recht van retour & semi-zakelijke aankoop
Geplaatst: 27 nov 2012 09:03
Hallo,
Ik heb van mijn werk een tegoedbon gekregen voor aanschaf van een product in een zakelijke webshop. Daarmee heb ik voor mijzelf een tablet gekocht. Bij de bestelling heb ik weliswaar de naam van mijn bedrijf vermeld maar alle overige gegevens mbt facturatie en bezorging zijn mijn prive-gegevens, en ik het BTW betaald voor de aanschaf van de tablet. Nu bleek na het uitpakken en aanzetten van de tablet helaas dat er een dode subpixel en een minieme beschadiging op het scherm zijn. Normaal gesproken zou ik als consument gebruik willen maken van mijn recht van retour en in contact gaan met de webshop voor een nieuwe tablet, maar kan dat nu ook? Het recht van retour geldt alleen voor consumenten in de niet-zakelijke markt en nu weet ik niet zeker of dit nu een zakelijke aankoop was of niet.
Ik heb van mijn werk een tegoedbon gekregen voor aanschaf van een product in een zakelijke webshop. Daarmee heb ik voor mijzelf een tablet gekocht. Bij de bestelling heb ik weliswaar de naam van mijn bedrijf vermeld maar alle overige gegevens mbt facturatie en bezorging zijn mijn prive-gegevens, en ik het BTW betaald voor de aanschaf van de tablet. Nu bleek na het uitpakken en aanzetten van de tablet helaas dat er een dode subpixel en een minieme beschadiging op het scherm zijn. Normaal gesproken zou ik als consument gebruik willen maken van mijn recht van retour en in contact gaan met de webshop voor een nieuwe tablet, maar kan dat nu ook? Het recht van retour geldt alleen voor consumenten in de niet-zakelijke markt en nu weet ik niet zeker of dit nu een zakelijke aankoop was of niet.