Simpel.nl rekent onterecht 'buiten-de-bundel' kosten
Geplaatst: 27 nov 2012 15:54
Hallo mede-forummers,
Ik wil gebruik maken van dit forum om een vervelende kwestie met Simpel.nl aan het licht te brengen, te kijken of er mensen zijn die hetzelfde is overkomen en eventueel tips en adviezen te krijgen.
Ik ben sinds het begin van deze maand (november) een nieuwe klant van Simpel.nl. Mijn abonnement bij Vodafone verliep en ik wilde iets goedkopers. Zodoende kwam ik uit bij Simpel.nl. Na twee á drie weken begon de ellende.
Ik ontving een sms en een e-mail met daarin een waarschuwing mijn telefoonkosten snel opliepen. Simpel.nl vroeg mij of ik daarom een voorschot van € 50,- over wilde maken. Als ik dit niet deed en mijn kosten zouden nog verder oplopen, zou mijn Sim-kaart geblokkeerd worden. Ik heb mijn belspecificatie nagekeken en ik zit bij lange na niet over mijn bundel (nog niet eens op een derde).
De volgende dag heb ik de helpdesk gebeld en het probleem uitgelegd. Ze hielden de boot af ('we gaan de technische dienst raadplegen en we zullen zo spoedig mogelijk weer contact met u opnemen'). Ik heb ze nadrukkelijk gevraagd om mij niet af te sluiten, omdat het gewoon onterecht is. De medewerker zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
In de tussentijd heb ik een mailtje ontvangen waarin word erkend dat ik sinds 1-11-2012 de bundel heb die ik besteld heb.
Een paar dagen later heb ik nog niets gehoord van de helpdesk. Ik heb wederom zelf gebeld. De medewerker die ik aan de lijn kreeg erkende mijn probleem. Hij zei dat mijn bundel foutief was toegekend en dat het systeem daardoor 'denkt' dat ik buiten mijn bundel bel. Ik heb nogmaals gevraagd of ik niet geblokkeerd kon worden. Wederom werd mij beloofd dat dit niet zou gebeuren. Ik was weer even tevreden gesteld...
Vandaag was ik aan het bellen toen plotseling de verbinding werd verbroken. Ik rook al onraad en wist al wat er aan de hand was. Ik heb met de telefoon van een vriend van mij gebeld naar de helpdesk. Men erkende mijn probleem wederom, maar ze konden dit keer niets voor mij betekenen. De medewerker zei letterlijk: 'Ik wou dat er een knop was dat dit probleem opgelost zou kunnen worden, maar die is er niet. Anders had ik er op gedrukt'. Er werd mij gevraagd geduldig te wachten tot de technische dienst dit probleem had opgelost.
Ik weet precies wat er aan de hand is. Simpel.nl wil die € 50,- hebben. Ze willen mij onder druk zetten door nu mijn sim-kaart te blokkeren en ondertussen verschuilen zij zich achter het verweer dat het systeem mijn bundel niet goed toegekend heeft.
Nu zit ik sinds vanochtend met een telefoon waar ik niet mee kan bellen. Ik heb ook geen vaste lijn. Dat is erg vervelend, ik heb er nu al één misverstand met iemand door gekregen. Ik wil niet thuis geven en Simpel.nl zal die € 50,- niet van mij krijgen. Wie kan mij helpen? Wat moet ik doen? Kan Simpel.nl mijn Sim-kaart geblokkeerd houden?
Ik wil gebruik maken van dit forum om een vervelende kwestie met Simpel.nl aan het licht te brengen, te kijken of er mensen zijn die hetzelfde is overkomen en eventueel tips en adviezen te krijgen.
Ik ben sinds het begin van deze maand (november) een nieuwe klant van Simpel.nl. Mijn abonnement bij Vodafone verliep en ik wilde iets goedkopers. Zodoende kwam ik uit bij Simpel.nl. Na twee á drie weken begon de ellende.
Ik ontving een sms en een e-mail met daarin een waarschuwing mijn telefoonkosten snel opliepen. Simpel.nl vroeg mij of ik daarom een voorschot van € 50,- over wilde maken. Als ik dit niet deed en mijn kosten zouden nog verder oplopen, zou mijn Sim-kaart geblokkeerd worden. Ik heb mijn belspecificatie nagekeken en ik zit bij lange na niet over mijn bundel (nog niet eens op een derde).
De volgende dag heb ik de helpdesk gebeld en het probleem uitgelegd. Ze hielden de boot af ('we gaan de technische dienst raadplegen en we zullen zo spoedig mogelijk weer contact met u opnemen'). Ik heb ze nadrukkelijk gevraagd om mij niet af te sluiten, omdat het gewoon onterecht is. De medewerker zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
In de tussentijd heb ik een mailtje ontvangen waarin word erkend dat ik sinds 1-11-2012 de bundel heb die ik besteld heb.
Een paar dagen later heb ik nog niets gehoord van de helpdesk. Ik heb wederom zelf gebeld. De medewerker die ik aan de lijn kreeg erkende mijn probleem. Hij zei dat mijn bundel foutief was toegekend en dat het systeem daardoor 'denkt' dat ik buiten mijn bundel bel. Ik heb nogmaals gevraagd of ik niet geblokkeerd kon worden. Wederom werd mij beloofd dat dit niet zou gebeuren. Ik was weer even tevreden gesteld...
Vandaag was ik aan het bellen toen plotseling de verbinding werd verbroken. Ik rook al onraad en wist al wat er aan de hand was. Ik heb met de telefoon van een vriend van mij gebeld naar de helpdesk. Men erkende mijn probleem wederom, maar ze konden dit keer niets voor mij betekenen. De medewerker zei letterlijk: 'Ik wou dat er een knop was dat dit probleem opgelost zou kunnen worden, maar die is er niet. Anders had ik er op gedrukt'. Er werd mij gevraagd geduldig te wachten tot de technische dienst dit probleem had opgelost.
Ik weet precies wat er aan de hand is. Simpel.nl wil die € 50,- hebben. Ze willen mij onder druk zetten door nu mijn sim-kaart te blokkeren en ondertussen verschuilen zij zich achter het verweer dat het systeem mijn bundel niet goed toegekend heeft.
Nu zit ik sinds vanochtend met een telefoon waar ik niet mee kan bellen. Ik heb ook geen vaste lijn. Dat is erg vervelend, ik heb er nu al één misverstand met iemand door gekregen. Ik wil niet thuis geven en Simpel.nl zal die € 50,- niet van mij krijgen. Wie kan mij helpen? Wat moet ik doen? Kan Simpel.nl mijn Sim-kaart geblokkeerd houden?