LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabobank Hypotheek
Rabobank Hypotheek
Wie heeft er ervaring met de hypotheken van de Rabobank? Onze aanvraag is al weken geleden opgestuurd en nog steeds niet in behandeling. De wachtstapels schijnen enorm te zijn, maar hierdoor komt inmiddels onze overdrachtsdatum in gevaar. Zijn er nog andere banken met gunstige hypotheekvoorwaarden (rente) en een snellere afhandeltijd?
Re: Rabobank Hypotheek
Heb geen ervaring met een hypotheek van de Rabobank, maar dat scheelde weining. Wij zijn sinds kort eigenaar van een nieuwbouwwoning en wij wilde van verschillende hypotheekverstrekkers weten wat wij maximaal konden lenen en tegen welke rente. Wij hadden al een mooie aanbieding liggen van onze hypotheekadviseur Nemass de Boer in Purmerend. Omdat ik toch ook benieuwd was naar wat een bank ons kon bieden, had ik een afspraak gemaakt bij de Rabobank, omdat we onze bankzaken daar ook doen.
Ik had een afspraak gemaakt en daarna kreeg ik een bevestingsmail toegestuurd met daarin nog informatie wat we allemaal mee moesten nemen. En die informatie wilde ze uiterlijk 5 dagen voordat het gesprek plaatsvond hebben. Een aantal zaken waren al in orde, maar ook een aantal zaken niet. Heb daarvoor contact opgenomen met de Rabobank, maar daar werd tegen mij in dreigende toon gezegd dat ik het maar voor elkaar moest krijgen, anders kon de afspraak niet doorgaan. En werd mij ook gevraagd waarom ik niet eerst alles voor elkaar had, voordat ik de afspraak heb gemaakt. Ik voelde mij direct niet meer prettig en had er geen goed gevoel meer over.
Omdat we toch al een mooi bod qua hypotheek hadden liggen, heb ik de afspraak geannuleerd bij de Rabobank.
Als je snel een hypotheek nodig hebt, zou ik als ik u was, langs gaan bij een wat kleine hypotheekadviseur. Die hebben meestal sneller en meer tijd voor je. En ook in tijden van crisis, kan er altijd een mooie hypotheek uitkomen.
Ik had een afspraak gemaakt en daarna kreeg ik een bevestingsmail toegestuurd met daarin nog informatie wat we allemaal mee moesten nemen. En die informatie wilde ze uiterlijk 5 dagen voordat het gesprek plaatsvond hebben. Een aantal zaken waren al in orde, maar ook een aantal zaken niet. Heb daarvoor contact opgenomen met de Rabobank, maar daar werd tegen mij in dreigende toon gezegd dat ik het maar voor elkaar moest krijgen, anders kon de afspraak niet doorgaan. En werd mij ook gevraagd waarom ik niet eerst alles voor elkaar had, voordat ik de afspraak heb gemaakt. Ik voelde mij direct niet meer prettig en had er geen goed gevoel meer over.
Omdat we toch al een mooi bod qua hypotheek hadden liggen, heb ik de afspraak geannuleerd bij de Rabobank.
Als je snel een hypotheek nodig hebt, zou ik als ik u was, langs gaan bij een wat kleine hypotheekadviseur. Die hebben meestal sneller en meer tijd voor je. En ook in tijden van crisis, kan er altijd een mooie hypotheek uitkomen.
Rabo heeft sinds kort behoorlijk lage rentetarieven. Heeft er o.a. mee te maken dat ze sinds kort de rentetarieven op de site moeten publiceren. Maar omdat de rentetarieven zo laag zijn, zullen er ook veel mensen willen overstappen (of een nieuwe rentevaste termijn afsluiten), zodat het goed mogelijk is dat ze op dit moment een flinke stapel werk hebben liggen.
N.a.v. Radar was ik op zoek naar meer info en kwam uw vraag tegen. Ik, leek op financieel gebied, dacht dat wat die Raboadviseur zei wel te kunnen betalen. Wat niet werd gezegd "lees m.a.w. ontdek tussen de regels door" is dat die hypotheken inhouden dat ik mijn huis / vermogen op den duur kwijt ben en in het scenario terecht zou komen mijn huis uitgezet te worden. Ik heb een onafhankelijke adviseur al mijn financiën laten bekijken en de conclusie is dat ik dit jaar helaas heb moeten besluiten om te verhuizen, omdat de Rabobank mij een par jaar geleden veel te veel leningen heeft verstrekt. Ook sta ik nu daardoor onder bewind: Dag droomhuis, dag zorgen-loos leven.
Zij vindt bovendien dat ik alles zelf had kunnen en moeten weten want: "De Rabobank kan niet de toekomst voorspellen..." De Rabobank verwacht blijkbaar dat je er meer verstand van hebt dan zij en schuift je daarom alle schuld in jouw schoenen. Ook zegt de "Rabobank dat ze een paar jaar geleden "niet bekend was met de financiële problemen van de wereld" daarmee zich onttrekkend aan haar verplichting de cliënt over alles dus ook risico's, in te lichten.
Zo kan ik nog meer feiten noemen. Ik heb klacht ingediend.
Ik kan u op grond hiervan alleen adviseren: Lees alles heel goed en neem iemand mee die er écht verstand van heeft. Win info in bijv. bij KIFID AFM, Wet op Financieel Toezicht . Ik weet pas dit jaar dat die bestaan dankzij die onafhankelijke adviseur. De Rabobank adviseert alleen in haar eigen belang is mijn ervaring, terwijl banken hun bestaan hebben te danken aan het bezit van geld en vermogen van cliënten: Begrijpelijk dat ze op zo'n ondoorzichtige manier adviseren.
Succes
Zij vindt bovendien dat ik alles zelf had kunnen en moeten weten want: "De Rabobank kan niet de toekomst voorspellen..." De Rabobank verwacht blijkbaar dat je er meer verstand van hebt dan zij en schuift je daarom alle schuld in jouw schoenen. Ook zegt de "Rabobank dat ze een paar jaar geleden "niet bekend was met de financiële problemen van de wereld" daarmee zich onttrekkend aan haar verplichting de cliënt over alles dus ook risico's, in te lichten.
Ik kan u op grond hiervan alleen adviseren: Lees alles heel goed en neem iemand mee die er écht verstand van heeft. Win info in bijv. bij KIFID AFM, Wet op Financieel Toezicht . Ik weet pas dit jaar dat die bestaan dankzij die onafhankelijke adviseur. De Rabobank adviseert alleen in haar eigen belang is mijn ervaring, terwijl banken hun bestaan hebben te danken aan het bezit van geld en vermogen van cliënten: Begrijpelijk dat ze op zo'n ondoorzichtige manier adviseren.
Succes
Dus als ik het goed begrijp, bent u zelf nergens verantwoordelijk voor. De Rabobank verstrekt u zonder dat u het wil leningen? U was er niet bij met het tekenen van deze overeenkomsten?Liesas schreef:N.a.v. Radar was ik op zoek naar meer info en kwam uw vraag tegen. Ik, leek op financieel gebied, dacht dat wat die Raboadviseur zei wel te kunnen betalen. Wat niet werd gezegd "lees m.a.w. ontdek tussen de regels door" is dat die hypotheken inhouden dat ik mijn huis / vermogen op den duur kwijt ben en in het scenario terecht zou komen mijn huis uitgezet te worden. Ik heb een onafhankelijke adviseur al mijn financiën laten bekijken en de conclusie is dat ik dit jaar helaas heb moeten besluiten om te verhuizen, omdat de Rabobank mij een par jaar geleden veel te veel leningen heeft verstrekt. Ook sta ik nu daardoor onder bewind: Dag droomhuis, dag zorgen-loos leven.
Succes
U bent meer het type, wel de lusten niet de lasten, na mij de zondvloed? En vervolgens heeft de bank alles verkeerd gedaan, behalve toen de centen gestort werden!
Ergo, indien je iets leent moet je het ooit terug betalen, dat is niet iets van de laatste jaren, dat is al decennia lang zo.
Ik zou de klachtenprocedure maar intrekken een baan erbij zoeken en zorgen dat je je schulden terugbetaald.
Of wordt het weer een gevalletje schuldsanering zodat de maatschappij voor uw financiële debacle mag opdraaien....?
In dat geval, hartelijk bedankt maar weer.
Tsja, het ligt natuurlijk volledig buiten je schuld als je problemen hebt met je bank en met je aannemer en met je adviseur en met je makelaar en met de ver. eigen huis. Het is een stuk makkelijker om te zeggen dat iedereen tegen je is dan dat je misschien ook een klein beetje in de spiegel zou moeten kijken.