LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips USB stick
-
Philips USB stick
Gewoon balen , mijn PC blijft om back up vragen die is 15.8 groot. Dacht slim te zijn en kocht USB stick van 16 gig.De stick gebruikt voor filmpjes en zo dus hij is prima op een slecht weer dag maar eens de back up gaan maken, maar dat kan niet die stick geeft aan 16, maar ondanks dat er niets opstaat . Geeft hij aan beschikbaar 14.9 waar is die enen 1.1 gig dan? En je computer zegt doodleuk dat er te weinig capaciteit is op de USB stick is
Re: Philips USB stick
Kijk eens op die stick zou ik zeggen.
Die 16GB is het ruwe lege geheugen. daar kan je dus als besturingssysteem niks mee.
Vervolkgens moet een usb stick geformateerd worden, voor de mensen word dat gelukkig gedaan.
Tijden het formateren word er wat ruimte gereserveerd voor de oplsag waar welke bestanden staan.
Hierdoor word de werkelijke beschikbare opslagruimte kleiner. Zelfde met een harddisk. als je 1000GB schijf koopt, past er uiteindelijk minder dan 1000GB aan data op.
Het kan ook zo zijn dat er een verborgen bestand op staat..
Vervolkgens moet een usb stick geformateerd worden, voor de mensen word dat gelukkig gedaan.
Tijden het formateren word er wat ruimte gereserveerd voor de oplsag waar welke bestanden staan.
Hierdoor word de werkelijke beschikbare opslagruimte kleiner. Zelfde met een harddisk. als je 1000GB schijf koopt, past er uiteindelijk minder dan 1000GB aan data op.
Het kan ook zo zijn dat er een verborgen bestand op staat..
Backup van een PC op een USB stickhallohierisharry schreef:Gewoon balen , mijn PC blijft om back up vragen die is 15.8 groot. Dacht slim te zijn en kocht USB stick van 16 gig.De stick gebruikt voor filmpjes en zo dus hij is prima op een slecht weer dag maar eens de back up gaan maken, maar dat kan niet die stick geeft aan 16, maar ondanks dat er niets opstaat . Geeft hij aan beschikbaar 14.9 waar is die enen 1.1 gig dan? En je computer zegt doodleuk dat er te weinig capaciteit is op de USB stick is
Overigens, zoals al door een andere poster vermeld, het bruikbare deel van de opslagruimte is altijd iets minder dan de "geadverteerde" opslagcapaciteit. Het verschil wordt door het besturingssysteem gebruikt om het opslagmedium te beheren. Reken ongeveer op zo'n 8% van de totaal beschikbare ruimte.
-
u ziet 14.9 gb op windows juist? Dat is goed voor een 16 gb kaart die kaarten worden verkocht in bits, maar bij het opmaken van de kaart die wordt omgezet in GB en weergegeven door windows. bijvoorbeeld sinds een kbyte 1024 bits uw 16 gb kaart eigenlijk is 15,927,345,152 bits dat door 1024 delen, maar vanwege de manier waarop het wordt berekend, moet u het resultaat weer met 1024 verdelen en dan nog eens. U zult eindigen met 14.93349609375 die is hoe windows ziet de GB-....ik hoop dat antwoord op uw vraag...
Dat klopt, zie de bits/bytes berekening hierboven. Daarnaast staan er vaak (trial versies) van backup programma's op zo'n stick, of synchronisatietools, en die nemen ook ruimte in.hallohierisharry schreef:Gewoon balen , mijn PC blijft om back up vragen die is 15.8 groot. Dacht slim te zijn en kocht USB stick van 16 gig.De stick gebruikt voor filmpjes en zo dus hij is prima op een slecht weer dag maar eens de back up gaan maken, maar dat kan niet die stick geeft aan 16, maar ondanks dat er niets opstaat . Geeft hij aan beschikbaar 14.9 waar is die enen 1.1 gig dan? En je computer zegt doodleuk dat er te weinig capaciteit is op de USB stick is
Maar goed, voor ~2,50 per maand, heb je bij crashplan een ongelimiteerde backup oplossing in de cloud, zodat je data ook veilig is als je huis mét usb stick afbrand.
Het was nog slimmer geweest, als je dan een stick van 32 GB had gekocht.Gewoon balen , mijn PC blijft om back up vragen die is 15.8 groot. Dacht slim te zijn en kocht USB stick van 16 gig.
Om dan nog slimmer te zijn een externe harde schijf, waar ook nog ander bestanden kunnen opgeslagen worden.
Maar TS heeft geen reactie meer gegeven, dus is het blijkbaar gelukt.
Of zijn PC is gecrashed en hij had geen backup en kan nu niet meer op internetnevermind schreef:Het was nog slimmer geweest, als je dan een stick van 32 GB had gekocht.Gewoon balen , mijn PC blijft om back up vragen die is 15.8 groot. Dacht slim te zijn en kocht USB stick van 16 gig.
Om dan nog slimmer te zijn een externe harde schijf, waar ook nog ander bestanden kunnen opgeslagen worden.
Maar TS heeft geen reactie meer gegeven, dus is het blijkbaar gelukt.