KTW Kabel Televisie KT Waalre glasvezel verwarrend!
Geplaatst: 23 nov 2012 14:32
Ook de gemeente Waalre is begonnen met de aanleg van glasvezel. Per brief worden de bewoners geïnformeerd naar de mogelijkheid om glasvezel aan te laten leggen. In deze brief staat dat de aanleg nu gratis is, en later wel €450.00 kan gaan kosten. Echter als men geen glasvezeldienst afneemt kan men kiezen voor een passieve aansluiting en zal er €7.00 per maand in rekening worden gebracht. Zo staat het ook allemaal netjes op de website. Duidelijk dus!
Dan staat er een medewerker van de aannemer voor de deur. Met een pocket PC onder de arm komt de man kijken wat het meest geschikte aansluitpunt is maar wij weten nog niet eens of we wel glasvezel willen want we weten nog veel te weinig over de mogelijkheden en prijzen. De man vraagt dan heel vriendelijk of wij al gebruikmaken van de diensten van UPC. Het antwoord was, Ja, want wij hebben hier internet en telefonie van UPC en Televisie van Ziggo (heel vervelend overigens dat wij hier in Waalre geen totaalpakket van UPC of Ziggo af kunnen nemen). Nou zegt de man, dan heb ik goed nieuws, want dan hoeft u helemaal niets te betalen, het is namelijk zo dat als u nu al een dienst afneemt van UPC dan is het aansluiten gratis (Opmerking: dat was het toch al?!) en betaald u ook geen €7.00 per maand. He, dat was nieuw voor mij, en ik vroeg hem daarom nog enkele malen duidelijk of er voor mij zeker geen kosten kwamen en ik niet verplicht ben om een glasvezelabonnement af te nemen. NEE, als u al een dienst heeft van UPC dan is het helemaal gratis en betaald u ook geen maandelijkse kosten. Ik vraag het nogmaals, en wederom verzekerd de "goede" man mij ervan dat ik nooit geen €7.00 per maand hoef te betalen omdat ik al UPC klant ben en dat daarom alles gratis is. Nou als dat werkelijk zo is, dan mag hier wel een aansluiting komen. Dus de man zoekt een plek, vult van alles in op zijn pocket PC en zegt: Kijk ik heb het er nog even duidelijk bij gezet: KLANT VAN UPC… wilt u hier even tekenen. Daar ben ik een beetje allergisch voor en vraag hem nogmaals of ik zeker geen extra kosten krijg of verplicht ben tot het afnemen van diensten. Ik kies mijn woorden zorgvuldig omdat ik heel duidelijk wil zijn. Hij bevestigt wederom dat ik daar niet bang voor hoef te zijn en ik plaats mijn handtekening. Ik krijg geen kwitantie, maar wel een hand en de man vertrok.
Toen ik een paar dagen later een medewerker van UPC sprak bleek deze nog meer verbaast dan ik toen hij hoorde dat er voor mij geen kosten of andere verplichtingen zouden zijn. Hij zei, wij gaan die kosten in ieder geval niet betalen, ik zou maar eens goed informeren want ik heb hier al heel veel nare verhalen over gehoord, die mannen zeggen dat het gratis is en later moet je wel degelijk betalen... Dus bel ik direct even met KTW. Daar krijg ik een hele vriendelijke mevrouw aan de telefoon die ik het hele verhaal uitleg. Zij verzekerd mij wederom dat ik geen €7.00 per maand hoef te betalen als ik nu reeds een dienst afneem van UPC en ik ben ook niet verplicht om een glasvezeldienst af te nemen... die mensen van UPC weten er niks van. KTW ik kan niets anders zeggen dan, Duidelijk! Petje af!
Maar dan komen ze de aansluiting binnenbrengen. Twee mannen staan aan de deur met de vraag: “Wilt u een kastje van UPC of een neutraal kastje?” Uhhh, wat? Ja, zegt een van de mannen, UPC is alleen voor UPC en met het andere kastje kunt u een van de andere providers kiezen, informatie vindt u op de site van KT Waalre. Maar ik weet helemaal niet welke provider ik wil, ik weet eigenlijk ook niet of ik wel glasvezel wil. Het was toch gratis, zonder verplichtingen. Nou zeggen de mannen zodra uw kastje is aangesloten dan betaald u €7.00 per maand totdat u een contract afsluit…
Nou breekt mijn klomp!
Ik ben zo zorgvuldig geweest met het stellen van de juiste vragen en ik heb toch hele duidelijke antwoorden gehad, dan kan ik niet anders dan concluderen dat ik door de man die langskwam om het aansluitpunt te bepalen en KTW ben misleid. En dan druk ik me nog heel matig uit!!
Eerst een hoop stoeptegels kapot en dus ineens een hoop halve stoeptegels voor mijn deur en ook nog eens slachtoffer worden van oplichting, daar heb ik dus geen zin in.
De monteurs die hier aan de deur waren gaven aan dat ze net van iemand afkwamen die ook niet wist welk kastje ze moest nemen en ook niet wist dat er nu kosten in rekening zouden worden gebracht. Daar hebben we ook even niets aangesloten, zei een van de mannen. Denk er anders nog eens rustig over na, en neem maar contact op als u eruit bent. De monteurs waren vriendelijk en gaven mij de gelegenheid erover na te denken, en ze gaven mij de brieven die ik had gekregen als ze de aansluiting zouden hebben voltooit.
Op een van deze brieven stond de volgende tekst: Zoals bekend en door u akkoord bevonden, worden de kosten (€7.- per maand) door KT Waalre per kwartaal automatisch geïncasseerd. Op het moment dat er een dienst op glasvezel zal worden aangesloten vervalt dit maandbedrag.
KTW… Ik ben toch niet gek!?
Wordt vervolgt…
=========================================================================================
RECTIFICATIE!
TOCH GEEN €7.00 PER MAAND BETALEN…
Waalre 30-11-2012
Afgelopen week heeft KTW twee keer contact met ons opgenomen. Tijdens het telefonisch contact werd mij vriendelijk uitgelegd waar de fout zat, en dat wij echt geen €7.00 per maand hoeven te betalen.
Het blijkt dat de monteurs ons de brief, waarin stond dat ik €7.00 per maand moest betalen, niet hadden mogen geven. Die brief was alleen voor mensen die geen UPC abonnement hebben. Klanten van UPC hoeven dus werkelijk niet de €7.00 per maand te betalen. Omdat UPC nog niet overstag is, heeft KTW dit niet aan de grote klok willen hangen, vandaar dat ik er ook niets over op de website heb kunnen vinden…
Dan staat er een medewerker van de aannemer voor de deur. Met een pocket PC onder de arm komt de man kijken wat het meest geschikte aansluitpunt is maar wij weten nog niet eens of we wel glasvezel willen want we weten nog veel te weinig over de mogelijkheden en prijzen. De man vraagt dan heel vriendelijk of wij al gebruikmaken van de diensten van UPC. Het antwoord was, Ja, want wij hebben hier internet en telefonie van UPC en Televisie van Ziggo (heel vervelend overigens dat wij hier in Waalre geen totaalpakket van UPC of Ziggo af kunnen nemen). Nou zegt de man, dan heb ik goed nieuws, want dan hoeft u helemaal niets te betalen, het is namelijk zo dat als u nu al een dienst afneemt van UPC dan is het aansluiten gratis (Opmerking: dat was het toch al?!) en betaald u ook geen €7.00 per maand. He, dat was nieuw voor mij, en ik vroeg hem daarom nog enkele malen duidelijk of er voor mij zeker geen kosten kwamen en ik niet verplicht ben om een glasvezelabonnement af te nemen. NEE, als u al een dienst heeft van UPC dan is het helemaal gratis en betaald u ook geen maandelijkse kosten. Ik vraag het nogmaals, en wederom verzekerd de "goede" man mij ervan dat ik nooit geen €7.00 per maand hoef te betalen omdat ik al UPC klant ben en dat daarom alles gratis is. Nou als dat werkelijk zo is, dan mag hier wel een aansluiting komen. Dus de man zoekt een plek, vult van alles in op zijn pocket PC en zegt: Kijk ik heb het er nog even duidelijk bij gezet: KLANT VAN UPC… wilt u hier even tekenen. Daar ben ik een beetje allergisch voor en vraag hem nogmaals of ik zeker geen extra kosten krijg of verplicht ben tot het afnemen van diensten. Ik kies mijn woorden zorgvuldig omdat ik heel duidelijk wil zijn. Hij bevestigt wederom dat ik daar niet bang voor hoef te zijn en ik plaats mijn handtekening. Ik krijg geen kwitantie, maar wel een hand en de man vertrok.
Toen ik een paar dagen later een medewerker van UPC sprak bleek deze nog meer verbaast dan ik toen hij hoorde dat er voor mij geen kosten of andere verplichtingen zouden zijn. Hij zei, wij gaan die kosten in ieder geval niet betalen, ik zou maar eens goed informeren want ik heb hier al heel veel nare verhalen over gehoord, die mannen zeggen dat het gratis is en later moet je wel degelijk betalen... Dus bel ik direct even met KTW. Daar krijg ik een hele vriendelijke mevrouw aan de telefoon die ik het hele verhaal uitleg. Zij verzekerd mij wederom dat ik geen €7.00 per maand hoef te betalen als ik nu reeds een dienst afneem van UPC en ik ben ook niet verplicht om een glasvezeldienst af te nemen... die mensen van UPC weten er niks van. KTW ik kan niets anders zeggen dan, Duidelijk! Petje af!
Maar dan komen ze de aansluiting binnenbrengen. Twee mannen staan aan de deur met de vraag: “Wilt u een kastje van UPC of een neutraal kastje?” Uhhh, wat? Ja, zegt een van de mannen, UPC is alleen voor UPC en met het andere kastje kunt u een van de andere providers kiezen, informatie vindt u op de site van KT Waalre. Maar ik weet helemaal niet welke provider ik wil, ik weet eigenlijk ook niet of ik wel glasvezel wil. Het was toch gratis, zonder verplichtingen. Nou zeggen de mannen zodra uw kastje is aangesloten dan betaald u €7.00 per maand totdat u een contract afsluit…
Nou breekt mijn klomp!
Ik ben zo zorgvuldig geweest met het stellen van de juiste vragen en ik heb toch hele duidelijke antwoorden gehad, dan kan ik niet anders dan concluderen dat ik door de man die langskwam om het aansluitpunt te bepalen en KTW ben misleid. En dan druk ik me nog heel matig uit!!
Eerst een hoop stoeptegels kapot en dus ineens een hoop halve stoeptegels voor mijn deur en ook nog eens slachtoffer worden van oplichting, daar heb ik dus geen zin in.
De monteurs die hier aan de deur waren gaven aan dat ze net van iemand afkwamen die ook niet wist welk kastje ze moest nemen en ook niet wist dat er nu kosten in rekening zouden worden gebracht. Daar hebben we ook even niets aangesloten, zei een van de mannen. Denk er anders nog eens rustig over na, en neem maar contact op als u eruit bent. De monteurs waren vriendelijk en gaven mij de gelegenheid erover na te denken, en ze gaven mij de brieven die ik had gekregen als ze de aansluiting zouden hebben voltooit.
Op een van deze brieven stond de volgende tekst: Zoals bekend en door u akkoord bevonden, worden de kosten (€7.- per maand) door KT Waalre per kwartaal automatisch geïncasseerd. Op het moment dat er een dienst op glasvezel zal worden aangesloten vervalt dit maandbedrag.
KTW… Ik ben toch niet gek!?
Wordt vervolgt…
=========================================================================================
RECTIFICATIE!
TOCH GEEN €7.00 PER MAAND BETALEN…
Waalre 30-11-2012
Afgelopen week heeft KTW twee keer contact met ons opgenomen. Tijdens het telefonisch contact werd mij vriendelijk uitgelegd waar de fout zat, en dat wij echt geen €7.00 per maand hoeven te betalen.
Het blijkt dat de monteurs ons de brief, waarin stond dat ik €7.00 per maand moest betalen, niet hadden mogen geven. Die brief was alleen voor mensen die geen UPC abonnement hebben. Klanten van UPC hoeven dus werkelijk niet de €7.00 per maand te betalen. Omdat UPC nog niet overstag is, heeft KTW dit niet aan de grote klok willen hangen, vandaar dat ik er ook niets over op de website heb kunnen vinden…