Oplichtingspraktijken bij Bepsy / Roompot Beach Resort
Geplaatst: 13 nov 2012 20:33
We hebben met 5 vrienden (25+ ers) een "vakantie" geboekt voor een lang weekend bij Roompot Beach Resort. Dit is gedaan via de site Bepsy.nl waar we een korting kregen. Betaling is uiteindelijk gedaan rechtstreeks aan Roompot en Bepsy fungeerde dus enkel als tussenpersoon. De voorwaarden op de site van Bepsy hebben we geaccepteerd, echter daarmee accepteer je dus ook de voorwaarden van Roompot (lang leve de kleine lettertjes), maar dit was ons tot dusver onbekend want deze voorwaarden zijn ons nooit toegekomen.
Echter, aangekomen na 5 uur rijden (Groningen - Zeeland) werd ons met een ferme toon vermeld dat we een groep zijn en dus 50 pp EXTRA borgsom moeten betalen en een dwangclausule moesten tekenen dat als er ook maar iemand over ons zou klagen, dat we van het park gezet zouden worden en alle betalen borg en huur kwijt zouden zijn. Nou, we zijn 25+ ers met gezinnen en hebben zelf kinderen, dus we vonden het niet zo prettig om aangesproken te worden alsof we dronken jongeren zijn van 16. Na een vreemde discussie en slechte uitleg over de voorwaarden, hebben we besloten om ter plekke de overeenkomst op grond van de extra voorgelegde voorwaarden (borg staat in de voorwaarden, maar de hoogte niet!) te ontbinden. Tevens werd een Creditcard betaling niet aangenomen voor de borg, enkel cash-geld wat in een enveloppe gestopt zou worden.
Het stonk aan alle kanten, de toonzetting ipv een warm welkom, de clausule en de niet meewerkenheid van het personeel. Goed, we hebben een super weekend gehad in CenterParcs, maar zijn nu 250 euro kwijt en het is de vraag of we de borg nog wel teruggestort krijgen. We hopen van wel en dit is onderhandt ook een principe kwestie aan het worden, want je de hele manier van zakendoen en communiceren slaat kan noch wal.
Ik wil graag weten: wat zijn onze rechten en omdat we ontbonden hebben voordat we het park in zijn gegaan, kunnen we het geld terugeisen (allicht met een kleine boete voor de adminkosten)? Of mogen ze het totaalbedrag zomaar inhouden terwijl ze idiote voorwaarden stellen? Let wel: de totale borg zou 330 euro zijn en de huur slechts 150 euro. Totaal dus 480 euro ophoesten.
Dank alvast voor de reacties en het meedenken.
Echter, aangekomen na 5 uur rijden (Groningen - Zeeland) werd ons met een ferme toon vermeld dat we een groep zijn en dus 50 pp EXTRA borgsom moeten betalen en een dwangclausule moesten tekenen dat als er ook maar iemand over ons zou klagen, dat we van het park gezet zouden worden en alle betalen borg en huur kwijt zouden zijn. Nou, we zijn 25+ ers met gezinnen en hebben zelf kinderen, dus we vonden het niet zo prettig om aangesproken te worden alsof we dronken jongeren zijn van 16. Na een vreemde discussie en slechte uitleg over de voorwaarden, hebben we besloten om ter plekke de overeenkomst op grond van de extra voorgelegde voorwaarden (borg staat in de voorwaarden, maar de hoogte niet!) te ontbinden. Tevens werd een Creditcard betaling niet aangenomen voor de borg, enkel cash-geld wat in een enveloppe gestopt zou worden.
Het stonk aan alle kanten, de toonzetting ipv een warm welkom, de clausule en de niet meewerkenheid van het personeel. Goed, we hebben een super weekend gehad in CenterParcs, maar zijn nu 250 euro kwijt en het is de vraag of we de borg nog wel teruggestort krijgen. We hopen van wel en dit is onderhandt ook een principe kwestie aan het worden, want je de hele manier van zakendoen en communiceren slaat kan noch wal.
Ik wil graag weten: wat zijn onze rechten en omdat we ontbonden hebben voordat we het park in zijn gegaan, kunnen we het geld terugeisen (allicht met een kleine boete voor de adminkosten)? Of mogen ze het totaalbedrag zomaar inhouden terwijl ze idiote voorwaarden stellen? Let wel: de totale borg zou 330 euro zijn en de huur slechts 150 euro. Totaal dus 480 euro ophoesten.
Dank alvast voor de reacties en het meedenken.