LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automerkonderdeel heel veel duurder dan alternatief

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
scheffers

Automerkonderdeel heel veel duurder dan alternatief

Ongelezen bericht door scheffers »

Prijsopgave gekregen voor het vervangen van een aircocompressor bij mijn merkdealer. Bedrag incl. arbeidsloon 1200 euro.
Informatie opgevraagd bij andere garages waarbij een prijs uit de bus kwam van rond de 500 euro.
De dealer gevraagd naar de oorzaak van het prijsverschil en deze deelde mij mee, dat hij uitgegaan is van het originele automerkonderdeel.
Zou hij een alternatief onderdeel gebruiken, dan zou zijn prijs ook rond de 500 euro liggen.
Een onderdeel prijsverschil dus van 700 euro. Uitgegaan van hetzelfde uurloon.

Mijn tip is dus bij een officiële dealer altijd te vragen om een alternatief onderdeel, dus i.p.v. een automerkonderdeel. Officiële dealers mogen dat schijnbaar niet ongevraagd doe

JanTinusPlukvet

Re: Automerkonderdeel heel veel duurder dan alternatief

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Dat is wel bekend van dealers.

Je kunt bij elke andere garage, die meestal ook nog eens een lager uurloon hebben, ook vragen om Original equipment manufacturer (OEM) onderdelen. Dat zijn dus dé originele onderdelen van de toeleverancier van een automerk.Er zit dan alleen een doosje omheen waarop een ander merk staat dan jou automerk.
Je bent dan verzekerd van dezelfde kwaliteit voor een lagere prijs en voorkomt ermee dat er onderdelen van een mindere kwaliteit gemonteerd worden (zoals bijv. een kwik Fit doet)

Gesloten