Pagina 1 van 1

typhone

Geplaatst: 13 nov 2012 11:36
door esme42
om te beginnen heb ik gewoon pech met mobiele telefoons, want mijn laatste 5 mobiele telefoons zijn allemaal 3 tot 4 keer voor reparatie geweest en waren uiteindelijk nog steeds niet gerepareerd.

maar helaas ben ik ook niet eerst op radar wezen kijken over typhone want ik heb er nu ook ellende mee.


op 20 september mijn nieuwe nokia lumia 900 ontvangen, 6 dagen later telefoon weg voor reparatie, contact opgenomen met typhone, kon telefoon naar hun toe sturen of rechtstreeks naar dynafix. toen ging ik al uit mijn dak want ik heb al zoveel slechte ervaringen met dynafix achter de rug, maar ok, je wilt een werkende telefoon, dus telefoon opgestuurd. na een week een email van dynafix ze hadden de telefoon doorgestuurd naar nokia. uiteindelijk telefoon na extra tijd (vanwege het doorsturen van nokia naar dynafix en dynafix weer naar mij) telefoon terug gehad na 3 weken en 2 dagen en gelijk bleek al dat er een heel nieuw probleem was ontstaan, dus telefoon weer weg voor reparatie.
nu ben ik natuurlijk niet gek, want als ik de telefoon rechtstreeks naar nokia stuur, scheelt dat weer tijd dat de telefoon weg is (en medewerker typhone had me ondertussen ook verteld dat ik de telefoon daar heen mocht sturen).
lang verhaal kort te maken telefoon terug, aanzetten, gelijk weer duidelijk dat probleem niet opgelost was, nokia gebeld te horen gekregen dat de garantie al veel eerder ingegaan was als dat ik de telefoon gekocht had en ik typhone gebeld.

aardig meisje, overlegt met haar leidinggevende en ik kon telefoon terug sturen naar typhone. ik duidelijk vermeld dat ik de telefoon al had aangemeld bij nokia voor nieuwe reparatie.
nee mevrouw we gaan dit oplossen, telefoon hoeft niet voor reparatie. extra klachtenemail moeten sturen en telefoon aangetekend (a 7,50 euro terwijl ik de telefoon gratis naar nokia kan versturen) naar typhone opgestuurd.
email ontvangen dat ze mijn klacht in behandeling namen en ik zou op de hoogte gehouden worden.

krijg ik vanmorgen een email van dynafix dat mijn telefoon aangekomen is voor reparatie.
Ik ben WOEDEND, want om te beginnen heeft het mij 2x 7,50 gekost (1e keer naar dynafix moest ook aangetekend) om de telefoon op te sturen en nu duurt het extra lang voor ik mijn telefoon terug krijg, want het heeft al een week geduurd voordat mijn telefoon van mij naar dynafix is gegaan en aangezien nokia het probleem al niet heeft op kunnen lossen, gaat dynafix mijn telefoon ook weer doorsturen naar nokia, want weer extra tijd duurt.
maar dat gaat terug precies hetzelfde, want nokia stuurt de telefoon naar dynafix, dynafix stuurt de telefoon naar typhone en typhone naar mij.

ondertussen heb ik van de 2 maanden mijn telefoon 6 dagen mogen gebruiken, kan ik al die tijd geen gebruik maken van internet op mijn telefoon, heeft het mij 15 euro gekost aan aangetekend versturen, terwijl dat niet nodig was en weet ik bijna zeker dat ik mijn telefoon terug ga krijgen met hetzelfde probleem, want nokia heeft het de 1e keer ook niet opgelost. sorry ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in.

dan bel ik vanmorgen naar typhone en dan krijg ik zo'n heerlijke medewerkster (wat een verschrikkelijke mensen zonder tact zeg, uitzondering daar gelaten) en die zegt ja mevrouw maar u had de telefoon helemaal niet rechtstreeks naar nokia mogen sturen en nu telt die reparatie niet mee en krijgt u na 3x geen nieuwe telefoon.

typhone wat een sh*t zaak. doe geen beloftes, zorg er voor dat mensen snel geholpen kunnen worden en als laatste laat je klant geen extra kosten maken als dat helemaal niet nodig is.

Re: typhone

Geplaatst: 13 nov 2012 11:48
door ArneLH
Eén topic is niet genoeg?

Re: typhone

Geplaatst: 13 nov 2012 12:06
door esme42
ArneLH schreef:Eén topic is niet genoeg?
als je ook kan lezen gaat het hier nou net over iets anders dan de garantie maar gaat het over typhone zelf.

Re: typhone

Geplaatst: 13 nov 2012 12:47
door A.M.A.
Als je al vaker pech hebt gehad met mobiele telfoons, neem ik aan dat je al voor je bestelt eerst bij de leverancier checkt hoe deze klachten/reparatie's behandeld. Op de website van Typhone staat uitvoerig hoe dit afgehandeld wordt, je had dus kunnen weten dat dit via Dynafix gaat.
Voor reparatie zijn twee mogelijkheden 1) rechtstreeks via Dynafix 2) via Typhone. De mogelijkheid om rechtstreeks dit met de fabrikant te regelen, bieden zij niet. Naar mijn idee doet een eventuele mondelinge toezegging van een medewerker daar niets van af. Uiteindelijk wordt dat een getouwtrek of dit wel of niet gezegd is.

Wat bedoel je met na 3 keer een nieuwe telefoon? Reken je er op dat je nu recht hebt op een nieuwe telefoon? Ik begreep dat de eerste klacht naar tevredenheid was opgelost, maar dat er daarna een nieuw probleem zich voordeed.

Je kunt als je er met Typhone niet uitkomt, je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Qshops.org (www.q-shops.org).

Re: typhone

Geplaatst: 13 nov 2012 12:53
door esme42
nee na de 1e keer kwam de telefoon terug met een nieuwe klacht, waardoor ik de telefoon niet heb kunnen gebruiken om te kijken of de 1e klacht wel verholpen was. dat weet ik nu nog steeds niet.

en nee ik heb er niet aan gedacht om te kijken waar de telefoon gerepareerd zou worden omdat ik hoopte dat ik niet zoveel pech zou hebben dat het weer gebeurde.

Re: typhone

Geplaatst: 15 nov 2012 14:46
door Typhone.nl
Beste mevrouw Overweg,

Het is begrijpelijk dat u de beschreven situatie als erg onprettig hebt ervaren. Ik heb uw Case in behandeling genomen en ben tot de conclusie gekomen dat u een nieuw toestel toegestuurd krijgt.

Het toestel dat u naar Typhone.nl hebt verzonden zullen wij in bezit nemen. Een nieuwe Nokia Lumia 900 White, die ik overigens op voorraad heb, zal deze week nog naar u verzonden worden.

Hopelijk heb ik uw klacht hiermee met tevredenheid op kunnen lossen.

Met vriendelijke groet,

Typhone.nl

Re: typhone

Geplaatst: 15 nov 2012 14:52
door esme42
dank je wel.

Re: typhone

Geplaatst: 08 dec 2012 14:54
door esme42
Nog even een update.

Heb netjes een nieuw toestel ontvangen (al kostte het wat moeite en extra kosten maar die krijg ik terug).
En ja hoor wat bij het andere toestel na de 1e reparatie als klacht naar boven kwam, is bij het nieuwe toestel al na 3 dagen als probleem herkenbaar.
Ik denk dat het dus gewoon een Nokia Lumia 900 probleem is.

Maar helaas houdt dat in dat mijn nieuwe telefoon ook alweer naar Dynafix is verstuurd en die het alweer door gestuurd hebben.

Al met al heb ik dus sinds 20 september een nokia lumia 900 en heb ik de toestellen welgeteld 6 dagen en de keer erna 3 dagen kunnen gebruiken, de rest van de tijd weg voor reparatie.

Nooit meer een Nokia dat is zeker