Kapotte harde schijf zelf betalen binnen garantieperiode
Geplaatst: 13 nov 2012 17:04
Een Toshiba laptop van 1 jr oud met nog 1 jr garantie is door mij ter reparatie aangeboden aan Paradigit, waar ik de laptop heb gekocht. De laptop wilde nu niet meer opstarten.
Een medewerker van de winkel heeft de laptop kort nagekeken, de computer even opengemaakt maar kon niet direct een oorzaak vinden.
Het toeval wil dat op hetzelfde moment dat ik in het Paradigit fliaal ben, de mededeling komt dat het filiaal gesloten zal worden en er zal dus geen acties meer gedaan worden voor de klant. Ik krijg het advies mee om dan maar gebruik te maken van de ophaalservice van Toshiba. Aldus geschiedde...
Na 5 dg krijg ik van de firma Dynafix (?) schriftelijk een prijsopgave dat de laptop buiten de garantie valt vanwege een niet originele harde schijf ???
Dit is een absoluut onjuiste conclusie. Nota bene heb ik samen met de medewerker van het Paradigit filiaal meegekeken en gezien dat een Hitachi harde schijf in de Toshiba laptop zit!
De kosten die mij nu worden berekend: € 58,00 reparatie kosten en een harde schijf van € 137.76 dat is incl. btw € 236.87.
Ik verwacht als klant een correcte afhandeling en service voor het probleem dat ikzelf niet heb veroorzaakt. Ik verwacht dat een laptop van 1 jaar oud, welke ik onbeschadigd en als nieuw heb ingeleverd bij de ophaalservice van Toshiba, deze volgens de garantievoorwaarden kosteloos wordt gerepareerd. Toshiba (of Dynafix?) lijken zich van de garantievoorwaarden te willen onttrekken door onjuiste informatie
Hierna heb ik telefonisch contact gezocht én met Paradigit, die mij doorverwees naar Toshiba én met Toshiba, die mij doorverwees naar Paradigit; m.a.w. het wordt zo niet voor mij opgelost en ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
Inmiddels een schriftelijke klacht ingediend bij Toshiba, waarop (nog) geen antwoord.
Telefonisch contact gehad met Dynafix; zij herhalen het feit dat er 'geen originele harde schijf' in de laptop zit en hebben ter bewijs een foto gestuurd... idd een zogn Seagate harde schijf op de foto en geen Hitachi.
Ik weet wel dat wij zelf gezien hebben dat er een Hitachi inzat vóór verzending naar Toshiba !!
Het vervelende is nu dat wij als klant van Paradigit nu zelf verhaal moeten halen en niet meer kunnen bewijzen dat er idd een origineel onderdeel in de laptop zat.
Wie herkent zich in dit verhaal? Hoe nu te handelen, graag jullie visie?
Een medewerker van de winkel heeft de laptop kort nagekeken, de computer even opengemaakt maar kon niet direct een oorzaak vinden.
Het toeval wil dat op hetzelfde moment dat ik in het Paradigit fliaal ben, de mededeling komt dat het filiaal gesloten zal worden en er zal dus geen acties meer gedaan worden voor de klant. Ik krijg het advies mee om dan maar gebruik te maken van de ophaalservice van Toshiba. Aldus geschiedde...
Na 5 dg krijg ik van de firma Dynafix (?) schriftelijk een prijsopgave dat de laptop buiten de garantie valt vanwege een niet originele harde schijf ???
Dit is een absoluut onjuiste conclusie. Nota bene heb ik samen met de medewerker van het Paradigit filiaal meegekeken en gezien dat een Hitachi harde schijf in de Toshiba laptop zit!
De kosten die mij nu worden berekend: € 58,00 reparatie kosten en een harde schijf van € 137.76 dat is incl. btw € 236.87.
Ik verwacht als klant een correcte afhandeling en service voor het probleem dat ikzelf niet heb veroorzaakt. Ik verwacht dat een laptop van 1 jaar oud, welke ik onbeschadigd en als nieuw heb ingeleverd bij de ophaalservice van Toshiba, deze volgens de garantievoorwaarden kosteloos wordt gerepareerd. Toshiba (of Dynafix?) lijken zich van de garantievoorwaarden te willen onttrekken door onjuiste informatie
Hierna heb ik telefonisch contact gezocht én met Paradigit, die mij doorverwees naar Toshiba én met Toshiba, die mij doorverwees naar Paradigit; m.a.w. het wordt zo niet voor mij opgelost en ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
Inmiddels een schriftelijke klacht ingediend bij Toshiba, waarop (nog) geen antwoord.
Telefonisch contact gehad met Dynafix; zij herhalen het feit dat er 'geen originele harde schijf' in de laptop zit en hebben ter bewijs een foto gestuurd... idd een zogn Seagate harde schijf op de foto en geen Hitachi.
Ik weet wel dat wij zelf gezien hebben dat er een Hitachi inzat vóór verzending naar Toshiba !!
Het vervelende is nu dat wij als klant van Paradigit nu zelf verhaal moeten halen en niet meer kunnen bewijzen dat er idd een origineel onderdeel in de laptop zat.
Wie herkent zich in dit verhaal? Hoe nu te handelen, graag jullie visie?