LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] badkamer lekkage na 5 jaar , constructie fout..help

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
edje_nl

badkamer lekkage na 5 jaar , constructie fout..help

Ongelezen bericht door edje_nl »

Ik heb 5 jaar geleden mijn badkamer laten renoveren voor 12000 euro bij de Fa. Roko uit de Goorn(nh). Deze badkamer staat op de eerste verdieping boven de meterkast. Ik heb 2 weken geleden lekkage gehad in de groepenkast, de hoofd-stop is eruit gesprongen. Afijn verzekering gebeld, experts over de vloer. Blijkt dat er een constructie fout in mijn drain zit. Zij hebben destijds de drain zo in de vloer geplaatst dat het wachten was op de lekkage. waarschijnlijk lekt dit al een jaar of 4. en wel zo langzaam dat je er eigenlijk niks van merkt. Kortom:

vocht onder de vloertegels
vocht achter de wandtegels in de douche hoek
Micro-scheuren in het voegwerk aan de wand
verkeerd gemonteerde drain
Geoxideerde groepenkast

Kortom ik heb een schade van ongeveer 3500 euro, excl. tegels en groepenkast. In die hoek moet alles er af en weer nieuw er op. In de vloer moet het zand/cement vervangen worden en de afvoer aangepast.

Nu komt het, de leverancier Roko is in 2010 failliet verklaart en ik heb denk ik dus geen poot om op te staan. De opstal verzekering betaalt niet meer 1500 euro uit, omdat het hier om een montage/constructiefout gaat.

Wie weet wat ik nu moet doen, want ik kan niemand meer aansprakelijk stellen.

madfred

Re: badkamer lekkage na 5 jaar , constructie fout..help

Ongelezen bericht door madfred »

Was deze firma aangesloten bij een garantie fonds (Bouwgarant) of iets dergelijks? Het zou kunnen dat er via die weg nog iets te regelen is, zo niet denk ik dat het een heel vervelende zaak voor u is. Dat is het natuurlijk al, maar dan wordt het nog vervelender.
In ieder geval sterkte er mee!

Gesloten