Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)
Geplaatst: 16 nov 2012 17:43
In oktober hebben wij ons opgegeven voor het glasvezelpakket bij KPN. Wij zaten op dat moment bij XMS. Ons abonnement bij XMS kon pas per 1 december stopgezet worden omdat we vanaf die datum één jaar bij XMS zaten. Met KPN werd afgesproken dat er op 23 november een monteur langs zou komen om alles aan te sluiten. Alles prima geregeld zo dachten wij!
Niet dus.
Vrijdag 9 november werden wij wakker zonder internet, televisie en telefoon. In eerste instantie dachten wij aan een storing bij XMS. Na met hun klantenservice gebeld te hebben kwamen we niet veel verder. Er zou een ticket aangemaakt worden en er moest een monteur langskomen. Maandag kwam de monteur (hele weekend zonder diensten gezeten, dit vonden wij al lang wisten wij veel...). Nadat hij een tijdje bezig was en niets kon ontdekken ging hij bellen met zijn opdrachtgever? en ongeveer 5 minuten later kwam hij terug met de boodschap: ''Op 9 november heeft KPN jullie pakket overgenomen van XMS en zijn jullie abonnee bij hen. Ik kan niets voor jullie doen. Er moet een monteur van KPN komen om jullie aan te sluiten''. Dit dus terwijl de afspraak was dat er op 23 november een monteur van KPN zou komen om alles aan te sluiten.
Na tig telefoontjes met de klantenservice van KPN en Reggefiber waarbij beloftes niet nagekomen worden (terugbellen, monteur sturen, contact tussen KPN en Reggefiber etc), zijn we nu een week verder en verdomt KPN het gewoon om eerder dan de 23ste een monteur te sturen om HUN fout op te lossen.
Wij hebben hier niet de fout gemaakt, de afspraak van de 23ste hebben wij zelfs op papier staan. KPN haalt ons te vroeg weg bij onze oude provider en wij zitten twee weken zonder internet, televisie en telefoon! Dit kan toch niet? Zo ga je als bedrijf toch niet met je klanten om? Waarom kan KPN dit niet voor ons oplossen en waarom wijzen KPN en Reggefiber naar elkaar? Gaan ze echt zo om met hun (nieuwe) klanten? Een leuke eerste kennismaking met een nieuwe klant... Ik vind het werkelijk schandalig.
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is? Is het daadwerkelijk niet mogelijk om eerder een monteur te sturen voor zo'n groot bedrijf? Dat dit nog kan in deze tijd... Met glasvezel ben je klaar voor de toekomst! Ja ja, zijn de providers er zelf wel klaar voor?
Heeft er iemand wellicht nog een advies wat wij kunnen doen?
Het lucht in ieder geval op om ons verhaal hier neer te kunnen zetten. Met de klantenservice van KPN bel ik niet meer, daar doen ze allemaal alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je twee weken zonder je diensten komt te zitten.
Niet dus.
Vrijdag 9 november werden wij wakker zonder internet, televisie en telefoon. In eerste instantie dachten wij aan een storing bij XMS. Na met hun klantenservice gebeld te hebben kwamen we niet veel verder. Er zou een ticket aangemaakt worden en er moest een monteur langskomen. Maandag kwam de monteur (hele weekend zonder diensten gezeten, dit vonden wij al lang wisten wij veel...). Nadat hij een tijdje bezig was en niets kon ontdekken ging hij bellen met zijn opdrachtgever? en ongeveer 5 minuten later kwam hij terug met de boodschap: ''Op 9 november heeft KPN jullie pakket overgenomen van XMS en zijn jullie abonnee bij hen. Ik kan niets voor jullie doen. Er moet een monteur van KPN komen om jullie aan te sluiten''. Dit dus terwijl de afspraak was dat er op 23 november een monteur van KPN zou komen om alles aan te sluiten.
Na tig telefoontjes met de klantenservice van KPN en Reggefiber waarbij beloftes niet nagekomen worden (terugbellen, monteur sturen, contact tussen KPN en Reggefiber etc), zijn we nu een week verder en verdomt KPN het gewoon om eerder dan de 23ste een monteur te sturen om HUN fout op te lossen.
Wij hebben hier niet de fout gemaakt, de afspraak van de 23ste hebben wij zelfs op papier staan. KPN haalt ons te vroeg weg bij onze oude provider en wij zitten twee weken zonder internet, televisie en telefoon! Dit kan toch niet? Zo ga je als bedrijf toch niet met je klanten om? Waarom kan KPN dit niet voor ons oplossen en waarom wijzen KPN en Reggefiber naar elkaar? Gaan ze echt zo om met hun (nieuwe) klanten? Een leuke eerste kennismaking met een nieuwe klant... Ik vind het werkelijk schandalig.
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is? Is het daadwerkelijk niet mogelijk om eerder een monteur te sturen voor zo'n groot bedrijf? Dat dit nog kan in deze tijd... Met glasvezel ben je klaar voor de toekomst! Ja ja, zijn de providers er zelf wel klaar voor?
Heeft er iemand wellicht nog een advies wat wij kunnen doen?
Het lucht in ieder geval op om ons verhaal hier neer te kunnen zetten. Met de klantenservice van KPN bel ik niet meer, daar doen ze allemaal alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je twee weken zonder je diensten komt te zitten.