LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tóch garantie.....

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
tonnie33
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2011 16:09

tóch garantie.....

Ongelezen bericht door tonnie33 »

Brief aan Ford Nederland Klantenservice :

Ik dien hierbij namens een vriendin, mevrouw xxxx, een klacht in, in de hoop dat u de redelijkheid van deze klacht inziet en de kosten voor de reparatie van de Ford Fiesta wilt reduceren
Bijgaand vind u de factuur van de reparatie van de motor en ventilator van de auto, die op 1 factuur staat tesamen met de 60.000 km beurt.

Het gaat dus om de kosten van de motor en ventilator van de 2 1/2 jaar oude Fiesta.
Zoals u kunt zien heeft de garage al reeds 20% korting verstrekt omdat zij het ook raar vinden dat dit onderdeel het op zo een korte termijn heeft begeven.

Ik heb e.e.a. met de betreffende werkplaatschef opgenomen en deze heeft verzocht Ford Nederland aan te schrijven met een verzoek voor volledige garantie van de defecte onderdelen en het relevante deel van het arbeidsloon.

De redenen waarom mijn vriendin (en ik) graag zien dat vervanging van dit onderdeel onder de garantie valt zijn :

- Het betreft hier een onderdeel dat volgens opgave van de garage makkelijk 6 jaar of meer mee moet kunnen gaan
- Het betreft hier een onderdeel dat volgens opgave van de garage makkelijk 200.000 km of meer mee moet kunnen gaan
- Het betreft hier een auto die mijn vriendin 2,5 jaar geleden heeft gekocht met Ford Option Plan voor drie jaar ( en zij volgens de opgave van de verkoper hierdoor verzekerd zou zijn van een hele fijne nieuwe auto - dat klopt- zonder onverwachte kosten die een oude auto wel zou hebben- klopt dus niet helemaal .....-)
- Het betreft hier een reparatie die niet onder garantie valt omdat de auto 4000 km meer heeft gereden (dan de 60.000 km waarbinnen garantie wordt verstrekt) , zo zegt de Ford garage. Echter naar Nederlands consumentenkooprecht (artikel 7:21 lid 1 onder a BW) moet reparatie altijd gratis gebeuren, ook indien de zaak (wasmachine, auto of TV) ná 2 of 3 jaar NON-CONFORM blijkt te zijn en reparatie mogelijk is. Uit de uitspraak van de ford garage en het feit dat men reeds uit eigener beweging 20% korting heeft gegeven op het onderdeel en het arbeidsloon, blijkt reeds dat het defect van dit onderdeel NON-CONFORM is, dwz de consument mag verwachten dat dit onderdeel langer meegaat dan nu het geval is.

--------------------
En drie weken later krijg ik een telefoontje van de dealer, Ford Nederland vergoed de hele ventilator.
Prima toch ? Helaas moet een consument eerst Ford op het Nederllands Consumentenrecht wijzen alvorens er pas garantie verleent word. Jammer en nergens voor nodig....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: tóch garantie.....

Ongelezen bericht door tenormin »

Heel fijn voor uw vriendin. Maar als ik ergens, na lang aandringen en schrijven, ook de service krijg die ze hebben beloofd maak ik daar geen Topic over. Met andere woorden: waarom dit schrijven.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: tóch garantie.....

Ongelezen bericht door crazyme »

Ach, kijk nou: weer een "brief" die klakkeloos op het forum wordt gedumpt.

Fijn hoor dit forum als carbonpapiertje.

haverkampje
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 okt 2010 22:49

Re: tóch garantie.....

Ongelezen bericht door haverkampje »

Strikt genomen heeft u toch coulance gekregen.Als Ford voet bij stuk had gehouden hadden ze dit niet hoeven doen.
De brief aan Ford komt op zich,best netjes en redelijk over.
Waarom dan toch heel achterbaks, nadat "de buit" binnen is,dit bedrijf in een kwaad daglicht stellen.
Bah opportunisme ten top.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: tóch garantie.....

Ongelezen bericht door Jefdus »

Was Ford Nederland voor het schrijven van de brief uberhaupt op de hoogte van het defect? Als dat niet het geval was, wat hadden ze dan anders kunnen doen in uw ogen?

madfred
Berichten: 333
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: tóch garantie.....

Ongelezen bericht door madfred »

haverkampje schreef: Waarom dan toch heel achterbaks, nadat "de buit" binnen is,dit bedrijf in een kwaad daglicht stellen.
Bah opportunisme ten top.
Ik kan nergens lezen dat de TS Ford of de dealer in een kwaad daglicht stelt. Dus om dit nu achterbaks te noemen?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: tóch garantie.....

Ongelezen bericht door tenormin »

madfred schreef:
haverkampje schreef: Waarom dan toch heel achterbaks, nadat "de buit" binnen is,dit bedrijf in een kwaad daglicht stellen.
Bah opportunisme ten top.
Ik kan nergens lezen dat de TS Ford of de dealer in een kwaad daglicht stelt. Dus om dit nu achterbaks te noemen?
Ik lees er niets achterbaks in; ik lees er helemaal niets in wat "wij" zouden moeten weten. Voor zover mijn kennis strekt is dit een rubriek voor consumenten met problemen en andere zaken waar men zijn/haar best doet iemand advies of weet ik wat, probeert te geven.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: tóch garantie.....

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Volgens mij geeft ze aan...heb er veel voor moeten doen,maar toch mijn zin gekregen..
Nou dat ismdan toch mooi,waarom dan toch nog ff melden,het is toch gelukt? Einde verhaal..

Gesloten