LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Guardian72 schreef:Ga met deze mail naar de politie - en meld dat jij je door deze personen ernstig bedreigd voelt - daar zij, ondanks bewijzen, toch blijven volharden in deze onrechtmatige poging tot incasso (en doordat ze vaak dreigen met extra kosten, BKR, rechtsgang etc. is dat m.i. voldoende grond om je bedreigd te voelen).

Overweeg om eventueel de aangifte uit te breiden naar EDC - aangezien zij de opdrachtgever zijn, en dus eindverantwoordelijk voor het handelen van de door hen gekozen incassocowboy.

Daarnaast, heb je rechtsbijstand - neem eens contact met hen op. Zo niet, zoek het dichtstbijzijnde juridisch loket op, en vraag daar advies (eerste gesprek is vaak gratis, maar zoek even de voorwaarden).

En, omdat duidelijk aantoonbaar is dat ze 'knip en plakwerk' met namen en adressen doen - lijkt het mij heel stug dat een rechter hierin meegaat.
Sterkte met het afhandelen, en het 'dealen' met deze verknipte incassocowboy.


Edit - heb eens gekeken naar wie/wat EDC is. Een provider voor online erotiek. Vraag me af of zij en hun incassocowboy proberen mensen uit voorkomen schaamte te laten betalen - want 'schuld bij een sexwinkel' kan zomaar iets van 'wat zullen de buren wel niet denken' opleveren. Beetje misselijke tactiek als je het mij vraagt.
Ik zie dat deze EDC een Thuiswinkel keurmerk zou hebben - maar vind ze niet bij de thuiswinkel site - maak daar bij die club (van het keurmerk) eens melding van - ze voeren dus kennelijk dit keurmerk ten onrechte.
Ze hebben ook een facebook pagina - gooi je klacht daar ook eens - openbaar - op. Negatieve publiciteit zitten ze vaak niet op te wachten.
Dan heb je nog 'web of trust' - laat daar ook eens een review achter.
Dit is goed advies. Als je deze stappen volgt zal je waarschijnlijk niets meer van ze horen. Ze maken dan natuurlijk ook geen enkele kans bij een eventuele rechtzaak, als je het hele verhaal kan bewijzen.

NGOMES
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2016 14:21

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door NGOMES »

Ik ontving vandaag 2-6-2016 een brief met datum 30 Mei 2016 ,

Van Van den berg, in opdracht van Webcasso die in opdracht van Direct pay voor het betalen van een vordering van een sportschool....The Fitnessclub Rotterdam Noord...

Na veel gescheld en gevraag en gedoe en twee te zijn opgehangen van de medewerkers bij webcasso ben ik het KvK register gaan uitpluizen om het bedrijf op te zoeken. Ik ben daar jaren geleden in 2012 lid van geweest. Netjes opgezegd vanaf een e-mailadres van mijn werk, waar ik later niet meer bij kan omdat ik per 2014 ziek uit dienst ben gegaan. #3 verhuizingen meegemaakt maar mijn telefoonnummer en e-mailadres zijn onveranderd gebleven. Daarnaast kreeg ik destijds de mededeling van de administratie van The fitnessclub Noord dat er geen openstaande vorderingen waren.

Nu is het niet zo moeilijk om iemand te vinden die zich netjes laat registeren bij de gemeente van Rotterdam.

Wat blijkt TFCN heeft geen KvK inschrijving meer. Het voert geen bedrijf meer. De dame van de KvK vond het magisch dat webcasso een machtiging heeft die na de opheffing van TFCN rechtmatig blijft staan. Want al betaal ik komt het bedrag niet bij de voormalige eigenaren terecht. Derhalve kon webcasso zelf geen bewijzen opsturen maar wel blijven roepen dat ik nog lid ben en na 2 jaar niets van de TFCN te hebben gehoord komt webcasso ineens met nieuwe vorderingen uit april 2014. Daarvoor niets en daarna ook niets.

Ik heb ze weer opgebeld na de KVK te hebben gesproken en doorgegeven wat mijn bevindingen waren. Ze hebben geen enkel recht om op te staan om via via via een dood bedrijf vorderingen uit te sturen. Ze zijn ook niet failliet gegaan dus er zitten geen schuldeisers achter. Toen ik contact kreeg was ik erg rustig en merkte dat degene aan de andere kant een paar keer moest slikken. Vooral toen ik vroeg wat er dan zou gebeuren met het geld als ik betaal en of dut wel bij de voormalige eigenaren terecht zou komen? Kreeg geen antwoord.

Ik heb het gesprek afgesloten met de mededeling dat ik beter geen brieven meer van ze ontvang en dat het zakkenrollers zijn die op basis van een niet bestaand/geregistreerd bedrijf honderden euro's willen incasseren bij mij.

Ik hoop dat ze nu klaar zijn want anders ga ik zelf maatregelen nemen om dit met recht op te laten lossen.

Veel succes iedereen.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door 16again »

tfcn kan toch gewoon het bedrijf opheffen, en daarbij de nog openstaande vorderingen verkopen?
Dat tfcn dan niet meer bestaat is geen aanleiding om openstaande factuur niet te betalen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

16again schreef:tfcn kan toch gewoon het bedrijf opheffen, en daarbij de nog openstaande vorderingen verkopen?
Dat tfcn dan niet meer bestaat is geen aanleiding om openstaande factuur niet te betalen.
Nee - maar als ik de originele bijdrage goed lees, begrijp ik eruit dat het opgezegd was, en bevestigd, en nog eens bevestigd dat er geen openstaande posten meer waren door de club zelf. Dus, waarom deze incassocowboy meent een vordering te hebben, is mij niet helemaal duidelijk geworden - en hij zegt ook nog
Derhalve kon webcasso zelf geen bewijzen opsturen
.

Lijkt me meer een poging om nog even wat geld binnen te slepen, dan een echte vordering wegens niet betaald.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door 16again »

Guardian72,
Ik beweer alleen dat het niet langer bestaan van het bedrijf geen reden is om onder betaling uit te komen.
Maar daarmee beweer ik niet dat de vordering daarmee terecht is. Gezien het verhaal lijkt het me onterecht, al is beeld uiteraard slechts eenzijdig

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Moneyman »

En bedrijf kan prima (nog) bestaan zonder actieve KvK-inschrijving. Het mag wel niet, maar puur het feit dat de inschrijving niet meer actief is, wil niet zeggen dat het bedrijf niet meer bestaat. Simpel voorbeeld: als een bedrijf zijn inschrijfgeld niet betaalt, schrijft de KvK dat bedrijf ambtshalve uit. Terwijl dat bedrijf nog volop in bedrijf is, maar gewoon z'n factuur niet betaald heeft.

Wees dus voorzichtig in je conclusies.

Sandered
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2016 18:12

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Sandered »

Op 20 september heeft mijn vriendin ook twee brieven ontvangen (gedateerd op 16 september) van Van den Bergh in opdracht van Webcasso waarin gedreigd wordt met een dagvaarding wanneer er niet binnen acht dagen betaald wordt.

Webcasso schijnt te handelen in opdracht van zusterbedrijf Direct pay en die zou dan weer een opdracht over hebben genomen van Afterpay. Een behoorlijke constructie dus. Bij Afterpay waren er helemaal geen gegevens bekend, dus zodra Webcasso weer bereikbaar was telefonisch contact gehad. Daar kreeg ik te horen dat het om een bestelling van de webshop serieastore gaat, en als dit niet klopt aangifte moeten doen. Na contact met serieastore te hebben gehad blijkt de naam van mijn vriendin of ons adres niet bekend te zijn bij dit bedrijf. Bij Van den Bergh konden ze mij vertellen dat de bestelling in januari van dit jaar is afgeleverd op de Michelangelostraat in Almere, wat niet ons adres is of is geweest. Ook heeft Van den Bergh Webcasso verzocht alle informatie naar ons op te sturen (facturen, afleverbewijs, e-mailadres waarmee de bestelling is gedaan) . Nog maar een telefoontje naar Webcasso om duidelijk te maken dat het toch echt van geen kant klopt en gezien alle google-resultaten ik het idee krijg dat Webcasso mijn vriendin probeert bedonderen. Op mijn verzoek de procedure per direct te stoppen kreeg ik als antwoord dat dit zonder proces-verbaal niet gaat, maar voor het einde van de dag zou alle informatie per post worden verstuurd. Dus dan inderdaad maar aangifte doen..

Ik verbaas mij over de enorme hoeveelheid problemen die er over dit bedrijf op internet te vinden zijn en vraag mij af hoeveel van dit soort verhalen er dan nog zijn die niet op internet te vinden zijn. Het adres waar het pakket zou zijn afgeleverd is volgens Funda twee maanden daarna van eigenaar gewisseld, een verhaal dat ik ook al eerder heb gelezen. Dit kan toch allemaal geen toeval zijn?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Sandered schreef:Na contact met serieastore te hebben gehad blijkt de naam van mijn vriendin of ons adres niet bekend te zijn bij dit bedrijf. Bij Van den Bergh konden ze mij vertellen dat de bestelling in januari van dit jaar is afgeleverd op de Michelangelostraat in Almere, wat niet ons adres is of is geweest.
Nou, duidelijk toch? Jullie hebben niets besteld en het adres is van iemand anders. De vordering is dus niet terecht (want van een ander). Dan hoef je dus niet te betalen.

Geef aan dat je de vordering betwist en geef de reden. Verzoek het dossier te sluiten en daar bevestiging van te sturen. Verder lekker in hun sop laten gaarkoken.

Wel even alle correspondentie bewaren, just in case.

Audrey
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2016 12:47

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Audrey »

'Schijnbaar zijn wij niet de enige die problemen hebben met Van den Bergh&Partners,webcasso,direct pay services.

Mijn vriend had een achterstand bij Energie Direct.
Deze vordering is inmiddels in diverse handen geweest: webcasso,direct pay services,intrum justitia en uiteindelijk kwam deze terecht bij Van den Bergh &partners.
We hebben Van den Bergh&partners al diverse malen een brief gestuurd met alle gegevens om de beslagvrije voet te berekenen (onze beslagvrije voet
is 1749 euro, ons inkomen is 1250 euro).Telkens krijgen wij geen reactie, geen bevestiging of wat dan ook.
Van den Bergh heeft beslag gelegd op de voorlopige teruggave van de belasting, en vorige maand een bankbeslag.
Weer hebben wij een aangetekende brief gestuurd naar Van Den Bergh om de beslagvrije voet te berekenen, en weer geen reactie.
Mijn vraag is nu: hun zijn op de hoogte dat ons inkomen beneden de beslagvrije voet ligt, hun zijn ook op de hoogte dat op de bankrekening waar hun beslag op hebben gelegd alleen de WIA uitkering wordt gestort (onze enige inkomsten) ,in hoeverre staan hun dan in hun recht om hier beslag op te leggen? Valt dit niet onder onnodig kosten maken?

Op de dag dat hun beslag wilden leggen stond er niks op de rekening, maar wel worden kosten in rekening gebracht voor het uitvoeren van een bankbeslag en kosten van de rabobank (80 euro). Het heeft hun dus 0,0 opgeleverd maar heeft onze schuld alleen maar groter gemaakt.
Van den bergh blijft volhouden dat hun in hun recht staan om bankbeslag te leggen en vertikt het om een bevestiging te geven van de beslagvrije voet,terwijl we al zeker 5x alle papieren hebben opgestuurd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Audrey schreef:'Schijnbaar zijn wij niet de enige die problemen hebben met Van den Bergh&Partners,webcasso,direct pay services.

Mijn vriend had een achterstand bij Energie Direct.
Deze vordering is inmiddels in diverse handen geweest: webcasso,direct pay services,intrum justitia en uiteindelijk kwam deze terecht bij Van den Bergh &partners.
We hebben Van den Bergh&partners al diverse malen een brief gestuurd met alle gegevens om de beslagvrije voet te berekenen (onze beslagvrije voet
is 1749 euro, ons inkomen is 1250 euro).Telkens krijgen wij geen reactie, geen bevestiging of wat dan ook.
Dat is wel een hele hoge beslagvrije voet. Is die wel juist berekend?
Audrey schreef:Valt dit niet onder onnodig kosten maken?
Alle kosten gemaakt in incassoprocedures zijn onnodig. Je had ook je rekening kunnen betalen en als je het krap had een regeling kunnen treffen. Nu zijn er incassokosten, deurwaarderskosten, proceskosten en dergelijke. De schuld/oorzaak daarbij ben jij zelf.
Audrey schreef:Op de dag dat hun beslag wilden leggen stond er niks op de rekening, maar wel worden kosten in rekening gebracht voor het uitvoeren van een bankbeslag en kosten van de rabobank (80 euro). Het heeft hun dus 0,0 opgeleverd maar heeft onze schuld alleen maar groter gemaakt.
Van den bergh blijft volhouden dat hun in hun recht staan om bankbeslag te leggen en vertikt het om een bevestiging te geven van de beslagvrije voet,terwijl we al zeker 5x alle papieren hebben opgestuurd.
Hoe heb je het zo ver laten komen? Waarom geen regeling getroffen?
Je kan proberen alsnog een betalingsregeling te treffen, maar met een vonnis mogen ze beslag leggen.

Lijkt mij eerder de vraag of de beslagvrije voet wel klopt.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door sacredfour »

De schuldeiser moet rekening houden met de beslagvrije voet of dit nu bankbeslag is, inhouding van loon , of inhouding van teruggave belasting, vooral nu jij alle gegevens hebt doorgegeven. Je mag ook wel verwachten dat het uitrekenen hiervan snel gebeurt. Ik hoop voor jouw dat het sneller gaat als bij de belastingdienst die er 6 weken over doet!

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:De schuldeiser moet rekening houden met de beslagvrije voet of dit nu bankbeslag is, inhouding van loon , of inhouding van teruggave belasting, vooral nu jij alle gegevens hebt doorgegeven. Je mag ook wel verwachten dat het uitrekenen hiervan snel gebeurt. Ik hoop voor jouw dat het sneller gaat als bij de belastingdienst die er 6 weken over doet!
Ehm... bij beslag op een bankrekening is GEEN beslagvrije voet van toepassing. Wel kan beslag op de bankrekening waarop de beslagvrije viet binnen komt onder omstandigheden misbruik van recht opleveren. In dit geval zou daarvan sprake kunnen zijn, maar daarvoor is de informatie onvoldoende.

lang3578
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2016 16:52

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door lang3578 »

Beste lezers,
In navolging tot voorgaande reacties heb oop ik een aanschrijving gekregen van Webcasso.
Heb inmiddels e.a. nagekeken en blijkt indirect om PECT BV te gaan (bekend als kadasterdata) maar vordering betreft Direct Pay Services BV.

Kort de situatie:
- in laatste kwartaal 2015 heb ik ooit een opvraging gedaan bij Kadasterdata, in mijn beleving een éénmalige opvraging maar nu blijkt dit een abonnement te zijn
- het mail adres waar ik dit mee gedaan heb was per december 2015 niet meer actief
- in 2016 ben ik verhuist

De vordering:
- Direct Pay services BV heeft nu een hoofdsom van 72,88 euro (dat inclusief wettelijke rente e.d. oorspronkelijk bedrag was 3 tientjes)
- Webcasso vorderd nu 394,16 euro, dit i.vm incasso kosten
- er is een uitsporaak geweest bij verstek, copy is mij toegezonden

Wat is nu het punt:
- Ik heb niet eerder van PECT BV (Kadasterdata), Direct Pay services BV of Webcasso vernomen
- Heb geen dagvaarding ontvangen en kon dus ook geen bezwaar maken en of verschijnen bij de zitting
- Deurwaarder heeft in opdracht van Webcasso een bezoek gebracht. Ik was niet thuis en deurwaarder heeft vonnis achtergelaten met verzoek te betalen, en e.a. aan sancties indien ik niet reageer

Feiten:
- Ik betwist het abonnement met Kadasterdata (PECT BV)
- Indien er toch sprake is van een abonnement - dan heb ik geen overeenkomst met Direct Pay Services BV (al stellen betaal condities wel dat Direct Pay opvolging geeft een betalingen namens PECT BV)
- Hierdoor kan mijn inziens Direct Pay Services BV geen vordering op mij hebben
- Ik heb éénmalig een opvraging gedaan bij Kadasterdata
- Op bank afschrift heb ik de automatische incasso opdrachten eens langs gelopen - nu blijkt dat de maandelijkse abonnement kosten van 2.42 naar 5.45 zijn gegaan. Ik heb hiervan geen notivicatie ontvangen en kon daardoor ook niet reageren (als ik deze ontvangen zou hebben dan had ik wel contact opgenomen met PECT BV en was het niet zover gekomen)

Lastig geval dit en weet even niet wat nu verstandig is en of ik hier nu nog iets aan kan doen.
Ik betwist de overeenkomst - maar kadasterdata (lees: PECT BV) ziet dit anders
Ik heb agv verhuizing niet eerder informatie over een vordering ontvangen
Uiteindelijk vermoed ik data Webcasso een opvraging heeft gedaan en mijn nieuwe adres gevonden heeft. In plaats van mij aan te schrijven wordt ik pas aan het eind van de rit via deur waarder geinformeerd
Met betrekking tot de rechtspraak, hiervan heb ik geen uitnodiging ontvangen en kon dus niet verschijnen.

Wat is wijsheid in deze? Iemand suggesties

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waar is die dagvaarding dan betekend? Stond je daar op dat moment nog ingeschreven?

Je enige optie is om in verzet te gaan tegen dat vonnis. De termijn daarvoor is vier weken nadat het vonnis aan jou persoonlijk is betekend, of nadat je hebt laten merken datbje van het vonnis op de hoogte bent.

Wacht dus niet te lang, als het al niet te last is, anders zit je er onherroepelijk aan vast. Al je overige vragen en opmerkingen zijn alleen relevant in die verzetprocedure, anders niet.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dus in verzet gaan. Als je uitstel vraagt dan krijg je een zes weken extra.

lang3578
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2016 16:52

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door lang3578 »

Ik kan inderdaad een verzet instellen op verstek vonnis. Aangezien ik niet eerder dan 15 december ben geïnformeerd heb ik nu 4 weken de tijd om dit te doen. Ter voorkoming van verder uitvoer maatregelen heb ik wel een betaling gedaan, mocht verzet inderdaad zin hebben en resulteren in een vernietiging van verstekvonnis, dan halen we dat wel weer terug.

Hieronder de mail aan webcasso:
Geachte mevrouw, heer,

Hierbij bevestig ik u dat vandaag 199,38 euro is overgemaakt op nummer NL76ABNA0446984698 o.v.v. 8542142. Het restant van vermeende vordering zijnde 200 euro wordt aan u overgemaakt op 16 Januari a.s. Dit los van de overweging om alsnog in verzet te gaan tegen verstek vonnis en ter voorkoming van verdere uitvoer van routinematige handelingen uwerzijds.

Wel merk ik op dat dit euvel mij ten zeerste verbaast en dat boven genoemde enkel als gevolg van uw pressie en met tegen zin uitgevoerd is/wordt.

De situatie:
- Blijkbaar is er sprake van een abonnement bij Kadasterdata (PECT BV)
- Ik heb ooit éénmalig een opvraging gedaan bij Kadasterdata
- e-mail bekend bij Kadasterdata is reeds lange tijd niet meer in gebruik, hierdoor ben ik niet geïnformeerd over een vordering nog een prijs wijziging per Januari 2016 en heb hier tegen geen bewaar kunnen maken noch vermeende overeenkomst kunnen betwisten.
- Kwartaal 1 2016 ben ik verhuist en heb via Post NL een verhuis service afgenomen.
- Noch PECT BV, noch Direct Pay Services BV noch Webcasso BV heeft mij op de hoogte gesteld van een naar blijkt oorspronkelijke hoofdsom van 21,80 euro
- Noch ben ik op de hoogte gesteld van een dagvaarding waardoor ik geen verzet kon bieden noch kon verschijnen. Dit ten gevolge heeft geleid tot een verstek vonnis gedateerd 16 november 2016
- Pas op 15 december jl heeft een medewerker van uw kantoor een brief afgeleverd waarin u mij nader informeert over verstekvonnis en vordering, hierop heb ik op 16 december jl per mail gereageerd aangezien ik geen overeenkomst heb, noch ken met uw opdrachtgever Direct Pay Services BV.
- Bovenal ben ik ten goede trouw en had indien ik eerder geïnformeerd was geweest bezwaar gemaakt tegen het abonnement en de vermeende vordering en indien deze rechtsgeldig zou blijken vermeende vordering betaald.

Opvolging:
- Aangezien ik niet eerder dan 15 december jl geïnformeerd ben over verstek vonnis en vordering overweeg ik een verzet in te stellen tegen betreffend verstek vonnis. Uit rechtwegen wordt ik hier toe in de gelegenheid gesteld tot 4 weken ba kennis name.
- Om uw routinematige opvolging op verstek vonnis op te schorten en ter voorkoming van verdere maatregelen voor ten uitvoer brengen van verstek vonnis heb ik bovenvermelde betaling gedaan.

Er van uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd

Met vriendelijke groet

lang3578
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2016 16:52

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door lang3578 »

zie mijn oorspronkelijk bericht 29 dec 2016 17:25

Ik heb ook een hulp vraag gestuurd aan juridisch loket en wacht nu op antwoord.
Van den bergh en partners heeft nav mijn betaling van 199 euro bevestigd akkoord te zijn met restant betaling op 19 jul a.s.
Uiteraard doe ik dit alleen om verdere escalatie op ophoging verder te voorkomen. Hoop wel snel anrtwoord te krijgen op mijn hulpvraag aan juridisch loket aangezien anders de termijn verloopt van verweer.

Als ik dit issue nu bekijk is het eigenlijk belagelijk, een oorspronkelijk vording van 3 tientjes - die oploopt tot 400 euro.
Ergste vind ik nog dat incasso club pas in een laat stadium mij informeerd - na een verstek vonnis en niet eerder mij heeft gevonden (was verhuist) - waardoor ik niet tijdig heb kunnen reageren ten einde de vordering op dat moment te kunnen betwisten en af kunnen ronden.

Het bevreemd mij dan ook dat blijkbaar een incasso bureau een vordering kan voorleggen - zonder gedaagde hiervoor formeel uit te nodigen. Een aangetekend stuk zou passend zijn, waardoor iedere betrokken op de hoogte is en niet schuil hoeft te gaan over het wel dan niet verzenden/ontvangen hebben van uitnodiging/aankondiging.

Wordt vervolgt lijkt me...

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Moneyman »

lang3578 schreef:Het bevreemd mij dan ook dat blijkbaar een incasso bureau een vordering kan voorleggen - zonder gedaagde hiervoor formeel uit te nodigen. Een aangetekend stuk zou passend zijn, waardoor iedere betrokken op de hoogte is en niet schuil hoeft te gaan over het wel dan niet verzenden/ontvangen hebben van uitnodiging/aankondiging.
Dat kan ook niet. Er is geen rechtszitting zonder dat je door de deurwaarder gedagvaard bent. Niet voor niets vroeg ik eerder al:
Moneyman schreef:Waar is die dagvaarding dan betekend? Stond je daar op dat moment nog ingeschreven?
Misschien kan je die vraag alsnog beantwoorden.

koert.smit
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2017 14:25
Contacteer:

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door koert.smit »

Afgelopen week kregen wij ook een brief van "Van Den Bergh & Partners .
Mijn zoon moet maar even 72,79 Euro betalen plus de incassokosten en vertragingsrente in totaal 113,65 Euro .
Er wordt hierin gedreigd dat wanneer dit niet binnen 8 dagen wordt betaald , er gelijk een dagvaarding wordt gemaakt, waarvan de dagvaarding en proces kosten ook voor onze zoon zijn rekening zou komen .
Wij hebben nooit iets besteld bij Pleinshoppen en onze zoon ook nooit iets, ook is er op ons adres nooit iets afgeleverd ... of wij dit gaan betalen ? nee hoor ik peins er niet over .. een fietstochtje naar het politie bureau om aangifte te doen tegen dit soort praktijken ... dat dan weer wél ...

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bespaar je de moeite. Aangifte heeft in dit geval totaal geen zin. Het is gewoon een civiele zaak, geen strafrechtelijke. Wacht gewoon de dagvaarding af, en, als die al komt, ga verweer voeren. That's it.

Gesloten