topic te openen ipv het eerst recht te maken met de ANWB.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
eerst maar eens even bewaren.Eddyman schreef:Pechhulp van de ANWB, kap er NU mee!
Met een lidmaatschap van ruim €90,- per jaar vertrouw ik erop dat de ANWB mij komt helpen als ik pech heb met mijn auto. Blijkbaar is dat dus te veel gevraagd. Gelukkig kan ik en hopelijk na het lezen van dit stuk velen met mij, vóór 15 november 2012 mijn lidmaatschap opzeggen. (Dat klopt, je kunt bij de ANWB maar één keer per jaar opzeggen). In de onderstaande tekst staat het verhaal van wat ik zelf heb meegemaakt bij de ANWB. En de ANWB heeft geluidopnames van heel het verhaal, dus niets is gelogen. Ik zeg ook niet dat je moet overstappen naar een specifieke pechhulp zoals Routemobiel of de 24-service van uw autodealer. Kies gewoon een voordelige en betrouwbare pechhulp via google.nl. We leven in 2012 dus er is meer keuze dan ooit. Helemaal onderaan staat het telefoonnummer die je kunt bellen om op te zeggen. Maar bedenk dat je voor 15 november (aanstaande donderdag!) moet opzeggen, anders zit je er wéér een jaar aan vast en kan jou hetzelfde overkomen als wat mij is overkomen. En dat gun ik niemand!
Een paar weken terug had ik vlakbij mijn bestemming, 60km vanaf mijn huis, pech gekregen met een oudere auto. Ik had hem pas gekocht voor een prikkie, dus ik maakte mij geen zorgen over de kosten. De zon scheen terwijl ik aan het wachten was en het enige waar ik op hoopte was dat de ANWB er niet te lang over zou doen om hem te repareren. Omdat de auto het daarvoor altijd goed deed, was ik er van overtuigd dat het iets kleins moest zijn. De ANWB kreeg het niet voor elkaar en adviseerde mij om een onderdeel te (laten) vervangen. Op de vraag of hij de auto naar mijn garage wou slepen (60km verder), gaf de meneer het volgende antwoord: neehee, daar kunnen we niet aan beginnen. De sleepkosten zijn nog hoger dan de huidige waarde van de auto(!) Bovendien heeft u de auto nog geen acht dagen op uw naam staan, dus u heeft geen recht op sleephulp! Op dat moment besefte ik dat het eerste argument nergens op sloeg, het tweede argument wel. Ik ging er dus niet verder op in. Zaterdagochtend was het acht dagen dat ik de auto op mijn naam had staan, zaterdagavond besloot ik daarom een poging te wagen om de auto te repareren. Mocht ik er niet uit komen, dan had ik altijd nog de ANWB achter de hand die mijn auto vanaf vandaag dus wel zou wegslepen. Vol goede moed begon ik de auto te repareren. Ik had de draad doorgeknipt die voor de ellende zorgde en met gebruik van startkabels startte de auto weer. De verlichting deed het ook, ik kon dus op pad. Althans, dat dacht ik. Want nog geen twee straten verder was de accu leeg en kapte de auto ermee. De draad die ik zojuist had doorgeknipt, moest ik dus weer ergens vastmaken. In de auto lag naast een kniptang geen ander gereedschap en ik had ook niks vanuit huis meegenomen, omdat ik ervan overtuigd was dat die wel in de auto aanwezig was. Ik had op dit moment dus alleen iemand nodig die met een moersleutel overweg kon. Maar dat was voor ANWB te veel gevraagd.
Om 20.54 uur belde ik de ANWB voor de eerste keer. Er zou iemand naar mij toe worden gestuurd. Zo gaat dat vaker. Eerst komt er een monteur langs, als die hem niet kan maken, dan sturen ze een sleepwagen. Om 21.30 uur was er nog steeds geen ANWB monteur te bekennen. Overbodig om te zeggen dat ’s avonds de zon niet schijnt, maar daar bovenop lag de temperatuur dicht bij nul graden! Totaal andere situatie dus in vergelijking met de eerste pechmelding. Ik besloot dus om wéér de ANWB te bellen. De vriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat ze streven om binnen één uur aanwezig te zijn. Daarnaast zei ze dat ze kon zien dat de monteur onderweg was en dat hij dus elk ogenblik kon komen! Geduldig wachtte ik in de kou bij een auto waar ik niet verder mee kon rijden. Om 21.50 uur werd ik gebeld door een meneer van de ANWB. Die kwam met de doodleuke mededeling dat ik de auto nog geen acht dagen op mijn naam had staan en dat ze daardoor dus niet langskwamen. Kun je je voorstellen dat het mij niet meer uitmaakte hoe koud het buiten was? Zó erg kookte ik! Recht op sleutelhulp heb ik altijd, zelfs al heb ik de auto één dag op mijn naam staan. En meer dan sleutelhulp vroeg ik ook niet. Bovendien had ik de auto wel meer dan acht dagen op mijn naam staan, dus zijn verklaring was in beginsel al fout. Na een hevige woordenwisseling heb ik de telefoon erop gegooid en direct weer de ANWB gebeld. De kans dat ik dezelfde figuur aan de lijn zou krijgen was nihil en ik kreeg inderdaad een ander aan de lijn. Ik vroeg hem of het gesprek werd opgenomen waarop hij bevestigend antwoordde. Vervolgens vroeg ik hem waar ik aan moest voldoen om gebruik te kunnen maken van de pechhulp. Aantonen dat ik lid ben was al genoeg. …En als ik die auto pas heb?… vroeg ik aan die meneer. Dan heeft u alleen recht op sleutelhulp zei hij. Als de auto langer dan acht dagen op uw naam staat, dan heeft u ook recht op sleephulp. Ok, dan mag u NU uitleggen waarom uw collega mij net belde om te zeggen dat de monteur niet langs komt zei ik tegen die man!!!! Over de rooie was ik! Pissed dat ik gelijk had, maar mijn gelijk niet kreeg. Aan mijn zware stem en het harde volume van mij kon hij merken dat ik het er niet bij liet zitten. Ik was vastbesloten om hier werk van te maken. De man aan de lijn had geen poot om op te staan en probeerde het gesprek een andere wending te geven. Hij vertelde dat hij blij was dat het gesprek opgenomen werd, omdat iedereen dan kon horen hoe ik tegen die meneer te keer ging en dat dat een reden was om mijn lidmaatschap te beëindigen.
Ik hoop dat tot nu toe alles nog duidelijk is en dat het duidelijk is dat de ANWB in beginsel dus al fout was. Natuurlijk had ik ze ook niet moeten uitschelden voor weet-ik-wat allemaal, maar dat was een gevolg op een fout van de ANWB. Wanneer de ANWB in beginsel geen fouten maakte, dan had ik ze niet uitgescholden. Sterker nog, ik had in plaats van negatieve reclame, positieve reclame kunnen maken voor de ANWB!
Het helder kunnen blijven denken van mij in deze situatie, gaf me ideeën. Op een houtje-touwtje manier heb ik de auto de praat gekregen en ben daarmee veilig naar huis gereden. De reparatie die ik heb uitgevoerd had de monteur die bij de eerste pechmelding kwam meteen al kunnen doen. Ik heb dus op een zaterdagavond voor niets 60km gereden en ik heb voor niets een uur op de ANWB gewacht, die uiteindelijk niet kwam opdagen. Want als de monteur die auto meteen de eerste keer had gemaakt, dan was er helemaal geen sprake van een tweede pechmelding!
En om deze reden schrijf ik deze brief. Zodat iedereen in Nederland kan zien hoe slecht de ANWB is en wat voor ellende dat allemaal kan zorgen als je lid bent van de ANWB. Bovendien liegen ze nog door te zeggen dat de ANWB onderweg is. Het wordt daarom tijd dat deze organisatie op haar strepen word gezet, want liegen tegen de klant kan echt niet meer!
Bel 088-2692 222 en stop nu uw lidmaatschap! De lokale gesprekskosten betaal ik wel voor u.
Einde.
Over mijzelf:
Ik ben een Master student Marketing Management met een affiniteit voor auto’s. Verder kan ik slecht tegen onrechtvaardigheid en ben ik goed in het maken van reclame. Ook slechte reclame dus.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Omdat de oudere auto een aantal dagen het goed heeft gedaan, gaat u er vanuit dat het iets kleins moest zijn. Ik denk dat u bedoeld ´ik hoop dat het iets kleins is´.Eddyman schreef: Ik had hem pas gekocht voor een prikkie...Omdat de auto het daarvoor altijd goed deed, was ik er van overtuigd dat het iets kleins moest zijn. .
Ze slepen altijd tot de dichtstbijzijnde garage (werkplaats), nooit naar je eigen huis/garage.Eddyman schreef:Op de vraag of hij de auto naar mijn garage wou slepen (60km verder), gaf de meneer het volgende antwoord: neehee, daar kunnen we niet aan beginnen. .
Dus slecht voorbereid, op een koude avond bedenken om de auto in het donker zelf wel even te repareren, dat noem ik goed doordacht!Eddyman schreef:zaterdagavond besloot ik daarom een poging te wagen om de auto te repareren... In de auto lag naast een kniptang geen ander gereedschap en ik had ook niks vanuit huis meegenomen, omdat ik ervan overtuigd was dat die wel in de auto aanwezig was....Overbodig om te zeggen dat ’s avonds de zon niet schijnt, maar daar bovenop lag de temperatuur dicht bij nul graden!
Wel eens gehoord van:´Met stroop kun je meer vliegen vangen dan met azijn´? Jij wilt wat van hem, gezien de temperatuur het liefst zo snel mogelijk. Dat lukt je niet met asociaal gedrag (zoals je gemerkt hebt)Eddyman schreef:Kun je je voorstellen dat het mij niet meer uitmaakte hoe koud het buiten was? Zó erg kookte ik!...Na een hevige woordenwisseling heb ik de telefoon erop gegooid...Over de rooie was ik! Pissed dat ik gelijk had, maar mijn gelijk niet kreeg. Aan mijn zware stem en het harde volume van mij kon hij merken dat ik het er niet bij liet zitten...Natuurlijk had ik ze ook niet moeten uitschelden voor weet-ik-wat allemaal...
Ik zie een moordenaar al voor de rechtbank staan: ´Ik wilde het slachtoffer niet doden, maar ja hij heeft zelf een fout gemaakt, waardoor ik wel moest´. Hij zal direct vrijgesproken worden!!! sarcasmeEddyman schreef:Natuurlijk had ik ze ook niet moeten uitschelden voor weet-ik-wat allemaal, maar dat was een gevolg op een fout van de ANWB. Wanneer de ANWB in beginsel geen fouten maakte, dan had ik ze niet uitgescholden.
Waar was je de ANWB voor nodig dan??Eddyman schreef:Het helder kunnen blijven denken van mij in deze situatie, gaf me ideeën. Op een houtje-touwtje manier heb ik de auto de praat gekregen en ben daarmee veilig naar huis gereden
Nee, mensen aan de telefoon uit schelden, dat kan wel.Eddyman schreef:Het wordt daarom tijd dat deze organisatie op haar strepen word gezet, want liegen tegen de klant kan echt niet meer!
Waarom moet heel Nederland zijn lidmaatschap bij de Wegenwacht beeindigen, omdat iemand van de Wegenwacht jou niet heeft willen helpen? Als ik dit zo lees, zou ik je ook niet willen helpen. Ook al vriest het 20 graden.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Persoonlijk vind ik dit niet eens zoveel slechte reclame voor de anwb maar meer een staaltje hoe zet een TS zichzelf in zijn hemd.
Beetje raar begint het verhaal al met de auto heeft het altijd goed gedaan en later heeft hij de auto nog geen week op naam staan. Als de auto vervolgens wel de broodnodige 8 dagen op naam staat, gaan we op een koude zaterdagavond maar eens aan de slag. Niet gehinderd door enige kennis van zaken gaan we vervolgens gewoon maar even een kabel doorknippen zonder te controleren of men ook gereedschap heeft dit weer te herstellen.
U had natuurlijk een betere dag en tijd kunnen uitkiezen. Dat u dit in de avonduren in de kou gaat doen, is uw eigen keuze. Sja zoiets kan nu eenmaal tegenzitten, maar ga er dan ook niet over lopen mauwen. Mensen moeten nu eenmaal opgeroepen worden en kan allemaal wat langer duren. Vervolgens kunt u ook weten dat de anwb bij de eerste invallende vrieskou weer erg druk is met alle accu's die het begeven.
Dan gaat u ook nog eens de medewerkers de huid vol schelden ? Kan goed begrijpen dat ze het u laten uitzoeken met zo'n grote mond. Het is werkelijk nergens voor nodig.
Oja als master student marketing management zou u inmiddels allang moeten weten dat ook slechte reclame uiteindelijk reclame is. Als u dat niet weet, zou ik het collegegeld maar eens gaan terug vragen.
Beetje raar begint het verhaal al met de auto heeft het altijd goed gedaan en later heeft hij de auto nog geen week op naam staan. Als de auto vervolgens wel de broodnodige 8 dagen op naam staat, gaan we op een koude zaterdagavond maar eens aan de slag. Niet gehinderd door enige kennis van zaken gaan we vervolgens gewoon maar even een kabel doorknippen zonder te controleren of men ook gereedschap heeft dit weer te herstellen.
U had natuurlijk een betere dag en tijd kunnen uitkiezen. Dat u dit in de avonduren in de kou gaat doen, is uw eigen keuze. Sja zoiets kan nu eenmaal tegenzitten, maar ga er dan ook niet over lopen mauwen. Mensen moeten nu eenmaal opgeroepen worden en kan allemaal wat langer duren. Vervolgens kunt u ook weten dat de anwb bij de eerste invallende vrieskou weer erg druk is met alle accu's die het begeven.
Dan gaat u ook nog eens de medewerkers de huid vol schelden ? Kan goed begrijpen dat ze het u laten uitzoeken met zo'n grote mond. Het is werkelijk nergens voor nodig.
Oja als master student marketing management zou u inmiddels allang moeten weten dat ook slechte reclame uiteindelijk reclame is. Als u dat niet weet, zou ik het collegegeld maar eens gaan terug vragen.
-
- Berichten: 32332
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Jawel, het is volkomen duidelijk. Het is een heerlijke roman voor degenen die van romans houden. Ik houdt niet van romans.Ik hoop dat tot nu toe alles nog duidelijk is en dat het duidelijk is dat de ANWB in beginsel dus al fout was.
Dat de ANWB in beginsel fout is waag ik te betwijfelen. Het defect was al geconstateerd, binnen die 8 dagen. Vervolgens bel je nog eens voor hetzelfde defect als je de auto inmiddels 8 dagen op je naam hebt staan? Vreemd dat ze dan nog een keer langskomen. Normaal gesproken doen ze een noodreparatie, en krijg je het advies je zo spoedig mogelijk bij een garage te melden. Doe je dat niet? Jammer dan, maar ze laten je de tweede keer rustig staan.
Kortom: het is niet alleen de romanstijl, maar ik geloof geen fluit van het hele verhaal. Het zou me niks verbazen als jij van de een of andere concullega bent, het is nota bene de 13e, dus twee dagen voordat ANWB-leden hun lidmaatschap op kunnen zeggen...
Geef je nummer maar eens, stuur ik je mijn bankrekening...Bel 088-2692 222 en stop nu uw lidmaatschap! De lokale gesprekskosten betaal ik wel voor u.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
de anwb heeft mij eigenlijk altijd prima geholpen, al is de sleepservice wel behoorlijk uitgekleed de laatste jaren.
Laatst gewijzigd door kokka op 13 nov 2012 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Om 20.54 uur belde ik de ANWB voor de eerste keer. Er zou iemand naar mij toe worden gestuurd. Zo gaat dat vaker. Eerst komt er een monteur langs, als die hem niet kan maken, dan sturen ze een sleepwagen. Om 21.30 uur was er nog steeds geen ANWB monteur te bekennen. Overbodig om te zeggen dat ’s avonds de zon niet schijnt, maar daar bovenop lag de temperatuur dicht bij nul graden! Totaal andere situatie dus in vergelijking met de eerste pechmelding. Ik besloot dus om wéér de ANWB te bellen. De vriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat ze streven om binnen één uur aanwezig te zijn. Daarnaast zei ze dat ze kon zien dat de monteur onderweg was en dat hij dus elk ogenblik kon komen! Geduldig wachtte ik in de kou bij een auto waar ik niet verder mee kon rijden. Om 21.50 uur werd ik gebeld door een meneer van de ANWB. Die kwam met de doodleuke mededeling dat ik de auto nog geen acht dagen op mijn naam had staan en dat ze daardoor dus niet langskwamen.
Ik kan me goed voorstellen dat je hier pissig over bent. Laten ze dan niet beloven, tot 2 keer toe, dat er iemand komt. en als ze dan uiteindelijk toch maar besloten hebben niet te komen, dan wel de juiste reden hebben.
Heb 'gelukkig' maar 1 keer met de ANWB te maken gehad, maar moest jammer genoeg alsnog zelf hulptroepen inschakelen, omdat de straatnaam (in Duitsland, vlakbij de Ned. grens) niet bekend was. De ANWB vertelde dat vanuit München een auto onderweg was. Die heb ik maar afgezegd.
Ik kan me goed voorstellen dat je hier pissig over bent. Laten ze dan niet beloven, tot 2 keer toe, dat er iemand komt. en als ze dan uiteindelijk toch maar besloten hebben niet te komen, dan wel de juiste reden hebben.
Heb 'gelukkig' maar 1 keer met de ANWB te maken gehad, maar moest jammer genoeg alsnog zelf hulptroepen inschakelen, omdat de straatnaam (in Duitsland, vlakbij de Ned. grens) niet bekend was. De ANWB vertelde dat vanuit München een auto onderweg was. Die heb ik maar afgezegd.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Ik ben diverse malen zeer goed geholpen. Een keer heeft een monteur in de baas zijn tijd gewoon uit liefhebberij een uur lopen sleutelen aan mijn klassieker. Had niets te maken met het niet starten.
ANWB, gewoon topbedrijf.
ANWB, gewoon topbedrijf.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
de TS beseft ondertussen dat zijn mening niet heel breed gedragen wordt hahaha.
hij is echt wel heeel goed in reclame maken
hij is echt wel heeel goed in reclame maken
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Hij gaat het nog ver schoppen in de reclame ....
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Mag ik een zakdoekje, heb tranen in de ogen van het lachen.
Onze "student" is ernstig de weg kwijt, maar hij gaat het met zijn grote b*k wel maken in onze maatschappij....
Onze "student" is ernstig de weg kwijt, maar hij gaat het met zijn grote b*k wel maken in onze maatschappij....
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
ik nomineer hem bij deze voor de loden leeuw
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Ja, maar dan moet er wel eerst een "spotje" worden opgenomen, op sprookjes kunnen we niet stemmen. Maar het is inderdaad weer een prima reclame voor de ANWB, waar ik, indien nodig, altijd perfect geholpen ben. Ben eens, toen dat op de markt kwam, overgestapt naar Route Mobile. Nou, die sturen alleen een sleepauto, ook als alleen de accu het niet doet, niet eens kabels hebben die lui bij zich, echt meegemaakt, dus weer snel terug naar mijn oude, vertrouwde ANWB.kokka schreef:ik nomineer hem bij deze voor de loden leeuw
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Allereerst mijn excuses voor de late reactie van mij. Ik had het vandaag te druk met reageren op de facebook pagina van ANWB AUTO.
Daarnaast betreur ik het niveau van de reacties. Ik ga er geeneens inhoudelijk op in. Voor de geïnteresseerden onder ons, die kunnen de reacties lezen op hun site onder 'recente berichten van anderen'.
Voor de rest wil ik zeggen: ik ben dom. Jullie hebben gelijk.
Like I give a f*ck. Take it or leave it. Gelukkig heb ik geen twee linker handen.
Daarnaast betreur ik het niveau van de reacties. Ik ga er geeneens inhoudelijk op in. Voor de geïnteresseerden onder ons, die kunnen de reacties lezen op hun site onder 'recente berichten van anderen'.
Voor de rest wil ik zeggen: ik ben dom. Jullie hebben gelijk.
Like I give a f*ck. Take it or leave it. Gelukkig heb ik geen twee linker handen.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Ga je je hier nu uitschrijven? Blijf maar alleen op facebook, wel zo "knus".Eddyman schreef:Allereerst mijn excuses voor de late reactie van mij. Ik had het vandaag te druk met reageren op de facebook pagina van ANWB AUTO.
Daarnaast betreur ik het niveau van de reacties. Ik ga er geeneens inhoudelijk op in. Voor de geïnteresseerden onder ons, die kunnen de reacties lezen op hun site onder 'recente berichten van anderen'.
Voor de rest wil ik zeggen: ik ben dom. Jullie hebben gelijk.
Like I give a f*ck. Take it or leave it. Gelukkig heb ik geen twee linker handen.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
Is zeker een kopie van dit topic, dan denk ik dat niemand interesseert is.Voor de geïnteresseerden onder ons, die kunnen de reacties lezen op hun site onder 'recente berichten van anderen'.
Re: Pechhulp van ANWB, ik stop ermee!
nee, maar ook niet heel veel verstand..anders had je vast geen draadje doorgeknipt om er dan twee straten verder achter te komen dat dat het probleem helemaal niet was. en had je zeker geen paar uur gewacht in plaats van ff terug te lopenEddyman schreef: Gelukkig heb ik geen twee linker handen.