Pagina 1 van 1

Giftfor2

Geplaatst: 29 nov 2012 18:25
door marokri
Vorig jaar heb ik in mijn kerstpakket een bon van Giftfor2 gekregen (40 euro). Ik heb hem ook gelijk bevestigd en er één uitgezocht met saunaarrangement, wat ik graag wilde. Nu probeer ik mijn bon te gebruiken en tot mijn grote verbazing zie ik dat er helemaal geen saunaarrangement meer bij zit. Wat me wel aangeboden wordt, zijn een paar flutarrangementen, waar ik helemaal niet voor gekozen heb. (Een wandeling of scootertochtje!) en dan heb ik de keuze uit 5 dingen. Mijn verbazing was nog groter, dat de bon geldig is, tot 23 dec, terwijl ik hem in februari pas geactiveerd heb. Het zal dan ook regelmatig gebeuren, dat de bon bij mensen verlopen is. Volgens mij mag dit wettelijk gezien helemaal niet meer.
Maar dat even terzijde, dit is toch gewoon diefstal? Mensen die dit ook zo ervaren hebben, laat het alstublieft horen.....

Re: Giftfor2

Geplaatst: 02 dec 2012 19:49
door dhc
Volgens mij mag dit wettelijk gezien helemaal niet meer.
Ja hoor, en het is je eigen verantwoordelijkheid om je bon op tijd te besteden. Tevens zal er ook op de site staan dat het aanbod gewijzigd mag worden.

Eerst leren lezen, dan gaan piepen.....

Re: Giftfor2

Geplaatst: 05 feb 2014 21:43
door webdancer
Er staan wat mij betreft er erg veel slechte ervaringen met dit product in forums , facebook en twitter.
Ik zelf heb een kaart gekocht voor de verjaardag van een collega die vervolgens voor schut zat in het restaurant omdat het verkooppunt de kaart niet had geactiveerd.
De schuld van het verkooppunt maar hoe controleer je dit als consument?
Het verkooppunt bestaat helaas niet meer.
Giftfor2 beloofd in forums en twitter in de openbaarheid een oplossing te willen zoeken maar via de privé mails laten ze de kopers van hun product in de kou staan.
slechte zaak! :(
Advies nooit zo een kaart kopen !

Re: Giftfor2

Geplaatst: 02 mar 2015 11:41
door sjanie donker
Wij krijgen ook elk jaar zo'n giftcard van de werkgever (belastingdienst). De geldigheidsduur van de cadeaukaart wordt elk jaar korter, vorige jaar b.v. tm 30 april nu tm 31 maart. Daarna ben je de waarde kwijt, omdat de opdrachtgever dat afspreekt met Didalus, de firma die deze kerstpakketten levert. Vorig jaar vermeldde de site van Didalus een inruilmogelijkheid van de card voor een high tea op Landgoed GRoot Warnsborn. Alleen Groot Warnborn deed er niet meer aan mee. Didalus zei dat dit niet meer werd aangeboden. Het boekje bij de Gift for 2 cadeaucard vermeldde nog steeds Groot Warnsborn. Dat was een drukfout, zei Gift for 2. Ik kon de card nog omruilen tegen betaling van omruilkosten.
Deze constructies blijven in stand omdat het de opdrachtgever niet interesseert.
het zou beter zijn om het geld te doneren aan een kleine caritasorganisatie, dan komt het beter terecht en het is duurzamer dan als die rare verpakkingen en drukwerk waarmee de cadeaukaart geleverd wordt.

Re: Giftfor2

Geplaatst: 02 mar 2015 11:49
door sjanie donker
je hebt gelijk nooit meer kopen, alleen als je deze cadeau krijgt is het leed al geschiedt. de tussenpersoon die de kaart levert (Didalus: van mijnvoor jou) is ook erg goed in het over de schutting gooien van de problemen. Gift for 2: moet je als volgt lezen: de gift is niet alleen voor jou en je partner maar ook voor Giftfor2ons, het is maar dat je het weet. Dus inderdaad eerst goed lezen, maar zelfs dan helpt piepen niet tegen deze praktijken. Neem een rechtsbijstandverzekering..

Re: Giftfor2

Geplaatst: 03 mar 2015 09:51
door Har06
gift for 2 , vorig jaar met zo,n kaart trachten te lunchen in Haarlem a € 30 waarde.

1 koffie 2 broodjes met beleg, de rest was bijbetaling :(, je kunt beter voor € 1,00 naar de Hema gaan ontbijten

Re: Giftfor2

Geplaatst: 01 jun 2015 20:16
door Theo74
Het is meer dan duidelijk dat de Gift for 2 cadeaukaarten niet geeft wat je denkt te krijgen.

Het betaalde bedrag voor een Gift For 2 Card gaat klaarblijkelijk voor een (groot) deel naar de organisatie zelf, zodat er nog maar een klein deel overblijft voor het geschenk, wat een ieder binnen dit forum op zijn of haar manier heeft ervaren.

Wij hebben een Gift for 2 card verzilverd voor een hotelovernachting waarna wij telefonisch van het hotel kregen te horen dat alle "Gift for 2 kamers" bezet zijn, maar wij nog wel 'normale kamers' konden boeken tegen een eigen betaling.
Met de verzilverde kaart kon het hotel verder niets, dus moesten wij Gift For 2 zelf maar benaderen om deze boeking ongedaan te maken. Met als bijkomend probleem dat onze kaart bijna verlopen was, dus moesten wij onze Gift for 2 card boeking accuut ongedaan zien te krijgen zodat wij zo snel mogelijk een andere boeking konden doen.
Per direct Gift for 2 benaderd die aangeboden hebben om de verzilverde Gift for 2 kaart opnieuw aan ons uit te geven met opnieuw 1 jaar geldigheid tegen €5,00 zodat wij alsnog een andere boeking kunnen uitkiezen. Voor ons een redelijke te gemoed koming.
Wij hebben de €5,00 netjes overgemaakt aan Gift for 2 en alles gedaan wat men van ons vroeg om de nieuwe Gift for 2 card code te krijgen, maar 3 weken verder is het compleet radiostilte bij Gift for 2...
Inmiddels hebben wij tot twee maal toe een e-mail gestuurd om opheldering te vragen, maar daar wordt niet op gereageerd.

TIP:
Wil je voorkomen dat je je zelf of iemand anders blij maakt met een (half dode) mus, KOOP DAN NOOIT EEN GIFT FOR 2 CARD!