Pagina 1 van 1

UPC mediaboxen werken niet maar wel betalen?

Geplaatst: 14 nov 2012 06:04
door Marietje2012
Goedendag Allemaal,

Ik ben eindelijk overgestapt op digitale tv van upc, nou dat heb ik geweten!
Vanaf dag 1 werkt de mediabox niet of niet naar behoren, ondertussen heb ik box 3 in huis..
En natuurlijk werkt deze ook niet goed.. valt vaak zomaar uit, on demand werkt niet of juist als je helemaal niet op on demand hebt gedrukt, enfin de problemen waar forums mee gevuld staan.

Nu is de 1e rekening iets te laat betaald, wel te verstaan een week.
Dit kwam omdat ik vragen had over de rekening en het feit dat we dus geen werkend kastje hadden gekregen.

Om Upc te bereiken moet je volhardend zijn en liefst ook een vaste telefoonlijn hebben, die hebben we niet, dus naast tijd kost het ook nog eens je belbundel en extra kosten per minuut..

Dus hebben we een contact formulier ingevuld ivm vragen over de rekening en een forum item aangemaakt over het niet werken van de UPCbox.

Toen we op beiden antwoord kregen en een nieuwe box onderweg was, heb ik meteen de rekening voldaan.

Nu scherts mijn verbazing, 2 maanden later en 2 niet werkende mediaboxen later, staat er ineens 25 euro extra kosten op mijn rekening.

Er staat niet bij waar deze kosten voor zijn, dus ik bellen.. niet te bereiken want Horizon is gelanceerd en ja dat werkt ook niet, dus na nog meer belkosten word je gewoon geadviseerd na minuten in een kiesmenu en wachtrij te hebben gestaan, om later nog maar eens te proberen.

Ik weer een contact formulier ingevuld, en ja hoor na een week antwoord, het waren incasso/ boete kosten voor een rekening van 2 maanden geleden..

Natuurlijk meteen reactie terug met bovenstaand verhaal en de vraag waarom ik ipv compensatie voor een niet werkend product een boete moet gaan betalen?

Geen reactie, ik heb nu al meedere formulieren en emails gestuurd aan UPC, maar geen inhoudelijke reactie terug over die 25 euro.
Ook is het niet gecrediteerd, ze willen wel graag een mediabox 4 opsturen..

Nou die hoef ik niet, ik denk dat ik ga proberen om contract te beindigen ivm niet leveren van werkend product, is dat haalbaar??

Re: UPC mediaboxen werken niet maar wel betalen?

Geplaatst: 14 nov 2012 10:23
door ciske
ik denk dat ik ga proberen om contract te beindigen ivm niet leveren van werkend product, is dat haalbaar??
Als het 30 dagen niet werkt wel ja, maar dan moet je ze eerst een week de tijd geven om alsnog de boel op orde te krijgen.

Stuur ze een aangetekende brief dat ze 7 dagen de tijd hebben, en doen ze dat niet, dan kan je het contract laten ontbinden.

Re: UPC mediaboxen werken niet maar wel betalen?

Geplaatst: 19 dec 2012 14:53
door renegade66
ik moet wat voorzichtig zijn met antwoorden.

indien het een openstaande rekening is van na 1 juli 2012 mogen ze niet eens een boete/incassokosten berekenen.

ze behoren je eerst een aanmaning/ingebrekestelling te sturen met een betaaltermijn van 14 dagen.
Voor particuliere vorderingen mag niet van de wettelijke regeling worden afgeweken. Het is wellicht ook goed te vermelden dat de wet uitgaat van een betalingstermijn van 30 dagen.

ik zou dus de kosten van € 25,- zeker niet betalen.

tevens zou ik UPC een laatste termijn van 7 dagen geven om de boel goed werkend te maken op straffe van ontbinding van het contract.

indien ze hier niet aan meewerken kun je hierover een klacht indienen.

ex UPC medewerker.

Re: UPC mediaboxen werken niet maar wel betalen?

Geplaatst: 19 dec 2012 15:02
door ciske
Ga eens met je vragen naar het Chello/UPC forum , daar zitten medewerkers van upc op.