Hallo, omdat onze OV-chipkaarten waren verlopen, moesten we noodgedwongen nieuwe aanvragen á 7,50 euro per stuk. Je moet wel, want als je met het openbaar vervoer wilt, dan moet je een OV-kaart hebben.
Na de kaarten te hebben aangevraagd, dachten we dat het misschien toch wel handig zou zijn om dan ook maar automatisch opladen in te stellen. Zo hebben wij dat dus meteen geprobeerd. Helaas kregen wij na het doorlopen van het programma de melding "Aanvraag is niet gelukt, probeer het nogmaals".
Bij de aanvraag moet er ook 0,01 cent via iDeal worden betaald, dit ter controle.
Wij hebben de aanvraag en het programma, inclusief iDeal, nogmaals doorlopen, maar kregen nog steeds de melding "Aanvraag is niet gelukt, probeer het nogmaals".
Daarop besloten wij eerst dan maar de kaart af te wachten en dan automatisch opladen in te stellen.
Tot onze verbazing was er de volgende dag wel 2 maal 0,01 cent van onze bankrekening afgeschreven en dit terwijl de aanvraag niet was gelukt. Hierop hebben wij een mailtje aan Trans Link geschreven, omdat er nu wel 2 maal voor de zelfde kaart een aanvraag was gedaan en betaald. Bovendien vonden we dat dit helemaal niet zou moeten kunnen.
In dit mailtje heb ik ook gelijk de betalingskenmerken vermeld, die op ons bankafschrift waren vermeld.
Hierop kregen wij een mailtje terug, met de mededeling dat ze alleen e.e.a. kunnen terug vinden als ik een printscreen van mijn bankafschrift maak en aan hun mail.
Ik heb vervlgens aangegeven dat ik de betalingskenmerken al heb gemailt en dat een printscreen dus helemaal geen toegevoegde waarde heeft en bovendien stuur ik niet zomaar iedereen een kopie van mijn bankafschrift.
Hierop kreeg ik weer een mailtje van een andere medewerker met hetzelfde verzoek, want ze lezen echt niet wat er al is gebeurt. Weer mijn zelfde antwoord gemaild en weer een verzoek van weer een andere medewerker en zo blijft het dus heen en weer gaan.
Het gaat me niet eens om de 0,02 cent, maar wel om het principe.
Of ik nog automatisch opladen in ga stellen? Nee, dat zeker niet, want ik heb inmiddels meer dan genoeg klachten hierover op internet gevonden.
Helaas ben je veroordeeld tot deze organisaties, maar ik hoop dat het toch nog eens veranderd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Handelswijze Trans Link
Re: Handelswijze Trans Link
Probleem is dus dat TransLink iets vraagt en U vervolgens iets anders opstuurd. Waar zit dan het probleem? Volgens mij wilt U iets van TransLink en dan is het logisch dat TransLink (en niet U) bepaald wat ze daarvoor nodig hebben.karinama schreef:Hierop kregen wij een mailtje terug, met de mededeling dat ze alleen e.e.a. kunnen terug vinden als ik een printscreen van mijn bankafschrift maak en aan hun mail.
Ik heb vervlgens aangegeven dat ik de betalingskenmerken al heb gemailt en dat een printscreen dus helemaal geen toegevoegde waarde heeft en bovendien stuur ik niet zomaar iedereen een kopie van mijn bankafschrift.
En een printscreen is iets anders dan een afschrift. Bij een printscreen kunt U namelijk zelf bepalen wat daar op staat, bij (een kopie van) het afschrift niet. Misschien dat ze daarom namelijk om een printscreen vragen en juist niet om een afschrift.
Re: Handelswijze Trans Link
Hallo, ik zie niet in hoezo ik dan iets anders stuur dan dat zij willen, want het betalingskenmerk dat ik ze heb gemaild, staat dan ook op het printscreen, dus als u mij dan kunt uitleggen, wat voor meerwaarde er dan aan het printscreen zit, dan graag. Bovendien zou het niet moeten kunnen als een aanvraag niet lukt, je toch hiervoor betaald. Als ik het nog een paar keer had geprobeerd, dan had me dat dus telkens 0,01 cent gekost.
Re: Handelswijze Trans Link
Ik kan U echt niet vertellen wat de meerwaarde zou moeten zijn. Het enige wat ik U kan vertellen is dat TransLink aan U vraag om A op te sturen en U stuurt vervolgens B (wat heel veel op A lijkt) zij vol zullen houden, dat U de gevraagde informatie A niet opstuurt. En dat kan zo maar de reden zijn van Translink om 'niets' te doen.karinama schreef:Hallo, ik zie niet in hoezo ik dan iets anders stuur dan dat zij willen, want het betalingskenmerk dat ik ze heb gemaild, staat dan ook op het printscreen, dus als u mij dan kunt uitleggen, wat voor meerwaarde er dan aan het printscreen zit, dan graag.