Concepts ICT ervaring na 1,5 week
Geplaatst: 13 nov 2012 13:39
Goedendag,
Hieronder mijn ervaring van al 1 hele week Concepts ICT glasvezelinternet.
Aanvraag begin dit jaar verliep zonder problemen, de aanleg door reggefiber is ook netjes gedaan.
In de aanvraag werd het mij niet duidelijk (achteraf) dat er standaard geen draadloze router wordt aangeboden (KPN daarentegen wel standaard). Ik heb ook slechts 1 tv decoder, waar praktisch niets mee kan (KPN standaard 2 tv decoders, incl. live pauzeren bijv.) dit alles slechts 10 euro duurder dan bij Concepts ICT.
Afijn, de decoder heb ik op 30-10 alvast aangesloten, ik was toch vrij die dag, even gebeld met Concepts om 15.00 uur met vraag of ik diezelfde dag al aangesloten kon worden ipv 1 november. Dat was geen enkel probleem, om 17.00 uur zou alles moeten werken. Inderdaad keurig om 17.00 uur internet en tv. Perfect.
Doordat het voor mij niet duidelijk was dat er standaard dus geen router wordt geleverd door Concepts met wifi, heb ik nu dus nog een aparte wifi-router moeten aanschaffen.
Bij de tv decoder zat praktisch geen installatie gegevens, via google kwam ik er niet achter maar via de helpdesk ben ik er uiteindelijk achter gekomen dat ik op de site van glashart diverse handleidingen kon downloaden (bijv. tv-codes) erg jammer dat er een gekopieerd A4-tje in de doos zat van een gedeelte van de handleiding, persoonlijk vind ik dat een beetje amateuristisch overkomen.
Diezelfde dag (dinsdag 30-10) heb ik ook nog een keer gebeld met de vraag of het plus-pakket geactiveerd kan worden, dit omdat er zenders inzitten waar mijn zoontje van 3 jaar erg graag naar mag kijken. Dat zou op 5 november pas kunnen, ik baalde daar wel erg van (KPN 1 telefoontje en 10 seconden later actief…) maar goed ik had er vrede mee. Op 5 november gebeld, niet geactiveerd, activatiedatum was verplaatst (zonder bericht) naar 12-11. Daar was ik kort gezegd niet erg blij mee, ik begon bijna mijn geduld te verliezen. De dame aan de telefoon zou er voor zorgen dat het alsnog op 5 november geactiveerd zou worden, gelukkig is dat ook geregeld, moest wel bijna weer 2 uur wachten.
Vanaf het 1e moment heb ik ook geen analoge tv. Deze aansluiting is nu essentieel geworden omdat ik dus maar 1 tv decoder heb ontvangen, en dus mijn tv boven nu weer analoog moet aansluiten.
De storing is aangemeld bij Reggefiber op 1 november volgens de helpdesk, aangezien mijn huidige contract bij KPN op 5 november afliep had ik enige haast hiermee. Als er een monteur ter plaatse moest komen dan zou ik even gebeld worden.
Op 5 november stond er plots een monteur voor de deur, gelukkig was mijn vriendin net thuis gekomen. Op 6 november komt hij nog een keer, maar dan met de juiste apparatuur om het e.e.a. door te meten. Toen is gebleken dat de modem dus defect was.
Kortom, in nog geen week tijd heb ik nog geen erg lekker gevoel overgehouden aan de 1e kennismaking met Concepts.
Op 13-11 geen internet, geen telefoon, geen tv meer, alleen nog analoog. het gaat blijkbaar erg goed bij hun. Opnieuw mijn frustratie geuit, en gemeld dat ik er nu echt compleet klaar mee was, en in 1e instantie had ik als compensatie aangegeven een gratis digitale recorder, maar nu heb ik gevraagd om het abonnement maar stop te zetten, klaar er mee.
Ik werd gebeld door concepts hierover, de man was het met mij eens dat het 1e contact inderdaad niet lekker is verlopen, en vroeg dan vervolgens hoe hij van mij een tevreden klant kon maken. ik meldde dat ik tevreden was als het abonnement stopgezet kon worden, dat kan wel maar dan moet ik ruim 500 euro betalen!!!! De digitale recorder dan maar, ook dit kon hij niet voor mij regelen.
Mijn vraag was daarom dan ook vervolgens, nou wat kun je dan voor mij doen? Nou eigenlijk dus helemaal niets, niets anders dan ff mijn verhaal aanhoren.
Toen werd ik pas echt kwaad, ik ben er zo klaar mee, deze amateuristische, niet meedenkende provider! heeft iemand het wel voor elkaar gekregen om daar makkelijk af te komen?
Edwin
Hieronder mijn ervaring van al 1 hele week Concepts ICT glasvezelinternet.
Aanvraag begin dit jaar verliep zonder problemen, de aanleg door reggefiber is ook netjes gedaan.
In de aanvraag werd het mij niet duidelijk (achteraf) dat er standaard geen draadloze router wordt aangeboden (KPN daarentegen wel standaard). Ik heb ook slechts 1 tv decoder, waar praktisch niets mee kan (KPN standaard 2 tv decoders, incl. live pauzeren bijv.) dit alles slechts 10 euro duurder dan bij Concepts ICT.
Afijn, de decoder heb ik op 30-10 alvast aangesloten, ik was toch vrij die dag, even gebeld met Concepts om 15.00 uur met vraag of ik diezelfde dag al aangesloten kon worden ipv 1 november. Dat was geen enkel probleem, om 17.00 uur zou alles moeten werken. Inderdaad keurig om 17.00 uur internet en tv. Perfect.
Doordat het voor mij niet duidelijk was dat er standaard dus geen router wordt geleverd door Concepts met wifi, heb ik nu dus nog een aparte wifi-router moeten aanschaffen.
Bij de tv decoder zat praktisch geen installatie gegevens, via google kwam ik er niet achter maar via de helpdesk ben ik er uiteindelijk achter gekomen dat ik op de site van glashart diverse handleidingen kon downloaden (bijv. tv-codes) erg jammer dat er een gekopieerd A4-tje in de doos zat van een gedeelte van de handleiding, persoonlijk vind ik dat een beetje amateuristisch overkomen.
Diezelfde dag (dinsdag 30-10) heb ik ook nog een keer gebeld met de vraag of het plus-pakket geactiveerd kan worden, dit omdat er zenders inzitten waar mijn zoontje van 3 jaar erg graag naar mag kijken. Dat zou op 5 november pas kunnen, ik baalde daar wel erg van (KPN 1 telefoontje en 10 seconden later actief…) maar goed ik had er vrede mee. Op 5 november gebeld, niet geactiveerd, activatiedatum was verplaatst (zonder bericht) naar 12-11. Daar was ik kort gezegd niet erg blij mee, ik begon bijna mijn geduld te verliezen. De dame aan de telefoon zou er voor zorgen dat het alsnog op 5 november geactiveerd zou worden, gelukkig is dat ook geregeld, moest wel bijna weer 2 uur wachten.
Vanaf het 1e moment heb ik ook geen analoge tv. Deze aansluiting is nu essentieel geworden omdat ik dus maar 1 tv decoder heb ontvangen, en dus mijn tv boven nu weer analoog moet aansluiten.
De storing is aangemeld bij Reggefiber op 1 november volgens de helpdesk, aangezien mijn huidige contract bij KPN op 5 november afliep had ik enige haast hiermee. Als er een monteur ter plaatse moest komen dan zou ik even gebeld worden.
Op 5 november stond er plots een monteur voor de deur, gelukkig was mijn vriendin net thuis gekomen. Op 6 november komt hij nog een keer, maar dan met de juiste apparatuur om het e.e.a. door te meten. Toen is gebleken dat de modem dus defect was.
Kortom, in nog geen week tijd heb ik nog geen erg lekker gevoel overgehouden aan de 1e kennismaking met Concepts.
Op 13-11 geen internet, geen telefoon, geen tv meer, alleen nog analoog. het gaat blijkbaar erg goed bij hun. Opnieuw mijn frustratie geuit, en gemeld dat ik er nu echt compleet klaar mee was, en in 1e instantie had ik als compensatie aangegeven een gratis digitale recorder, maar nu heb ik gevraagd om het abonnement maar stop te zetten, klaar er mee.
Ik werd gebeld door concepts hierover, de man was het met mij eens dat het 1e contact inderdaad niet lekker is verlopen, en vroeg dan vervolgens hoe hij van mij een tevreden klant kon maken. ik meldde dat ik tevreden was als het abonnement stopgezet kon worden, dat kan wel maar dan moet ik ruim 500 euro betalen!!!! De digitale recorder dan maar, ook dit kon hij niet voor mij regelen.
Mijn vraag was daarom dan ook vervolgens, nou wat kun je dan voor mij doen? Nou eigenlijk dus helemaal niets, niets anders dan ff mijn verhaal aanhoren.
Toen werd ik pas echt kwaad, ik ben er zo klaar mee, deze amateuristische, niet meedenkende provider! heeft iemand het wel voor elkaar gekregen om daar makkelijk af te komen?
Edwin