LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen ANWB niet mogelijk
Opzeggen ANWB niet mogelijk
Ik heb een probleem. ik ben in verwachting van een kleine en heb er absoluut niet aan gedacht om eerder door te geven dat ik mijn abonnement aan wil passen/opzeggen. ik krijg nu een rekening van eur150 en kan deze uiteraard niet betalen vanwege deze onvoorziene situatie. hier is vanuit de anwb totaal geen begrip voor en ze kunnen/willen niks voor me doen. ze houden gewoon hun poot stijf. ik ben nu genoodzaakt om mijn abonnement op te zeggen vanaf 2014 omdat ik zo geen klant meer wil zijn. ik heb veel berichten gelezen op internet hierover en lees dus dat de anwb totaal geen begrip heeft voor de situatie. de medewerker aan de telefoon was ook absoluut niet bereid om even met haar manager te checken of er echt niet een uitzondering mogelijk was omdat iedere situatie anders is. Ik ben zo teleurgesteld in ze en zal ook aan iedereen willen laten weten dat ze beter hun abonnement op kunnen zeggen bij anwb vanaf 2014 omdat ze gewoonweg geen service verlenen.
-
Re: Opzeggen ANWB niet mogelijk
algemeen bekent dat je voor 15 nov geloof ik abbo op moet zeggen
en die 150 kan je nu onmogelijk betalen,nou weet je wel wat een kindje kost???
en die 150 kan je nu onmogelijk betalen,nou weet je wel wat een kindje kost???
Wat heeft de ANWB er nou weer mee te maken dat jij zwanger bent
Als je gewoon op tijd had opgezegd was je er vanaf geweest. Je bent dus zelf nalatig geweest.
Als je gewoon op tijd had opgezegd was je er vanaf geweest. Je bent dus zelf nalatig geweest.
natuurlijk wist ik dit wel maar had wat complicaties waardoor ik veel naar het ziekenhuis moest en mijn prioriteiten op dat moment bij de gezondheid van mijn kind lag. een kind kost een hoop geld en de zwangerschap was niet bepaald gepland. eerst zat het wel in de planning maar wilden het uitstellen vanwege onvoorziene omstandigheden omdat het op dat moment niet echt uit kwam. helaas was het op dat moment al te laat en was er niets meer aan te doen. ik dacht dat ik mooi op tijd was vanwege de wettelijke opzegtermijn van een maand maar dat blijkt bij de anwb dus anders te zijn. jammer dat je geen begrip hebt voor de situatie vogels en dat je al een conclusie trekt voor je weet wat de hele situatie is. Misschien moet je ook maar bij de anwb gaan werken want je past er precies tussen. die hebben namelijk ook geen begrip.vogels schreef:En op 14 november was je nog niet in verwachting? Als ik zo eens al die berichten lees van mensen die GEWOON TE LAAT ZIJN MET OPZEGGEN, zou de ANWB wel erg veel begrip moeten tonen. De ANWB is een commercieel bedrijf, net als alle andere bedrijven. Begrip kun je verwachten van familie, vrienden, niet van zakelijke bedrijven.Verotjeh schreef:Ik heb een probleem. ik ben in verwachting van een kleine en heb er absoluut niet aan gedacht om eerder door te geven dat ik mijn abonnement aan wil passen/opzeggen. ik krijg nu een rekening van eur150 en kan deze uiteraard niet betalen vanwege deze onvoorziene situatie. hier is vanuit de anwb totaal geen begrip voor en ze kunnen/willen niks voor me doen. ze houden gewoon hun poot stijf. ik ben nu genoodzaakt om mijn abonnement op te zeggen vanaf 2014 omdat ik zo geen klant meer wil zijn. ik heb veel berichten gelezen op internet hierover en lees dus dat de anwb totaal geen begrip heeft voor de situatie. de medewerker aan de telefoon was ook absoluut niet bereid om even met haar manager te checken of er echt niet een uitzondering mogelijk was omdat iedere situatie anders is. Ik ben zo teleurgesteld in ze en zal ook aan iedereen willen laten weten dat ze beter hun abonnement op kunnen zeggen bij anwb vanaf 2014 omdat ze gewoonweg geen service verlenen.
Als je zie 150,- euro niet kan missen, kun je je ook niet een auto en/of kind veroorloven.
Je topictitel klopt overigens niet: je kunt de ANWB natuurlijk wel opzeggen, maar niet per 1-1-2013.
de ANWB zou misschien begrip op kunnen brengen voor de situatie en enige vorm van coulance kunnen bieden door op zijn minst mijn abonnement aan te passen als ze mij als klant hadden willen behouden. Ik werk zelf voor een luchtvaartmaatschappij en krijg dagelijks dit soort situaties voor de kiezen waar ook iedere situatie afzonderlijk bekeken kan worden. ik denk dat je zelf in zo'n situatie moet zitten voor je begrijpt waarom ik dit bericht typ.sephora30 schreef:Wat heeft de ANWB er nou weer mee te maken dat jij zwanger bent
ik heb het over mijn werkgever in het algemeen. uiteraard is er niet altijd wat mogelijk omdat er voor de meeste situaties een verzekering is en de mensen zich hiertegen kunnen verzekeren. bij situaties waar dat niet mogelijk is kunnen we soms een uitzondering maken afhankelijk van de situaties. zelfs als mensen zich niet hebben verzekerd tegen iets waar dat wel mogelijk is geweest kunnen we uitzonderingen maken.vogels schreef:Luchtvaartmaatschappijen zouden wel begrip tonen? Nou, laat ik daarover nou ook alleen klachten lezen dat er geen enkel begrip wordt getoond voor persoonlijke perikelen.Ik werk zelf voor een luchtvaartmaatschappij en krijg dagelijks dit soort situaties voor de kiezen waar ook iedere situatie afzonderlijk bekeken kan worden.
tegen deze situatie kun je je dus niet verzekeren en is er dus echt geen andere mogelijkheid dan de anwb te vragen om enige vorm van coulance. het vervelende echter is dat de anwb bij geen enkele situatie coulance bied en er is mij net telefonisch uitgelegd dat er alleen in geval van overlijden of ouderdom van een klant eerder beeindigd kan worden. ik sta dus met de rug tegen de muur en kan dus op geen enkele manier hulp krijgen. beetje jammer dit.
Het tonen van begrip is natuurlijk wat anders dan het komen met een oplossing. U was te laat, ik heb begrip voor uw situatie, maar begrip veranderd de situatie niet. U zult zelf als medewerker van een klantenservice weten dat iedereen van zichzelf vind dat die een uitzonderingssituatie heeft. Helaas maakt de ANWB hierin geen uitzonderingen, ik ben bang dat u er mee zult moeten leven dat u er nog een jaar aan vast zit. En het vragen naar een manager zal ook iedereen proberen die niet het gewenste antwoord krijgt van de medewerker.
De regel die u aanhaalt over de opzegtermijn gaat op voor overeenkomsten tussen consumenten en bedrijven. U bent geen klant van de ANWB, u bent lid van de ANWB, omdat de ANWB een vereniging is, en die hoeven niet met die regel te werken, net zoals dat uw contract stilzwijgend met een jaar verlengt kan worden.
De regel die u aanhaalt over de opzegtermijn gaat op voor overeenkomsten tussen consumenten en bedrijven. U bent geen klant van de ANWB, u bent lid van de ANWB, omdat de ANWB een vereniging is, en die hoeven niet met die regel te werken, net zoals dat uw contract stilzwijgend met een jaar verlengt kan worden.
-
Als ze voor iedereen die zwanger is een uitzondering moeten maken ontstaat er een nieuwe regel, en daar kunnen ze niet aan beginnen denk ik...
150 euro is niets vergeleken met de kosten van een kind. Dat kan er ook nog wel bij. U bent nu te laat voor het afbreken van de zwangerschap. Dat zou ik trouwens ook ten stelligste hebben afgeraden.
Bekijk het eens van de positieve kant. U kunt nu nog een jaar lang gebruik maken van de perfecte service van de ANWB !
Bekijk het eens van de positieve kant. U kunt nu nog een jaar lang gebruik maken van de perfecte service van de ANWB !
Heb 2 helse zwangerschappen (en bevallingen) gehad en maanden in het ziekenhuis gelegen, maar toch ging het leven gewoon door hoor. Zo ook mijn verplichtingen. Dus nee, ik heb er geen begrip voor sorry.
De ANWB heeft gewoon gelijk en doet niks fout.
Ja hoor... daar is ie dan. Blijkbaar werkt mijn glazen bol aardig
Op 19 september schreef ik in dit topic
Op 19 september schreef ik in dit topic
Het scheelt een heel stuk dat oplichting nog niet voorbij is gekomen. Maar iedereen heeft wel een goed verhaal waarom voor hen een uitzondering gemaakt zou moeten worden.Emmy75 schreef:We kunnen vast de klok erop gelijk zetten eind november verschijnt weer een topic van iemand met een of andere smoes waarom hij/zij wel te laat zou mogen opzeggen en waarbij de termen klantonvriendelijk en oplichting weer voorbijkomen.
De meeste luchtvaartmaatschappijen staan niet bepaald bekend om hun flexibiliteit. Daar zijn meer dan genoeg topics over te vinden bv over een foutje van de naam op het ticket. Hoewel de medewerkers dan best coulance kunnen toepassen gebeurd dit ook al te vaak niet. Waarom zou een ANWB dat wel moeten doen dan ? Als u zelf dagelijks met dit bijltje hakt, moet u ook verzoeken afwijzen. Nu ervaart u zelf dat u ook in zo'n situatie kan belanden.Verotjeh schreef:ik heb het over mijn werkgever in het algemeen. uiteraard is er niet altijd wat mogelijk omdat er voor de meeste situaties een verzekering is en de mensen zich hiertegen kunnen verzekeren. bij situaties waar dat niet mogelijk is kunnen we soms een uitzondering maken afhankelijk van de situaties. zelfs als mensen zich niet hebben verzekerd tegen iets waar dat wel mogelijk is geweest kunnen we uitzonderingen maken.
-
Maar dan zal het gelukt zijn om de ANWB op te zeggen, (dankzij coulance, ok), en vervolgens kom je volgend jaar met de kleine met pech onderweg te staan. Verwacht je dan weer coulance van de ANWB omdat je een baby in de auto hebt die ligt te verkleumen? Of accepteer je dan dat je de volle mep moet betalen voor een hernieuwd lidmaatschap naar aanleiding van pechhulp?
Nou sephora, da's nou niet bepaald een opwekkend voorbeeld voor een a.s. moeder.sephora30 schreef:Heb 2 helse zwangerschappen (en bevallingen) gehad en maanden in het ziekenhuis gelegen, maar toch ging het leven gewoon door hoor. Zo ook mijn verplichtingen. Dus nee, ik heb er geen begrip voor sorry.
@TS, je hebt wel een flink abonnement voor €150,00, of is dat voor 2 mensen? Maar al ga je op je kop staan, bij de ANWB is opzeggen voor 15 november voor de meeste mensen een zeer bekende datum, dus barbertje moet hangen, hoe vervelend ook. En nee, begrip tonen kan echt niet: je moet niet vergeten dat je hier met een club te maken hebt met 4.000.000 leden. Op andere fora "loopt het ook storm" met klachten. Van b.v. iemand die 10 dagen voor die beroemde 15de invalide werd en het was vergeten. Nee hoor, zelfs die niet. Wat mij betreft zou het zo'n vereniging toch wel gaan sieren als er een heel klein beetje naar omstandigheden zou worden gekeken, maar ja, daar valt je zwangerschap natuurlijk nooit onder. Kop op, kijk uit naar je kindje, het had je alleen in de toekomst maar een paar pakken luiers gescheeld, nou ja, iets meer
hmm ik snap m niet helemaal, eerst een kindje willen, dan uitstellen en dan toch al zwanger zijn, zoiets vat ik dan al niet, daar hebben ze ook middelen voor uitgevonden (ongewenste zwangerschappen bedoel ik dan, denk aan de pil, spiraaltje e.d.)
Och abo opzeggen van......... want kindje krijgen en opvoeden en onderhouden kost veel geld en ja dan vergeet je dingen op te zeggen en pas als je een rekening krijgt bedenk je dat weer.
Ik zou zeggen, niet klagen maar dragen, betaal dat geld, want stel je zegt nu op, komt in februari met pech te staan, geen lid meer, geloof me dan kost het je nog veel meer.
Nog niet aan gedacht denk ik zo
Maar hoe dan ook, ik wens je een fijne zwangerschap en een wolk van een kindje toe.
Och abo opzeggen van......... want kindje krijgen en opvoeden en onderhouden kost veel geld en ja dan vergeet je dingen op te zeggen en pas als je een rekening krijgt bedenk je dat weer.
Ik zou zeggen, niet klagen maar dragen, betaal dat geld, want stel je zegt nu op, komt in februari met pech te staan, geen lid meer, geloof me dan kost het je nog veel meer.
Nog niet aan gedacht denk ik zo
Maar hoe dan ook, ik wens je een fijne zwangerschap en een wolk van een kindje toe.
Over een jaar lach je om die 150 euro...
Ik heb laatst mijn lidmaatschap opgezegd, geen enkel probleem. Waarom: voor 15 november geregeld.
Netjes een bevestiging per brief ontvangen.
Klaar is kees.
Netjes een bevestiging per brief ontvangen.
Klaar is kees.
En staat ook gewoon op de site
Wanneer je zwanger bent is helder denken het eerste wat veranderd. Mijn voruw dacht dat ik haar leijk vond.....
Tenzij jij zwanger bent geraakt van een Wegenwacht achterin zijn auto terwijl hij in dienst was, valt de ANWB niets te verwijten. Iedereen die zijn lidmaatschap te laat opzegt komt wel met een excuus waar begrip voor getoond moet worden.
Bovendien geef je ook nog eens toe dat het je eigen schuld is.
Diezlfde fout had je ook gemaakt als je niet zwanger was geweest.
Bovendien geef je ook nog eens toe dat het je eigen schuld is.
Je moet niet denken, je moet zeker weten. Jij zat er gewoon grof naast, dus nu gooi je het maar op je zwangerschap?ik dacht dat ik mooi op tijd was vanwege de wettelijke opzegtermijn van een maand
Diezlfde fout had je ook gemaakt als je niet zwanger was geweest.
Barman schreef:Tenzij jij zwanger bent geraakt van een Wegenwacht achterin zijn auto terwijl hij in dienst was, valt de ANWB niets te verwijten.