Pagina 1 van 2
KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 22 nov 2012 19:26
door *~Martine~*
Ruim 2,5 jaar geleden heb ik een mobiel abonnement van 2 jaar bij KPN afgesloten.
Ik heb vorig jaar besloten dat ik het abonnement niet wil laten verlengen ivm de hoge kosten, en ik heb ruim op tijd hiervoor gebeld. Volgens de dame bij de klantenservice zou dit allemaal geregeld worden. Dit was in juni.
Ik heb toen meteen bij een andere provider een abonnement afgesloten.
Sindsdien heb ik dus ook niet meer gebruik gemaakt van mijn KPN abonnement.
Het is nu bijna december, en elke maand wordt er nog een bedrag ( hoger dan mijn bundel ) van mijn rekening afgeschreven door KPN. Elke maand bel ik weer de klantenservice, wordt ik doorverbonden naar afdeling 'opzeggingen' en wordt mij beloofd dat ik mijn geld terug krijg.
Vanmiddag kreeg ik weer een rekening van november in de bus, het gekke is dat de rekening weergeeft dat ik gebruik maak van sms diensten. Dit heb ik nooit gedaan, dus hoe kan dat opeens?
Dus ik wéér gebeld en mijn vriendelijkheid aan de telefoon wordt nu toch echt minimaal.
De dame die mij hielp zei dat het abonnement gewoon actief was. Dus KPN heeft mijn abonnement verlengs terwijl ik op tijd aan heb gegeven dat niet te willen.
Ze kon wel zien dat ik meerdere keren had gebeld en was doorverbonden met de afdeling die over de opzeggingen gaat, maar dat er nooit echt iemand is geweest die het heeft opgezegd.
Nou, als ik deze dame mag geloven krijg ik nu mijn afgeschreven geld terug. Maar ik ben er bang voor.
Wat een hoop gedoe zeg, ongelooflijk. Wat kan ik nou doen als dit zo door blijft gaan? Ik wordt er echt gek van.....
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 22 nov 2012 20:19
door sephora30
Heb je nooit een schriftelijke bevestiging van opzegging gehad dan?
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 22 nov 2012 20:40
door *~Martine~*
Nee, daar had ik ook nog om gevraagd en men beloofd telkens dat te zullen sturen en alles te regelen. Maar in plaats daarvan krijg ik telkens een rekening.
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 24 nov 2012 13:51
door *~Martine~*
Ik heb net al mijn papieren doorgekeken en ik heb wél een schriftelijke bevestiging van beeindiging gekregen. Dat mijn abonnement in september is beeindigd. Hoe kan dat nou dat ik dan nog rekeningen krijg?
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 24 nov 2012 14:19
door Jolijn
Dat je net na het beëindigen nog een factuur krijgt is begrijpelijk, omdat daarin het eindtotaal is vermeld. Daarna zou het moeten stoppen natuurlijk.
Het feit dat je rekeningen krijgt, betekent natuurlijk niet automatisch dat je ze moet betalen of het maar toestaat dat het automatisch geïncasseerd wordt. Je kunt natuurlijk zelf storneren en Melding maken van een Onterechte Incasso. Maak daarvan dan een melding (mail) naar KPN en voeg een kopie van de opzeggingsbevestiging bij.
KPN is natuurlijk fout als zij blijven incasseren na beëindiging van een abbo
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 24 nov 2012 16:13
door *~Martine~*
Klopt wat je zegt, ik heb alleen nooit een factuur van eindtotaal gehad.
Mijn abbo zou ( uiteindelijk na maanden bellen ) in september zijn beëindigd. Maar heb ook een factuur van oktober en november gekregen.
Plus dat de klantenservice van de week beweerde dat mijn abbo nog actief was. Wat dus echt niet kan.
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 26 nov 2012 16:17
door KPN Webcare
Beste *~Martine~*,
zeer vervelend om te horen dat iets wat afgehandeld zou moeten zijn in Juni nog steeds open staat.
Ik begrijp uit je verhaal dat je in September wel een definitieve opzegging hebt binnen gehad?
Dit zou ik graag voor je willen bevestigen. Hiervoor heb ik wel je telefoonnummer in combinatie met postcode en huisnummer nodig. Zou je me deze in privé bericht kunnen toezenden? Daarnaast ga ik kijken waar de facturen die je nu nog krijgt vandaan komen. Laten we samen kijken naar hoe we deze situatie zo goed mogelijk kunnen oplossen. Ik wacht je reactie af!
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 26 nov 2012 18:56
door *~Martine~*
Beste Daan, bedankt voor je reactie. Ik heb u een PB gestuurd.
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 27 nov 2012 22:19
door lanaceet
Volgens mij kan de KPN een aardige efficiëntieslag maken door met personeel te schuiven.
Het is duidelijk dat de fouten ontstaan door een te hoge werkdruk.
Op de afdeling "nieuwe abonnementen" lijkt het me extreem rustig.
Laat die mensen daar nu eens bijspringen op de afdeling opzeggingen. Daar lopen ze de benen uit hun lijf.
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 28 nov 2012 10:57
door KPN Webcare
Goeiemorgen Martine,
Ik heb het teveel geboekte bedrag aan je gecrediteerd, verdere uitleg staat in je privé bericht.
Mocht je verder nog ergens tegenaan lopen laat het ons dan gerust weten.
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 05 dec 2012 16:57
door romans8
Wij hebben een soortgelijk probleem. Mijn dochter heeft een tijd terug een ander abonnement afgesloten en haar oude abonnement zou 3 maanden geleden stoppen. Ook hier het probleem van het niet ontvangen van een bevestiging waarover zij heeft gebeld en er werd gezegd dat alles zou in orde komen. Zij is er vandaag achter gekomen dat er al drie maanden onterecht geld voor het beeindigde abonnement geincasseerd is. Bellen met de klantenservice vandaag leverde op dat zij het bedrag gaan verrekenen. Terug storten was niet mogelijk. Ik vind het ronduit belachelijk. Het gaat hier om een studente die amper geld heeft en als knp/hi fout bezig is door bedragen te innen waar zij geen recht op hebben, hoe durf je dan ook nog te zeggen dat het geld in één keer terug storten niet kan. Het gaat hier over meer dan 120 euro wat voor een student van 19 jaar toch een aanzienlijk groot bedrag is. Ik kan niet geloven dat dit zo maar kan. Zij moet nu maar gaan zitten afwachten of de komende 3 maanden inderdaad de abonnementskosten van het huidige abonnement verrekend gaan worden met het bedrag dat onterecht geincasseerd is. Dit lijkt de wereld op zijn kop. Iemand een idee of zij dit zo maar moet accepteren. Zij heeft overigens vandaag na aandringen wel een bevestiging op haar telefoon ontvangen dat er geld verrekend gaat worden.
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 05 dec 2012 20:17
door stofzuigertje
Waarom de afschrijvingen niet terug geboekt en bij jou bank geblokkeerd?
Dat het nu is opgelost is natuurlijk leuk maar als ze langere tijd blijven afschrijven en slechts beloven het terug te storten is jou bank dit laten blokkeren beter.
Voordat ze het werkelijk terug storten is meestal erg lang wachten.
Verder zien ze ook dat zij fout zitten als je niet kunnen incasseren dus zullen ook eerder zelf reageren.
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 05 dec 2012 22:13
door Bob Schurkjens
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 06 dec 2012 10:02
door KPN Webcare
Beste romans8,
Zou je mij in een privé bericht het telefoonnummer waar het om gaat kunnen toezenden, met de naam van de contractant en postcode/huisnummer? Dan ga ik kijken wat ik kan betekenen voor je hierin. Daarnaast kan ik ook even checken of alles inmiddels wel correct doorgevoerd wordt.
@stofzuigertje:
Ik snap dat het vervelend is als er teveel wordt gefactureerd, of als er maar door wordt geincasseerd, echter door bedragen terug te boeken kun je jezelf ook in de nesten werken, terwijl sommige situaties relatief makkelijk oplosbaar zijn. Crediteringen worden in eerste instantie altijd op de eerstvolgende factuur gedaan. Dit is echter wel afhankelijk van het bedrag. Krijg je een hoger bedrag terug dan je factuur? Dan ontvang je over het algemeen een - factuur, waarin er geld teruggestort wordt.
Hoop dat je iets aan deze informatie hebt. In ieder geval wacht ik je bericht af romans8!
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 06 dec 2012 13:39
door Bob Schurkjens
@ Daan van KPN Webcare:
Waarom blijft KPN maar doorgaan met het
onterecht berekenen van "Kosten n.a.v opzegtermijn"?
https://www.klachtenkompas.nl/kpn/koste ... gtermijn-3
http://www.google.com/search?q=%22koste ... lr=lang_nl
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 06 dec 2012 15:24
door KPN Webcare
Beste Bob Schurkjens,
Ik zie dat de eerste case al is opgelost door de collega's van Klantenreacties. Veel van de cases die via google search te vinden zijn zijn inmiddels ook al naar wens opgelost. Alles wat via klachtenkompas binnen komt wordt door Klantenreacties bekeken en behandeld. Komen de cases hier binnen dan pakken wij ze op. Heb je zelf ook iets waar je tegen aan loopt? Ik ben je graag van dienst.
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 09 dec 2012 00:39
door lanaceet
@ webcare Daan,
al die Google cases opgelost? dat zal zeker. Maar hoeveel identieke cases waar de KPN fouten maakt met opzeggen en te hoge dubbele facturen komen er per dag bij? Veel lijkt me, anders hadden we al lang een afdoende antwoord van KPN gehad. De eerste betalingsherinnering hebben we inmiddels binnen.
Afkoop-boete en heraansluitkosten omdat er een jaartal fout is ingetypt?
Totaal bijna euro 900,- samen? Van te voren betalen en dan wordt het wel terug gestort!
Bij een betrouwbaar bedrijf heb ik daar geen probleem mee, maar het gaat hier om KPN.
Wij wachten rustig af. De gene die ongelijk heeft draait immers op voor de hoge "invorderingkosten"
ter info: afdeling klantreacties: reactienummer 1-1559591024.
groet
Lanaceet
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 09 dec 2012 01:25
door Bob Schurkjens
@Lanaceet:
Je kan zien dat KPN Webcare mijn vraag ook niet beantwoordt. KPN is met deze oplichterij al een jaar of 5 bezig en niemand doet er wat aan. Wat niemand weet op dit forum is hoe vaak KPN hier wél mee wegkomt. Heel vaak schat ik zo in. Veel mensen snappen hun rekeningen toch niet. En als je bij KPN protesteert, krijg je nul op rekest. Ik heb het allemaal zelf meegemaakt en opgelost via
http://www.sgc.nl dus ik weet waarover ik praat.
"kosten n.a.v. opzegtermijn"
KPN probeert nog even goed te cashen als klanten na vele jaren afscheid nemen.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=6073
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/nieuwe ... onnementen
etc etc etc
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 10 dec 2012 09:10
door KPN Webcare
@Lanaceet
Veel van de cases wel, ik kan niet voor elke case spreken. Daarnaast staan er voor zover ik kan zien wel flink wat in behandeling. Ik ben blij om te horen dat de jouwe inmiddels wel is opgepakt, en dat klantreacties ermee bezig is. Ik ga het een en ander navragen m.b.t. deze kosten. Zouden jullie beiden (Lanaceet en Bob Schurkjens) per privé bericht mij kunnen toezenden om welke dienst(en) het exact gaat (vb: pstn belvrij altijd, ISDN2 lijn etc) en om welk postcode en huisnummer het gaat, dan kan ik dit bij de juiste afdeling neerleggen om te kijken of ik er wat meer informatie over kan krijgen. Wel zo prettig als hier wat duidelijkheid overkomt. Ik wacht jullie reactie af.
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Re: KPN blijft geld afschrijven van mijn rekening
Geplaatst: 28 dec 2012 19:43
door kimberley88
Bij mij verloopt het contact met KPN ook zeker niet naar behoren..
Eigenlijk weet ik niet goed waar ik moet beginnen aangezien er al verschillende keren een fout is gemaakt bij KPN waar IK voor moet opdraaien, maar ik zal dan toch maar beginnen met enkel de laatste klacht die ik heb, anders wordt een wel erg lang verhaal! Na dus verschillende malen in het verleden contact te hebben gehad met KPN i.v.m. mijn abonnement waar er een heleboel dingen verkeerd zijn gelopen, had ik besloten mijn abonnement op te zeggen.
Mijn abonnement liep in september af dus heb ik eind juli/ begin augustus een brief verstuurd met daarin een kopie van mijn id en de mededeling dat ik mijn abonnement stop wou zetten. Ik heb daar verder niks meer over gehoord, dus was ik in de veronderstelling dat alles in orde was. Totdat ik in november op mijn rekening keek (had het de maand hiervoor over het hoofd gezien) en zag dat KPN nog altijd geld van mijn rekening haalde en mijn abonnement dus nog steeds loopt. Ik heb toen gelijk naar de klantenservice gebeld om te vragen hoe het komt dat mijn abonnement nog steeds loopt aangezien ik het per brief had opgezegd...ik kreeg een jonge meid aan de telefoon en die zei dat ze het zou uitzoeken en navragen bij een collega. Na een paar minuten wachten kwam ze met de mededeling dat ze mijn brief niet hadden ontvangen, maar aangezien er al verschillende dingen verkeerd zijn gegaan in het verleden, zouden ze mijn abonnement per direct opzeggen en het geld wat ze de afgelopen maanden teveel in rekening hadden gebracht terug storten op mijn rekening. Ik was "zoals u ook wel kan begrijpen" opgelucht en blij dat het allemaal achter de rug was (althans dat dacht ik). Een paar weken later was er nog geen geld teruggestort op mijn rekening en had ik nog altijd niks van hun gehoord, dus heb ik mijn bank de opdracht gegeven de automatische incasso van de laatste paar maanden terug te halen op mijn rekening en af te wachten. Een maand later kijk ik weer op mijn rekening en zie ik dat ze weer geld van mijn rekening hebben gehaald en krijg ik 2 betalingsherinneringen binnen van de vorige 2 maanden waarvan ik het geld normaal gezien terug zou krijgen van KPN op mijn rekening... Dus... Ik vandaag nog maar weer eens bellen (en deze keer niet meer zo vriendelijk) om te vragen waarom nog altijd mijn abonnement niet stop gezet is en waarom ik betalingsherinneringen krijg van rekeningen die ik helemaal niet meer moet betalen. Nadat ik alles heb uitgelegd, verteld over mijn brief die ik maanden geleden heb verstuurd en heb verteld over mijn andere klachten, krijg ik als antwoord: Wij hebben uw brief ontvangen maar hadden onvoldoende gegevens van u waardoor uw verzoek tot opzeggen is afgewezen. WTF??? Een paar weken daarvoor zeiden ze nooit een brief ontvangen te hebben. En waarom hebben ze dan ook nooit contact opgenomen om dit te melden. Maar goed ik vertel de heer "… … van de klantenservice" dat zijn collega mij een paar weken geleden heeft beloofd mijn abonnement per direct op te zeggen, waarop hij zegt dat hij het abonnement kan opzeggen maar dan heb ik nog wel een maand opzegtermijn. Het komt er dus op neer dat ik dan nog een maand moet betalen plus het geld wat ik heb laten terugvorderen door mijn bank dus ook nog moet betalen. Ik heb hem gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik wil dat het per direct wordt opgezegd aangezien mij dat ook is beloofd en ik al genoeg heb moeten betalen door alle stomme fouten die hun gemaakt hebben. Meneer … zegt dat hij dat niet kan en niet zal doen. Ik vind het echt schandalig wat er hier allemaal gebeurt! Ik ben nu zo kwaad en ik wil dat dit z.s.m. word opgelost! Voor mij nooit meer een abonnement bij KPN als het op deze manier moet!!!