LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] RET....nee je kan beter lopen
RET....nee je kan beter lopen
Ik weet niet of ik de enige ben maar ik irriteer me mateloos aan o.a. tramlijn 20, bus 70, de verdwijning van buslijnen die echt nodig zijn. Bus 48/47 hebben ze maar geschrapt terwijl deze bussen altijd bomvol zitten, nu moet ik dus een connextion bus nemen die een keer per halfuur komt ! Ik woon in rotterdam...kijk als ik in een dorp woon okej maar in de stad kan dat niet hoor!!!
Tram 20 komt in de spits 20 minuten niet en dan komen er drie achter elkaar ! dan gaat de voorste kapot! elke dag is er weer wat of een stroomstoring/vertraging! die nwe trams gaan langzamer en hebben elke dag wel wer een storing dus neem je de bus ....ha niet dus want die slaat zoals wel vaker weer een rit over en de volgende komt 10 minuten later .....en dat terwijl ik die dag moest afrijden....gelukkig heb ik mijn rijbewijs gehaald ...en neem ik tegenwoordig de auto maar gewoon ...tis jammer voor het milieu !!!
nou ik ben me ei kwijt
groetjes een meestal iets positiever meisje
Tram 20 komt in de spits 20 minuten niet en dan komen er drie achter elkaar ! dan gaat de voorste kapot! elke dag is er weer wat of een stroomstoring/vertraging! die nwe trams gaan langzamer en hebben elke dag wel wer een storing dus neem je de bus ....ha niet dus want die slaat zoals wel vaker weer een rit over en de volgende komt 10 minuten later .....en dat terwijl ik die dag moest afrijden....gelukkig heb ik mijn rijbewijs gehaald ...en neem ik tegenwoordig de auto maar gewoon ...tis jammer voor het milieu !!!
nou ik ben me ei kwijt
groetjes een meestal iets positiever meisje
Re: RET....nee je kan beter lopen
de r.e.t. beslist niet over deze lijnen dat doet de gemeente/provincie dus moet je daar klagen. : :
Flauwekul. De RET beslist zéker wel mee over de lijnen. Men is nu langzaam de buslijnen aan het afstoten, in het kader van de (Op weg naar) TramPlus. Dat die rails nog gelegd moeten worden, doet niets af aan het verwijderen van busdiensten en/of -lijnen.
De bussen 's morgens vroeg en 's avonds laat rijden niet meer, want dat is niet rendabel. Gevolg: o.a. ziekenhuispersoneel moet nu andere vervoersmiddelen zoeken omdat ze met een vervoersprobleem voor de vroegste en de late diensten zitten. Dit bespaart de RET vreselijk veel materiaal- en personeelskosten (die ze kunnen opsouperen aan iets anders ).
Ik heb het gezien met buslijn 35. Overdag veel ouderen (route langs veel bejaardenhuizen en 55+ woningen). Niet rendabel: te veel kortingskaarten. 's Avonds om het half uur. Niet rendabel (nee, duh, de jongeren gaan met de tram/metro en de meeste ouderen reizen niet meer zo laat). Route naar zevenkamp opgeheven en eindpunt station alexander. Was eerst niet rendabel. Toen de mensen er aan gewend waren en de bus toch een redelijke passagiersbezetting kreeg, werd de lijnwijziging teruggedraaid en ging de bus weer naar zevenkamp. En nu klagen: de lijn is niet rendabel. Wie het snapt? Ik niet. En dit is nog maar een voorbeeld.
Voor de komende diensten (zomerdienst) nóg een voorbeeld: lijn 77 verdwijnt of krijgt een hele andere route plus aangepaste diensten en niet alleen vanwege de zomer'rust'. Voor de RET-reizigers: houdt uw oren en ogen open. Want de RET zal dit niet eerder bekend maken dan wanneer het wordt doorgevoerd. Met een beetje geluk is dit al 2 hele weken voor de invoering van de wijziging.
De bussen 's morgens vroeg en 's avonds laat rijden niet meer, want dat is niet rendabel. Gevolg: o.a. ziekenhuispersoneel moet nu andere vervoersmiddelen zoeken omdat ze met een vervoersprobleem voor de vroegste en de late diensten zitten. Dit bespaart de RET vreselijk veel materiaal- en personeelskosten (die ze kunnen opsouperen aan iets anders ).
Ik heb het gezien met buslijn 35. Overdag veel ouderen (route langs veel bejaardenhuizen en 55+ woningen). Niet rendabel: te veel kortingskaarten. 's Avonds om het half uur. Niet rendabel (nee, duh, de jongeren gaan met de tram/metro en de meeste ouderen reizen niet meer zo laat). Route naar zevenkamp opgeheven en eindpunt station alexander. Was eerst niet rendabel. Toen de mensen er aan gewend waren en de bus toch een redelijke passagiersbezetting kreeg, werd de lijnwijziging teruggedraaid en ging de bus weer naar zevenkamp. En nu klagen: de lijn is niet rendabel. Wie het snapt? Ik niet. En dit is nog maar een voorbeeld.
Voor de komende diensten (zomerdienst) nóg een voorbeeld: lijn 77 verdwijnt of krijgt een hele andere route plus aangepaste diensten en niet alleen vanwege de zomer'rust'. Voor de RET-reizigers: houdt uw oren en ogen open. Want de RET zal dit niet eerder bekend maken dan wanneer het wordt doorgevoerd. Met een beetje geluk is dit al 2 hele weken voor de invoering van de wijziging.
van de combinatie lijn 47/48 richting lombardijen c.q. zuidplein is lijn 48 geschrapt. lijn 47 is verder (route wijziging) gaan rijden als versterking op lijn 70. en niet meer via de vaanweg maar via de slinge en zuiderparkweg daar de passagiers vanaf zuidwijk ook een verbinding kregen met de kralingsezoom. daarbij is slechts 1 halte opgeheven nl. vaanweg/oldegaarde lijn 48 is vervolgens weer terug gekomen maar nu tussen het C.S en de groenenhagen en met ingang van 1 maart 2004 definitief opgeheven.
Lijn 77 wordt de komende zomerdienst niet opgeheven maar wanneer lijn 22 naar de carnisselanden gaat rijden krijgt hij waarschijnlijk een andere route waarbij het grootste gedeelte wel gehandhaafd blijft.
Lijn 77 wordt de komende zomerdienst niet opgeheven maar wanneer lijn 22 naar de carnisselanden gaat rijden krijgt hij waarschijnlijk een andere route waarbij het grootste gedeelte wel gehandhaafd blijft.
-
Met ingang van 24 mei 2004 en vervolgens 23 augustus 2004 heeft de stadregio en de RET beslist dat je alleen het beste af bent door te gaan lopen!!!
Blijdorp, pendrecht honderd en tien morgen allemaal worden ze gepakt door Wethouder Hulman.
Ik heb de indruk dat deze man met zijn auto nooit het openbaarvervoer van binnen ziet, laat staan dat hij weet waar de halte's zijn waar de passagiers nu naar toe moeten lopen. lijnen die een groot gedeelte met de tram samengaan die laat hij gewoon in tact.
b.v. lijn 49 vanaf de willemsbrug naar het C.S. komt tramlijn 8, 7 en 1 tegen. als men diverse lijnen zouden koppelen dan bezuinigen ze tenminste iets.
Blijdorp, pendrecht honderd en tien morgen allemaal worden ze gepakt door Wethouder Hulman.
Ik heb de indruk dat deze man met zijn auto nooit het openbaarvervoer van binnen ziet, laat staan dat hij weet waar de halte's zijn waar de passagiers nu naar toe moeten lopen. lijnen die een groot gedeelte met de tram samengaan die laat hij gewoon in tact.
b.v. lijn 49 vanaf de willemsbrug naar het C.S. komt tramlijn 8, 7 en 1 tegen. als men diverse lijnen zouden koppelen dan bezuinigen ze tenminste iets.
De meeste weten echt niet hoe het in elkaar zit.
Deze bezuinigingen worden door het rijk (lees kabinet Balkenende 2) opgelegd .Wethouder Hulman moet dan gaan kiezen wat er geschrapt kan worden .Dat hij wel als VVD`r waarschijnlijk voor deze bezuiniging is een ander verhaal.
Ben er ook mee eens dat hij verkeerde keuzes maakt .
Het is te gek voor worden dat ie lijn 3 gaat opheffen in Augustus.
Een Tram die langs die diergaarde komt O.A.
Dan maar met de auto .
Maar ja als de parkeersplaats van Blijdorp vol is dan kan je gewoon het straattarief per uur gaan betalen .Weer wat extra`s binnen.
Betaalde parkeerplaatsen springen als paddestoelen uit de grond,
Vanaf Juni op nog meer plaatsen niet meer gratis.
Tergelijktijd breken ze het openbaar vervoer af zo komt altijd er wat in de parkeerautomaat.
Deze bezuinigingen worden door het rijk (lees kabinet Balkenende 2) opgelegd .Wethouder Hulman moet dan gaan kiezen wat er geschrapt kan worden .Dat hij wel als VVD`r waarschijnlijk voor deze bezuiniging is een ander verhaal.
Ben er ook mee eens dat hij verkeerde keuzes maakt .
Het is te gek voor worden dat ie lijn 3 gaat opheffen in Augustus.
Een Tram die langs die diergaarde komt O.A.
Dan maar met de auto .
Maar ja als de parkeersplaats van Blijdorp vol is dan kan je gewoon het straattarief per uur gaan betalen .Weer wat extra`s binnen.
Betaalde parkeerplaatsen springen als paddestoelen uit de grond,
Vanaf Juni op nog meer plaatsen niet meer gratis.
Tergelijktijd breken ze het openbaar vervoer af zo komt altijd er wat in de parkeerautomaat.
Wethouder Hulman is terdege de grote spil in dit verhaal.
Vanaf de werkvloer zijn er diverse mogelijkheden aan gedragen maar hij is zo bot als het maar zijn kan.
Ik ben zeker geen aanbidder van balkenende maar de bezuinigingen in het openbaarvervoer zijn al vanaf paars bezig.
Ook de Rotterdamse PVDA heeft behoorlijk wat steken laten vallen.
De nu afgezette Clayden heeft jaren geleden al aangedrongen op een verandering van het zone systeem in Rotterdam. De PVDA was daar fel op tegen en nu wordt men met de susidie afgerekend naar de grote van o.a. de zone's. En de rekenformule is nog gewijzigd door PAARS.
Vanaf de werkvloer zijn er diverse mogelijkheden aan gedragen maar hij is zo bot als het maar zijn kan.
Ik ben zeker geen aanbidder van balkenende maar de bezuinigingen in het openbaarvervoer zijn al vanaf paars bezig.
Ook de Rotterdamse PVDA heeft behoorlijk wat steken laten vallen.
De nu afgezette Clayden heeft jaren geleden al aangedrongen op een verandering van het zone systeem in Rotterdam. De PVDA was daar fel op tegen en nu wordt men met de susidie afgerekend naar de grote van o.a. de zone's. En de rekenformule is nog gewijzigd door PAARS.
Dames en heren ik weet niet wat jullie gedaan hebben in die tijd?? Het is inderdaad veel sneller om van centraal naar Blijdorp te voet te gaan ( voor de kenners LOPEND ) Deze tram of wat dan ook gaat al jaren om het half uur. Ik snap dan ook niet waarom men het erg vindt dat ie weg gaat !!!!!
Misschien dat je dan nog verder moet lopen intergast????Daar wel eens aangedacht ?????En de oudere??????Maar ja misschien dat ik dan geen verstand er van hebt !!!!!!!! Gelukkig is het hier anders geregeld. En lopen doe ik zo wie zo veel.
Groetjes van Dooby
Groetjes van Dooby
Er hangt Agressie in de lucht, misschien toch te warm ??????
Lopend vanaf Centraal Rotterdam is plus-minus voor de wat langzamer loper 15 min.
Lopend vanaf Centraal Rotterdam is plus-minus voor de wat langzamer loper 15 min.
O k Begrepen intergast ben wel eens in rotterdam geweest om voor nederlands instituut testen te doen maar van het station gelijk met de metro ben ik niet ver in rotterdam geweest.Ben daar nog nooit bij de dieren tuin eweest alleen in artis.Sorrie Het is warm maar daar komt geen agressie van dat heb andere oorzaken. De groetjes van een amsterdammer die helaas rotterdam niet zo goed kan maar ik zal een de dierentuin opzoeken en dan weet ik gelijk de afstand
Nel
Nel
Ja leuk als je uit het noorden van Rotterdam komt .Intergast
Geplaatst op 08 Jun 2004 11:36 door Intergast
--------------------------------------------------------------------------------
Dames en heren ik weet niet wat jullie gedaan hebben in die tijd?? Het is inderdaad veel sneller om van centraal naar Blijdorp te voet te gaan ( voor de kenners LOPEND ) Deze tram of wat dan ook gaat al jaren om het half uur. Ik snap dan ook niet waarom men het erg vindt dat ie weg gaat !!!!!
Vroeger had je ook nog bus 39 .
Deze is evenals als bus 37 (is een ander 37 dan nu) opgeheven daarvoor is bus 44 gekomen .
Maar dit gaat niet echt snel omdat die een hele rare route maakt.
Met bus 35 is het precies hetzelfde die rijdt gewoon niet meer op zondag en `s avonds .
Met andere woorden ik moet wel met de auto .
Het geld geven ze liever uit aan drempels op doorgaande wegen en
verandering van wegen zodat er nog meer files komen.
Ook aan nutteloze verbouwingen van metrostations.
En ik weet dat paars (was niet mijn favoriet)ook al bezuinigde op het openbaar vervoer maar dat is niks met wat dit kabinet allemaal verzint.
Dat de NS nu al de hofpleinlijn wilt afstoten voordat Randstadrail klaar is helemaal van de gekke.
De stadregio heeft besloten dat m.i.v. 23 augustus ook het vervoer vanaf zuidplein naar feijenoord verdwijnt(lijn 66)
lijn 75 wordt opgeheven.
een wereldstad als rotterdam heeft dadelijk nog nauwelijks busvervoer.
het is vooral te danken aan paars en de VVD rotterdam m.n. de arogante Hullman.
lijn 75 wordt opgeheven.
een wereldstad als rotterdam heeft dadelijk nog nauwelijks busvervoer.
het is vooral te danken aan paars en de VVD rotterdam m.n. de arogante Hullman.
U houdt zeker niet van voetbal hè? In een keer 3 items over openbaarvervoer Wel jammer dat er dan niet veel mensen op het forum zijn op dit moment.
Dit slaat nergens op .Moet je maar eens in Blijdorp komen er rijdt nu al een heel stuk geen openbaar vervoer meer door de aanleg van randstadrail.De RET en de burgemeester liegt .Geplaatst op 02 Jul 2004 00:47 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
lui volk die rotterdammers
Waarom metrostations overdreven worden verbouwd is mij een raadsel.
Tourniquets (sorry als ik het verkeerd typt) zijn dan wel nodig maar om dan ook de rest te gaan verbouwen .
En leuk dat er dadelijk een tram rijdt naar Barendrecht maar voor de andere mensen is er geen openbaar vervoer meer.
Rotterdam Centraal-Blijdorp met de benen wagen 10-15 min. lopen
Dus iedereen mag maar gaan lopen als hij niet met de auto kan.
Voor ouderen is 15 min al erg veel.
En doe je dat ook in de regen.
Bus 35 is nog veel erger die rijdt gewoon niet meer na 20 uur en op zondag helemaal niet meer.
Dat is nog meer lopen.
Maar iedereen gaat nu met de auto die het kan betalen .
Lekker overal betaald parkeren invoeren en er niks voor terug geven.
Voor ouderen is 15 min al erg veel.
En doe je dat ook in de regen.
Bus 35 is nog veel erger die rijdt gewoon niet meer na 20 uur en op zondag helemaal niet meer.
Dat is nog meer lopen.
Maar iedereen gaat nu met de auto die het kan betalen .
Lekker overal betaald parkeren invoeren en er niks voor terug geven.