Verzekering weigert uit te betalen na overleiden ( Cardif ).
Geplaatst: 27 nov 2012 01:16
Beste,
In 2003 heb ik een hypotheek met levensverzekering afgesloten via de Hypotheker.
Deze hypotheek is afgesloten bij BNP Paribas en de levensverzekering is ondergebracht bij Cardif.
Helaas is mijn partner, waar ik de hypotheek mee had afgesloten recent overleden.
Dit door een hartstilstand, welke ( vanzelfsprekend ) wordt gezien als een natuurlijke dood.
Dit heeft natuurlijk de nodige problemen en stress waar niemand op zit te wachten.
De verzekering was geheel mee gefinancierd met de hypotheek, hierdoor was alles afgerond, zo dacht ik.
Nadat ik de melding had gedaan bij de incasserende partij ( Stater ) is het balletje gaan rollen.
De verzekering stond gewoon netjes op actief bij de Stater en ook bij de Hypotheker, recent kreeg ik een brief van Novalink, welke Cardif vertegenwoordigd in deze zaak met de melding dat mijn polis niet meer actief is, en dat ik mijn hypotheek moet gaan oversluiten, mocht ik dit niet kunnen, dan zou ik mijn huis maar moeten gaan verkopen.
De reden hiervoor zou zijn, dat ik geen polis heb betaald, hier zou een eigen bijdrage van 14,75 euro per maand aan vast zitten. Ik heb alle contracten en papieren doorzocht maar nergens wordt hier over gesproken. Het gekke is, dat ik volgens hun van maart 2003 tot december 2004 betaald zou hebben per automatische incasso ( Er is echter nooit iets bij mij afgeschreven door Cardif ). Maar omdat ik mijn premie niet betaald heb, is de polis in maart 2010 ( !! ) gesloten.
Ik heb nooit enig schrijven van Cardif, Bnp Paribas, Stater, de Hypotheker of Novalink vernomen.
Van een factuur, laat staan een aanmaning over een eigen bijdrage van de premie is ook niks gezien, deze zijn op zeker dan ook niet gestuurd.
Tevens heb ik ook nooit een schrijven gehad over een stopzetting van de verzekering.
Inmiddels hebben ze de zaak opnieuw in behandeling genomen en wacht ik op antwoord, echter heb ik een zeer slecht gevoel bij hun handelen.
De Hypotheker kwam met de eerste melding erg behulpzaam over, met opmerkingen als "dit kunnen ze niet maken", "ze zijn verkeerd bezig"etc etc. ze zouden hier werk van maken, dit was echter een loze belofte.
Ik kreeg de opvolgende werkdag per brief te horen dat ze niks konden doen want dit zou ik zelf met Cardif moeten uitvechten.
Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring of kan iemand mij tips geven hoe te handelen?
Het lijkt mij niet dat een verzekering zonder enige vorm van schrijven, facturen etc. etc. beƫindigd mag worden?
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
Met vriendelijke groet,
Sander
In 2003 heb ik een hypotheek met levensverzekering afgesloten via de Hypotheker.
Deze hypotheek is afgesloten bij BNP Paribas en de levensverzekering is ondergebracht bij Cardif.
Helaas is mijn partner, waar ik de hypotheek mee had afgesloten recent overleden.
Dit door een hartstilstand, welke ( vanzelfsprekend ) wordt gezien als een natuurlijke dood.
Dit heeft natuurlijk de nodige problemen en stress waar niemand op zit te wachten.
De verzekering was geheel mee gefinancierd met de hypotheek, hierdoor was alles afgerond, zo dacht ik.
Nadat ik de melding had gedaan bij de incasserende partij ( Stater ) is het balletje gaan rollen.
De verzekering stond gewoon netjes op actief bij de Stater en ook bij de Hypotheker, recent kreeg ik een brief van Novalink, welke Cardif vertegenwoordigd in deze zaak met de melding dat mijn polis niet meer actief is, en dat ik mijn hypotheek moet gaan oversluiten, mocht ik dit niet kunnen, dan zou ik mijn huis maar moeten gaan verkopen.
De reden hiervoor zou zijn, dat ik geen polis heb betaald, hier zou een eigen bijdrage van 14,75 euro per maand aan vast zitten. Ik heb alle contracten en papieren doorzocht maar nergens wordt hier over gesproken. Het gekke is, dat ik volgens hun van maart 2003 tot december 2004 betaald zou hebben per automatische incasso ( Er is echter nooit iets bij mij afgeschreven door Cardif ). Maar omdat ik mijn premie niet betaald heb, is de polis in maart 2010 ( !! ) gesloten.
Ik heb nooit enig schrijven van Cardif, Bnp Paribas, Stater, de Hypotheker of Novalink vernomen.
Van een factuur, laat staan een aanmaning over een eigen bijdrage van de premie is ook niks gezien, deze zijn op zeker dan ook niet gestuurd.
Tevens heb ik ook nooit een schrijven gehad over een stopzetting van de verzekering.
Inmiddels hebben ze de zaak opnieuw in behandeling genomen en wacht ik op antwoord, echter heb ik een zeer slecht gevoel bij hun handelen.
De Hypotheker kwam met de eerste melding erg behulpzaam over, met opmerkingen als "dit kunnen ze niet maken", "ze zijn verkeerd bezig"etc etc. ze zouden hier werk van maken, dit was echter een loze belofte.
Ik kreeg de opvolgende werkdag per brief te horen dat ze niks konden doen want dit zou ik zelf met Cardif moeten uitvechten.
Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring of kan iemand mij tips geven hoe te handelen?
Het lijkt mij niet dat een verzekering zonder enige vorm van schrijven, facturen etc. etc. beƫindigd mag worden?
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
Met vriendelijke groet,
Sander