LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedrijf is verkocht, na bijna 2 jaar nieuw contract

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Cass1962
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2012 13:18

bedrijf is verkocht, na bijna 2 jaar nieuw contract

Ongelezen bericht door Cass1962 »

Ik werk bij een bedrijf en heb daar al 8 jaar een vast dienstverband voor onbepaalde tijd (30 uur per week)
De enige aandeelhouder is met pensioen en heeft zijn bedrijf verkocht.
De nieuwe eigenaar is ook enig aandeelhouder, maar heeft nog meer bedrijven.
Sinds begin dit jaar zijn alle bedrijven samen een nieuw pand betrokken.
Omdat er tussen de bedrijven veel verschillende arbeidsovereenkomsten zijn (en regels) krijgen wij eind dit jaar (als kleinste bedrijf) nieuwe arbeidsovereenkomsten aangeboden.

Mijn vraag is: kan dit zo maar?
Want is het niet zo dat de oude overeenkomst eerst opgezegd moet worden, voordat er een nieuwe kan worden afgesloten.
Begin je dan weer met een proeftijd of is de nieuwe overeenkomst automatisch ook weer voor onbepaalde tijd?
Wat als ik het niet eens ben met mijn nieuw aangeboden overeenkomst?

Wat zijn mijn rechten en plichten en vooral...waar moet ik op letten?

Er is geen OR en onze BV is te klein om hulp te krijgen via de bond.

alfatrion
Berichten: 22054
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: bedrijf is verkocht, na bijna 2 jaar nieuw contract

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt een vast arbeidscontract, dus je hoeft niet akkoord te gaan met de nieuwe arbeidsovereenkomst. Maar ik zou er pragmatisch mee omgaan. Als er je niet echt op achteruitgaat dan zou ik het accepteren.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: bedrijf is verkocht, na bijna 2 jaar nieuw contract

Ongelezen bericht door crazyme »