| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opgelicht door OXXIO, wie ook? en wil getuigen in rechtszaak
-
triple7300
Opgelicht door OXXIO, wie ook? en wil getuigen in rechtszaak
Ik ben opzoek naar mensen welke ook opgelicht zijn door OXXIO , reeds lange tijd heb ik problemen met dit bedrijf, nog steeds....ben al 3 jaar geen klant meer van OXXIO. Zij proberen mij geld afhandig te maken, volgens hen ben ik hen nog geld verschuldigd, OXXIO heeft op basis van geschatte meterstanden mij destijds 1850 euro als eindafrekening in rekening gebracht. ik heb dit destijds onder dwang van incassobureau intrum jusitita betaald, nu heb ik weer met dit bureau te maken en hun handelswijze is werkelijk schandalig, zij stalken mij met telefoontjes, heb daar ook aangifte van gedaan en nu bellen zij mijn familieleden, te gek voor woorden. OXXIO heb ik verzocht met bewijzen te komen van de meterstanden, dit kunnen of willen zij mij niet overleggen. Wie heeft ook een soortgelijk drama met OXXIO en INTRUM JUSTITIA en zou eventueel in een rechtszaak voor mij willen getuigen van het oplichtersgedrag van OXXIO en de schandalige handelswijze van INTRUM JUSTITIA?
Re: Opgelicht door OXXIO, wie ook? en wil getuigen in rechtszaak
dus als ik het goed begrijp:
je meterstanden zijn geschat door oxxio, deze waren gezien uw reactie dus niet goed.
in plaats van te eisen dat er iemand de meterstanden op zou komen nemen heeft u onder dwang van IJ betaald? en hoe zit het dan met de "echte" meterstanden?
als u geen bewijs heeft zal dit een vervelende zaak worden
mijn gasmeter werd vorige maand ook geschat..maar wel 10.000M3 te hoog. dit heb ik natuurlijk niet geaccepteerd en ben in de pen geklommen, alles is weer recht gezet
je meterstanden zijn geschat door oxxio, deze waren gezien uw reactie dus niet goed.
in plaats van te eisen dat er iemand de meterstanden op zou komen nemen heeft u onder dwang van IJ betaald? en hoe zit het dan met de "echte" meterstanden?
als u geen bewijs heeft zal dit een vervelende zaak worden
mijn gasmeter werd vorige maand ook geschat..maar wel 10.000M3 te hoog. dit heb ik natuurlijk niet geaccepteerd en ben in de pen geklommen, alles is weer recht gezet
-
triple7300
Het bewijs wat ik heb is dat OXXIO natte vingerwerk heeft toegepast, mijn vorige (voor OXXIO) leverancier en mijn huidige leverancier hebben mij nooit extra geld in rekening gebracht. onze gezins-samenstelling was tentijde van het contract met OXXIO 3 personen, ik verblijf minimaal 3 dagen per week in het buitenland, OXXIO heeft ons destijds 3 x het normale verbruik van een gezin in rekening gebracht, te gek voor woorden. OXXIO komt niet met bewijzen, hebben zij waarschijnlijk niet of willen zij niet geven. Ook het incassobureau INTRUM JUSTITIA, zal ik in deze rechtszaak dagvaarden, zij stalken en overtreden alle regels op de wet privacy!
-
triple7300
Ook het internet staat VOL met klachten over OXXIO en INTRUM JUSTITIA
ik weet niet of het zin heeft, maar toen je over ben gestapt naar een nieuwe leverancier, zijn toen de meterstanden wel opgenomen? dat zou je namelijk wel eens heel goed kunnen gebruiken mocht je een rechtzaak beginnen. wie weet kan je zelfs je meterstanden van nu gebruiken, om te bewijzen dat de standen die ze 'geschat' hebben nooit kunnen kloppen.
overigens heeft het totaal geen zin om een wild vreemde te laten getuigen..in jouw zaak helpt het alleen als je getuigen hebt die daadwerkelijk de meterstanden gezien hebben toen dit speelde
overigens heeft het totaal geen zin om een wild vreemde te laten getuigen..in jouw zaak helpt het alleen als je getuigen hebt die daadwerkelijk de meterstanden gezien hebben toen dit speelde
-
triple7300
Toen ik over ben gegaan naar een andere leverancier heb ik inderdaad een beginstand en aan het einde van het jaar een eindstand moet opgeven, kort geleden zijn er weer meterstanden opgenomen. Dit heeft OXXIO NOOIT gedaan, schatten is wat zij doen, ik ben toen ook in verweer gegaan, echter zonder resultaat, incassobureau intimideerde ons destijds, dit gaat nu niet gebeuren en zie een rechtszaak met ALLE vertrouwen tegemoet.
succes.. ik hoop dat je krijgt wat je toekomt.
-
triple7300
Oxxio staat nou niet bekend als keurige partij. Gisteren publiceerde De Pers over de wantoestanden bij dat bedrijf. Drie oud-medewerkers van de klantenservice vertelden hoe klanten onterecht en met opzet werden lastig gevallen met dubbele rekeningen en opzettelijk lange telefonische wachttijden. Een oud-medewerker die tot voor kort op de helpdesk van Woonenergie heeft gewerkt, voorspelt weinig goeds. ‘Veel klanten die weggingen bij Woonenergie klaagden al over de eindafrekening. Ze kunnen straks ook nooit op tijd de jaarafrekeningen versturen.’
Wat ik niet begrijp, u geeft aan dat u bij de overstap naar een nieuwe leverancier een stand hebt doorgegeven. Dit zal logischerwijs (en ook wettelijk verplicht) de eindstand zijn geweest van Oxxio. Dit houdt in dat Oxxio kan hebben geschat tot ze een ons wegen in hun eigen leverperiode, maar aangezien hun eindstand wordt aangeleverd door uw nieuwe leverancier, kunnen zij niet anders dan deze stand aannemen. Als vervolgens blijkt dat uw standen door Oxxio "te hoog" geschat zijn, zullen zij dit moeten aanpassen naar de beginstand van de nieuwe leverancier en het teveel betaalde aan u terug moeten uitkeren.
Dus hoe kan het dat het verschil dan niet tijdens de overstap is rechtgetrokken?
Dus hoe kan het dat het verschil dan niet tijdens de overstap is rechtgetrokken?
Beetje raar verhaal. Waarom ga je in hemelsnaam betalen als Oxxio de meterstanden heeft geschat en deze zijn veel te hoog.
Ze zouden mij kunnen intimideren tot ze een ons wegen maar ik zou mooi niet betalen.
Ik neem aan dat jij toendertijd onmiddelijk de juiste standen hebt doorgegeven en daar ook een bewijs van hebt?
Ze zouden mij kunnen intimideren tot ze een ons wegen maar ik zou mooi niet betalen.
Ik neem aan dat jij toendertijd onmiddelijk de juiste standen hebt doorgegeven en daar ook een bewijs van hebt?
Ja én? Veel daarvan zijn zwaar overtrokken, of gewoon onterecht. Dat zegt natuurlijk niks over uw specifieke situatie.triple7300 schreef:Ook het internet staat VOL met klachten over OXXIO en INTRUM JUSTITIA
Maar goed, uw eindstand is bekend geworden bij de overstap naar een andere leverancier, met die stand en gegevens, zou dit recht te breien moeten zijn.
-
triple7300
Heb inmiddels contact met mede gedupeerden , zelfde verhaal torenhoge onterechte eindafrekeningen welke ook gebaseerd waren op geschatte meterstanden, schandalige afhandeling door klantenservice OXXIO en ook zéér negatieve ervaringen met het incassobureau INTRUM JUSTITIA uit Den haag.
Heb ook bij Oxxio gezeten maar nooit hebben ze de meterstanden geschat.
Mijn idee !sephora30 schreef:Ze zouden mij kunnen intimideren tot ze een ons wegen maar ik zou mooi niet betalen.
Nee toch, als je weet dat Oxxio fout zit 
Goed lezen Sephora, ik ben het nl helemaal met U eens!sephora30 schreef:Nee toch, als je weet dat Oxxio fout zit
-
Bob Schurkjens
Ik ben ex-klant van OXXIO en heb destijds een soortgelijke bak ellende meegemaakt. Dit was omstreeks 2003. Het is ontzettend jammer dat mensen die een probleem hebben met hun energieleverancier, niet naar de http://www.sgc.nl gaan om succesvol een geschil aan te spannen. Op die manier kun je je recht makkelijk halen. Maar vrijwel niemand doet dit. Mensen betalen nog liever een onterechte vordering aan Intrum Justitia dan dat ze een geschil aanspannen tegen hun leverancier.
ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op deze vragen, maar TS lijkt deze te ontwijken.sephora30 schreef:Beetje raar verhaal. Waarom ga je in hemelsnaam betalen als Oxxio de meterstanden heeft geschat en deze zijn veel te hoog.
Toen u destijds 3 jaar geleden overstapte naar een andere leverancier hebt u meterstanden oeten doorgeven. Van Oxxio kreeg u toen de bewuste eindafrekening. U geeft aan dat de gebruikte meterstanden goed fout waren. Voor een correctie op die meterstanden had u zich moeten enden tot uw nieuwe leverancier. Hebt u dat toen wel gedaan? Hebt u überhaupt toen wel bij beide leveranciers aan de bel getrokken dat de meterstanden niet klopten?
U zegt dat u destijds onder dwang van van IJ de rekening van Oxxio hebt voldaan. Met andere woorden, (althans dat is wat ik begrijp) u had en hebt alle Oxxio rekeningen, dus termijnen betaald?!
Nu, drie jaar later valt IJ u weer lastig. U zou nog iets moeten betalen. Onduidelijk in uw verhaal is over wat voor bedrag het gaat en waar het betrekking op heeft. Weet u wel zeker dat het betrekking heeft op Oxxio?
En, hebt u hierover al contact opgezocht met Oxxio?
Inmiddels bent u al 3 bij Oxxio weg. Dit betekent dat u inmiddels minimaal 2x al een jaarafrekening hebt gehad. U zegt dat uw meterstanden inmiddels al een keer door een meteropnemer zijn opgenomen. Al met al corrigeert het zich vanzelf. Zoniet heeft het zich tussentijds al gecorrigeerd bij een eerdere jaarafrekening warvoor u uw meterstanden hebt doorgegeven. U zult van uw nieuwe leverancier altijd op enig moent geld hebben moeten teruggekregen in de tussentijd na uw switch en nu.
Kunt u zich dit herinneren? En over welk bedrag ging dit?
Het opnemen van de meterstanden. Belangrijk is nu te weten wat voor meter u had. Hing in de meterkast een Oxxio meter of hing er gewoon de oude netbeheerders meter.
Er is een wettelijke verplichting dat meterstanden eens per drie jaar door een meteropnemer opgenomen dienen te worden. Mocht er een Oxxiometer gehangen hebben, dan was destijds het meetbedrijf van Oxxio verantwoordelijk. Echter dit is sinds 1-1-2012 niet meer het geval. Vanaf die datum is de plaatselijke netbeheerder verantwoordelijk.
Als u switch bent uzelf verantwoordelijk voor opname en doorgave van de meterstanden. Datzelfde geldt voor de jaarmeterstanden, indien er geen meteropnemer komt.
Ik begrijp uw frustratie, maar ik begrijp uw topic aanhef van oplichting naar het adres van Oxxio niet zo goed. Temeer daar u over meterstanden begint van drie jaar geleden en bijbehorende rekening, die u wel betaald hebt. Wat als oplichting bestempeld. Alsook dat IJ u nu weer benaderd, stalkt dat er nog een vordering ligt. Maar wat vordering dit is, wordt in uw verhaal absoluut niet duidelijk.
U zegt dat u destijds onder dwang van van IJ de rekening van Oxxio hebt voldaan. Met andere woorden, (althans dat is wat ik begrijp) u had en hebt alle Oxxio rekeningen, dus termijnen betaald?!
Nu, drie jaar later valt IJ u weer lastig. U zou nog iets moeten betalen. Onduidelijk in uw verhaal is over wat voor bedrag het gaat en waar het betrekking op heeft. Weet u wel zeker dat het betrekking heeft op Oxxio?
En, hebt u hierover al contact opgezocht met Oxxio?
Inmiddels bent u al 3 bij Oxxio weg. Dit betekent dat u inmiddels minimaal 2x al een jaarafrekening hebt gehad. U zegt dat uw meterstanden inmiddels al een keer door een meteropnemer zijn opgenomen. Al met al corrigeert het zich vanzelf. Zoniet heeft het zich tussentijds al gecorrigeerd bij een eerdere jaarafrekening warvoor u uw meterstanden hebt doorgegeven. U zult van uw nieuwe leverancier altijd op enig moent geld hebben moeten teruggekregen in de tussentijd na uw switch en nu.
Kunt u zich dit herinneren? En over welk bedrag ging dit?
Het opnemen van de meterstanden. Belangrijk is nu te weten wat voor meter u had. Hing in de meterkast een Oxxio meter of hing er gewoon de oude netbeheerders meter.
Er is een wettelijke verplichting dat meterstanden eens per drie jaar door een meteropnemer opgenomen dienen te worden. Mocht er een Oxxiometer gehangen hebben, dan was destijds het meetbedrijf van Oxxio verantwoordelijk. Echter dit is sinds 1-1-2012 niet meer het geval. Vanaf die datum is de plaatselijke netbeheerder verantwoordelijk.
Als u switch bent uzelf verantwoordelijk voor opname en doorgave van de meterstanden. Datzelfde geldt voor de jaarmeterstanden, indien er geen meteropnemer komt.
Ik begrijp uw frustratie, maar ik begrijp uw topic aanhef van oplichting naar het adres van Oxxio niet zo goed. Temeer daar u over meterstanden begint van drie jaar geleden en bijbehorende rekening, die u wel betaald hebt. Wat als oplichting bestempeld. Alsook dat IJ u nu weer benaderd, stalkt dat er nog een vordering ligt. Maar wat vordering dit is, wordt in uw verhaal absoluut niet duidelijk.
Hoezo goed lezen, ik bevestig wat jij zegthawkwind schreef:Goed lezen Sephora, ik ben het nl helemaal met U eens!sephora30 schreef:Nee toch, als je weet dat Oxxio fout zit