Pagina 1 van 2

misleiding actie's c1000

Geplaatst: 28 nov 2012 23:17
door somebody1978
Hallo allemaal,

Ik ben er achter gekomen dat de acties van de c1000 niet kloppen.
De actie periode van de c1000 loopt van woensdag t/m dinsdag.
Dus ik gister naar de c1000 om actieproducten voor een euro te kopen, tot mijn verbazing was er zo goed als niks meer en mij werd verteld dat de artikelen dinsdag middag al in de winkel liggen en dan ook al voor de actie prijs verkocht kunnen worden.
Ik heb vanochtend de klantenservice van de c1000 gebeld en mij werd toen gezegd dat dit inderdaad niet kon en er zou naar gekeken worden.

Nu keek ik op mijn mail vanavond en daar stond een reactie van de c1000;

Geachte heer, mevrouw Kooijman,

Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen ons te informeren. Wij stellen uw reactie zeer op prijs, omdat deze ons de gelegenheid biedt de kwaliteit van onze aanbiedingen en acties te optimaliseren.

Bepaalde aanbiedingen kunnen vanwege groot succes erg hard lopen. Ondanks de zorgvuldig gemaakte verkoopsprognoses kan het voorkomen dat deze artikelen zeer snel uitverkocht zijn. Wij hebben u telefonisch aangegeven dat de winkels de producten niet op dinsdag in de winkel mogen leggen en verkopen. Wij hebben u dit verkeerd verteld. De winkel mag de producten wel op dinsdag al in de winkel leggen en verkopen voor de aanbiedingprijs.

Onze excuses voor de verwarring die hierdoor ontstaan is.

Wij hebben uw reactie doorgegeven aan de verantwoordelijke personen binnen ons bedrijf.

Met vriendelijke groet,

Ik vind dit zeer merkwaardig. Met andere woorden de acties van de c1000 lopen niet van woensdag tot dinsdag maar van dinsdag tot dinsdag.

wie heeft hier ook al last van ondervonden.

alvast bedankt voor de reacties

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 28 nov 2012 23:30
door alfatrion
Dit komt bij meer winkels voor. Het is een oneerlijke handelspraktijk en daardoor heeft u recht op schadevergoeding (voor zover er sprake is van schade), maar nog belangrijker is dat de consumenten autoriteit hier tegen kan optreden. Dit laatste doet ze wanneer veel mensen hier over klagen bij de ConsuWijzer.

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 01:04
door Barman
Schadevergoeding.

Het moet niet zotter worden.

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 02:21
door alfatrion
Je vind het normaal dat consumenten gelokt worden met aanbiedingen die er nog niet eens op de eerst dag zijn?

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 08:10
door nevermind
alfatrion schreef:Je vind het normaal dat consumenten gelokt worden met aanbiedingen die er nog niet eens op de eerst dag zijn?

Hoe staat het in de voorwaarden?
Juist, OP = OP !
In welk wetsartikel staat , dat de winkel niet zelf mag beslissen, wanneer de aanbieding in de winkel geplaatst mag worden.
Zet mensen toch niet altijd op het verkeerde been. :shock:

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 08:29
door Bob Schurkjens
C1000 overtreedt hiermee de Wet oneerlijke handelspraktijken,

Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd.
http://www.consuwijzer.nl/thema/wet-one ... praktijken

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 08:35
door nevermind
Bob Schurkjens schreef:C1000 overtreedt hiermee de Wet oneerlijke handelspraktijken,

Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd.
http://www.consuwijzer.nl/thema/wet-one ... praktijken
Dit geldt voor producten welke niet in de winkel zijn.
Deze producten zijn al dinsdag in de winkel geweest en dan helaas snel uitverkocht!
Op=OP

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 08:52
door berndv
nevermind schreef: Dit geldt voor producten welke niet in de winkel zijn.
Deze producten zijn al dinsdag in de winkel geweest en dan helaas snel uitverkocht!
Op=OP
maar de aanbieding die gecommuniceerd wordt naar de klanten gaat pas op woensdag in, dus als ze op de gecommuniceerde datum geen voorraad (meer) hebben, valt dit wel onder oneerlijke handelspraktijken. Dat dit komt doordat de winkel op maandag al tegen de aanbiedingsprijs verkoopt is niet relevant, het effect is hetzelfde als wanneer er niet of te weinig is ingekocht.

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 09:08
door sephora30
Rare gang van zaken. Als de actie loopt vanaf Woensdag, dan zouden de producten ook pas Woensdag voor de aanbiedingsprijs te koop moeten zijn, en niet va Dinsdag want dan loopt de actie inderdaad van Dinsdag tot Dinsdag.

Klanten in de **** nemen noem ik dat.

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 10:23
door ciske
sephora30 schreef: Klanten in de **** nemen noem ik dat.

Wat een onzin, ik heb er en nooit last van dat het op is, maar het is nog altijd zo .... OP = OP.

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 10:28
door zusjej21
Ik begrijp dus goed dat het om artikel van 1 euro gaat?

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 10:29
door Chocomelk
ciske schreef:
sephora30 schreef: Klanten in de **** nemen noem ik dat.

Wat een onzin, ik heb er en nooit last van dat het op is, maar het is nog altijd zo .... OP = OP.
De aktie gaat pas in op woensdag maar als de winkel het al op dinsdag
in de winkel legt en je het dan ook al voor de aktie prijs kan kopen dan kunnen de klanten
woensdag weleens pech hebben omdat op=op.

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 11:41
door berndv
Chocomelk schreef: De aktie gaat pas in op woensdag maar als de winkel het al op dinsdag
in de winkel legt en je het dan ook al voor de aktie prijs kan kopen dan kunnen de klanten
woensdag weleens pech hebben omdat op=op.
en dat valt dus onder oneerlijke handelspraktijken, als bij aanvang van de actie de productien niet op voorraad zijn. Op=op is normaal als er op woensdagochtend voorraad is, en deze op donderdag uitverkocht is. Niet dat de aanbieding niet in de winkel aanwezig is op de aangekondigde ingangsdatum.

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 11:44
door rozemarijntje
Gebeurd hier ook bij kruidvat,krijg krantje gaat op dinsdag in..
Maandag moet ik altijd daar zijn voor fysio en kan dan altijd alles al meenemen bij kruidvat tegen actie prijs!! Moet wel zeggen,dat ze wel heel de week door alles hebben dan nog....

Behalve bv make up dat is bijvoorbaat al weg...slim..

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 12:16
door sephora30
Heb dat bij Kruidvat inderdaad ook wel eens gezien.
Dat de producten in de schappen liggen ala, maar de aanbiedingsprijs zou dan pas vanaf de juiste dag in moeten gaan.

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 12:22
door ArneLH
berndv schreef:
Chocomelk schreef: De aktie gaat pas in op woensdag maar als de winkel het al op dinsdag
in de winkel legt en je het dan ook al voor de aktie prijs kan kopen dan kunnen de klanten
woensdag weleens pech hebben omdat op=op.
en dat valt dus onder oneerlijke handelspraktijken, als bij aanvang van de actie de productien niet op voorraad zijn. Op=op is normaal als er op woensdagochtend voorraad is, en deze op donderdag uitverkocht is. Niet dat de aanbieding niet in de winkel aanwezig is op de aangekondigde ingangsdatum.
Lijkt mij inderdaad een gevalletje van de "zwarte" misleidende handelspraktijken uit art. 6:193g onder e of f BW (Correctionele Rechtbank Gent (Belgiƫ) 12 januari 2011 (OM/Lidl Belgiƫ)).

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 12:33
door Renske99
C1000, lekker bezig.

Ik denk dat e.e.a per c1000 verschilt, zit je in een stad en is er een groter filiaal tja dan zijn de aanbiedingen er op zaterdag vaak nog wel.
Maar zit je zoals wij hier in een dorp, dan moet je rennen wil je bepaalde aanbiedingen nog bemachtigen.
Ook vind ik het waardeloos dat je per aanbieding maar 4 mag, dat betekend dan dat als ik er meer van wil ik heen en weer blijf lopen (eerste spullen in de auto, dan terug, enz.)

Persoonlijk vind ik de c1000 erg slordig, duur en de kwaliteit van vlees is hier om te huilen.
Met slordig bedoel ik, producten in de aanbieding, afrekenen en je betaald de volle prijs, dus altijd je bon goed controleren want vaak staan de juiste prijzen niet correct in de (hoofd) computer die de kassa's aanstuurt.
Het volgende slordige punt, er staat een plakaat van aanbieding voor een product, ik besluit dat te kopen, heb nog een paar dingen en bij thuiskomst denk ik och wat moest ik een hoop neerleggen, toch even de bon controleren, blijkt de aanbieding weer voor de volle mep gerekent te zijn, ikke met de bon terug naar de winkel, in de winkel gelijk het plakaat van het schap gehaald en de medewerkster die me een half uur eerder hielp opgezocht.
Blijkt het plakaat van vorige week te zijn, de hele kleine lettertjes die eronder staan geven dat aan, maja dat ziet niet ieder mens zonder bril, betaal je dus anderhalf keer zoveel, tja dan had ik die zg. aanbieding niet gehoeven.
De verklaring was, dat er door de winkel gelopen wordt om de plakaten van vorige week weg te halen, deze is over het hoofd gezien op dinsdag.
Prima kan een keer gebeuren, maar als ze vervolgens op woensdag dat plakaat ook laten hangen en op donderdag en op vrijdag?
Dan vraag ik me toch echt af hoevaak personeel die plakaten moet nakijken, volgens hun zeggen wordt er 3x gecontroleerd, nou mooi stom dat 3 mensen (ik neem aan verschillende) het over het hoofd zien.

Duur kan je verder niks van zeggen, maar vroeger ging ik naar de c1000 omdat die echt goedkoper was als bv AH.
Tegenwoordig ga ik naar AH die is echt stukken goedkoper.

Hun vlees komt hier bevroren aan, als ik s ochtends boodschappen doe dan zie ik dat, dan kan ik het dus gerust kopen en terug de vriezer in knallen.
Kom ik er tegen de avond, dan zie je uiteraard niet meer dat het bevroren is geweest.
Mij is altijd geleerd als vlees ontdooid is dan eerst bereiden, dan kan het eventueel de vriezer weer in.
Toen ik daarna vroeg was de reactie, nee hoor dat maakt niks uit, als het ontdooid is kan het zo de vriezer weer in, je levert ook niks aan smaak of kwaliteit in.
Nou me hoela, je bakt hun vlees zeker niet, je kookt het, er komt zoveel vocht/water uit, niet normaal.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik finaal afgeknapt ben op de c1000, de slordigheid hier van het plaatselijke filiaal stoort me mateloos, dat ik niet op de juistheid van aanbiedingen aankan en constant de bonnen moet nakijken want soms als het gek gaat scheelt het 3 euro, een eurootje hier, een paar kwartjes daar.
Tegenwoordig als ik er al kom en ik betaal maar 5 cent teveel volgens het plaatje voor het schap dan ga ik terug, gaat me meer om het principe dan om die 5 cent, maar terug in mijn beurs zal die 5 cent.
Zeker als het om grotere bedragen gaat ga ik ook terug, in tijden van crisis dat iedereen op de kleintjes moet letten wordt ik daar nog scherper in.

Bij AH heb ik ook een keer iets dergelijks meegemaakt, wasmiddel, plakaat geeft aanbieding aan, bij de kassa werd de volle mep berekent, bij de klantenservice werd niks niet moeilijk gedaan, plakaat er voor weggehaald, want het hing er nog van vorige week, ik kreeg keurig het product voor de aanbieding van vorige week.
Tja het is niet mijn schuld dat ze een plakaat over het hoofd zien en hoe ze het willen draaien of wenden met schuld afschuiven op een andere medewerker, ik heb daar geen boodschap aan.
Tuurlijk waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, dat is logisch en daar heb ik ook heus wel begrip voor, maar bij de c1000 gebeurd dat gewoon veel te vaak en dan heb ik er weinig begrip meer voor.

Hier bij het kruidvat komen de aanbiedingen op maandag na 5 uur in de schappen en worden dan ook voor de aanbieding van dinsdag gerekend, dus als je iets perse beslist wilt dan ga je op maandag vlak voor 6 uur naar het kruidvat, als het al binnen gekomen is.
Want dat is hier vaak weer een probleem, een dorp, kleiner filiaal en ja dan krijgen ze aanbiedingen kennelijk vaker niet binnen, dus loop je voor noppes.

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 12:42
door witte angora
Wordt die aanbieding, als hij woensdag al op is, niet meer aangevuld dan? Hier bij de C1000 wel namelijk. Het loopt best wel storm bij de C1000 hier in het dorp, vaak zie je mensen met karrenvrachten boodschappen rondrennen bij de aanbiedingsschappen, maar tot en met dinsdag zijn alle artikelen gewoon verkrijgbaar.

En ja, een winkel mag voor zijn artikelen iedere prijs vragen die ze willen. Dus maandag artikelen tegen de prijs verkopen die officieel de woensdag daarop een aanbiedingsprijs is, dat mag.

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 12:45
door sephora30
Het zal misschien wel mogen, echt netjes is het niet.

Re: misleiding actie's c1000

Geplaatst: 29 nov 2012 12:51
door witte angora
Ik zou niet weten waarom dat niet netjes is.

Maar als je weet dat het bij jullie C1000 zo gaat, dan ga je toch (als je de mogelijkheid hebt uiteraard) lekker op maandag of dinsdag die aanbieding halen? Ben je meteen de drukte voor.